loading...
دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته /
siavosh بازدید : 53 شنبه 02 بهمن 1400 نظرات (1)


مقایسه NVR و سرور در سیستم مداربسته شبکه
مقایسه NVR و سرور در سیستم های مداربسته : سیستم های مداربسته در هنگام نصب نیاز به تجهیزات مختلفی دارند و برای مثال برای ذخیره کردن تصاویر ضبط شده شما نیاز به فضایی خواهید داشت که بتوانید تصاویر را ثبت کنید. برای انتخاب فضای ذخیره سازی در چنین سیستم هایی دو انتخاب کلی وجود دارد، یکی نصب دستگاهی با نام NVR و DVR یا ایجاد یک سرور کامپیوتری برای ثبت اطلاعات. در این مقاله سعی می کنیم به معرفی هر کدام از این گزینه ها و تفاوت هایشان می پردازیم.

سرورها

اگر بخواهیم سرور را در یک تعریف ساده قرار دهیم می توان چنین گفت که سرور در اصل یک کامپیوتر با قدرت پردازش و گرافیک بالا است و در نتیجه هزینه های مالی خرید یک سرور از کامپیوتر های معمولی به شدت بالا تر است. ایجاد یک فضای با امنیت بالا تر برای نگهداری اطلاعات و بالا تر بودن فضای ذخیره سازی از مزیت های سرورها است و در نتیجه در پروژه های بزرگ مقیاس توصیه می شود که از سرور ها در سیستم های مداربسته استفاده شود.

با توجه به توضیحات ذکر شده کاملا مشخص است که در پروژه های کوچک استفاده از سرور اصلا منطقی نیست و در نتیجه باید به دنبال گزینه های به صرفه تر باشیم. نام دستگاه ذخیره سازی در پروژه های کوچک دستگاهی با نام NVR است.

 

دستگاه NVR

حتما شما هم متوجه شده اید که دستگاه NVR در واقع یک سرور تخصصی کوچک برای نصب در پروژه های مداربسته و شبکه است. هزینه های بالای استفاده از سرور در سال های گذشته باعث شده است که کمپانی های تولید کننده دوربین مدار بسته دستگاه های کوچک تر ذخیره ساز تصاویر را نیز تولید کنند تا هم به صرفه باشد و هم در هنگام نصب به راحتی و به سرعت بتوان از آنها استفاده کرد. نکته مهم در خصوص دستگاه های NVR این است که این دستگاه ها تنها برای سیستم های مداربسته شبکه قابل استفاده است و کاربرد دیگری ندارد.
مقایسه NVR و سرور
بیشتر بخوانید:   نصب دوربین مدار بسته    هایک ویژن

مقایسه دستگاه NVR با سرور

برای مقایسه NVR و سرور می توان از جنبه های مختلفی موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. برای مثال قیمت ها، سادگی در استفاده و انعطاف پذیری در هر یک از این موارد متفاوت است.

قیمت:

قیمت دستگاه های NVR به شدت کمتر از سرور های اختصاصی در یک پروژه است و در نتیجه در یک پروژه کوچک قطعا بهترین گزینه استفاده از چنین دستگاه هایی است. هر چه پروژه شما بزرگ تر می شود باید با محاسبه تعداد کانال های مورد استفاده میزان هزینه ها را برآورد کنید و در نتیجه در یک مقیاس متوسط استفاده از سرور ها به صرفه تر می شود.
سادگی:
مانند هر کار دیگری نصب سیستم های مداربسته و دوربین های نظارتی پیچیدگی های خاص خود را دارد. در پروژه های مداربسته استفاده از دستگاه های DVR به مراتب راحت تر از نصب سرور اختصاصی است. برای مثال در دستگاه NVR بعد از متصل کردن کابل های شبکه به دستگاه و سرچ دوربین های مداربسته و سپس ست کردن IP ها کار به راحتی به پایان می رسد اما در استفاده از سرور های در پروژه های مداربسته شما به تنظیمات تخصصی سرور دارید. نکته مهم این است که دستگاه NVR به شکل تخصصی برای نصب دوربین های مداربسته طراحی شده است و در نتیجه بسیار ساده می توانید از این دستگاه در چنین پروژه هایی استفاده کنید.
امکان POE بودن:
در صورت POE بودن دستگاه NVR نیاز به نصب سوئیچ POE به صورت کلی حذف شده و هزینه های شما کاهش می یابد. دستگاه های NVR می توانند در کنار ضبط و نمایش تصاویر تغذیه دوربین ها را نیز برعهده داشته باشند اما به شرطی که دستگاه شما دارای خروجی های POE باشد. دستگاه های POE معمولا مقداری گران قیمت تر از دستگاه های NVR عادی هستند. این در حالی است که اگر  بخواهید از سرور به صورت POE استفاده کنید حتما باید از سوئیچ POE استفاده کنید که به نسبت پر هزینه است.
انعطاف پذیری:
دستگاه های NVR دارای تعداد مشخصی از پورت برای اتصال دوربین ها هستند. در صورت نیاز به تغییرات و افزایش دوربین ها شما مجبور خواهید بود از یک NVR جدید استفاده کنید. در مقابل سرور محدودیت فیزیکی برای اتصال دوربین ها ندارد و تا زمانی که پهنای باند شبکه و قدرت پردازش سرور دچار مشکل نشده اند شما می توانید دوربین های خود را اضافه کنید.
siavosh بازدید : 49 شنبه 02 بهمن 1400 نظرات (0)


علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن

علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن : دستگاه DVR مخفف عبارت Digital Video Recorder  است و اشاره به دستگاهی دارد که وظیفه اصلی آن ضبط و مدیریت تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته آنالوگ است. این وظیفه در مدل های جدید تر دوربین مدار بسته تحت شبکه با وسیله ای با نام NVR انجام می شود. اهمیت دستگاه DVR در این است که شما به عنوان نصاب دوربین مداربسته می توانید تمام تنظیمات مورد نیاز سیستم مداربسته خود را از طریق این دستگاه انجام دهید.

دستگاه DVR به مانند هر دستگاه برقی ممکن است با مشکلات فنی روبرو شود و نیاز به تعمیرات داشته باشد. یکی از موارد شایع دستگاه های DVR بوق زدن این دستگاه و اخطار های صوتی است که باید سریع مشکلات آن را برطرف کنیم.

نقش دستگاه DVR در سیستم های نظارتی

دستگاه DVR قوی ترین و پرکاربردترین دستگاه دیجیتال برای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ به حساب می آید و شما می توانید با استفاده از این دستگاه تصاویر آنالوگ ضبط شده توسط دوربین های مداربسته را به تصاویر دیجیتال قابل نمایش تبدیل کنید و در نهایت به شکل یک فایل ویدئویی بر روی هارد دستگاه DVR ذخیر کنید.

به عبارتی دقیق تر در پروژه های کوچک و متوسط نصب دوربین مدار بسته که هزینه های نصب سرور برای ثبت و ذخیره تصاویر به صرفه نیست، دستگاه دی وی ار به مانند یک سرور عمل می کند. در این سیستم دوربین های مداربسته به وسیله پورت های مجزا به دستگاه دی وی آر متصل می شود. می توان به طور خلاصه چنین بیان کرد که دستگاه DVR وظیفه ضبط تصاویر، انتقال آنها به هارد با فرمت های قابل پخش برای کاربر نهایی است.

یکی از مشکلات رایج در دستگاه های دی وی ار خصوصا در دستگاه DVR برند هایک ویژن بوق زدن مکرر این دستگاه بعد از نصب دوربین مداربسته است. برای مثال وقتی برای اولین بار دستگاه دی وی ار هایک ویژن را روشن می کنید، اگر هارد دیسک دستگاه به درستی تنظیم نشده باشد دستگاه شروع به زدن بوق ممتد می کند. اگر شما هم با چنین مشکلی روبرو شده باشید راه حل قطع کردن بوق خیلی راحت است. باید ابتدا به بخش تنظیمات دستگاه وارد شده و تیک مربوط به این اخطار را غیر فعال کنید.

 

مزایا و معایب استفاده از دستگاه DVR

از مزایای این دستگاه ها کیفیت بالای تصاویر ضبط شده است. قابلیت های بسیاری همانند تنظیم کردن آلارم، موشن دتکتور و … را دارد که نصب و استفاده از دوربین مدار بسته را راحت تر کرده است. می توان با استفاده از تاریخ مشخص به تصویرهای ذخیره شده دسترسی پیدا کرد. در صورتی که بخواهیم از تصاویر ضبط شده کپی بگیریم ، کیفیت آن افت پیدا نخواهد کرد.

ضبط تصویرها دارای حجم زیادی می باشد که ما را از عوض کردن نوار بی نیاز می کند. امکان ضبط کردن تصاویر کمی قبل از تشخیص دادن حالت حرکت میسر شده است.  می توان با اتصال دی وی آر به شبکه اینترنتی تصاویر ضبط شده را از راه دور مشاهده کرد.

از معایبی که برای این دستگاه ها می توان ذکر کرد هزینه نسبتاً بالای آن می باشد. البته با در نظر گرفتن ویژگی ها و قابلیت هایی که این دستگاه دارد متوجه می شویم که هزینه آن بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد.

 

 

علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن

 

 

تنظیمات اخطار در DVR

اگر دستگاه دی وی آر هایک ویژن شروع به بوق زدن کرد، ابتدا باید دلیل آن را جست و جو کنید. عمده علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن به شرح زیر است:

  • پر شدن هارد دیسک
  • قطع شدن ارتباط هارد دیسک با دستگاه
  •  دچار مشکل شدن هارد دیسک دستگاه
  • قطع شدن کابل شبکه دستگاه
  • وارد شدن به دستگاه ضبط پس از چند بار زدن پسورد دستگاه
  • تشخیص حرکت توسط دوربین های متصل به دستگاه
  • تشخیص قطع شدن تصویر دوربین مدار بسته به هر دلیلی
  • تشخیص وارد شدن ضربه به دوربین مدار بسته
  • تشخیص عبور از خطر فرضی
  • تشخیص ورود غیر مجاز به منطقه از پیش تعریف شده و همه قابلیت های VCA

 

 

غیر فعال کردن بوق زدن DVR

در سطور قبل دلایل احتمالی که منجر به بوق زدن دستگاه DVR می شود را برای شما بیان کردیم. اما سوال مهم این است که در چنین شرایطی چطور می توان بوق زدن دستگاه را متوقف کرد؟

برای غیر فعال کردن بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن ابتدا وارد تنظیمات دستگاه شوید و از بخش Configuration گزینه Exception انتخاب کنید.

در مرحله بعد تیک بخش Enable Event Hint را غیر فعال می کنیم .

سپس در قسمت Exception Type  گزینه All را انتخاب کنید .

در مرحله ی بعد تیک گزینه Audible Warning را غیر فعال کنید .

در مرحله آخر هم تنظیمات را از طریق دکمه Apply ذخیره کنید .

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

دوربین تیاندی  دوربین مداربسته حارس ردیاب  ماشین   دوربین مداربسته قیمت   نصب دوربین مداربسته  هایک ویژن

  1. پکیج کامل دوربین مدار بسته  قیمت دوربین های مدار بسته   خدمات نصب دوربین مدار بسته  پشتیبانی هایک ویژن تهران
siavosh بازدید : 48 شنبه 02 بهمن 1400 نظرات (0)


دوربین مداربسته شمارش افراد

دوربین مداربسته شمارش افراد : ازدحام جمعیت و موج گسترده شهر نشینی که منجر به افزایش شدید جمعیت شهرهای بزرگ شده است، موضوعیست که دغدغه مدیران شهری در سرتاسر جهان به حساب می آید. در کشور ما شهر های میلیونی و پرجمعیت در چند سال اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است و در نتیجه نیاز به تکنولوژی های جدید برای مدیریت بیش از گذشته احساس می شود. دوربین مداربسته شمارش افراد یکی از فناوری های جدید بکار رفته در دوربین های مداربسته نسل جدید است که می تواند به راحتی میزان عبور و مرور افراد در یک مکان خاص را محاسبه کند و در صورت نیاز تمهیدات لازم را به مدیران یک مجموعه ارائه دهد.

با این حال اگر بخواهیم از این فناوری در یک مجموعه تجاری یا خدماتی استفاده کنیم باید این موضوع را به درستی و دقت مورد ارزیابی قرار دهیم که چه مکانی برای نصب دوربین مدار بسته شمارش افراد مناسب است. به هر حال این دوربین ها به همراه فناوری های دیگر هوش مصنوعی در دوربین مداربسته مانند سنسور های آلارم، اخطارهای آتش سوزی و دوربین های تشخیص چهره و … یکی از ملزومات آینده همه ما به حساب می آیند.

 

رایج ترین موارد استفاده از دوربین شمارشگر افراد

در مقدمه این متن اشاره کردیم که دوربین های مداربسته شمارش افراد برای اماکن عمومی مانند نمایشگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای، ادارات و مکان های شهری پر رفت و آمد به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. اما این دوربین ها برای فروشگاه های بخش خصوصی با مقیاس های متوسط نیز جذاب است. مدیران این فروشگاه ها می توانند با استفاده از فناوری دوربین مدار بسته شمارش افراد میزان عبور و مرور مشتریان خود در ساعات مختلف روز و هفته را محاسبه کنند و در صورت نیاز با طراحی مسیر های رفت و آمد مشتریان در لاین های مختلف یک تجربه خرید مثبت را برای شهروندان ثبت کنند. همچنین مدیران فروشگاه ها می توانند با دیتاهای مختلف این دوربین ها استراتژی های هوشمندانه فروش و تبلیغات را تنظیم کنند.

 

نکته مهم دیگر در استفاده فروشگاه ها از دوربین مداربسته شمارش افراد این است که این دوربین ها می توانند در سازماندهی پرسنل برای خدمت رسانی بهتر نیز اطلاعات کافی در اختیار شما قرار دهند. برای مثال شمارش افرادی که به فروشگاه شما مراجعه می کنند تعداد خریداران را مشخص می کند و به شما می گوید که کدام بخش های فروشگاه بیشتر مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. مکان های جذاب می تواند مورد ارزیابی قرار گیرد و نکات مثبت آن فضا ها به دیگر فضاها نیز منتقل شود.

 

مزایای نامبرده باعث شده تا فناوری شمارش افراد در دوربین مداربسته در یک سال گذشته با رشد چشمگیری در سرتاسر جهان مواجه شود. بر اساس آمار جهانی انتظار می رود سیستم شمارش افراد از ۹۰۰ میلیون دلار ارزشی که در سال ۲۰۱۸ داشته، تا سال ۲۰۲۵ به ۲ میلیارد دلار برسد.

 

دوربین شمارش افراد

 

تنظیمات دوربین شمارش افراد

در بازار انواع مختلفی از دوربین شمارشگر افراد تحت برند های مختلف وجود دارد و می توان همه این دوربین ها را به دو دسته کلی شمارشگر های مدت دار ( TOF) و شمارشگر های مبتنی بر مادون قرمز تقسیم بندی کرد. نکته مهم در خصوص دوربین شمارش افراد این است این دوربین ها می توانند با سیستم های دیگری مانند آنالیز ویدئو، دوربین های تحت شبکه، دوربین های تشخیص چهره و … ترکیب شوند.

برای اینکه سیستم شمارش افراد بر اساس ویدئو به شکلی مؤثر عمل کند، نصب صحیح لازم است. بر اساس مطلبی که از ACTi منتشر شده بود، در زیر نکاتی ارائه شده که برای نصب درست و اصولی یک دوربین شمارش افراد لازم هستند.

 

  • دوربین را مستقیماً بالای محل رفت و آمد افراد قرار دهید.
  • دوربین را نچرخانید.
  • اگر سرامیک کف یا شیشه پنجره انعکاس نور ایجاد می کنند، پیشنهاد می شود از پوششی مات برای کف و پنجره یا یک فرش ساده در حوزه تشخیص سیستم استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که درب ها در خط تشخیص دوربین، باز نمی شوند.

سطح نور مناسب برای عملکرد صحیح این دوربین ها بالای ۳۰۰ لوکس است؛ زیرا در تصاویر تاریک، تشخیص افراد در حال حرکت مشکل خواهد بود.

 

نکات نوردهی محیط برای عملکرد بهتر دوربین

 

  • نور مستقیم خورشید می تواند تارهای باریکی در تصویر ایجاد کند و در نتیجه کیفیت نهایی تصاویر به شدت پایین می آید. پس از نور مستقیم و شدید خورشدی در محدوده تشخیصی دوربین اجتناب کنید.
  •  تا حد امکان اشیای درخشان و براق که به شدت نور محیط را انعکاس می دهند از محدوده دوربین دور نگه دارید.
  •  نور دهی در محیط را به صورت مداوم و پایدار با یک طیف نور متعادل تنظیم کنید. عدم وجود نور کافی به مانند نور شدید می تواند کیفیت تصاویر را کاهش دهد.
  •  در تنظیمات نور دهی محیط علاوه بر شدت نور باید به ترکیب سیستم های نوردهی نیز توجه داشته باشید تا سایه های شدید در اثیر عدم توازن این سیستم بر روی اجسام ایجاد نشود.
  • رنگ نور را مطابق با محیط های واقعی تنظیم کنید تا مو را به وضوح از لباس ها تشخیص دهد. اگر رنگ مو و بدن افراد بسیار شبیه به هم باشد، ممکن است به آسانی تشخیص داده نشوند.

 

مقالات مرتبط:

  1. سیستم امنیتی خانه هوشمند    اسمارت سکیوریتی    شهر هوشمند ایران
siavosh بازدید : 47 دوشنبه 06 دی 1400 نظرات (0)

لوله فلکسی چیست؟

Flexible_Metal_Conduit,تجهیزات جانبی,متعلقات نصب,فلکسی,لوله فلکسی فلزی با روکش PVC
لوله فلکسی (لوله خرطومی فلزی) یک کانال فلزی با مقطع گرد و انعطاف پذیر است که از آن برای محافظت از کابل های الکتریکی استفاده می شود.
ویژگی های یک لوله فلکسی خوب شامل موارد زیر است:
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت کششی و چرخشی زیاد
  • استحکام بالا در برابر فشار، ساییدگی و ضربه
  • ماندگاری بالا
  • مقاوم در برابر فرسایش محیطی و اشعه ماوراء بنفش (نور آفتاب) و یا حرارت زیاد
  • توانایی تخلیه الکتریسیته ساکن با اتصال به زمین

انواع لوله فلکسی

  • لوله خرطومی فلزی روکش دار: شکل رایج تر از لوله فلکسی که در نصب دوربین مداربسته بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. از این لوله برای محافظت سیم و کابل در محیط های مرطوب یا محیطهای باز استفاده (outdoor) می شود.

  • لوله خرطومی فلزی بدون روکش: این لوله فاقد روکش پلاستیکی PVC است و از این رو کاربری آن در محیطهای داخلی (indoor) می باشد.

از لوله فلکسی معمولا برای محافظت از کابلها در محیطهای بیرونی و یا صنعتی استفاده می شود. توجه داشته باشید که لوله فلکسی توان محدودی در مقابل ضربات فیزیکی دارد و در صورت نیاز به تحمل فشارهای فیزیکی باید از لوله فلزی استفاده کنید.
لوله های فلکسی با اندازه های استانداردی ساخته می شوند. اندازه های استاندارد آنها عبارتند از: لوله فلکسی 11، 13، 16، 21، 25، 29، 36، 42، 48
برای بستن لوله فلکسی به دیوار از بستهای مخصوص آن استفاده می شود. توجه داشته باشید که هر سایز از لوله به بست مناسب همان سایز نیاز خواهد داشت.
برای سهولت در کابل کشی بهتر است از ابزاری قرقره مانند استفاده شود. بدین صورت که حلقه کابل را همانند شکل زیر در داخل ابزار قرقره مانندی قرار داده تا از گره خوردن کابل ها جلوگیری گردد.

قیمت پکیج کامل دوربین مداربسته    قیمت دوربین مدار بسته برای منزل    نصب دوربین مدار بسته    فروشگاه هایک ویژن تهران

پک دوربین مدار بسته  دوربین مداربسته جدید   دوربین تی وی تی   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی هایک ویژن تهران

نکاتی مهم در مورد سیم کشی دوربین مدار بسته

در این مقاله قصد داریم درباره سیم کشی صحبت کنیم. نکاتی مهم و حائز اهمیت در این زمینه وجود دارد که در ادامه ذکر خواهد شد.

بزرگترین موضوع و نکته در هنگام شروع کابل کشی :

اگر از توپ و قرقره کابل استفاده می کنید این نکته را برای همیشه به خاطر داشته باشید که هنگام باز کردن کابلها از دور حلقه موجود، کابلها دارای تاب دایره ای شکل خواهند شد وبرای باز کردن این تاب دایره ای شکل اغلب به مشکل خواهید خورد و کابلها دچار گره خوردگی خواهند شد. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل،استفاده از ابزار های موجود در بازار که مکانیزم بسیار ساده ای دارند ، مانند شکل زیر :

 

اگر این ابزار ها در دسترستان نیست بهترین راه ، عبور یک لوله فلزی یا چوب مقاوم از سوراخ موجود در وسط قرقره کابل است به طوری که دوطرف این لوله یا چوب را روی یک سکو یا ارتفاع قرار دهید به شکلی که قرقره بتواند به راحتی بچرخد. با اینکار دیگر مشکل حلقه حلقه شدن و گره خوردن کابلها را نخواهید داشت.

در مرحله بعدی، توجه داشته باشید که به تعداد دوربین های موجود در پروژه برای کابلها نام گذاری و شماره گذاری کنید. به عنوان مثال در یک پروژه 8 دوربین دارید از دوربین شماره یک به این شکل نام گذاری کنید: C1-C2-C3-C4-….. در اینجا C نشانگر Camera خواهد بود، ولی شما می توانید از هر عدد و کاراکتر دلخواه برای نام گذاری استفاده کنید.

توجه داشته باشید حداقل یک متر از ابتدای کابل و یک متر از انتهای کابل عقب تر شماره و نام کابل را با یک برچسب به دور کابل بچسبانید. برای تهیه برچسب مناسب از چسب کاغذی نیز می توانید استفاده کنیدو با خودکار روی آن شماره و علامت مورد نظر را بنویسید.

نکته مهم

برای اینکه در طول مسیر سیم کشی و عبور کابل از نقاط مختلف، برچسب ها کنده نشود می توانید از یک چسب نواری شیشه ای معمولی استفاده کنید و روی آن یک یا دو دور بچسبانید تا هم شماره دیده شود و هم از کاغذ برچسب محافظت شود.

اهمیت شماره و نام گذاری کابلها:

این کار به این دلیل انجام میشود که هر زمان در طول مسیر کابلکشی به نقطه مورد نظر هر دوربین رسیدید به راحتی کابل مورد نظر را از میان دسته کابلها بتوانید پیدا کنید. همچنین در این سر کابلها هنگام زدن فیش های BNC یا سوکت شبکه می توان از همان ابتدا ترتیب دوربین ها را به درستی پشت دستگاه متصل کرد، این کار موجب می شود که بعدها در طی گذشت زمان برای چینش تصاویر و جابجایی سوکت ها از پشت دستگاه به مشکل نخورید.

چسب زدن کابلها:

به خاطر داشته باشید چسب برق یک وسیله مصرفی است. بعضی از دوستان به صرفه جویی آن بسیار اعتقاد دارند اما با مصرف چند حلقه چسب بیشتر نتیجه کار بهتر و سهولت در نصب و کوتاه شدن زمان را خواهید داشت.

دقت داشته باشید که طریقه صحیح چسب زدن کابلها به این شکل خواهد بود که هنگام دسته کردن چند کابل در کنار هم و برای عبور از لوله برق یا لوله های فلکسیبل – خرطومی فلزی ،  باید برای نظم کابلها و گره نخوردن آنها، دسته کابلها را با استفاده از کمک یک نفر دیگر به دست بگیرید و طرف دیگر با کشش دسته کابل ها به سمت خود، شکم و انحنای آن را بگیرد. در این زمان شما با فاصله دومتر، دو متر دسته کابل ها را چسب می زنید. برای اینکار یک دور چسب کافی می باشد.

در مرحله بعد برای عبور کابلها به داخل لوله فلزی معمولا مشکل وجود ندارد و کابلها با همان چسب های موجود به راحتی از لوله های فلزی عبور میکند ، اما در مواقعی که نیازمند هستید که کابل ها از داخل لوله های فلکسیبل عبور داده شود ، پس از عبور قسمتی از کابل باید به محض رسیدن به هر چسب آن را باز کنید و قسمت بعد را به داخل لوله هدایت کنید و تا چسب بعدی دوباره این کار را تکرار کنید دلیل باز کردن چسب ها این است که چون لوله های خرطومی انعطاف دارند در هنگام عبور دسته کابل های چسب خورده ، کابل ها کشیده می شود و باعث ایجاد برآمدگی و حجیم شدن تعداد کابلها می شود ، که این امر باعث می شود که دیگر کابل ها از داخل لوله عبور نکند و به اصطلاح قفل شود. این موضوع در اکثر موارد باعث پاره شدن و زخمی شدن کابل ها شده و یا لوله فلکسیبل خرطومی را خراب میکند.

  1. کانال صفر دوربین هايک ويژن
  2. نورددهی دردوربین مداربسته
  3. هوشمند سازی روشنایی خیابان
  4. ضبط صدا در دوربین مداربسته هایک ویژن
  5. پروژه نظارت تصویری هایک ویژن
  6. جلوگیری از هک دوربین مداربسته
  7. هوش مصنوعی در دوربین مداربسته هایک ویژن
  8. تحولات بزرگ صنعت امنیت
  9. دوربین مداربسته چگونه کار می کند ؟
  10. ارتقا صنعت امنیت
  11. بازگشت به محیط کار در دوران پسا کرونا

لغو نمایشگاه ها چه تاثیری بر بازار امنیت داشته است؟

siavosh بازدید : 48 دوشنبه 06 دی 1400 نظرات (0)

باکس پلاستیکی برق چیست؟

باکس_پلاستیکی_برق,باکس برق,متعلقات نصب,باکس 10*10 پلاستیکی
باکس پلاستیکی یک محفظه در دار است که با هدف پوشش دادن تجهیزات الکتریکی ساخته شده است. استفاده از باکس پلاستیکی بیشتر با هدف رعایت اصول استاندارد نصب صورت می گیرد. باکس های پلاستیکی انواع مختلفی دارند که شامل باکس در دار، باکس ضد آب و ... می باشد.
کاربرد های باکس پلاستیکی
باکس پلاستیکی برای نصب دوربین مداربسته دو کاربرد عمومی دارد:
1. برای جا دادن آداپتور و فیش دوربین چرا که امکان قرار دادن این متعلقات در داکت وجود ندارد.
2. برای پوشش دادن انشعابات و سربندی های انجام شده به ویژه در محیطهای بیرونی که خطر ورود رطوبت به کابلها وجود دارد.
انواع باکس پلاستیکی
باکس های پلاستیکی در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند. اما اندازه های پر کاربرد آن عبارتند از:
  • باکس پلاستیکی 10*10
  • باکس پلاستیکی 10*15
  • باکس پلاستیکی 15*20
  • باکس پلاستیکی 17*24
  • باکس پلاستیکی 20*30

  1. خرید هایک ویژن  دوربین مدار بسته تی وی تی    دوربین مداربسته خرید   مراحل نصب دوربین مدار بسته   
  2. هایک ویژن تهران  ردیاب ماشین  دوربین تی وی تی   قیمت دوربین های مدار بسته   مشاوره نصب دوربین مداربسته

     آداپتور صنعتی       قیمت دوربین مدار بسته داهوا     نمایندگی هایک ویژن       نصب دوربین مدار بسته تهران

نکاتی در مورد نصب دوربین های دید در شب با لامپIR

در موارد زیادی شاهد این مشکل بوده ایم که پس از نصب سیستم مدار بسته و تحویل آن به مشتری با گذشت زمان کوتاه مشتریان از تصاویر دوربین ها در زمان شب و تاریکی مطلق ناراضی هستند و با مراجعه به محل و بررسی دوربین ها به این نکته مهم رسیدیم. توجه داشته باشید وقتی یک دوربین دید در شب که دارای لامپ های مادون قرمز (IR) می باشد را در یک محل که تاریک است، نصب می کنید. نباید در نزدیکی دیدرس دوربین شیشه یا آینه وجود داشته باشد. وجود شیشه و آینه در دید مستقیم دوربین های دید در شب باعث انعکاس مستقیم نور مادون قرمز آن به داخل لنز و کانون اصلی تصویر خواهد شد و تصویر شما خراب خواهد شد.

و در مواردی هم که دوربین های دید در شب همپوشانی دارند توجه فرمایید که طوری زاویه ها را تنظیم کنید که نور مستقیم لامپ های دید در شب آن ها داخل لنز دیگر دوربین موجود در آن محل نتابد.

به نکته دیگری که حائز اهمیت است نیز توجه فرمایید، در بسیاری از مدل های دوربین دید در شب دام یک حلقه لاستیک سیاه رنگ وجود دارد. این حلقه در مدل هایی وجود دارد که قاب شیشه ای یا تلقی دوربین هنگام نصب از روی دوربین باید جدا شود. دلیل وجود این حلقه این است که وقتی شما قاب شیشه ای دوربین دام خود را می بندید ودر زمان تاریکی که چراغ های مادون قرمز روشن می شوند نور آن به داخل لنز می تابد. این امر بر اثر انعکاس نور آنها به قاب شیشه ای می باشد. وجود این حلقه لاستیکی به همین دلیل است که از نفوذ نور مادون قرمز به داخل لنز جلوگیری کند. پس نوجه داشته باشید که هنگام نصب این حلقه لاستیکی از دوربین جدا نشود. در مواردی پیش می آید که به دلیل غیر استاندارد بودن دوربین و قاب آن، باعث می شود که نور مادون قرمز به داخل لنز بتابد و تصاویر خراب شوند.

راه حل این مشکل فقط پوشاندن دور لنز می باشد. به این ترتیب که با یک چسب برق می توانید دور لنز را بپوشانید و به صورت دایره ای شکل چسب را دور لنز بچسبانید. در مرحله بعد قاب شیشه ای را ببندید و دقت کنید که چسب برق شما هنگام چرخش قاب شیشه ای جدا نشود و یا روی لنز را نگیرد. چسب برق باید طوری چسبانده شود که وقتی درب شیشه ای را می بندید، چسب کاملا به قاب شیشه ای بچسبد و از نفوذ نور کاملا جلوگیری کند با انجام اینکار خواهید دید که به راحتی مشکل خرابی تصاویر حل خواهد شد.

siavosh بازدید : 41 دوشنبه 06 دی 1400 نظرات (0)

چگونه دوربین مداربسته مناسب را انتخاب کنیم؟

دوربین_مداربسته,دوربین مداربسته,لوگوی دوربین مداربسته
انتخاب دوربین مداربسته مناسب کار خیلی سختی نیست. برای این کار تنها کافیست نیاز خود را بدانید و تا حدودی در رابطه با قابلیتهای دوربین های مداربسته اطلاعات داشته باشید.
در ابتدا باید نوع سیستم مداربسته خود را مشخص کنید. سیستم های مداربسته به دو دسته اصلی آنالوگ، آنالوگ HD و شبکه تقسیم می شوند.

سیستم مداربسته آنالوگ: ارزان قیمت، ساده و پرکاربرد است. تقریبا تمامی دوربین های نصب شده در منازل کوچک، واحدهای تجاری و اداری عادی دوربین آنالوگ هستند.

سیستم مداربسته آنالوگ HD
اصلی ترین مزیت دوربین های نسل جدید آنالوگ HD توانایی انتقال تصاویری با کیفیت بسیار بالاتر از دوربین های آنالوگ است و تا کیفیت 12 مگاپیکسل را نیز پشتیبانی می کنند. این سیستم ها همچنین قابلیت انتقال همزمان صدا و تصویر را دارا هستند. به دلیل تفاوت اندک قیمت آنها با سیستم های آنالوگ قدیمی استفاده از آنها با توجه به کیفیت کارکردشان منطقی تر است

سیستم مداربسته شبکه: دوربین های شبکه دوربین هایی عموما پرهزینه و تخصصی تر هستند. این دوربین ها تکنولوژی به روزتری نسبت به دوربین ها آنالوگ دارند و امکان دستیابی به کیفیت های تصویر بسیار بالا را برای شما فراهم می اورند. به طور کلی دوربین های شبکه از بسیاری لحاظ از دوربین های آنالوگ بهترند. تنها عیب بزرگ آنها هزینه ی بالای آنهاست بنا براین اگر از نظر هزینه دغدغه ای ندارید حتما به سراغ دوربین های شبکه بروید.
(برای خواندن مقاله تخصصی در رابطه با تفاوت های سیستم آنالوگ و شبکه به این صفحه مراجعه کنید)

انتخاب نوع دوربین از نظر بدنه و کاربری

(مقاله مشروح در این رابطه)
دوربین های مداربسته از نظر نوع شکل بدنه و کاربری به انواع مختلفی تقسیم میشوند اما انواع رایج ان عبارتند از:
دوربین دام: دوربین سقفی با شکل نیم دایره ای است که برای محیطهای مسقف اداری، تجاری یا مسکونی استفاده می شود. این دوربین می تواند با یا بدون دید در شب IR باشد.
1015-دوربین-دام,,
دوربین مداربسته دام
دوربین بولت: دوربین بولت یک دوربین دیواری استوانه ای شکل است که معمولا در محیطهای غیر مسقف یا صنعتی نصب می شود. دوربین های بولت عموما مقاوت خوبی در مقابل آب و گرد و غبار دارند. دوربین های بولت معمولا با دید در شب IR ساخته میشوند.
1016-دوربین-بولت,,
دوربین مداربسته بولت
دوربین باکس: دوربین باکس یک دوربین مکعبی شکل و بدون لنز است. این دوربین ها معمولا دارای کیفیت تصویر مناسب تری نسبت بقیه انواع دوربین های مداربسته هستند و به دلیل نداشتن لنز می توانید لنز مناسب را با توجه به نیاز خود روی آنها نصب کنید. این دوربین ها معمولا در محیطهای صنعتی، روی صندوق های فروشگاهی یا روبه روی راهروها نصب می شوند. دوربین های باکس معمولا فاقد دید در شب IR هستند.
1020-دوربین-باکس,,
دوربین مداربسته باکس
دوربین گردان (PTZ): دوربین گردان، دوربین هایی با قسمت مکانیکی برای چرخاندن دوربین به طرفین هستند. این دوربین ها معمولا دارای لنز با زوم اپتیکال نیز هستند که می تواند جزئیات را با اندازه دلخواه در جهات مختلف به شما نشان دهد. این دوربین ها معمولا در فضاهای وسیع که نیاز به نظارت چند جهته دارند نصب می شود. دوربین های گردان می توانند با یا بدون دید در شب IR باشند.
1017-دوربین-گردان,,
دوربین مداربسته گردان
دوربین های چشم ماهی (FishEye): دوربین های چشم ماهی دوربین هایی هستند که امکان مشاهده تصاویر در تمامی زوایا را برای شما فراهم می کنند. این دوربین ها از طریق لنز خواص خود تصاویر را در 360 درجه در یافت کرده و نشان می دهند. استفاده از این دوربین ها تنها در سیستم شبکه امکان پذیر است و دوربین های چشم ماهی انالوگ به صورت گسترده ای ساخته نمی شوند. این دوربین های معمولا فاقد دید در شب IR هستند.
1019-دوربین-FISHEYE,,
دوربین مداربسته چشم ماهی
دوربین های مینیاتوری (مخفی): دوربین های مینیاتوری دوربینهای کوچکی هستند که با هدف عدم امکان تشخیص دوربین ساخته شده اند. این دوربین ها با اندازه های مختلفی ساخته می شوند و معمولا کیفیت تصویر متوسطی دارند. استفاده از این دوربین ها تنها در محیط ها داخلی امکان پذیر می باشد. (برای اطلاعات بیشتر در مورد دوربین های مخفی این مقاله را بخوانید)
1018-دوربین-مینیاتوری,,
دوربین مداربسته مینیاتوری
پس از انتخاب نوع دوربین حال کمی در رابطه با کیفیت تصویر دوربین ها صحبت می کنیم.
کیفیت تصویر دروبین های شبکه با مگا پیکسل مشخص می شوند که بیشتر مردم با آن آشنایی کافی را دارند پس از توضیحات بیشتر در اینجا خود داری می کنیم. (مقاله مشروح در رابطه با کیفیت تصویر دوربین های شبکه)
کیفیت تصویر دوربین های انالوگ با واحدی به نام تیوی لاین (TV line) مشخص می شود. تیوی لاین در واقع معادل رزولوشن در سیستم دیجیتال است. برای اینکه اشنایی حدودی با این سیستم تفکیک پذیری تصویر داشته باشید به جدول زیر توجه کنید.

کاربرد توضیحات کیفیت تصویر
فضاهای کوچک (تا 10متر مربع)، محیطهای کم اهمیت کیفیت تصویر متوسط 400TVL
فضاهای متوسط (تا 20 متر مربع)، محیط های با درجه اهمیت متوسط کیفیت تصویر متوسط به بالا 500TVL
فضاهای متوسط (تا 30 متر مربع)، میحطهای با درجه اهمیت متوسط به بالا کیفیت تصویر بالا 600TVL
فضاهای باز یا محیط های با اهمیت بالا بیشترین کیفیت سیستم انالوگ 700TVL

توجه داشته باشید که کیفیت تصویر 700تیوی لاین کیفیت خیلی بالایی در مقایسه با دوربین های دیجیتال نیست و در صورت معادل سازی کیفیت تصویر خروجی حدودا 0.5مگا پیسکل خواهد بود. برای دستیابی به کیفیت بالاتر از ان تنها راه منطقی استفاده از دوربین های شبکه است.
با اطلاعات داده شده در این مقاله شما خواهید توانست تا حد زیادی نیازهای خود را شناسایی کرده و دوربین مناسب خود را انتخاب کنید.
  1. قیمت دوربین مداربسته داهوا دوربین مدار بسته    هایک ویژن  نصب دوربین مداربسته
  2. فروشگاه هایک ویژن  جی پی اس خودرو   شرکت دوربین مداربسته   نصب دوربین مداربسته بدون dvr
  3. لیست قیمت هایک ویژن دوربین مداربسته تی وی تی  قيمت دوربين مدار بسته   نصب دوربين مدار بسته

استفاده از باکس آداپتور مرکزی

در مقاله های موجود در این وبسایت، سعی شده است که نکات و مواردی بیان شود که معمولا کسی به آنها توجهی ندارد و رعایت آنها در پیشرفت و بهینه سازی پروژه های مدار بسته و همچنین به اضافه شدن اطلاعات تخصصی فردی افراد و همکاران کمک بسزایی باشد. نکته مهمی که شاید اکثر کارشناسان نصب به آن توجه ندارند، نحوه استفاده از آداپتورهای مرکزی می باشد.

در پروژه هایی که از آداپتور مرکزی استفاده می کنید، توجه داشته باشید که می توانید سیم یا کابل برق هر دوربین را جداگانه به آداپتور مرکزی برسانید. این کار به دلیل این انجام می شود که میتوانید از باکس های مخصوص آداپتور مرکزی که در بازار موجود است استفاده کنید. داخل این باکس ها به تعداد دوربینهای شما فیوز وجود دارد و شما می توانید بر حسب تعداد دوربین های خودتان در پروژه مورد نظر باکسی تهیه کنید که تعداد فیوزها و خروجی آنها با تعداد دوربین های شما یکسان باشد.

علت استفاده از فیوز :

بزرگتربن توجیه برای انجام اینکار علی رغم بالا رفتن مصرف کابل برق این است که اگر برحسب اتفاق برق دوربین دچار اشکال شد یا اتصال کوتاه و یا به هر علت، فقط همان دوربین از مدار خارج می شود و دیگر باقی تصاویر را از دست نخواهید داد.

پیشنهاد ما استفاده از این باکس می باشد که در اکثر فروشگاه های لاله زار و الکتریکی های معتبر موجود است و قیمت بابلایی هم ندارد. حتی اگه منجر به کم شدن سود کمتر هم شود، باز هم ارزش استفاده خواهد داشت، چون علاوه بر داشتن فیوز و موردی که ذکر شد، به خودی خود یک محافظ فیزیکی برای خود دستگاه آداپتور مرکزی شما نیز خواهد بود و به تمیزی و ایمنی کار شما بسیار کمک خواهد کرد

siavosh بازدید : 39 یکشنبه 21 آذر 1400 نظرات (0)

پارکینگهای هوشمند بخش اجتناب ناپذیر زندگی شهری هستند. با افزایش خودروها در شهرها و کاهش فضای پارک، پیدا کردن محلی برای حفظ و پارک خودروها در شهر سختیها و چالشهای خودش را دارد. خوش بختانه با ظهور پارکینگهای هوشمند، دستگاهها و سنسورهای متصل به یکدیگر می توانند به اتوماسیون پارک خودروها کمک نمایند.

سیستم مدیریت پارکینگ های هوشمند می توانند بعنوان بزرگترین عوامل کاهش ترافیک و تولید و انتشار کربن در شهر بحساب آیند.

بگفته مدیرعامل بخش IoT موسسه HMT (Happiest Minds Technologies) منافع مالی سیستمهای مدیریت و نظارت فضای پارک خودرو قابل ملاحظه می باشند. بین 2 تا 5 درصد افزایش کارایی در زمان جستجوی فضای پارک آزاد می تواند در بخشهای وسیع مثل دهانه قیف عمل نماید و با تغییری ناچیز هم مقادیر وسیعی از حجم CO2 را کاهش می دهد. میزان CO2 کاهش یافته می تواند معادل با هزینه ای 250 هزار پوندی در سال توسط 1000 تعمیرگاه خودرو کاهش یابد. بابراین استفاده از پارکینگ هوشمند علاوه بر بعبود کارکرد، درآمد بسیار مناسبی هم خواهد داشت. راهیابی ساده تر در محیط حمل نقل می تواند ارزش مالی(صرفه جویی) خوبی به همراه داشته باشد.

بگفته مدیر بازریابی و توسعه Streetline، با توجه به تحقیقات اقتصاد دان Donald Shoup :

کاهش 10 درصدی در تراکم خودروها باعث افزایش سود ناخالص GDP شهری شد. ما می توانیم خدمات پارک هوشمند را با قیاسی مالی معادل ایجاد سود ناخالص GDP 20 میلیارد دلاری در شهری مثل لس آنجلس در نظر بگیریم.

تکنولوژی پارکینگ هوشمند

سیستم هدایت پارکینگ هوشمند براساس کار سنسورهایی عمل می نماید که می تواند فضای پارک آزاد را تشخیص دهند و داده ها را به سیستمهای پشتیبان ارسال کنند. سیستمهای پشتیبان هم بر اساس این اطلاعات به نرم افزار کاربران یا سیستم خبر رسانی، اطلاعات را منتقل می کنند.

امروزه دو نوع سنسور در سیستمهای پارک هوشمند بکار گرفته می شوند : سنسورهای اولتراساند (Ultrasound) و سنسورهای مگنتیک (Magnetic)

سنسورهای اولتراساند(اولتراسونیک) یا سنسورهایی که مشابه سنسورهای سونوگرافی کار می کنند برای کاربردهایی مثل پارکینگهای داخلی ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرند. این سنسورهای Ultrasound امواج صوتی را در محدوده 25 تا 50 کیلوهرتزی ارسال می کنند که فراتر از محدوده صوتی قابل درک انسانهاست. حسگرهای تشخیصی با ترمینال کنترل از طریق کابل رشته ای RS485 یا ارتباط بیسیم (433 مگاهرتزی) در ارتباطند و ترمینال هم از طریق شبکه اترنت معمول به مرکز کنترل ارتباط خواهد داشت.

سنسور پارکینگ هوشمند شهری

برای پارکینگهای کنار خیابانهای شهری، سنسورهایی استفاده می شوند که انرژی آنها با باطری تامین شده و از خانواده تشخیص دهنده های Magnetic یا مغناطیسی باشند. این سنسورهای در زمین محل پارک بصورت دفن شده قرار می گیرند. این سنسورها می توانند محدوده منفی 1200μT تا مثبت این مقدار را تشخیص دهند. داده های خروجی هم در محدوده امواج 1.563  تا 800HZ خواهند بود که می تواند توسط کاربر برای هر سنسوری متفاوت در نظر گرفته شوند.

سنسور مگنت پارکینگ هوشمند شهری
μT معیاری بسیار کوچک است که برای اندازه گیری میدان مغناطیسی از آن استفاده می شود. سنسورهای مغناطیسی از اجسام فلزی و دارای مغناطیس اطرافشان متوجه می شوند که خودرویی در بالای زمین روی این سنسورها قرار گرفته است.

سنسورهای مغناطیسی یاد شده می توانند در محدوده دمایی از 40 درجه زیر صفر تا 85 درجه بالای صفر به کار خود بدون مشکلی ادامه دهند.

سنسور مگنت پارکینگ هوشمند شهری

البته راهکارهای دیگری هم به عنوان تکنولوژی دوم مورد استفاده قرار می گیرد که مثلا اینفرارد یا مادون قرمز از نمونه های آنهاست. اینکار برای افزایش دقت سنسورهای مغناطیسی مفید خواهد بود.

سنسورهای مغناطیسی براحتی تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می گیرند. برای نمونه تکه بزرگی از فلز در نزدیکی آنها، انواع مختلف اختلالات مغناطیسی، توده فشرده سیمان یا آسفالت روی سنسورکه شبه مغناطیسی می شود و یا هر عامل دیگری که میتواند وضعیت مغناطیسی ایجاد نماید بلای جان این سنسورهای مگنتیک خواهند شد.

شرکت Smart Parking هم بهمین دلایل از سنسورهای IR در کنار سنسورهای تشخیصی بهره می برد تا میزان خطا را کاهش دهد.

نمونه دیگر می تواند به راهکار مدیریت هوشمند پارکینگ شرکت داهوا برگردد که سنسورهای مغناطیسی بصورت بی سیم یا وایرلس به ترمینال کنترل محلی وصل می شوند. به گفته مسئول مستقیم شرکت داهوا در این طرح :

دو راهکار ارتباط بی سیم برای اینکار درنظر گرفته شده اند که یکی برای مسافتهای کوتاه و دیگری برای سیستم NB-IoT می باشد. برای مسافتهای کوتاه سنسورهای مغناطیسی با نزدیکترین کنترلر از طریق ارتباط بیسیم 433 MHZ ارتباط برقرار می کنند. کنترلر هم از طریق سیستم موبایل با شبکه در ارتباط است. برای راهکارهای مسافت طولانی و NB-IoT هم هر سنسور باید با شبکه NB-IoT که از طریق سیستم موبایل کار می کنند ارتباط برقرار نماید. راهکار مسافت طولانی برای کارهای وسیع در فضای IoT کاربرد دارند.

سنسور مگنت پارکینگ هوشمند شهری

جدا از تکنولوژیهای نوظهور بالا، نظارت ویدئویی و تصاویر ویدئویی می توانند همانند سنسوری عمل کنند که بهتر پارکینگ را مدیریت می نماید. بگفته مدیر بازاریابی راهکارهای کلی هایک ویژن، دوربینهای مداربسته می توانند تشخیص دهند که آیا خودرویی در جای پارک قرار دارد یا خیر. اطلاعات از قبیل پلاک خودروها در جای پارک، تعداد جای پارکهای آزاد و محل پارکهای در دسترس هم بخوبی توسط دوربینهای مدار بسته در لحظه روی نقشه مشخص می شوند. کاربران هم می توانند با استفاده از نرم افزار موجود محل پارک خالی را پیدا کنند و سیستم هم براحتی و سریعترین راه ممکن رانندگان را به جای پارک خالی هدایت می نماید.

  1. دوربین مدار بسته پانوراما
  2. دوربین مدار بسته و اهمیت آن در تجارت / نصب دوربین مدار بسته در فرودگاه
  3. خطای تنظیمات DVR / باز یابی فیلم ها در دوربین مدار بسته
  4. تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته

دوربین مداربسته POE / انتقال تصویر دوربین مداربسته

siavosh بازدید : 45 یکشنبه 21 آذر 1400 نظرات (0)

در قسمت قبل استفاده از کدکهای هوشمند را برای کاهش مصرف پهنای باند و حافظه دوربین های مدار بسته راهکار مناسبی معرفی کردیم اما متاسفانه راهی برای تشخیص میزان خروجی این کدکهای هوشمند در صحنه های مختلف وجود ندارد. یعنی هیچ چیزی نمی تواند باعث تخمین دقیق شود. حتی حرکتهای کوتاه و ناچیز مثل سایه اجسام یا شاخ و برگ درختان می تواند فعالیتها در صحنه را در حدی نگه دارد که فریمهای دینامیک I یا سرعت ضبط تصاویر (FPS) نتوانند کاهش یابد و کاربر عملا نمی تواند از مزایای آنها سود ببرد. درنتیجه بهترین کار دیدن دمو یا تست سناریویی متناسب برای بررسی کارکرد کدک هوشمند در صحنه باشد تا بتوانید شرایط را بهتر پیشبینی نمایید.

برای اینکار توصیه سی سی تی وی آنلاین این است که حداقل کاهشی برابر (5 تا 15 درصد) برای میزان انتقال بیتها در کدکهای هوشمند را بعنوان حاشیه امن تخمین حافظه یا مصرف پهنای باند در نظر داشته باشید.

تشخیص حرکت اجسام یا استفاده از تحلیلگرهای ویدئویی

تنظیم نادرست یا اشتباه قابلیت تشخیص حرکت دوربین مدار بسته و استفاده از تحلیلگرهای ویدئویی میتوانند تبدیل به بزرگترین عوامل تخمین اشتباه مصرف حافظه دوربین مدار بسته باشند. برای مثال اگر می خواهید درصدی از میزان حرکات را برای اتاق سرور تخمین بزنید، این میزان خیلی کم خواهد بود (کمتر از 5 درصد). اما باید بدانید که ال ای دی های تعیین وضعیت چشمک زن سرور یا تجهیزات، نور اسکرین سیورها، بازتاب نور و ... می تواند باعث شود دوربین مداربسته تشخیص دهد که باید مجددا ضبط تصاویر را از سر بگیرد و این باعث می شود تخمین های شما به نتیجه نادرست ختم شود.

توصیه سی سی تی وی آنلاین این است که از روش بهینه سازی و بهینه سازی پی در پی استفاده نمایید.

کاربران باید از بهینه سازی VMD و یا استفاده از تحلیلگران ویدئویی استفاده نمایند. با حداقل ترین بررسیها و بهینه سازیها در طی یک هفته پس از نصب، به نتایج بهتری میرسید و باید این تغییرات را تشخیص داده و برای محاسبه پهنای باند/حافظه بصورت یک روند بهینه سازی هفتگی یا پی در پی آنالیز و مورد استفاده قرار دهید.

تغییر فصل، پس زمینه تصویر، چیدمان دفتر کار و .. می تواند باعث شود محاسبات شما برای مصرف حافظه با مشکلاتی روبرو شود. کاربران باید مدام تنظیمات را مطابق تغییرات بهینه و در صورت نیاز تغییر دهند (تقریبا هر 60 الی 90 روز یکبار یا پس از هر تغییر عمده).

زمان تاریکی/ مصرف پهنای باند دوربین مدار بسته در نور کم

اگر همه شرایط را یکسان در نظر بگیریم، در نور کم یا زمان تاریکی میزان پهنای باند مصرفی بالاتر خواهد رفت و در بعضی موارد میزانی بسیار بالاتر از حالت عادی (مثلا تا 10 برابر بیشتر) خواهد داشت. هیچ راه ساده ای برای محاسبه این مقدار توسط فاکتورها یا ضرایب خطی وجود ندارد :

  • مقدار نویزهای دیجیتال : بعنوان یک قانون باید بدانید که هر چه نویز در تصویر یا ویدئو بیشتر باشد یعنی پهنای باند بیشتری نیاز خواهد بود بنابراین می توان این مشکل را با DNR دوربین مدار بسته مرتفع نمود.
  • تجهیز به نور IR : در نور کم استفاده از دوربین مدار بسته IR نسبت به دوربین مدار بسته معمولی، مصرف پهنای باند بیشتری (نسبت به روز) خواهد داشت. اما این موضوع بیشتر به کیفیت و برد نور دید در شب دوربین مداربسته و پیچیدگی صحنه برمی گردد.
  • حساسیت دوربین مدار بسته به نور کم : بعضی دوربین های مدار بسته بخاطر قابلیت بهتر در تصویرپردازی در نور کم یا بزرگ بودن سنسور تصویر برداری یا میزان F Stop پایین لنزهایشان میزان پهنای باند کمتری را در شب مصرف می کنند.

توصیه سی سی تی وی آنلاین به کاربران این است که از MBR/VBR با سقف مشخصی استفده کنند.

برای تخمین بهتر مصرف پهنای باند دوربین مدار بسته در شب، توصیه می شود کاربران از محدود سازی و تعیین سقف انتقال بیتها در شب استفاده کنید. حتی زمانی که میزانی برای مقدار انتقال بیتها در شب تعیین نشود کیفیت تصاویر خیلی فرقی با شرایط محدود ندارند و میزان زیاد نویز دیجیتال و تصاویر تیره و تاریک از افزایش فشرده سازی تصویر مثل زمان نور کامل ضربه نمی بینند و تنها مصرف منابع کاهش می یابد.

مثالی از محاسبه کننده های حافظه دوربین مدار بسته

اغلب/بسیاری از شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته یا VMS معمولا به کاربران نرم افزار محاسب پهنای باند/حافظه خودشان را برای استفاده معرفی می کنند که با تجهیزاتشان همخوانی داشته باشد. قابلیتهای دقیق این نرم افزارها متفاوند و تفاوتهایی در سطح پیچیدگی و شخصی سازی دارند. سه نمونه رایج برای استفاده آنلاین رایگان وجود دارند که نیازی به ثبت نام ندارد(اغلب) که در قسمت بعدی مقاله آموزشی محاسبه حافظه/پهنای باند دوربین مدار بسته به آنها اشاره می کنیم.

  1. بررسی دوربین های پلاک خوان و دوربین های معمولی
  2. سرعت شاتر در دوربین مداربسته
  3. نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته
  4. انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته / نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی
  5. دوربین مدار بسته برای امنیت شهری / دوربین مداربسته آنالوگ HD
siavosh بازدید : 50 یکشنبه 21 آذر 1400 نظرات (0)

بگزارش سایت IPVM تمام دستگاههای نظارت تصویری شرکت هایک ویژن (Hikvision) که از رمز عبور پیشفرض کارخانه (Default Passwords) استفاده می کردند هک شده و دسترسی به شبکه ها از راه دور (مثل شبکه DDNS، IP های عمومی و ...) امکان پذیر شده است. در باره این حملات گسترده، IPVM مکررا در ماههای گذشته هشدار داده بود.

این حمله سایبری که روز گذشته بوقوع پیوسته توسط کاربرانی که مورد هجوم قرار گرفته اند گزارش شده و بنظر می آید با حملات DdoS میرای فرق داشته باشد. همانطور که در سی سی تی وی آنلاین درمورد حملات بات نتهای میرای در سال 2016 گفتیم،گزارشی از هک شدن محصولات هایک ویژن گزارش نشده بود که حالا در این حملات آنها هم درگیر این مشکل گسترده هستند.

پس از این خبر، هایک ویژن با ارسال ایمیلی به فروشندگان و پخش کنندگان محصولاتش این موضوع را به آنها اطلاع داد.

گزارش هک شدن محصولات هایک ویژن

فروشندگان محصولات نظارت تصویری در بخش آمریکایی، انگلیسی و نیوزلند همگی گزارشهایی از مورد حمله قرار گرفتن رکوردرهای Hikvision داشتند که در ماه گذشته حداقل 100 دستگاه این مشکل را تجربه کردند :

امروز بسیاری از مشتریان DVR و NVR ها که از رمز عبور پیش فرض 12345 برای دستگاهها استفاده می کردند باید رمز عبورشان را تغییر دهند. ما OEM های هایک ویژن هستیم. این DVR ها هم هک شده اند. در هفته اخیر بیش از 150 مشتری دستگاههای DVR ای داشتند که هک شده و رمز عبورشان (Password) تغییر کرده بود.

من در این هفته اولین هک شدن محصولات را تجربه کردم. مشکل اینطوری بود که DVR ها از طریق جستجوگر یا نرم افزار در دسترس نبودند و رمز عبورها کار نمی کردند. باید تنها وارد سایت می شدیم و رمزعبور را ریست می کردیم. فرم ور قدیمی بود و امکان ورود داشتیم. زمانی که وارد منوی دستگاه شدم فهمیدم که اصلا تا بحال اکانتی با نام "System" نساخته بودم و ساخته شده بود!

دو دوربین مدار بسته Interlogix داشتم (همان renam شده های Hikvision) که آن هم دچار چنین مشکلی شده بود و باید از طریق بازسازی رمز عبور از طریق ریست فکتوری فیزیکی دوربین مدار بسته را قابل استفاده می کردم. موضوع نگران کننده این بود که آنها به یک VMS از برند اویجیلون وصل بودند و اصلا به اینترنت هم وصل نشده بودند. چیز عجیب قریبی که اتفاق افتاده و هنوزنمیفهمیم چرا.

4 مشتری داتیم که در هفته های اخیر فهمیدن رکوردرهای هایک ویژن مورد استفاده آنها شبیه یک بات (ربات) عمل می کند. تمام کاربران از فرم ور قدیمی و رمز عبور پیشفرض ادمین 12345 و پورتهای پیش فرض استفاده می کردند. در جریانم که 1 سالی از نصب دوربین مدار بسته و سیستم نظارت تصویری آنها می گذرد و تغییری نداشتند.

در تمام این موارد رمز عبور Admin تغییر کرده بود و کاربر جدیدی بنام SYSTEM ایجاد شده بود. توزیع کننده هایک ویژن با خیل عظیمی از رمزهای تغییر کرده و درخواست ریست رمز عبور روبرو شده بود.

بیشتر تماسهای ما (20 تا 30 تماس) مربوط به OEM های Hikvision (KT&C سری TVL) از رکوردرهای HDTVI بود.

در همه این گزارشها شاهدیم که رکوردرها از رمز عبور پیش فرض 12345 استفاده می کردند و دسترسی ریموت با پورت 8000 بر روی رابط کاربری تحت وب داشتند. نسخه فرم ور آنها هم نا معلوم بوده اما بیشترشان مربوط به تاریخ قبل از اقدامات اجباری هایک ویژن برای تغییر رمز اولیه بوده است.

حملات با تغییر رمز عبور پیشفرض admin و افزودن کاربر جدیدی بنام System به دستگاه انجام شده است. بنابراین هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد رکوردرهای Hilvision به نوعی مورد حمله بات نتها قرار گرفته اند.

متوقف کردن یا مدیریت حملات سایبری به هایک ویژن

بات نتها یا ارتش تجهیزات هک شده در روی اینترنت بسیار بسرعت منتشر می شوند که بیشتر بدلیل استفاده از آدرسهای IP عمومی و تکرار این عمل با ضریبی صعودی است. ابزارهایی مثل Shodan plus از سرویسهای آنلاین هایک ویژن که هنوز آسیب پذیریهای متعددش را برطرف نکرده است و براحتی می تواند دستگاهها را در معرض خطر سوء استفاده قرار دهد از دیگر مشکلات رایج در افزایش این شیوع هستند. اگر رکوردر هایک ویژن شما رمز Admin رایج "12345" را دارد یا رمز عبور قابل حدسی داشته باشد و از طریق اینترنتهای عمومی و رایگان آنلاین شده باشد ممکن است همین حالا هم هک شده باشد و شما در جریان نباشید.

اگر در بین کاربران رکوردر هایک ویژن، کاربری با نام system مشاهده کردید که قبلا بدلیل اضافه نشده بوده است، پس دستگاه شما هم آلوده شده است:

هک کردن دوربین مدار بسته و NVR و DVR  هایک ویژن

اگر دستگاه شما هک شده است لازم است رمز عبور آنرا به حالت پیشفرض برگردانید تا بتوان به دستگاه از طریق وب یا نرم افزار دسترسی داشت. یکی از فروشندگان گزارش داده بود که با استفاده از قابلیت ریست رمز عبور هایک ویژن به دستگاه رکوردر مجددا دسترسی داشته و باقی افراد هم با ریست سخت افزاری رمز عبور مشکل را برطرف کرده بودند.

اگر دستگاه رکوردر شما هک نشده باشد باید مطمئن شوید که رمز عبور admin یک عبارت سخت و غیرمعمول و غیرقابل حدس باشد تا با مشکل هک شدن دوربین مداربسته و سیستمهای نظارت تصویری روبرو نمی شوید. بعلاوه از بروز شدن یا بروز بودن فرم ور دستگاه هایک ویژن مورد استفاده خودتان مطمئن شوید.

جزئیاتی درباره هک هایک ویژن

بیشترین احتمال برای رخ دادن این حملات به نرم افزارهایی مثل رابط کاربری وب معطوف است که با ایجاد کاربری جدید و تغییر رمز عبور admin مربوط می شود. زیرا دستگاههای آسیب دیده هیچ یک از پورتهای رایج telnet یا SSH را فعال نکرده بودند و از فرم ورهای شناخته شده جدید برخوردار بودند.

حملات رخ داده بیشتر سعی در تغییر رمز عبور "12345" داشتند و شبیه کاری که Mirai با لیست آماده یوزر و پسووردها انجام داده بود سعی می کرد هر دستگاهی را آلوده نماید.

همچنین این حملات ظرفیت آلوده کردن دستگاههای بیشتری نسبت به حملات DDoS Mirai خواهد داشت که تنها نیاز به یک دسترسی ریموت از طریق رابط کاربری استاندارد دارد و نیازی هم به پورتهای باز telnet یا SSH ندارند. این در حالی است که Mirai به دستگاههایی حمله می کرد که یا از فایروالی استفاده نمی کردند یا تنظیمات فایروال در آنها بسیار ضعیف بود و این حملات دستگاههایی را مورد حمله قرار داده که توسط یک فایروال حمایت می شوند و تنها از یک ارتباط فعال ریموت بصورت ساده برخوردارند.

هدف یا میزان نامشخص بهره برداری و سوء استفاده

اینکه این حملات سایبری چه چیزی بدست آورده اند هنوز نامشخص است. کارهایی مثل آپلود دستورات یا فایلهایی برای حملات بعدی که با بدست آوردن دستگاههای آلوده بیشتر بتوانند حمله بات نتی قویتری راه بیندازند که هنوز صحتش مشخص نیست. بدلیل همین موارد است که بهترین راهکار می تواند ریست سخت افزاری کامل دستگاهها باشد و سپس بروزرسانی به جدیدترین فرم ور موجود و معتبر و تنظیم یک رمز عبور بسیار قوی پیش از وصل آنلاین دستگاهها مراحل بعدی کار است.

مسئولیت پذیری

هایک ویژن نسبت به ساخت این دستگاهها مسئول خواهد بود و کاربران و فروشنده های درگیر هم مسئولند که دستگاههایی را در دوسال اخیر بروز نکرده اند تا از این قبیل حملات پیشگیری کنند و از رویداد مجددی مثل حملات ارتش میرای بخاطر امنیت کم دستگاهها جلوگیری کنند.

تاثیرات بازار

هایک ویژن می تواند با توجه به این حوادث که بخاطر تولیدات دوسال اخیر رخ داده بیشتر تحت تاثیر کارهای کاربران و فروشندگان قرار گرفته و باید برای ریست و بازگشت دستگاهها به حالت عادی و ایمن سازی شرایط وقت و انرژی صرف کنند.

اعتراف هایک ویژن (Hikvision)

هایک ویژن متعاقبا در این مورد هفته های اخیر مطلع شده بود. اگر ما اخباری از این موارد داشتیم قطعا هایک ویژن هزاران بار بیشتر چنین گزارشاتی را دریافت کرده است. اما بجای انجام کار درست و اطلاع رسانی سریع به کاربران، این موضوع را مدتی پنهان کردند تا اینکه با تاخیر انجام شده کاربران بسیار بیشتری را در معرض خطر قرار دادند.

4 ساعت پس از خبر رسانی IPVM، هایک ویژن شعبه ایالات متحده مریکا با ارسال ایمیلی به فروشندگانش این موضوع را گوشزد کرد :

هک کردن دوربین مدار بسته و NVR و DVR  هایک ویژن

محتوای این بیانیه :

همکاران عزیر

هایک ویژن مطلع شده که یک نرم افزار کدنویسی شده بصورت اختصاصی NVR ها و DVR های هایک ویژن را مورد هدف قرار داده که شرایط  زیر را دارند : آنها به آخرین نرم افزار فرم ور موجود بروزرسانی نشده اند؛ با پورتهای پیشفرض ست شدند و از نام کاربری و رمز عبور پیش فرض کار می کردند.

محصولات هایک ویژن از سال 2015 امکان نصب و راه اندازی دستگاههای NVR و DVR را با تنظیمات پیشفرض غیرممکن کرده بود. اما برای دستگاههای قدیمی امکان داشت تا NVR ها و DVR ها با تنظیمات پیشفرض ست شوند.

هایک ویژن اکیدا توصیه می کند که فروشندگان با بررسی سطح امنیتی تجهیزات نصب شده تا قبل از سال 2015 اطمینان یابند که از رمر عبور پیشرفته و بروزرسانی فرم ور برای ایمنی بالای کاربران استفاده شده باشد.

  1. دوربین مدار بسته و راهکار فرودگاهی
  2. فرق بین دوربین های IP با دوربین های آنالوگ
  3. عبور از خط line crossing دوربین مدار بسته
  4. Dual Stream در دوربین مداربسته به چه معناست؟

دوربین مخفی مدار بسته

siavosh بازدید : 44 شنبه 15 آبان 1400 نظرات (0)


نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی : نصب دوربین های مداربسته در مکان های مختلف تجاری و خدماتی یک امر ضروری به حساب می آید و مطب های پزشکان نیز در سالهای اخیر اقدام به نصب تجهیزات نظارتی مانند دوربین مداربسته در فضاهای خدمات بهداشتی خود کرده اند تا از این طریق امکان هر گونه سواستفاده احتمالی را بگیرند.

 

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی و موسسات بهداشتی و در مانی به پرسنل درمان و همچنین بیماران امکان می دهد که خدمات بهتری ارائه دهند و در صورت بروز مشکلاتی در حین درمان بتوان به تصاویر ضبط شده توسط دوربین ها مراجعه کرد. برای مثال در مطب دندان پزشکی نصب دوربین مداربسته حین درمان باعث می شود که در صورت بروز مشکلات حین درمان به این دوربین ها برای بررسی و برطرف کردن مشکل مراجعه کرد.

 

مزایای دوربین های امنیتی کلینیک

 

محافظت از بیماران

سوابق پزشکی بیماران در موسسات درمانی به صورت پرونده های کاغذی یا در سیستم های کامپیوتری نگهداری می شود تا از این طریق خدمات و امکانات بهتر و متمرکز تری به بیماران ارائه شود. اطلاعات درج شده در این اسناد می تواند مورد سواستفاده سارقان یا طرف های همکار موسسه بهداشتی قرار گیرد و در نتیجه ایجاد یک سیستم امنیتی و نظارت تصویری برای ممانعت از سرقت و سواستفاده از این اسناد لازم و ضروری است.

بنابراین نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی و موسسات درمانی امنیت دوره درمان بیماران را تضمین می کند.

 

 

محافظت از لوازم

همه ما هنگام مراجعه به بیمارستان ها، موسسات بهداشتی و مطب پزشکان متوجه وجود تجهیزات گران قیمت موجود در این فضاها شده ایم. از تجهیزات ارزان قیمت مانند سواپ پنبه تا تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه های تصویربرداری و یا داروهای کمیاب ممکن است مورد سرقت اشخاصی هم در داخل پرسنل این مکان ها و هم افراد مراجعه کننده قرار گیرد و در نتیجه باید تدابیری در جهت ممانعت از سرقت این تجهیزات داشته باشیم. نصب دوربین مدار بسته برای نظارت به همراه سیستم های امنیتی هشدار سرقت می تواند تا حد بسیار زیادی از سرقت و صرف هزینه های بالا برای موسسه بهداشتی جلوگیری کند.

 

 

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکیبیشتر بخوانید:    دوربین هایک ویژن   دوربین مداربسته تی وی تی

 

 

مانیتورینگ از راه دور

در حال حاضر در مطب های پزشکی و درمانگاه ها و بیمارستان ها افراد زیادی در قسمت های مختلف همکاری می کنند تا خدمات بهتر درمانی به بیماران ارائه شود با این حال ممکن است برخی پرسنل به هر دلیل از ارائه خدمات مناسب سرباز بزنند و در نتیجه وجه کل یک درمانگاه و یا بیمارستان را خدشه دار کنند. مدیران بیمارستان ها و درمانگاه ها و مطب های پزشکی می توانند با ایجاد یک سیستم نظارت تصویری پیشرفته بر نحوه عملکرد پرسنل و ارائه خدمات درمانی به بیماران نظارت دقیق از راه دور داشته باشند.

 

 

خطرات نظارت بر مراکز بهداشت و درمان

نصب دوربین های نظارتی در مکان های بهداشتی و مطب پزشکان مسئولیت هایی نیز بر روی دوش مدیران و پزشکان فعال در مکان ها می گذارد. حفظ حریم خصوصی بیماران و مراجعه کنندگان باید اولویت نصب چنین سیستم هایی باشد. بر اساس قانون سلامت افراد و موضوعاتی که بین بیمار و پزشک مطرح می شود باید به صورت مخفی باقی بمانند و در نتیجه نصب دوربین های نظارتی تنها باید در مکان های عمومی فضاهای بهداشتی و درمانی نصب شود. این موضوع برای ایجاد حس اعتماد و امنیت بین بیمار و پزشک لازم و ضروری است.

 

بهترین مکان ها برای ایجاد امنیت بهتر در فضاهای درمانی را باید بررسی کنید. برای مثال بهتر است که دوربین ها را در نزدیکی ورودی ها و محل های خروجی قرار دهید تا از هر بازدید کننده ای که وارد کلینیک بهداشت می شود تصویر دریافت کنید و دوربین هایی  را در جلوی اتاق های مطب و راهرو ها استفاده کنید تا از امنیت تجهیزات اطمینان حاصل کنید.

 

نصاب دوربین مدار بسته مطب

اگر پزشک هستید و قصد دارید که در مطب خود یا فضاهای درمانی که خدمت می کنید اقدام به نصب دوربین مداربسته کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از هر چیز از مشاوره کارشناسان خبره این حوزه بهره مند شوید تا بی جهت متحمل هزینه های مالی و زمانی ناشی از عدم تخصص نصب دوربین ها نشوید. پیشنهاد ما تماس با مشاوران شرکت مهر تجارت است تا از این طریق در اسرع وقت کارشناسان ما بهترین راهکارهای امنیتی را به شما پیشنهاد دهند.

 

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت
  2. پورت SATA و ESATA در دوربین مدار بسته
  3. تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  4. فناوری BLC در دوربین مداربسته
  5. استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته

تعداد صفحات : 7

درباره ما
دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 126
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 989
  • بازدید ماه : 218
  • بازدید سال : 9,638
  • بازدید کلی : 21,181