loading...
دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته /
siavosh بازدید : 100 سه شنبه 26 آذر 1398 نظرات (0)

اهمیت لینک بیلدینگ در سئو

در اولین قدم شما باید اهمیت سئو را بدانید و کاربرد های آن را سپس به عواملی که باعث تقویت آن میشود بپردازید .امروزه داشتن فقط بک سایت کافی نیست و شما باید زیرساخت های آن را چه درونی و چه حالت بیرونی تقویت کنید . بهینه سازی درونی و بیرونی سایت مدنظر است. بطور خلاصه به هر اقدامی که به صورت مستقیم و توسط شما برای بالا بردن رتبه سایت در موتوری های جستجوگر مانند گوگل، بینگ و یاهو صورت می گیرد سئو و بهینه سازی گفته می شود. عملیات سئو به شما کمک میکند که با کلمات کلیدی که مرتبط با سایت مورد نظر شما هست در نتایج جستجو در صفحات اول قرار بگیرد و همین باعث دیده شدن شما در چشم مخاطب میشود . حال لینک بیلدینگ یکی از اتفاقات مهمی است که تاثیر بسزایی در سهم بهینه شدن وب سایت شما دارد .عوامل زیادی دست اندر کار هستند که در مقالات آتی به آن می پردازیم، اما در این مقاله صرفا به مفهوم لینک بیلدینگ و اهمیت آن در سئو خواهیم پرداخت. در نظر داشته باشید وب سایت شما شاه راه هایی پیدا میکند که جریان بقای خود را از محدودیت در می آورد و وارد فضایی زنجیره وار میشود یعنی مسیر هایی که اهمیت زیادی در اعتبار و وجهه وب سایت از نظر موتورهای جستجو دارد را پیدا می کند .

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ چیست؟( Link Building)

اتفاق و عملیاتی که سبب می شود لینک سایت شما در سایر وب سایتها قرار گیرد را به اصطلاح لینک بیلدینگ یا می گویند. در واقع لینک بیلدینگ به فرایندی گفته می شود که با ایجاد شبکه ای از بک لینکها، باعث افزایش پیج رنک و بالار رفتن سایت در نتایج جستجو می شود. موتورهای جستجو هر بک لینک را به عنوان یک رای در نظر می گیرند و هرچه تعداد این آرا بیشتر باشد ارزش وب سایت بالاتر می رود. کاملا باید در ساخت و ایجاد این لینک ها دقت کرد . ساخت بک لینک هایی که به هیچ عنوان معتبر نیستند از اعتبار وب سایت شما هم کم خواهد کرد همچنین بدانید که قرار گرفتن لینک شما در متن سایر وب سایت ها تاثیر بیشتری روی سئو دارد. سایتهایی که پیج رنک بالاتری دارند و با سایت شما مرتبط هستند را انتخاب کنید هم راستا بودن و هم جهت بودن به سایت شما اعتبار می بخشد.  در بک لینک گرفتن از سایتهای اسپمر و مشکوک خودداری کنید . این را بدانید که خرید بک لینک بسیار مفید است اما نه از هر سایتی ، این کار را باید به عهده متخصص سئو گذارید .

لینک بیلدینگ و روش های آن

شما میتوانید از بک لینک در سایت خودتان استفاده کنید ، به این صورت که.شما در وبسایت خود به کلمات کلیدی و پست های قدیمی خود لینک بدهید.برای مثال اگر وبسایت سئو
دارید در مطالب خود به کلمه سئو مرتبا لینک دهید فقط مراقب باشید که بیش از حد این کار را انجام ندهید در همه امور سئو و بهینه سازی حد اعتدال را رعایت کنید. نکاتی برای ساخت بک لینک های خوب وجود دارد که در مقالات قبل به آن اشاره شده است و می توانید آن را مطالعه فرمایید .

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

اهمیت لینک بیلدینگ داخلی (internal) بین صفحات وب سایت

در لینک بیلدینگ داخلی، وب سایت شما می بایست برای هر کلیدواژه، صفحه هدف یا لندینگ پیج (landing page)مشخصی داشته باشد و همه کلیدواژه های موجود در صفحات دیگر باید به صفحه هدف کلیدواژه مخصوص به خودشان لینک شده باشند. لینک دهی با کیفیت بین صفحات داخلی وب سایت، تاثیر بالایی در بحث سئو دارد.

اهمیت لینک بیلدینگ خارجی (external) در سایت های دیگر

آیا وب سایت شما در صفحه ای از یک وب سایت معتبر، معرفی شده است؟ آیا لینکی از وب سایت شما در آن سایت وجود دارد ؟ اگر چنین است، این نوع لینک گذاری تاثیر بسیاری بر رتبه سایت شما دارد. یکی از عوامل موثر بر کیفیت لینک بیلدینگ های انجام شده برای وب سایت شما، کیفیت دامنه های هدف است.

بنابراین هنگام انتخاب دامنه و وب سایت برای لینک بیلدینگ در آن، به این موضوع توجه داشته باشید که برخی از دامنه ها با اینکه هزینه بیشتری نسبت به دیگر سایت ها و دامنه ها دارند، اما تتثیر بیشتری در بلندمدن بر روی روند سئو وب سایت شما خواهند داشت.

لینک سازی وب‌سایت باید در حوزه فعالیتیِ مرتبط انجام شود

مرتبط بودن لینک های یک سایت، عامل مهم دیگری برای لینک بیلدینگ موثر است. وب‌سایت شما باید از وب سایت هایی لینک دریافت کند که مرتبط با حوزه کسب و کار شما باشد. همچنین باید در وب سایت خود لینک وب سایت هایی را درج کنید که با حوزه فعالیتی شما مرتبط باشند.

برای مثال فرض کنید که شما فروشگاه اینترنتی پوشاک دارید. و برای وب‌سایت خود از یک وب سایت فروش لوازم و قطعات خودرو لینک دریافت کرده اید، ممکن است گوگل به این مساله مشکوک شود و با توجه به نامربوط بودن حوزه های فعالیتی، تاثیر مثبتی در روند سئو شما اعمال نکند. از طرفی دیگر اگر شما در وب سایت خود به یک سایت دیگر مثلا با موضوع سیاسی لینک داده باشید، این یک امتیاز منفی در سئو محاسبه خواهد شد و حتی ممکن است از جانب گوگل جریمه شوید. حتما توجه کنید که در همچین مواقعی از خاصیت nofollow برای لینک ها استفاده کنید.

چگونه بک لینک رایگان دریافت کنیم؟

باید فعالیت و محتوایی داشته باشید تا کاربران با میل خود بدون دریافت هزینه ایی لینک شما را منتشر کنند اما باید حتما یکی از صفحات وب سایت شما برای آن ها ارزشمند باشد مانند خبری مفید ، مقاله ایی کاربردی و ...
به عنوان مثال:

  • قراردادن مقالات و اخبار مفید و ارزشمند
  • طراحی ابزار و امکانات کاربردی مانند ابزار جستجوی دامنه , اختلاف وزن و قد و ...
  • ارائه خدمات سودمند ترجمه، مشاوره و آموزش آنلاین

باعث افزایش تعداد بک لینکهای رایگان می شود.
در صورتیکه وب سایت شما به سایر کاربران کمک کند و نیازهای آنها را براورده کند، بسیاری از آنها نیز با قراردادن لینک سایت شما در سایت ها و پیج های خود باعث افزایش اعتبار برند شما در اینترنت می شوند. در نظر داشته باشید که تولید محتوای مناسب و مفید برای کاربران باعث خواهد شد که افراد بیشتری به وب سایت شما علاقمند شوند و همین موضوع باعث می شود که لینک های بیرونی بیشتری به سایت شما ارجاع داده شود. بنابراین تولید محتوا یکی از اصول مهم ایجاد لینک در سئو هست.

انواع بک لینک

لینک ها به دو دسته لینک های “فالو”  follow و “نوفالو” nofollow تقسیم می شود.

لینک های نوفالو تاثیری در رتبه بندی صفحات ندارد و از این طریق می توان به گوگل گفت که لینکی که داده شده است مورد اعتماد من نیست. البته نمی توان قطعا گفت که لینک های نوفالو تاثیری در رتبه بندی ندارند، تاثیر دارد ولی نسبت به لینک های فالو تاثیر کمتری دارد.

با استفاده از این قطعه کد  rel=”nofollow” می توان فالو یا نوفالو بودن لینک ها را تشخیص داد.

لینک های نوفالو برای سایت هایی به کار می رود که کاربران در آن سایت لینک ایجاد می کنند و مدیر سایت به علت تعداد زیاد لینک ها لینک های خروجی سایت را نوفالو می کند. معمولا امکان نوفالو کردن لینک ها در وبلاگ ها، پست های مهمان و در قسمت نظرات کاربران به کار می رود.

مطالعه بیشتر :  ۵ مرحله تا ساخت یک کمپین بازاریابی دیجیتال
 

مواردی که باید در لینک بیلدینگ یا لینک سازی در سایتهای دیگر رعایت کرد:

  • تعداد زیاد بک لینک در یک بازه زمانی کوتاه نسازید
  • از انکرتکست (Anchor text) های یکسان استفاده نکنید. سعی کنید بک لینک های خود را با انکرتکست های متفاوت بسازید.
  • بک لینک ها را در متن سایت ها قرار دهید. لینک هایی که در فوتر سایتها قرار می گیرد از نظر گوگل لینک معتبری نیست.
  • جهت ساخت بک لینک از سایتهای معتبر با پیج رنک های بالا و معتبر استفاده کنید.
  • از ساخت لینک در سایتهایی که اسپم اسکور بالا (spam score) دارند خودداری کنید.

 

اگر رقیب برای سایت ما لینک های اسپم ساخت چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر ما در سایتی به اشتباه لینک بسازیم و امکان حذف لینک از طریق سایت وجود نداشته باشد یا اینکه سایت در حال حاضر اعتبار خود را از دست داده است و اینکه رقبا برای ما لینک سازی منفی انجام داده باشند جای نگرانی نیست ما می توانیم از طریق سرچ کنسول گوگل لیست سایتهایی که به ما لینک داده اند را پیدا کنیم و با استفاده از ابزار Disavow از تاثیر منفی این لینک ها بر روی سایت خود جلوگیری به عمل آوریم.

disavow

تبلیغات میان متنی

تبلیغات گوگل  جست و جو و همچنین  سئو و بهینه سازی سایت از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی

 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 865
  • بازدید ماه : 94
  • بازدید سال : 9,514
  • بازدید کلی : 21,057