loading...
دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته /
siavosh بازدید : 57 شنبه 02 بهمن 1400 نظرات (1)


مقایسه NVR و سرور در سیستم مداربسته شبکه
مقایسه NVR و سرور در سیستم های مداربسته : سیستم های مداربسته در هنگام نصب نیاز به تجهیزات مختلفی دارند و برای مثال برای ذخیره کردن تصاویر ضبط شده شما نیاز به فضایی خواهید داشت که بتوانید تصاویر را ثبت کنید. برای انتخاب فضای ذخیره سازی در چنین سیستم هایی دو انتخاب کلی وجود دارد، یکی نصب دستگاهی با نام NVR و DVR یا ایجاد یک سرور کامپیوتری برای ثبت اطلاعات. در این مقاله سعی می کنیم به معرفی هر کدام از این گزینه ها و تفاوت هایشان می پردازیم.

سرورها

اگر بخواهیم سرور را در یک تعریف ساده قرار دهیم می توان چنین گفت که سرور در اصل یک کامپیوتر با قدرت پردازش و گرافیک بالا است و در نتیجه هزینه های مالی خرید یک سرور از کامپیوتر های معمولی به شدت بالا تر است. ایجاد یک فضای با امنیت بالا تر برای نگهداری اطلاعات و بالا تر بودن فضای ذخیره سازی از مزیت های سرورها است و در نتیجه در پروژه های بزرگ مقیاس توصیه می شود که از سرور ها در سیستم های مداربسته استفاده شود.

با توجه به توضیحات ذکر شده کاملا مشخص است که در پروژه های کوچک استفاده از سرور اصلا منطقی نیست و در نتیجه باید به دنبال گزینه های به صرفه تر باشیم. نام دستگاه ذخیره سازی در پروژه های کوچک دستگاهی با نام NVR است.

 

دستگاه NVR

حتما شما هم متوجه شده اید که دستگاه NVR در واقع یک سرور تخصصی کوچک برای نصب در پروژه های مداربسته و شبکه است. هزینه های بالای استفاده از سرور در سال های گذشته باعث شده است که کمپانی های تولید کننده دوربین مدار بسته دستگاه های کوچک تر ذخیره ساز تصاویر را نیز تولید کنند تا هم به صرفه باشد و هم در هنگام نصب به راحتی و به سرعت بتوان از آنها استفاده کرد. نکته مهم در خصوص دستگاه های NVR این است که این دستگاه ها تنها برای سیستم های مداربسته شبکه قابل استفاده است و کاربرد دیگری ندارد.
مقایسه NVR و سرور
بیشتر بخوانید:   نصب دوربین مدار بسته    هایک ویژن

مقایسه دستگاه NVR با سرور

برای مقایسه NVR و سرور می توان از جنبه های مختلفی موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. برای مثال قیمت ها، سادگی در استفاده و انعطاف پذیری در هر یک از این موارد متفاوت است.

قیمت:

قیمت دستگاه های NVR به شدت کمتر از سرور های اختصاصی در یک پروژه است و در نتیجه در یک پروژه کوچک قطعا بهترین گزینه استفاده از چنین دستگاه هایی است. هر چه پروژه شما بزرگ تر می شود باید با محاسبه تعداد کانال های مورد استفاده میزان هزینه ها را برآورد کنید و در نتیجه در یک مقیاس متوسط استفاده از سرور ها به صرفه تر می شود.
سادگی:
مانند هر کار دیگری نصب سیستم های مداربسته و دوربین های نظارتی پیچیدگی های خاص خود را دارد. در پروژه های مداربسته استفاده از دستگاه های DVR به مراتب راحت تر از نصب سرور اختصاصی است. برای مثال در دستگاه NVR بعد از متصل کردن کابل های شبکه به دستگاه و سرچ دوربین های مداربسته و سپس ست کردن IP ها کار به راحتی به پایان می رسد اما در استفاده از سرور های در پروژه های مداربسته شما به تنظیمات تخصصی سرور دارید. نکته مهم این است که دستگاه NVR به شکل تخصصی برای نصب دوربین های مداربسته طراحی شده است و در نتیجه بسیار ساده می توانید از این دستگاه در چنین پروژه هایی استفاده کنید.
امکان POE بودن:
در صورت POE بودن دستگاه NVR نیاز به نصب سوئیچ POE به صورت کلی حذف شده و هزینه های شما کاهش می یابد. دستگاه های NVR می توانند در کنار ضبط و نمایش تصاویر تغذیه دوربین ها را نیز برعهده داشته باشند اما به شرطی که دستگاه شما دارای خروجی های POE باشد. دستگاه های POE معمولا مقداری گران قیمت تر از دستگاه های NVR عادی هستند. این در حالی است که اگر  بخواهید از سرور به صورت POE استفاده کنید حتما باید از سوئیچ POE استفاده کنید که به نسبت پر هزینه است.
انعطاف پذیری:
دستگاه های NVR دارای تعداد مشخصی از پورت برای اتصال دوربین ها هستند. در صورت نیاز به تغییرات و افزایش دوربین ها شما مجبور خواهید بود از یک NVR جدید استفاده کنید. در مقابل سرور محدودیت فیزیکی برای اتصال دوربین ها ندارد و تا زمانی که پهنای باند شبکه و قدرت پردازش سرور دچار مشکل نشده اند شما می توانید دوربین های خود را اضافه کنید.
siavosh بازدید : 52 شنبه 02 بهمن 1400 نظرات (0)


علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن

علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن : دستگاه DVR مخفف عبارت Digital Video Recorder  است و اشاره به دستگاهی دارد که وظیفه اصلی آن ضبط و مدیریت تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته آنالوگ است. این وظیفه در مدل های جدید تر دوربین مدار بسته تحت شبکه با وسیله ای با نام NVR انجام می شود. اهمیت دستگاه DVR در این است که شما به عنوان نصاب دوربین مداربسته می توانید تمام تنظیمات مورد نیاز سیستم مداربسته خود را از طریق این دستگاه انجام دهید.

دستگاه DVR به مانند هر دستگاه برقی ممکن است با مشکلات فنی روبرو شود و نیاز به تعمیرات داشته باشد. یکی از موارد شایع دستگاه های DVR بوق زدن این دستگاه و اخطار های صوتی است که باید سریع مشکلات آن را برطرف کنیم.

نقش دستگاه DVR در سیستم های نظارتی

دستگاه DVR قوی ترین و پرکاربردترین دستگاه دیجیتال برای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ به حساب می آید و شما می توانید با استفاده از این دستگاه تصاویر آنالوگ ضبط شده توسط دوربین های مداربسته را به تصاویر دیجیتال قابل نمایش تبدیل کنید و در نهایت به شکل یک فایل ویدئویی بر روی هارد دستگاه DVR ذخیر کنید.

به عبارتی دقیق تر در پروژه های کوچک و متوسط نصب دوربین مدار بسته که هزینه های نصب سرور برای ثبت و ذخیره تصاویر به صرفه نیست، دستگاه دی وی ار به مانند یک سرور عمل می کند. در این سیستم دوربین های مداربسته به وسیله پورت های مجزا به دستگاه دی وی آر متصل می شود. می توان به طور خلاصه چنین بیان کرد که دستگاه DVR وظیفه ضبط تصاویر، انتقال آنها به هارد با فرمت های قابل پخش برای کاربر نهایی است.

یکی از مشکلات رایج در دستگاه های دی وی ار خصوصا در دستگاه DVR برند هایک ویژن بوق زدن مکرر این دستگاه بعد از نصب دوربین مداربسته است. برای مثال وقتی برای اولین بار دستگاه دی وی ار هایک ویژن را روشن می کنید، اگر هارد دیسک دستگاه به درستی تنظیم نشده باشد دستگاه شروع به زدن بوق ممتد می کند. اگر شما هم با چنین مشکلی روبرو شده باشید راه حل قطع کردن بوق خیلی راحت است. باید ابتدا به بخش تنظیمات دستگاه وارد شده و تیک مربوط به این اخطار را غیر فعال کنید.

 

مزایا و معایب استفاده از دستگاه DVR

از مزایای این دستگاه ها کیفیت بالای تصاویر ضبط شده است. قابلیت های بسیاری همانند تنظیم کردن آلارم، موشن دتکتور و … را دارد که نصب و استفاده از دوربین مدار بسته را راحت تر کرده است. می توان با استفاده از تاریخ مشخص به تصویرهای ذخیره شده دسترسی پیدا کرد. در صورتی که بخواهیم از تصاویر ضبط شده کپی بگیریم ، کیفیت آن افت پیدا نخواهد کرد.

ضبط تصویرها دارای حجم زیادی می باشد که ما را از عوض کردن نوار بی نیاز می کند. امکان ضبط کردن تصاویر کمی قبل از تشخیص دادن حالت حرکت میسر شده است.  می توان با اتصال دی وی آر به شبکه اینترنتی تصاویر ضبط شده را از راه دور مشاهده کرد.

از معایبی که برای این دستگاه ها می توان ذکر کرد هزینه نسبتاً بالای آن می باشد. البته با در نظر گرفتن ویژگی ها و قابلیت هایی که این دستگاه دارد متوجه می شویم که هزینه آن بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد.

 

 

علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن

 

 

تنظیمات اخطار در DVR

اگر دستگاه دی وی آر هایک ویژن شروع به بوق زدن کرد، ابتدا باید دلیل آن را جست و جو کنید. عمده علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن به شرح زیر است:

  • پر شدن هارد دیسک
  • قطع شدن ارتباط هارد دیسک با دستگاه
  •  دچار مشکل شدن هارد دیسک دستگاه
  • قطع شدن کابل شبکه دستگاه
  • وارد شدن به دستگاه ضبط پس از چند بار زدن پسورد دستگاه
  • تشخیص حرکت توسط دوربین های متصل به دستگاه
  • تشخیص قطع شدن تصویر دوربین مدار بسته به هر دلیلی
  • تشخیص وارد شدن ضربه به دوربین مدار بسته
  • تشخیص عبور از خطر فرضی
  • تشخیص ورود غیر مجاز به منطقه از پیش تعریف شده و همه قابلیت های VCA

 

 

غیر فعال کردن بوق زدن DVR

در سطور قبل دلایل احتمالی که منجر به بوق زدن دستگاه DVR می شود را برای شما بیان کردیم. اما سوال مهم این است که در چنین شرایطی چطور می توان بوق زدن دستگاه را متوقف کرد؟

برای غیر فعال کردن بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن ابتدا وارد تنظیمات دستگاه شوید و از بخش Configuration گزینه Exception انتخاب کنید.

در مرحله بعد تیک بخش Enable Event Hint را غیر فعال می کنیم .

سپس در قسمت Exception Type  گزینه All را انتخاب کنید .

در مرحله ی بعد تیک گزینه Audible Warning را غیر فعال کنید .

در مرحله آخر هم تنظیمات را از طریق دکمه Apply ذخیره کنید .

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

دوربین تیاندی  دوربین مداربسته حارس ردیاب  ماشین   دوربین مداربسته قیمت   نصب دوربین مداربسته  هایک ویژن

  1. پکیج کامل دوربین مدار بسته  قیمت دوربین های مدار بسته   خدمات نصب دوربین مدار بسته  پشتیبانی هایک ویژن تهران
siavosh بازدید : 51 شنبه 02 بهمن 1400 نظرات (0)


دوربین مداربسته شمارش افراد

دوربین مداربسته شمارش افراد : ازدحام جمعیت و موج گسترده شهر نشینی که منجر به افزایش شدید جمعیت شهرهای بزرگ شده است، موضوعیست که دغدغه مدیران شهری در سرتاسر جهان به حساب می آید. در کشور ما شهر های میلیونی و پرجمعیت در چند سال اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است و در نتیجه نیاز به تکنولوژی های جدید برای مدیریت بیش از گذشته احساس می شود. دوربین مداربسته شمارش افراد یکی از فناوری های جدید بکار رفته در دوربین های مداربسته نسل جدید است که می تواند به راحتی میزان عبور و مرور افراد در یک مکان خاص را محاسبه کند و در صورت نیاز تمهیدات لازم را به مدیران یک مجموعه ارائه دهد.

با این حال اگر بخواهیم از این فناوری در یک مجموعه تجاری یا خدماتی استفاده کنیم باید این موضوع را به درستی و دقت مورد ارزیابی قرار دهیم که چه مکانی برای نصب دوربین مدار بسته شمارش افراد مناسب است. به هر حال این دوربین ها به همراه فناوری های دیگر هوش مصنوعی در دوربین مداربسته مانند سنسور های آلارم، اخطارهای آتش سوزی و دوربین های تشخیص چهره و … یکی از ملزومات آینده همه ما به حساب می آیند.

 

رایج ترین موارد استفاده از دوربین شمارشگر افراد

در مقدمه این متن اشاره کردیم که دوربین های مداربسته شمارش افراد برای اماکن عمومی مانند نمایشگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای، ادارات و مکان های شهری پر رفت و آمد به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. اما این دوربین ها برای فروشگاه های بخش خصوصی با مقیاس های متوسط نیز جذاب است. مدیران این فروشگاه ها می توانند با استفاده از فناوری دوربین مدار بسته شمارش افراد میزان عبور و مرور مشتریان خود در ساعات مختلف روز و هفته را محاسبه کنند و در صورت نیاز با طراحی مسیر های رفت و آمد مشتریان در لاین های مختلف یک تجربه خرید مثبت را برای شهروندان ثبت کنند. همچنین مدیران فروشگاه ها می توانند با دیتاهای مختلف این دوربین ها استراتژی های هوشمندانه فروش و تبلیغات را تنظیم کنند.

 

نکته مهم دیگر در استفاده فروشگاه ها از دوربین مداربسته شمارش افراد این است که این دوربین ها می توانند در سازماندهی پرسنل برای خدمت رسانی بهتر نیز اطلاعات کافی در اختیار شما قرار دهند. برای مثال شمارش افرادی که به فروشگاه شما مراجعه می کنند تعداد خریداران را مشخص می کند و به شما می گوید که کدام بخش های فروشگاه بیشتر مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. مکان های جذاب می تواند مورد ارزیابی قرار گیرد و نکات مثبت آن فضا ها به دیگر فضاها نیز منتقل شود.

 

مزایای نامبرده باعث شده تا فناوری شمارش افراد در دوربین مداربسته در یک سال گذشته با رشد چشمگیری در سرتاسر جهان مواجه شود. بر اساس آمار جهانی انتظار می رود سیستم شمارش افراد از ۹۰۰ میلیون دلار ارزشی که در سال ۲۰۱۸ داشته، تا سال ۲۰۲۵ به ۲ میلیارد دلار برسد.

 

دوربین شمارش افراد

 

تنظیمات دوربین شمارش افراد

در بازار انواع مختلفی از دوربین شمارشگر افراد تحت برند های مختلف وجود دارد و می توان همه این دوربین ها را به دو دسته کلی شمارشگر های مدت دار ( TOF) و شمارشگر های مبتنی بر مادون قرمز تقسیم بندی کرد. نکته مهم در خصوص دوربین شمارش افراد این است این دوربین ها می توانند با سیستم های دیگری مانند آنالیز ویدئو، دوربین های تحت شبکه، دوربین های تشخیص چهره و … ترکیب شوند.

برای اینکه سیستم شمارش افراد بر اساس ویدئو به شکلی مؤثر عمل کند، نصب صحیح لازم است. بر اساس مطلبی که از ACTi منتشر شده بود، در زیر نکاتی ارائه شده که برای نصب درست و اصولی یک دوربین شمارش افراد لازم هستند.

 

  • دوربین را مستقیماً بالای محل رفت و آمد افراد قرار دهید.
  • دوربین را نچرخانید.
  • اگر سرامیک کف یا شیشه پنجره انعکاس نور ایجاد می کنند، پیشنهاد می شود از پوششی مات برای کف و پنجره یا یک فرش ساده در حوزه تشخیص سیستم استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که درب ها در خط تشخیص دوربین، باز نمی شوند.

سطح نور مناسب برای عملکرد صحیح این دوربین ها بالای ۳۰۰ لوکس است؛ زیرا در تصاویر تاریک، تشخیص افراد در حال حرکت مشکل خواهد بود.

 

نکات نوردهی محیط برای عملکرد بهتر دوربین

 

  • نور مستقیم خورشید می تواند تارهای باریکی در تصویر ایجاد کند و در نتیجه کیفیت نهایی تصاویر به شدت پایین می آید. پس از نور مستقیم و شدید خورشدی در محدوده تشخیصی دوربین اجتناب کنید.
  •  تا حد امکان اشیای درخشان و براق که به شدت نور محیط را انعکاس می دهند از محدوده دوربین دور نگه دارید.
  •  نور دهی در محیط را به صورت مداوم و پایدار با یک طیف نور متعادل تنظیم کنید. عدم وجود نور کافی به مانند نور شدید می تواند کیفیت تصاویر را کاهش دهد.
  •  در تنظیمات نور دهی محیط علاوه بر شدت نور باید به ترکیب سیستم های نوردهی نیز توجه داشته باشید تا سایه های شدید در اثیر عدم توازن این سیستم بر روی اجسام ایجاد نشود.
  • رنگ نور را مطابق با محیط های واقعی تنظیم کنید تا مو را به وضوح از لباس ها تشخیص دهد. اگر رنگ مو و بدن افراد بسیار شبیه به هم باشد، ممکن است به آسانی تشخیص داده نشوند.

 

مقالات مرتبط:

  1. سیستم امنیتی خانه هوشمند    اسمارت سکیوریتی    شهر هوشمند ایران
siavosh بازدید : 49 دوشنبه 06 دی 1400 نظرات (0)

لوله فلکسی چیست؟

Flexible_Metal_Conduit,تجهیزات جانبی,متعلقات نصب,فلکسی,لوله فلکسی فلزی با روکش PVC
لوله فلکسی (لوله خرطومی فلزی) یک کانال فلزی با مقطع گرد و انعطاف پذیر است که از آن برای محافظت از کابل های الکتریکی استفاده می شود.
ویژگی های یک لوله فلکسی خوب شامل موارد زیر است:
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت کششی و چرخشی زیاد
  • استحکام بالا در برابر فشار، ساییدگی و ضربه
  • ماندگاری بالا
  • مقاوم در برابر فرسایش محیطی و اشعه ماوراء بنفش (نور آفتاب) و یا حرارت زیاد
  • توانایی تخلیه الکتریسیته ساکن با اتصال به زمین

انواع لوله فلکسی

  • لوله خرطومی فلزی روکش دار: شکل رایج تر از لوله فلکسی که در نصب دوربین مداربسته بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. از این لوله برای محافظت سیم و کابل در محیط های مرطوب یا محیطهای باز استفاده (outdoor) می شود.

  • لوله خرطومی فلزی بدون روکش: این لوله فاقد روکش پلاستیکی PVC است و از این رو کاربری آن در محیطهای داخلی (indoor) می باشد.

از لوله فلکسی معمولا برای محافظت از کابلها در محیطهای بیرونی و یا صنعتی استفاده می شود. توجه داشته باشید که لوله فلکسی توان محدودی در مقابل ضربات فیزیکی دارد و در صورت نیاز به تحمل فشارهای فیزیکی باید از لوله فلزی استفاده کنید.
لوله های فلکسی با اندازه های استانداردی ساخته می شوند. اندازه های استاندارد آنها عبارتند از: لوله فلکسی 11، 13، 16، 21، 25، 29، 36، 42، 48
برای بستن لوله فلکسی به دیوار از بستهای مخصوص آن استفاده می شود. توجه داشته باشید که هر سایز از لوله به بست مناسب همان سایز نیاز خواهد داشت.
برای سهولت در کابل کشی بهتر است از ابزاری قرقره مانند استفاده شود. بدین صورت که حلقه کابل را همانند شکل زیر در داخل ابزار قرقره مانندی قرار داده تا از گره خوردن کابل ها جلوگیری گردد.

قیمت پکیج کامل دوربین مداربسته    قیمت دوربین مدار بسته برای منزل    نصب دوربین مدار بسته    فروشگاه هایک ویژن تهران

پک دوربین مدار بسته  دوربین مداربسته جدید   دوربین تی وی تی   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی هایک ویژن تهران

نکاتی مهم در مورد سیم کشی دوربین مدار بسته

در این مقاله قصد داریم درباره سیم کشی صحبت کنیم. نکاتی مهم و حائز اهمیت در این زمینه وجود دارد که در ادامه ذکر خواهد شد.

بزرگترین موضوع و نکته در هنگام شروع کابل کشی :

اگر از توپ و قرقره کابل استفاده می کنید این نکته را برای همیشه به خاطر داشته باشید که هنگام باز کردن کابلها از دور حلقه موجود، کابلها دارای تاب دایره ای شکل خواهند شد وبرای باز کردن این تاب دایره ای شکل اغلب به مشکل خواهید خورد و کابلها دچار گره خوردگی خواهند شد. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل،استفاده از ابزار های موجود در بازار که مکانیزم بسیار ساده ای دارند ، مانند شکل زیر :

 

اگر این ابزار ها در دسترستان نیست بهترین راه ، عبور یک لوله فلزی یا چوب مقاوم از سوراخ موجود در وسط قرقره کابل است به طوری که دوطرف این لوله یا چوب را روی یک سکو یا ارتفاع قرار دهید به شکلی که قرقره بتواند به راحتی بچرخد. با اینکار دیگر مشکل حلقه حلقه شدن و گره خوردن کابلها را نخواهید داشت.

در مرحله بعدی، توجه داشته باشید که به تعداد دوربین های موجود در پروژه برای کابلها نام گذاری و شماره گذاری کنید. به عنوان مثال در یک پروژه 8 دوربین دارید از دوربین شماره یک به این شکل نام گذاری کنید: C1-C2-C3-C4-….. در اینجا C نشانگر Camera خواهد بود، ولی شما می توانید از هر عدد و کاراکتر دلخواه برای نام گذاری استفاده کنید.

توجه داشته باشید حداقل یک متر از ابتدای کابل و یک متر از انتهای کابل عقب تر شماره و نام کابل را با یک برچسب به دور کابل بچسبانید. برای تهیه برچسب مناسب از چسب کاغذی نیز می توانید استفاده کنیدو با خودکار روی آن شماره و علامت مورد نظر را بنویسید.

نکته مهم

برای اینکه در طول مسیر سیم کشی و عبور کابل از نقاط مختلف، برچسب ها کنده نشود می توانید از یک چسب نواری شیشه ای معمولی استفاده کنید و روی آن یک یا دو دور بچسبانید تا هم شماره دیده شود و هم از کاغذ برچسب محافظت شود.

اهمیت شماره و نام گذاری کابلها:

این کار به این دلیل انجام میشود که هر زمان در طول مسیر کابلکشی به نقطه مورد نظر هر دوربین رسیدید به راحتی کابل مورد نظر را از میان دسته کابلها بتوانید پیدا کنید. همچنین در این سر کابلها هنگام زدن فیش های BNC یا سوکت شبکه می توان از همان ابتدا ترتیب دوربین ها را به درستی پشت دستگاه متصل کرد، این کار موجب می شود که بعدها در طی گذشت زمان برای چینش تصاویر و جابجایی سوکت ها از پشت دستگاه به مشکل نخورید.

چسب زدن کابلها:

به خاطر داشته باشید چسب برق یک وسیله مصرفی است. بعضی از دوستان به صرفه جویی آن بسیار اعتقاد دارند اما با مصرف چند حلقه چسب بیشتر نتیجه کار بهتر و سهولت در نصب و کوتاه شدن زمان را خواهید داشت.

دقت داشته باشید که طریقه صحیح چسب زدن کابلها به این شکل خواهد بود که هنگام دسته کردن چند کابل در کنار هم و برای عبور از لوله برق یا لوله های فلکسیبل – خرطومی فلزی ،  باید برای نظم کابلها و گره نخوردن آنها، دسته کابلها را با استفاده از کمک یک نفر دیگر به دست بگیرید و طرف دیگر با کشش دسته کابل ها به سمت خود، شکم و انحنای آن را بگیرد. در این زمان شما با فاصله دومتر، دو متر دسته کابل ها را چسب می زنید. برای اینکار یک دور چسب کافی می باشد.

در مرحله بعد برای عبور کابلها به داخل لوله فلزی معمولا مشکل وجود ندارد و کابلها با همان چسب های موجود به راحتی از لوله های فلزی عبور میکند ، اما در مواقعی که نیازمند هستید که کابل ها از داخل لوله های فلکسیبل عبور داده شود ، پس از عبور قسمتی از کابل باید به محض رسیدن به هر چسب آن را باز کنید و قسمت بعد را به داخل لوله هدایت کنید و تا چسب بعدی دوباره این کار را تکرار کنید دلیل باز کردن چسب ها این است که چون لوله های خرطومی انعطاف دارند در هنگام عبور دسته کابل های چسب خورده ، کابل ها کشیده می شود و باعث ایجاد برآمدگی و حجیم شدن تعداد کابلها می شود ، که این امر باعث می شود که دیگر کابل ها از داخل لوله عبور نکند و به اصطلاح قفل شود. این موضوع در اکثر موارد باعث پاره شدن و زخمی شدن کابل ها شده و یا لوله فلکسیبل خرطومی را خراب میکند.

  1. کانال صفر دوربین هايک ويژن
  2. نورددهی دردوربین مداربسته
  3. هوشمند سازی روشنایی خیابان
  4. ضبط صدا در دوربین مداربسته هایک ویژن
  5. پروژه نظارت تصویری هایک ویژن
  6. جلوگیری از هک دوربین مداربسته
  7. هوش مصنوعی در دوربین مداربسته هایک ویژن
  8. تحولات بزرگ صنعت امنیت
  9. دوربین مداربسته چگونه کار می کند ؟
  10. ارتقا صنعت امنیت
  11. بازگشت به محیط کار در دوران پسا کرونا

لغو نمایشگاه ها چه تاثیری بر بازار امنیت داشته است؟

siavosh بازدید : 51 دوشنبه 06 دی 1400 نظرات (0)

باکس پلاستیکی برق چیست؟

باکس_پلاستیکی_برق,باکس برق,متعلقات نصب,باکس 10*10 پلاستیکی
باکس پلاستیکی یک محفظه در دار است که با هدف پوشش دادن تجهیزات الکتریکی ساخته شده است. استفاده از باکس پلاستیکی بیشتر با هدف رعایت اصول استاندارد نصب صورت می گیرد. باکس های پلاستیکی انواع مختلفی دارند که شامل باکس در دار، باکس ضد آب و ... می باشد.
کاربرد های باکس پلاستیکی
باکس پلاستیکی برای نصب دوربین مداربسته دو کاربرد عمومی دارد:
1. برای جا دادن آداپتور و فیش دوربین چرا که امکان قرار دادن این متعلقات در داکت وجود ندارد.
2. برای پوشش دادن انشعابات و سربندی های انجام شده به ویژه در محیطهای بیرونی که خطر ورود رطوبت به کابلها وجود دارد.
انواع باکس پلاستیکی
باکس های پلاستیکی در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند. اما اندازه های پر کاربرد آن عبارتند از:
  • باکس پلاستیکی 10*10
  • باکس پلاستیکی 10*15
  • باکس پلاستیکی 15*20
  • باکس پلاستیکی 17*24
  • باکس پلاستیکی 20*30

  1. خرید هایک ویژن  دوربین مدار بسته تی وی تی    دوربین مداربسته خرید   مراحل نصب دوربین مدار بسته   
  2. هایک ویژن تهران  ردیاب ماشین  دوربین تی وی تی   قیمت دوربین های مدار بسته   مشاوره نصب دوربین مداربسته

     آداپتور صنعتی       قیمت دوربین مدار بسته داهوا     نمایندگی هایک ویژن       نصب دوربین مدار بسته تهران

نکاتی در مورد نصب دوربین های دید در شب با لامپIR

در موارد زیادی شاهد این مشکل بوده ایم که پس از نصب سیستم مدار بسته و تحویل آن به مشتری با گذشت زمان کوتاه مشتریان از تصاویر دوربین ها در زمان شب و تاریکی مطلق ناراضی هستند و با مراجعه به محل و بررسی دوربین ها به این نکته مهم رسیدیم. توجه داشته باشید وقتی یک دوربین دید در شب که دارای لامپ های مادون قرمز (IR) می باشد را در یک محل که تاریک است، نصب می کنید. نباید در نزدیکی دیدرس دوربین شیشه یا آینه وجود داشته باشد. وجود شیشه و آینه در دید مستقیم دوربین های دید در شب باعث انعکاس مستقیم نور مادون قرمز آن به داخل لنز و کانون اصلی تصویر خواهد شد و تصویر شما خراب خواهد شد.

و در مواردی هم که دوربین های دید در شب همپوشانی دارند توجه فرمایید که طوری زاویه ها را تنظیم کنید که نور مستقیم لامپ های دید در شب آن ها داخل لنز دیگر دوربین موجود در آن محل نتابد.

به نکته دیگری که حائز اهمیت است نیز توجه فرمایید، در بسیاری از مدل های دوربین دید در شب دام یک حلقه لاستیک سیاه رنگ وجود دارد. این حلقه در مدل هایی وجود دارد که قاب شیشه ای یا تلقی دوربین هنگام نصب از روی دوربین باید جدا شود. دلیل وجود این حلقه این است که وقتی شما قاب شیشه ای دوربین دام خود را می بندید ودر زمان تاریکی که چراغ های مادون قرمز روشن می شوند نور آن به داخل لنز می تابد. این امر بر اثر انعکاس نور آنها به قاب شیشه ای می باشد. وجود این حلقه لاستیکی به همین دلیل است که از نفوذ نور مادون قرمز به داخل لنز جلوگیری کند. پس نوجه داشته باشید که هنگام نصب این حلقه لاستیکی از دوربین جدا نشود. در مواردی پیش می آید که به دلیل غیر استاندارد بودن دوربین و قاب آن، باعث می شود که نور مادون قرمز به داخل لنز بتابد و تصاویر خراب شوند.

راه حل این مشکل فقط پوشاندن دور لنز می باشد. به این ترتیب که با یک چسب برق می توانید دور لنز را بپوشانید و به صورت دایره ای شکل چسب را دور لنز بچسبانید. در مرحله بعد قاب شیشه ای را ببندید و دقت کنید که چسب برق شما هنگام چرخش قاب شیشه ای جدا نشود و یا روی لنز را نگیرد. چسب برق باید طوری چسبانده شود که وقتی درب شیشه ای را می بندید، چسب کاملا به قاب شیشه ای بچسبد و از نفوذ نور کاملا جلوگیری کند با انجام اینکار خواهید دید که به راحتی مشکل خرابی تصاویر حل خواهد شد.

siavosh بازدید : 43 دوشنبه 06 دی 1400 نظرات (0)

چگونه دوربین مداربسته مناسب را انتخاب کنیم؟

دوربین_مداربسته,دوربین مداربسته,لوگوی دوربین مداربسته
انتخاب دوربین مداربسته مناسب کار خیلی سختی نیست. برای این کار تنها کافیست نیاز خود را بدانید و تا حدودی در رابطه با قابلیتهای دوربین های مداربسته اطلاعات داشته باشید.
در ابتدا باید نوع سیستم مداربسته خود را مشخص کنید. سیستم های مداربسته به دو دسته اصلی آنالوگ، آنالوگ HD و شبکه تقسیم می شوند.

سیستم مداربسته آنالوگ: ارزان قیمت، ساده و پرکاربرد است. تقریبا تمامی دوربین های نصب شده در منازل کوچک، واحدهای تجاری و اداری عادی دوربین آنالوگ هستند.

سیستم مداربسته آنالوگ HD
اصلی ترین مزیت دوربین های نسل جدید آنالوگ HD توانایی انتقال تصاویری با کیفیت بسیار بالاتر از دوربین های آنالوگ است و تا کیفیت 12 مگاپیکسل را نیز پشتیبانی می کنند. این سیستم ها همچنین قابلیت انتقال همزمان صدا و تصویر را دارا هستند. به دلیل تفاوت اندک قیمت آنها با سیستم های آنالوگ قدیمی استفاده از آنها با توجه به کیفیت کارکردشان منطقی تر است

سیستم مداربسته شبکه: دوربین های شبکه دوربین هایی عموما پرهزینه و تخصصی تر هستند. این دوربین ها تکنولوژی به روزتری نسبت به دوربین ها آنالوگ دارند و امکان دستیابی به کیفیت های تصویر بسیار بالا را برای شما فراهم می اورند. به طور کلی دوربین های شبکه از بسیاری لحاظ از دوربین های آنالوگ بهترند. تنها عیب بزرگ آنها هزینه ی بالای آنهاست بنا براین اگر از نظر هزینه دغدغه ای ندارید حتما به سراغ دوربین های شبکه بروید.
(برای خواندن مقاله تخصصی در رابطه با تفاوت های سیستم آنالوگ و شبکه به این صفحه مراجعه کنید)

انتخاب نوع دوربین از نظر بدنه و کاربری

(مقاله مشروح در این رابطه)
دوربین های مداربسته از نظر نوع شکل بدنه و کاربری به انواع مختلفی تقسیم میشوند اما انواع رایج ان عبارتند از:
دوربین دام: دوربین سقفی با شکل نیم دایره ای است که برای محیطهای مسقف اداری، تجاری یا مسکونی استفاده می شود. این دوربین می تواند با یا بدون دید در شب IR باشد.
1015-دوربین-دام,,
دوربین مداربسته دام
دوربین بولت: دوربین بولت یک دوربین دیواری استوانه ای شکل است که معمولا در محیطهای غیر مسقف یا صنعتی نصب می شود. دوربین های بولت عموما مقاوت خوبی در مقابل آب و گرد و غبار دارند. دوربین های بولت معمولا با دید در شب IR ساخته میشوند.
1016-دوربین-بولت,,
دوربین مداربسته بولت
دوربین باکس: دوربین باکس یک دوربین مکعبی شکل و بدون لنز است. این دوربین ها معمولا دارای کیفیت تصویر مناسب تری نسبت بقیه انواع دوربین های مداربسته هستند و به دلیل نداشتن لنز می توانید لنز مناسب را با توجه به نیاز خود روی آنها نصب کنید. این دوربین ها معمولا در محیطهای صنعتی، روی صندوق های فروشگاهی یا روبه روی راهروها نصب می شوند. دوربین های باکس معمولا فاقد دید در شب IR هستند.
1020-دوربین-باکس,,
دوربین مداربسته باکس
دوربین گردان (PTZ): دوربین گردان، دوربین هایی با قسمت مکانیکی برای چرخاندن دوربین به طرفین هستند. این دوربین ها معمولا دارای لنز با زوم اپتیکال نیز هستند که می تواند جزئیات را با اندازه دلخواه در جهات مختلف به شما نشان دهد. این دوربین ها معمولا در فضاهای وسیع که نیاز به نظارت چند جهته دارند نصب می شود. دوربین های گردان می توانند با یا بدون دید در شب IR باشند.
1017-دوربین-گردان,,
دوربین مداربسته گردان
دوربین های چشم ماهی (FishEye): دوربین های چشم ماهی دوربین هایی هستند که امکان مشاهده تصاویر در تمامی زوایا را برای شما فراهم می کنند. این دوربین ها از طریق لنز خواص خود تصاویر را در 360 درجه در یافت کرده و نشان می دهند. استفاده از این دوربین ها تنها در سیستم شبکه امکان پذیر است و دوربین های چشم ماهی انالوگ به صورت گسترده ای ساخته نمی شوند. این دوربین های معمولا فاقد دید در شب IR هستند.
1019-دوربین-FISHEYE,,
دوربین مداربسته چشم ماهی
دوربین های مینیاتوری (مخفی): دوربین های مینیاتوری دوربینهای کوچکی هستند که با هدف عدم امکان تشخیص دوربین ساخته شده اند. این دوربین ها با اندازه های مختلفی ساخته می شوند و معمولا کیفیت تصویر متوسطی دارند. استفاده از این دوربین ها تنها در محیط ها داخلی امکان پذیر می باشد. (برای اطلاعات بیشتر در مورد دوربین های مخفی این مقاله را بخوانید)
1018-دوربین-مینیاتوری,,
دوربین مداربسته مینیاتوری
پس از انتخاب نوع دوربین حال کمی در رابطه با کیفیت تصویر دوربین ها صحبت می کنیم.
کیفیت تصویر دروبین های شبکه با مگا پیکسل مشخص می شوند که بیشتر مردم با آن آشنایی کافی را دارند پس از توضیحات بیشتر در اینجا خود داری می کنیم. (مقاله مشروح در رابطه با کیفیت تصویر دوربین های شبکه)
کیفیت تصویر دوربین های انالوگ با واحدی به نام تیوی لاین (TV line) مشخص می شود. تیوی لاین در واقع معادل رزولوشن در سیستم دیجیتال است. برای اینکه اشنایی حدودی با این سیستم تفکیک پذیری تصویر داشته باشید به جدول زیر توجه کنید.

کاربرد توضیحات کیفیت تصویر
فضاهای کوچک (تا 10متر مربع)، محیطهای کم اهمیت کیفیت تصویر متوسط 400TVL
فضاهای متوسط (تا 20 متر مربع)، محیط های با درجه اهمیت متوسط کیفیت تصویر متوسط به بالا 500TVL
فضاهای متوسط (تا 30 متر مربع)، میحطهای با درجه اهمیت متوسط به بالا کیفیت تصویر بالا 600TVL
فضاهای باز یا محیط های با اهمیت بالا بیشترین کیفیت سیستم انالوگ 700TVL

توجه داشته باشید که کیفیت تصویر 700تیوی لاین کیفیت خیلی بالایی در مقایسه با دوربین های دیجیتال نیست و در صورت معادل سازی کیفیت تصویر خروجی حدودا 0.5مگا پیسکل خواهد بود. برای دستیابی به کیفیت بالاتر از ان تنها راه منطقی استفاده از دوربین های شبکه است.
با اطلاعات داده شده در این مقاله شما خواهید توانست تا حد زیادی نیازهای خود را شناسایی کرده و دوربین مناسب خود را انتخاب کنید.
  1. قیمت دوربین مداربسته داهوا دوربین مدار بسته    هایک ویژن  نصب دوربین مداربسته
  2. فروشگاه هایک ویژن  جی پی اس خودرو   شرکت دوربین مداربسته   نصب دوربین مداربسته بدون dvr
  3. لیست قیمت هایک ویژن دوربین مداربسته تی وی تی  قيمت دوربين مدار بسته   نصب دوربين مدار بسته

استفاده از باکس آداپتور مرکزی

در مقاله های موجود در این وبسایت، سعی شده است که نکات و مواردی بیان شود که معمولا کسی به آنها توجهی ندارد و رعایت آنها در پیشرفت و بهینه سازی پروژه های مدار بسته و همچنین به اضافه شدن اطلاعات تخصصی فردی افراد و همکاران کمک بسزایی باشد. نکته مهمی که شاید اکثر کارشناسان نصب به آن توجه ندارند، نحوه استفاده از آداپتورهای مرکزی می باشد.

در پروژه هایی که از آداپتور مرکزی استفاده می کنید، توجه داشته باشید که می توانید سیم یا کابل برق هر دوربین را جداگانه به آداپتور مرکزی برسانید. این کار به دلیل این انجام می شود که میتوانید از باکس های مخصوص آداپتور مرکزی که در بازار موجود است استفاده کنید. داخل این باکس ها به تعداد دوربینهای شما فیوز وجود دارد و شما می توانید بر حسب تعداد دوربین های خودتان در پروژه مورد نظر باکسی تهیه کنید که تعداد فیوزها و خروجی آنها با تعداد دوربین های شما یکسان باشد.

علت استفاده از فیوز :

بزرگتربن توجیه برای انجام اینکار علی رغم بالا رفتن مصرف کابل برق این است که اگر برحسب اتفاق برق دوربین دچار اشکال شد یا اتصال کوتاه و یا به هر علت، فقط همان دوربین از مدار خارج می شود و دیگر باقی تصاویر را از دست نخواهید داد.

پیشنهاد ما استفاده از این باکس می باشد که در اکثر فروشگاه های لاله زار و الکتریکی های معتبر موجود است و قیمت بابلایی هم ندارد. حتی اگه منجر به کم شدن سود کمتر هم شود، باز هم ارزش استفاده خواهد داشت، چون علاوه بر داشتن فیوز و موردی که ذکر شد، به خودی خود یک محافظ فیزیکی برای خود دستگاه آداپتور مرکزی شما نیز خواهد بود و به تمیزی و ایمنی کار شما بسیار کمک خواهد کرد

siavosh بازدید : 40 یکشنبه 21 آذر 1400 نظرات (0)

پارکینگهای هوشمند بخش اجتناب ناپذیر زندگی شهری هستند. با افزایش خودروها در شهرها و کاهش فضای پارک، پیدا کردن محلی برای حفظ و پارک خودروها در شهر سختیها و چالشهای خودش را دارد. خوش بختانه با ظهور پارکینگهای هوشمند، دستگاهها و سنسورهای متصل به یکدیگر می توانند به اتوماسیون پارک خودروها کمک نمایند.

سیستم مدیریت پارکینگ های هوشمند می توانند بعنوان بزرگترین عوامل کاهش ترافیک و تولید و انتشار کربن در شهر بحساب آیند.

بگفته مدیرعامل بخش IoT موسسه HMT (Happiest Minds Technologies) منافع مالی سیستمهای مدیریت و نظارت فضای پارک خودرو قابل ملاحظه می باشند. بین 2 تا 5 درصد افزایش کارایی در زمان جستجوی فضای پارک آزاد می تواند در بخشهای وسیع مثل دهانه قیف عمل نماید و با تغییری ناچیز هم مقادیر وسیعی از حجم CO2 را کاهش می دهد. میزان CO2 کاهش یافته می تواند معادل با هزینه ای 250 هزار پوندی در سال توسط 1000 تعمیرگاه خودرو کاهش یابد. بابراین استفاده از پارکینگ هوشمند علاوه بر بعبود کارکرد، درآمد بسیار مناسبی هم خواهد داشت. راهیابی ساده تر در محیط حمل نقل می تواند ارزش مالی(صرفه جویی) خوبی به همراه داشته باشد.

بگفته مدیر بازریابی و توسعه Streetline، با توجه به تحقیقات اقتصاد دان Donald Shoup :

کاهش 10 درصدی در تراکم خودروها باعث افزایش سود ناخالص GDP شهری شد. ما می توانیم خدمات پارک هوشمند را با قیاسی مالی معادل ایجاد سود ناخالص GDP 20 میلیارد دلاری در شهری مثل لس آنجلس در نظر بگیریم.

تکنولوژی پارکینگ هوشمند

سیستم هدایت پارکینگ هوشمند براساس کار سنسورهایی عمل می نماید که می تواند فضای پارک آزاد را تشخیص دهند و داده ها را به سیستمهای پشتیبان ارسال کنند. سیستمهای پشتیبان هم بر اساس این اطلاعات به نرم افزار کاربران یا سیستم خبر رسانی، اطلاعات را منتقل می کنند.

امروزه دو نوع سنسور در سیستمهای پارک هوشمند بکار گرفته می شوند : سنسورهای اولتراساند (Ultrasound) و سنسورهای مگنتیک (Magnetic)

سنسورهای اولتراساند(اولتراسونیک) یا سنسورهایی که مشابه سنسورهای سونوگرافی کار می کنند برای کاربردهایی مثل پارکینگهای داخلی ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرند. این سنسورهای Ultrasound امواج صوتی را در محدوده 25 تا 50 کیلوهرتزی ارسال می کنند که فراتر از محدوده صوتی قابل درک انسانهاست. حسگرهای تشخیصی با ترمینال کنترل از طریق کابل رشته ای RS485 یا ارتباط بیسیم (433 مگاهرتزی) در ارتباطند و ترمینال هم از طریق شبکه اترنت معمول به مرکز کنترل ارتباط خواهد داشت.

سنسور پارکینگ هوشمند شهری

برای پارکینگهای کنار خیابانهای شهری، سنسورهایی استفاده می شوند که انرژی آنها با باطری تامین شده و از خانواده تشخیص دهنده های Magnetic یا مغناطیسی باشند. این سنسورهای در زمین محل پارک بصورت دفن شده قرار می گیرند. این سنسورها می توانند محدوده منفی 1200μT تا مثبت این مقدار را تشخیص دهند. داده های خروجی هم در محدوده امواج 1.563  تا 800HZ خواهند بود که می تواند توسط کاربر برای هر سنسوری متفاوت در نظر گرفته شوند.

سنسور مگنت پارکینگ هوشمند شهری
μT معیاری بسیار کوچک است که برای اندازه گیری میدان مغناطیسی از آن استفاده می شود. سنسورهای مغناطیسی از اجسام فلزی و دارای مغناطیس اطرافشان متوجه می شوند که خودرویی در بالای زمین روی این سنسورها قرار گرفته است.

سنسورهای مغناطیسی یاد شده می توانند در محدوده دمایی از 40 درجه زیر صفر تا 85 درجه بالای صفر به کار خود بدون مشکلی ادامه دهند.

سنسور مگنت پارکینگ هوشمند شهری

البته راهکارهای دیگری هم به عنوان تکنولوژی دوم مورد استفاده قرار می گیرد که مثلا اینفرارد یا مادون قرمز از نمونه های آنهاست. اینکار برای افزایش دقت سنسورهای مغناطیسی مفید خواهد بود.

سنسورهای مغناطیسی براحتی تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می گیرند. برای نمونه تکه بزرگی از فلز در نزدیکی آنها، انواع مختلف اختلالات مغناطیسی، توده فشرده سیمان یا آسفالت روی سنسورکه شبه مغناطیسی می شود و یا هر عامل دیگری که میتواند وضعیت مغناطیسی ایجاد نماید بلای جان این سنسورهای مگنتیک خواهند شد.

شرکت Smart Parking هم بهمین دلایل از سنسورهای IR در کنار سنسورهای تشخیصی بهره می برد تا میزان خطا را کاهش دهد.

نمونه دیگر می تواند به راهکار مدیریت هوشمند پارکینگ شرکت داهوا برگردد که سنسورهای مغناطیسی بصورت بی سیم یا وایرلس به ترمینال کنترل محلی وصل می شوند. به گفته مسئول مستقیم شرکت داهوا در این طرح :

دو راهکار ارتباط بی سیم برای اینکار درنظر گرفته شده اند که یکی برای مسافتهای کوتاه و دیگری برای سیستم NB-IoT می باشد. برای مسافتهای کوتاه سنسورهای مغناطیسی با نزدیکترین کنترلر از طریق ارتباط بیسیم 433 MHZ ارتباط برقرار می کنند. کنترلر هم از طریق سیستم موبایل با شبکه در ارتباط است. برای راهکارهای مسافت طولانی و NB-IoT هم هر سنسور باید با شبکه NB-IoT که از طریق سیستم موبایل کار می کنند ارتباط برقرار نماید. راهکار مسافت طولانی برای کارهای وسیع در فضای IoT کاربرد دارند.

سنسور مگنت پارکینگ هوشمند شهری

جدا از تکنولوژیهای نوظهور بالا، نظارت ویدئویی و تصاویر ویدئویی می توانند همانند سنسوری عمل کنند که بهتر پارکینگ را مدیریت می نماید. بگفته مدیر بازاریابی راهکارهای کلی هایک ویژن، دوربینهای مداربسته می توانند تشخیص دهند که آیا خودرویی در جای پارک قرار دارد یا خیر. اطلاعات از قبیل پلاک خودروها در جای پارک، تعداد جای پارکهای آزاد و محل پارکهای در دسترس هم بخوبی توسط دوربینهای مدار بسته در لحظه روی نقشه مشخص می شوند. کاربران هم می توانند با استفاده از نرم افزار موجود محل پارک خالی را پیدا کنند و سیستم هم براحتی و سریعترین راه ممکن رانندگان را به جای پارک خالی هدایت می نماید.

  1. دوربین مدار بسته پانوراما
  2. دوربین مدار بسته و اهمیت آن در تجارت / نصب دوربین مدار بسته در فرودگاه
  3. خطای تنظیمات DVR / باز یابی فیلم ها در دوربین مدار بسته
  4. تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته

دوربین مداربسته POE / انتقال تصویر دوربین مداربسته

siavosh بازدید : 49 یکشنبه 21 آذر 1400 نظرات (0)

در قسمت قبل استفاده از کدکهای هوشمند را برای کاهش مصرف پهنای باند و حافظه دوربین های مدار بسته راهکار مناسبی معرفی کردیم اما متاسفانه راهی برای تشخیص میزان خروجی این کدکهای هوشمند در صحنه های مختلف وجود ندارد. یعنی هیچ چیزی نمی تواند باعث تخمین دقیق شود. حتی حرکتهای کوتاه و ناچیز مثل سایه اجسام یا شاخ و برگ درختان می تواند فعالیتها در صحنه را در حدی نگه دارد که فریمهای دینامیک I یا سرعت ضبط تصاویر (FPS) نتوانند کاهش یابد و کاربر عملا نمی تواند از مزایای آنها سود ببرد. درنتیجه بهترین کار دیدن دمو یا تست سناریویی متناسب برای بررسی کارکرد کدک هوشمند در صحنه باشد تا بتوانید شرایط را بهتر پیشبینی نمایید.

برای اینکار توصیه سی سی تی وی آنلاین این است که حداقل کاهشی برابر (5 تا 15 درصد) برای میزان انتقال بیتها در کدکهای هوشمند را بعنوان حاشیه امن تخمین حافظه یا مصرف پهنای باند در نظر داشته باشید.

تشخیص حرکت اجسام یا استفاده از تحلیلگرهای ویدئویی

تنظیم نادرست یا اشتباه قابلیت تشخیص حرکت دوربین مدار بسته و استفاده از تحلیلگرهای ویدئویی میتوانند تبدیل به بزرگترین عوامل تخمین اشتباه مصرف حافظه دوربین مدار بسته باشند. برای مثال اگر می خواهید درصدی از میزان حرکات را برای اتاق سرور تخمین بزنید، این میزان خیلی کم خواهد بود (کمتر از 5 درصد). اما باید بدانید که ال ای دی های تعیین وضعیت چشمک زن سرور یا تجهیزات، نور اسکرین سیورها، بازتاب نور و ... می تواند باعث شود دوربین مداربسته تشخیص دهد که باید مجددا ضبط تصاویر را از سر بگیرد و این باعث می شود تخمین های شما به نتیجه نادرست ختم شود.

توصیه سی سی تی وی آنلاین این است که از روش بهینه سازی و بهینه سازی پی در پی استفاده نمایید.

کاربران باید از بهینه سازی VMD و یا استفاده از تحلیلگران ویدئویی استفاده نمایند. با حداقل ترین بررسیها و بهینه سازیها در طی یک هفته پس از نصب، به نتایج بهتری میرسید و باید این تغییرات را تشخیص داده و برای محاسبه پهنای باند/حافظه بصورت یک روند بهینه سازی هفتگی یا پی در پی آنالیز و مورد استفاده قرار دهید.

تغییر فصل، پس زمینه تصویر، چیدمان دفتر کار و .. می تواند باعث شود محاسبات شما برای مصرف حافظه با مشکلاتی روبرو شود. کاربران باید مدام تنظیمات را مطابق تغییرات بهینه و در صورت نیاز تغییر دهند (تقریبا هر 60 الی 90 روز یکبار یا پس از هر تغییر عمده).

زمان تاریکی/ مصرف پهنای باند دوربین مدار بسته در نور کم

اگر همه شرایط را یکسان در نظر بگیریم، در نور کم یا زمان تاریکی میزان پهنای باند مصرفی بالاتر خواهد رفت و در بعضی موارد میزانی بسیار بالاتر از حالت عادی (مثلا تا 10 برابر بیشتر) خواهد داشت. هیچ راه ساده ای برای محاسبه این مقدار توسط فاکتورها یا ضرایب خطی وجود ندارد :

  • مقدار نویزهای دیجیتال : بعنوان یک قانون باید بدانید که هر چه نویز در تصویر یا ویدئو بیشتر باشد یعنی پهنای باند بیشتری نیاز خواهد بود بنابراین می توان این مشکل را با DNR دوربین مدار بسته مرتفع نمود.
  • تجهیز به نور IR : در نور کم استفاده از دوربین مدار بسته IR نسبت به دوربین مدار بسته معمولی، مصرف پهنای باند بیشتری (نسبت به روز) خواهد داشت. اما این موضوع بیشتر به کیفیت و برد نور دید در شب دوربین مداربسته و پیچیدگی صحنه برمی گردد.
  • حساسیت دوربین مدار بسته به نور کم : بعضی دوربین های مدار بسته بخاطر قابلیت بهتر در تصویرپردازی در نور کم یا بزرگ بودن سنسور تصویر برداری یا میزان F Stop پایین لنزهایشان میزان پهنای باند کمتری را در شب مصرف می کنند.

توصیه سی سی تی وی آنلاین به کاربران این است که از MBR/VBR با سقف مشخصی استفده کنند.

برای تخمین بهتر مصرف پهنای باند دوربین مدار بسته در شب، توصیه می شود کاربران از محدود سازی و تعیین سقف انتقال بیتها در شب استفاده کنید. حتی زمانی که میزانی برای مقدار انتقال بیتها در شب تعیین نشود کیفیت تصاویر خیلی فرقی با شرایط محدود ندارند و میزان زیاد نویز دیجیتال و تصاویر تیره و تاریک از افزایش فشرده سازی تصویر مثل زمان نور کامل ضربه نمی بینند و تنها مصرف منابع کاهش می یابد.

مثالی از محاسبه کننده های حافظه دوربین مدار بسته

اغلب/بسیاری از شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته یا VMS معمولا به کاربران نرم افزار محاسب پهنای باند/حافظه خودشان را برای استفاده معرفی می کنند که با تجهیزاتشان همخوانی داشته باشد. قابلیتهای دقیق این نرم افزارها متفاوند و تفاوتهایی در سطح پیچیدگی و شخصی سازی دارند. سه نمونه رایج برای استفاده آنلاین رایگان وجود دارند که نیازی به ثبت نام ندارد(اغلب) که در قسمت بعدی مقاله آموزشی محاسبه حافظه/پهنای باند دوربین مدار بسته به آنها اشاره می کنیم.

  1. بررسی دوربین های پلاک خوان و دوربین های معمولی
  2. سرعت شاتر در دوربین مداربسته
  3. نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته
  4. انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته / نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی
  5. دوربین مدار بسته برای امنیت شهری / دوربین مداربسته آنالوگ HD
siavosh بازدید : 52 یکشنبه 21 آذر 1400 نظرات (0)

بگزارش سایت IPVM تمام دستگاههای نظارت تصویری شرکت هایک ویژن (Hikvision) که از رمز عبور پیشفرض کارخانه (Default Passwords) استفاده می کردند هک شده و دسترسی به شبکه ها از راه دور (مثل شبکه DDNS، IP های عمومی و ...) امکان پذیر شده است. در باره این حملات گسترده، IPVM مکررا در ماههای گذشته هشدار داده بود.

این حمله سایبری که روز گذشته بوقوع پیوسته توسط کاربرانی که مورد هجوم قرار گرفته اند گزارش شده و بنظر می آید با حملات DdoS میرای فرق داشته باشد. همانطور که در سی سی تی وی آنلاین درمورد حملات بات نتهای میرای در سال 2016 گفتیم،گزارشی از هک شدن محصولات هایک ویژن گزارش نشده بود که حالا در این حملات آنها هم درگیر این مشکل گسترده هستند.

پس از این خبر، هایک ویژن با ارسال ایمیلی به فروشندگان و پخش کنندگان محصولاتش این موضوع را به آنها اطلاع داد.

گزارش هک شدن محصولات هایک ویژن

فروشندگان محصولات نظارت تصویری در بخش آمریکایی، انگلیسی و نیوزلند همگی گزارشهایی از مورد حمله قرار گرفتن رکوردرهای Hikvision داشتند که در ماه گذشته حداقل 100 دستگاه این مشکل را تجربه کردند :

امروز بسیاری از مشتریان DVR و NVR ها که از رمز عبور پیش فرض 12345 برای دستگاهها استفاده می کردند باید رمز عبورشان را تغییر دهند. ما OEM های هایک ویژن هستیم. این DVR ها هم هک شده اند. در هفته اخیر بیش از 150 مشتری دستگاههای DVR ای داشتند که هک شده و رمز عبورشان (Password) تغییر کرده بود.

من در این هفته اولین هک شدن محصولات را تجربه کردم. مشکل اینطوری بود که DVR ها از طریق جستجوگر یا نرم افزار در دسترس نبودند و رمز عبورها کار نمی کردند. باید تنها وارد سایت می شدیم و رمزعبور را ریست می کردیم. فرم ور قدیمی بود و امکان ورود داشتیم. زمانی که وارد منوی دستگاه شدم فهمیدم که اصلا تا بحال اکانتی با نام "System" نساخته بودم و ساخته شده بود!

دو دوربین مدار بسته Interlogix داشتم (همان renam شده های Hikvision) که آن هم دچار چنین مشکلی شده بود و باید از طریق بازسازی رمز عبور از طریق ریست فکتوری فیزیکی دوربین مدار بسته را قابل استفاده می کردم. موضوع نگران کننده این بود که آنها به یک VMS از برند اویجیلون وصل بودند و اصلا به اینترنت هم وصل نشده بودند. چیز عجیب قریبی که اتفاق افتاده و هنوزنمیفهمیم چرا.

4 مشتری داتیم که در هفته های اخیر فهمیدن رکوردرهای هایک ویژن مورد استفاده آنها شبیه یک بات (ربات) عمل می کند. تمام کاربران از فرم ور قدیمی و رمز عبور پیشفرض ادمین 12345 و پورتهای پیش فرض استفاده می کردند. در جریانم که 1 سالی از نصب دوربین مدار بسته و سیستم نظارت تصویری آنها می گذرد و تغییری نداشتند.

در تمام این موارد رمز عبور Admin تغییر کرده بود و کاربر جدیدی بنام SYSTEM ایجاد شده بود. توزیع کننده هایک ویژن با خیل عظیمی از رمزهای تغییر کرده و درخواست ریست رمز عبور روبرو شده بود.

بیشتر تماسهای ما (20 تا 30 تماس) مربوط به OEM های Hikvision (KT&C سری TVL) از رکوردرهای HDTVI بود.

در همه این گزارشها شاهدیم که رکوردرها از رمز عبور پیش فرض 12345 استفاده می کردند و دسترسی ریموت با پورت 8000 بر روی رابط کاربری تحت وب داشتند. نسخه فرم ور آنها هم نا معلوم بوده اما بیشترشان مربوط به تاریخ قبل از اقدامات اجباری هایک ویژن برای تغییر رمز اولیه بوده است.

حملات با تغییر رمز عبور پیشفرض admin و افزودن کاربر جدیدی بنام System به دستگاه انجام شده است. بنابراین هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد رکوردرهای Hilvision به نوعی مورد حمله بات نتها قرار گرفته اند.

متوقف کردن یا مدیریت حملات سایبری به هایک ویژن

بات نتها یا ارتش تجهیزات هک شده در روی اینترنت بسیار بسرعت منتشر می شوند که بیشتر بدلیل استفاده از آدرسهای IP عمومی و تکرار این عمل با ضریبی صعودی است. ابزارهایی مثل Shodan plus از سرویسهای آنلاین هایک ویژن که هنوز آسیب پذیریهای متعددش را برطرف نکرده است و براحتی می تواند دستگاهها را در معرض خطر سوء استفاده قرار دهد از دیگر مشکلات رایج در افزایش این شیوع هستند. اگر رکوردر هایک ویژن شما رمز Admin رایج "12345" را دارد یا رمز عبور قابل حدسی داشته باشد و از طریق اینترنتهای عمومی و رایگان آنلاین شده باشد ممکن است همین حالا هم هک شده باشد و شما در جریان نباشید.

اگر در بین کاربران رکوردر هایک ویژن، کاربری با نام system مشاهده کردید که قبلا بدلیل اضافه نشده بوده است، پس دستگاه شما هم آلوده شده است:

هک کردن دوربین مدار بسته و NVR و DVR  هایک ویژن

اگر دستگاه شما هک شده است لازم است رمز عبور آنرا به حالت پیشفرض برگردانید تا بتوان به دستگاه از طریق وب یا نرم افزار دسترسی داشت. یکی از فروشندگان گزارش داده بود که با استفاده از قابلیت ریست رمز عبور هایک ویژن به دستگاه رکوردر مجددا دسترسی داشته و باقی افراد هم با ریست سخت افزاری رمز عبور مشکل را برطرف کرده بودند.

اگر دستگاه رکوردر شما هک نشده باشد باید مطمئن شوید که رمز عبور admin یک عبارت سخت و غیرمعمول و غیرقابل حدس باشد تا با مشکل هک شدن دوربین مداربسته و سیستمهای نظارت تصویری روبرو نمی شوید. بعلاوه از بروز شدن یا بروز بودن فرم ور دستگاه هایک ویژن مورد استفاده خودتان مطمئن شوید.

جزئیاتی درباره هک هایک ویژن

بیشترین احتمال برای رخ دادن این حملات به نرم افزارهایی مثل رابط کاربری وب معطوف است که با ایجاد کاربری جدید و تغییر رمز عبور admin مربوط می شود. زیرا دستگاههای آسیب دیده هیچ یک از پورتهای رایج telnet یا SSH را فعال نکرده بودند و از فرم ورهای شناخته شده جدید برخوردار بودند.

حملات رخ داده بیشتر سعی در تغییر رمز عبور "12345" داشتند و شبیه کاری که Mirai با لیست آماده یوزر و پسووردها انجام داده بود سعی می کرد هر دستگاهی را آلوده نماید.

همچنین این حملات ظرفیت آلوده کردن دستگاههای بیشتری نسبت به حملات DDoS Mirai خواهد داشت که تنها نیاز به یک دسترسی ریموت از طریق رابط کاربری استاندارد دارد و نیازی هم به پورتهای باز telnet یا SSH ندارند. این در حالی است که Mirai به دستگاههایی حمله می کرد که یا از فایروالی استفاده نمی کردند یا تنظیمات فایروال در آنها بسیار ضعیف بود و این حملات دستگاههایی را مورد حمله قرار داده که توسط یک فایروال حمایت می شوند و تنها از یک ارتباط فعال ریموت بصورت ساده برخوردارند.

هدف یا میزان نامشخص بهره برداری و سوء استفاده

اینکه این حملات سایبری چه چیزی بدست آورده اند هنوز نامشخص است. کارهایی مثل آپلود دستورات یا فایلهایی برای حملات بعدی که با بدست آوردن دستگاههای آلوده بیشتر بتوانند حمله بات نتی قویتری راه بیندازند که هنوز صحتش مشخص نیست. بدلیل همین موارد است که بهترین راهکار می تواند ریست سخت افزاری کامل دستگاهها باشد و سپس بروزرسانی به جدیدترین فرم ور موجود و معتبر و تنظیم یک رمز عبور بسیار قوی پیش از وصل آنلاین دستگاهها مراحل بعدی کار است.

مسئولیت پذیری

هایک ویژن نسبت به ساخت این دستگاهها مسئول خواهد بود و کاربران و فروشنده های درگیر هم مسئولند که دستگاههایی را در دوسال اخیر بروز نکرده اند تا از این قبیل حملات پیشگیری کنند و از رویداد مجددی مثل حملات ارتش میرای بخاطر امنیت کم دستگاهها جلوگیری کنند.

تاثیرات بازار

هایک ویژن می تواند با توجه به این حوادث که بخاطر تولیدات دوسال اخیر رخ داده بیشتر تحت تاثیر کارهای کاربران و فروشندگان قرار گرفته و باید برای ریست و بازگشت دستگاهها به حالت عادی و ایمن سازی شرایط وقت و انرژی صرف کنند.

اعتراف هایک ویژن (Hikvision)

هایک ویژن متعاقبا در این مورد هفته های اخیر مطلع شده بود. اگر ما اخباری از این موارد داشتیم قطعا هایک ویژن هزاران بار بیشتر چنین گزارشاتی را دریافت کرده است. اما بجای انجام کار درست و اطلاع رسانی سریع به کاربران، این موضوع را مدتی پنهان کردند تا اینکه با تاخیر انجام شده کاربران بسیار بیشتری را در معرض خطر قرار دادند.

4 ساعت پس از خبر رسانی IPVM، هایک ویژن شعبه ایالات متحده مریکا با ارسال ایمیلی به فروشندگانش این موضوع را گوشزد کرد :

هک کردن دوربین مدار بسته و NVR و DVR  هایک ویژن

محتوای این بیانیه :

همکاران عزیر

هایک ویژن مطلع شده که یک نرم افزار کدنویسی شده بصورت اختصاصی NVR ها و DVR های هایک ویژن را مورد هدف قرار داده که شرایط  زیر را دارند : آنها به آخرین نرم افزار فرم ور موجود بروزرسانی نشده اند؛ با پورتهای پیشفرض ست شدند و از نام کاربری و رمز عبور پیش فرض کار می کردند.

محصولات هایک ویژن از سال 2015 امکان نصب و راه اندازی دستگاههای NVR و DVR را با تنظیمات پیشفرض غیرممکن کرده بود. اما برای دستگاههای قدیمی امکان داشت تا NVR ها و DVR ها با تنظیمات پیشفرض ست شوند.

هایک ویژن اکیدا توصیه می کند که فروشندگان با بررسی سطح امنیتی تجهیزات نصب شده تا قبل از سال 2015 اطمینان یابند که از رمر عبور پیشرفته و بروزرسانی فرم ور برای ایمنی بالای کاربران استفاده شده باشد.

  1. دوربین مدار بسته و راهکار فرودگاهی
  2. فرق بین دوربین های IP با دوربین های آنالوگ
  3. عبور از خط line crossing دوربین مدار بسته
  4. Dual Stream در دوربین مداربسته به چه معناست؟

دوربین مخفی مدار بسته

siavosh بازدید : 48 شنبه 15 آبان 1400 نظرات (0)


نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی : نصب دوربین های مداربسته در مکان های مختلف تجاری و خدماتی یک امر ضروری به حساب می آید و مطب های پزشکان نیز در سالهای اخیر اقدام به نصب تجهیزات نظارتی مانند دوربین مداربسته در فضاهای خدمات بهداشتی خود کرده اند تا از این طریق امکان هر گونه سواستفاده احتمالی را بگیرند.

 

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی و موسسات بهداشتی و در مانی به پرسنل درمان و همچنین بیماران امکان می دهد که خدمات بهتری ارائه دهند و در صورت بروز مشکلاتی در حین درمان بتوان به تصاویر ضبط شده توسط دوربین ها مراجعه کرد. برای مثال در مطب دندان پزشکی نصب دوربین مداربسته حین درمان باعث می شود که در صورت بروز مشکلات حین درمان به این دوربین ها برای بررسی و برطرف کردن مشکل مراجعه کرد.

 

مزایای دوربین های امنیتی کلینیک

 

محافظت از بیماران

سوابق پزشکی بیماران در موسسات درمانی به صورت پرونده های کاغذی یا در سیستم های کامپیوتری نگهداری می شود تا از این طریق خدمات و امکانات بهتر و متمرکز تری به بیماران ارائه شود. اطلاعات درج شده در این اسناد می تواند مورد سواستفاده سارقان یا طرف های همکار موسسه بهداشتی قرار گیرد و در نتیجه ایجاد یک سیستم امنیتی و نظارت تصویری برای ممانعت از سرقت و سواستفاده از این اسناد لازم و ضروری است.

بنابراین نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی و موسسات درمانی امنیت دوره درمان بیماران را تضمین می کند.

 

 

محافظت از لوازم

همه ما هنگام مراجعه به بیمارستان ها، موسسات بهداشتی و مطب پزشکان متوجه وجود تجهیزات گران قیمت موجود در این فضاها شده ایم. از تجهیزات ارزان قیمت مانند سواپ پنبه تا تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه های تصویربرداری و یا داروهای کمیاب ممکن است مورد سرقت اشخاصی هم در داخل پرسنل این مکان ها و هم افراد مراجعه کننده قرار گیرد و در نتیجه باید تدابیری در جهت ممانعت از سرقت این تجهیزات داشته باشیم. نصب دوربین مدار بسته برای نظارت به همراه سیستم های امنیتی هشدار سرقت می تواند تا حد بسیار زیادی از سرقت و صرف هزینه های بالا برای موسسه بهداشتی جلوگیری کند.

 

 

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکیبیشتر بخوانید:    دوربین هایک ویژن   دوربین مداربسته تی وی تی

 

 

مانیتورینگ از راه دور

در حال حاضر در مطب های پزشکی و درمانگاه ها و بیمارستان ها افراد زیادی در قسمت های مختلف همکاری می کنند تا خدمات بهتر درمانی به بیماران ارائه شود با این حال ممکن است برخی پرسنل به هر دلیل از ارائه خدمات مناسب سرباز بزنند و در نتیجه وجه کل یک درمانگاه و یا بیمارستان را خدشه دار کنند. مدیران بیمارستان ها و درمانگاه ها و مطب های پزشکی می توانند با ایجاد یک سیستم نظارت تصویری پیشرفته بر نحوه عملکرد پرسنل و ارائه خدمات درمانی به بیماران نظارت دقیق از راه دور داشته باشند.

 

 

خطرات نظارت بر مراکز بهداشت و درمان

نصب دوربین های نظارتی در مکان های بهداشتی و مطب پزشکان مسئولیت هایی نیز بر روی دوش مدیران و پزشکان فعال در مکان ها می گذارد. حفظ حریم خصوصی بیماران و مراجعه کنندگان باید اولویت نصب چنین سیستم هایی باشد. بر اساس قانون سلامت افراد و موضوعاتی که بین بیمار و پزشک مطرح می شود باید به صورت مخفی باقی بمانند و در نتیجه نصب دوربین های نظارتی تنها باید در مکان های عمومی فضاهای بهداشتی و درمانی نصب شود. این موضوع برای ایجاد حس اعتماد و امنیت بین بیمار و پزشک لازم و ضروری است.

 

بهترین مکان ها برای ایجاد امنیت بهتر در فضاهای درمانی را باید بررسی کنید. برای مثال بهتر است که دوربین ها را در نزدیکی ورودی ها و محل های خروجی قرار دهید تا از هر بازدید کننده ای که وارد کلینیک بهداشت می شود تصویر دریافت کنید و دوربین هایی  را در جلوی اتاق های مطب و راهرو ها استفاده کنید تا از امنیت تجهیزات اطمینان حاصل کنید.

 

نصاب دوربین مدار بسته مطب

اگر پزشک هستید و قصد دارید که در مطب خود یا فضاهای درمانی که خدمت می کنید اقدام به نصب دوربین مداربسته کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از هر چیز از مشاوره کارشناسان خبره این حوزه بهره مند شوید تا بی جهت متحمل هزینه های مالی و زمانی ناشی از عدم تخصص نصب دوربین ها نشوید. پیشنهاد ما تماس با مشاوران شرکت مهر تجارت است تا از این طریق در اسرع وقت کارشناسان ما بهترین راهکارهای امنیتی را به شما پیشنهاد دهند.

 

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت
  2. پورت SATA و ESATA در دوربین مدار بسته
  3. تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  4. فناوری BLC در دوربین مداربسته
  5. استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته
siavosh بازدید : 26 شنبه 15 آبان 1400 نظرات (0)


نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها

 

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها : دنیای جدید از ابهامات و نا امنی های بسیاری تشکیل شده است که حفاظت از اموال در هر شغل و هر مکانی را الزامی می کند. شهرهای چند میلیونی با ازدحام زیاد باعث شده است که از تکنولوژی های جدید در جهت نظارت و حفاظت از اموال با ارزش بیش از گذشته استفاده شود. ادارات و سازمان های کوچک و بزرگ نیز هر روز تمایل بیشتری به استفاده از فناوری های نوین نشان می دهند تا از طریق تکنولوژی های امنیتی جدید هم از اموال سازمان خود حفاظت کنند و هم امنیت بیشتری را به پرسنل و مشتریان و مراجعه کنندگان خود هدیه کنند. در این مطلب به لزوم نصب دوربین مداربسته در ادارات و سازمان ها پرداخته ایم و نکاتی در خصوص نصب دوربین مداربسته در این مکان ها برای شما بیان می کنیم.

 

دوربین های مدار بسته اداری

حریم خصوصی شرکت ها و حفاظت از اطلاعات و فناوری های موجود در هر شرکت به حدی در دنیای پر رقابت امروز اهمیت یافته است که بسیاری از سازمان ها و ادارات هزینه های هنگفتی در طول سال برای جلوگیری از هک سیستم ها و نفوذ افراد غریبه به سازمان خود متحمل می شوند. در خصوص دوربین های مداربسته باید تاکید داشت که یکی از ابزار نظارت بر فضاهای مختلف ادارات و سازمان ها نصب دوربین های مداربسته است و در این میان باید به حفظ حریم شخصی کارمندان و مراجعه کنندگان نیز توجه ویژه داشته باشیم. بر اساس قانون تا زمانی که نصب دوربین های مداربسته بر حریم شخصی افراد تاثیر منفی نگذارد ، استفاده از دوربین ها در هر فضایی منع قانونی ندارد. سوال دیگر این است که آیا نصب دوربین در ادارات بدون اطلاع پرسنل قانونی است؟

 

از نظر قانونی پرسنل و مراجعه کنندگان به ادارات باید از وجود سیستم های تصویر برداری دوربین های مداربسته در این مکان ها آگاهی داشته باشند و به همین دلیل در تمام ادارات متنی با این عنوان که این مکان مجهز به دوربین مداربسته است را مشاهده می کنید. نکته مهم دیگر در خصوص دوربین های مداربسته این است که در فناوری های نوین دوربین های مداربسته امکان ضبط صدای محیط نیز وجود دارد. بنابراین اگر قصد دارید که در ادارات و سازمانی  دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا را نصب کنید باید رضایت پرسنل فعال در این سازمان ها نیز جلب شود.

 

به طور کلی با نصب اعلامیه هایی در سرتاسر ساختمان مبنی بر این موضوع که تمام مکالمات و حرکات افراد ضبط می شود، مسئولیت قانونی نصب دوربین های مداربسته محدود شود.

 

مزایای نصب دوربین در ادارات

نصب دوربین مداربسته در مکان های مختلف برای بالا بردن امنیت و بهبود نظارت انجام می شود. با این حال هر مکان ، سازمان و اداره ای ممکن است با اهداف متفاوتی اقدام به نصب دوربین مداربسته کند. در ادامه مزایای مختلف نصب دوربین های مداربسته در ادارات و سازمان ها را برای شما بیان می کنیم.

 

حفظ امنیت کارکنان در برابر خشونت و سرقت

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که ادارات و دفاتر اداری به اندازه واحد های تجاری عمومی در معرض سرقت و خطرات امنیتی نیستند اما در شرایط واقعی این مکان ها ممکن است بیشتر از هر واحد تجاری هدف سرقت سارقان باشند. در ادارات و سازمان هایی که اسناد مهمی از شهروندان نگهداری می شود و یا فناوری ها و ابزارالات تکنولوژیک با ارزشی نگهداری می شوند، ضروری است که از سیستم های دوربین مداربسته برای نظارت دقیق تر استفاده شود.
موضوع مهم دیگر در سازمان های اداری این است که افراد مختلفی برای دریافت خدمات به این مکان ها مراجعه می کنند و در نتیجه امکان برخوردها و خشونت های فیزیکی و لفظی میان مراجعه کنندگان و کارمندان بسیار بالا هست. بنابراین استفاده از دوربین های نظارتی می تواند از کارمندان در مقابل چنین خشونت هایی حفاظت کند.

حفظ اسناد مالی و حقوقی ادارات

اسناد مالی وحقوقی شرکت ها و ادارات مهمترین رکن ادامه حیات هر شرکتی به حساب می آید و در نتیجه تمام مدیران شرکت ها برای حفاظت از این اسناد از روش های مختلفی استفاده می کنند. نصب دوربین های مداربسته برای نظارت بر افرادی که در شرکت حضور دارند باعث می شود که امنیت این اسناد افزایش یابد. همچنین در صورت وقوع سرقت با مراجعه به تصاویر این دوربین ها می توانید پیگیری سارقان را از مراجع قضایی انجام دهید.

بهبود عملکرد کارکنان و ارتقاء بهره وری

کارمندان در شرکت های مختلف ممکن است از بهره وری کافی برخوردار نباشند و در نتیجه در ساعت هایی که مدیران توانایی نظارت بر عملکرد آنها را ندارند میزان راندمان کلی کارمندان کاهش پیدا می کند. نصب دوربین های نظارتی می تواند تا حدودی الزام کارمندان در جهت اجرای قوانین کاری شرکت ها را افزایش دهد.

 

 

نظارت از راه دور بر کسب و کار
مدیران شرکت ها به دلیل مشغله زیاد ممکن است در روزهایی از ماه امکان حضور در شرکت ها و ادارات را نداشته باشند. با نصب دوربین های مداربسته امکان نظارت بر اتفاقات درون شرکت از راه دور امکان پذیر شده است و در نتیجه مدیران می توانند فعالیت نظارتی خود را به صورت آنلاین از راه دور انجام دهند.

انتقال احساس امنیت و اعتماد به نفس به مشتری

 

بر اساس پژوهش های انجام شده مراجعه کنندگان به سازمان ها و ادارات مختلف با مشاهده دوربین های مداربسته نظارتی نصب شده در این مکان ها احساس امنیت بیشتری می کنند. در بسیاری موارد اگر مراجعه کنندگان احساس کنند حقی از آنها ضایع شده است، تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته به مدیران کمک می کند که موضوع را بازنگری کنند و تصمیماتی در جهت بهبود خدمت رسانی اتخاذ کنند.

 

 

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها

انتخاب نوع سیستم نظارتی در ادارات

سیستم های مداربسته در چند سال گذشته به شدت متنوع شده اند و قابلیت های منحصر به فردی در این دوربین ها می توانید مشاهده کنید. انتخاب بهترین و کاربردی ترین سیستم مداربسته نیاز به مشاوره تخصصی دارد و ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز با مشاوران شرکت مهر تجارت تماس بگیرید تا در اسرع وقت با مراجعه به شرکت شما راهنمایی های لازم در جهت نصب بهترین سیستم مداربسته با کمترین قیمت را دریافت کنید.

اگر هدف شما تنها نظارت عمومی بر کارکنان شرکت خود باشد بهترین گزینه استفاده از دوربین های آنالوگ HD است و اما اگر شرکت شما از حساسیت های امنیتی بالایی برخوردار است باید از سیستم های پیشرفته تر تحت شبکه استفاده کند که البته هزینه های بیشتری نیز برای شما خواهد داشت.

 

معمولا در بخش های اداری از برندهای معتبر استفاده می گردد. از این رو توصیه می شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و کاهش هزینه های آتی از برندهای معتبر استفاده شود. چرا که برندهای بدون نام و متفرقه ممکن است ارزان باشد ولی در آینده مشکلات و خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

همچنین برندهای مختلفی از دوربین های مداربسته در بازار ایران وجود دارد که عموما ساخت کشور چین هستند و در میان برندهای پر طرفدار و کاربردی موجود در بازار ما به شما برند  هایک ویژن و داهوا را پیشنهاد می کنیم.

 

انتخاب محل نصب دوربین مداربسته در سازمان ها

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها نیاز به بررسی و تخصص کافی دارد و در نتیجه برای اجرای درست و دقیق پروژه نصب دوربین های مداربسته بهتر است با شرکت های مجرب فعال در این زمینه تماس بگیرید. بررسی تعداد و نوع دوربین مداربسته مورد نیاز به همراه جانمایی دقیق مکان نصب دوربین های مداربسته به حدی مهم است که در صورت عدم توجه کافی به این موضوعات هزینه های مالی و زمانی بیهوده به شرکت و سازمان خود تحمیل می کنید. در ادامه به مهمترین مکان هایی که در پروژه های نصب دوربین مداربسته ادارات باید اقدام به نصب دوربین کنید اشاره هایی می کنیم.

 

مقابل درب ورودی

از مکان های مهم در هر ساختمان از جمله ساختمان های اداری درب ورودی است. چرا که مسیر ترددهاست و نصب دوربین مداربسته برای نظارت و کنترل روی رفت و آمدهای اداره، شرکت و… ضروری است. علاوه بر درب ورودی، ناحیه ای از ورودی به سالن اصلی مجتمع نیز مکان مناسبی برای نصب دوربین اداری است. در صورتی که محوطه وسیعی در این بخش وجود دارد می توان از دوربین هایی با لنز متغیر موتورایز بهره برد. به این ترتیب در مواقع لازم می توان روی سوژه های مورد نظر زوم نمود.

 

راهروها و محل رفت و آمد مراجعه کنندگان

راهروها و سالن های مجتمع به دلیل رفت و آمد و گاهاً ازدحام جمعیت مراجعه کنندگان از نقاط حساس یک اداره به شمار می آیند. نیاز به نصب دوربین مداربسته در این نقاط ضروری است. نصب دوربین در این ناحیه علاوه بر آن که امکان نظارت بر تردد مراجعین را فراهم می سازد، به نحوهی عملکرد پرسنل و شرایط بهداشتی محوطه نیز تحت نظارت خواهد بود. در نظر داشته باشید طبق قوانین باید افراد مراجعه کننده از نصب دوربین مطلع شوند.

 

اتاق و محل رفت و آمد کارکنان

اتاق کارکنان  و پرسنل از مکان های رایج برای نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها است. هدف از نصب سیستم نظارت تصویری در این ناحیه، مشاهده عملکرد کارکنان و بهبود راندمان کاری است. گرچه مزیت این موضوع را فقط به بالابردن کیفیت کارکرد کارمندان نباید دانست. زیرا وجود دوربین در اتاق کارکنان ابزاری بازدارنده از وقوع برخی جرایم در زمان عدم حضور کارکنان نیز است. براساس قوانین نصب دوربین مداربسته کارمندان از نصب دوربین در اداره باید مطلع باشند.

 

siavosh بازدید : 24 شنبه 15 آبان 1400 نظرات (0)


نصب دوربین مداربسته در رستوران ها

در تمام مشاغل نیاز به بالا بردن امنیت فضاهای مختلف یک ضرورت به حساب می آید و رستوران ها نیز در چند سال اخیر اقدام به نصب دوربین های مداربسته در فضاهای مختلف خدمات رسانی خود به مشتریان کرده اند. البته اهمیتی ندارد که شما صاحب یک رستوران محلی در قسمتی از شهر هستید یا یک مجموعه رستوران زنجیره ای در سرتاسر کشور را مدیریت می کنید، در هر شرایطی استفاده از دوربین مداربسته  و نصب دیگر تجهیزات و سیستم های امنیتی مزایایی دارد که باید این موضوع را جدی بگیرید.

 

برخی از مدیران رستوران ها نیز تصور می کنند که نصب دوربین مداربسته یک کار غیر قانونی است و ممکن است مشتریان ناراضی شوند و حتی شکایاتی علیه آنها ایجاد شود. خوشبختانه این ابهامات قانونی امروز برطرف شده است و تنها جایی که نصب دوربین های مداربسته غیر قانونی محسوب می شود، جاییست که حریم شخصی مشتریان مورد تعرض قرار گیرد. برای مثال در هیچ مکانی شما اجاز نصب دوربین مداربسته در سرویس های بهداشتی ندارید و یا اجازه نصب شنود بر روی دوربین های مداربسته و نزدیک میزهای رستوران را نخواهید داشت. به هر حال بالابردن امنیت رستوران ها یک مزیت به حساب می آید و در این مطلب به نکاتی در خصوص نصب دوربین مداربسته در رستوران های می پردازیم.

 

دلایل نصب دوربین مدار بسته در رستوران ها

بر اساس آمارهای مشاغل مختلف، بیش از 60 درصد رستوران های تازه تاسیس در سرتاسر کشور در سال اول با شکست روبرو می شوند و بیش از 80 درصد این رستوران ها در 5 سال اول فعالیت خود مجبور به تعطیلی می شوند. احتمالا شما هم در شهر خود می توانید  بسیاری از این رستوران ها را نام ببرید که بعد از مدت کوتاهی تغییر شغل داده اند. ایجاد حس امنیت برای مشتریان یکی از موضوعاتی است که می تواند به رونق رستوران ها کمک کند و در نتیجه وقتی شما وارد رستورانی با کیفیت می شوید قطعا اگر احساس امنیت هنگام صرف غذا نداشته باشید دوباره به آن رستوران سر نخواهید زد.

نصب دوربین مداربسته یکی از ابزاری است که می تواند به ایجاد یک فضای امن برای مشتریان کمک کند. در ادامه به نکات مثبت نصب دوربین مداربسته در رستوران ها اشاره می کنیم.

 

افزایش بهره وری پرسنل

یکی از مهمترین موضوعات برای داشتن یک رستوران موفق داشتن پرسنل خبره و وظیفه شناس است. استخدام آشپز، پیش خدمت، ظرف شویی، میزبان و … کاری بسیار سخت و زمان بر هست و در نتیجه نیاز به نظارت مداوم عملکرد پرسنل توسط مدیران رستوران دارد. نصب سیستم های امنیتی در رستوران به مدیران کمک می کند که از راه دور بر شیوه عملکرد پرسنل خود نظارت کنند.

 

همچنین نصب دوربین های نظارتی به مدیریت کمک می کند که بفهمند چه زمانی باید بر تعداد پرسنل خود اضافه کنند و از این طریق می توان بهره وری کل رستوران را در میان مدت افزایش داد.

 

 

نصب دوربین مداربسته در رستوران ها

بیشتر بخوانید:  پکیج دوربین مداربسته     نمایندگی هایک ویژن

 

کاهش میزان سرقت در رستوران

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیار زیاد مدیران رستوران ها با آن مواجه می شوند بحث وقوع سرقت در این مکان ها است. برای مثال پرسنل رستوران ممکن است تصور کنند که می توانند بدون حساب از برخی نوشیدنی ها و خوراکی ها به شکلی پنهان استفاده کنند. نصب دوربین های مداربسته به مدیریت این امکان را می دهد که مانع سرقت های پنهان از این دست شوند.

 

همچنین صندوق رستوران ها باید مورد نظارت دقیق قرار گیرد تا مورد سواستفاده و سرقت افراد مختلف قرار نگیرد و حتی اگر سرقتی انجام شد با استناد به تصاویر ضبط شده می توانند شکایت خود را به مرجع قضایی ارجاع دهند.

 

بالا رفتن حس امنیت در میان مشتریان

 

مشتریان و مراجعه کنندگان به رستوران ها دوست ندارند در یک فضای پر استرس غذا صرف کنند بلکه آرامش بخش بودن یک رستوران از اولویت های مشتریان به حساب می آید. بنابراین مدیران رستوران باید تمهیدات لازم را در جهت ایجاد یک فضای آرامش بخش انجام دهند. از سوی دیگر ایجاد یک حس امن برای پرسنل نیز لازم و ضروری است. نصب دوربین های مداربسته امنیتی یکی از مهمترین ابزاری است که می تواند امنیت رستوران شما را بهبود بخشد. نصب دوربین مداربسته هم می تواند ابزاری برای پیشگیری وقوع جرم باشد و هم در صورت وقوع جرم می تواند در اختیار پلیس قرار گیرد تا پیگیری های لازم انجام شود.

 

کمک به شرکت های بیمه در صورت وقوع حادثه

 

کمپانی های بیمه ای فراوانی وجود دارند که مشوق های مالی مختلفی در اختیار مالکان رستوران ها قرار می دهند تا در مجموعه خود دوربین مدار بسته نصب کنند. ویدیوهای ضبط شده توسط این دوربین ها در رستوران می توانند در زمان خرابکاری توسط افراد یا آتش سوزی و وارد شدن خسارات عمده به ساختمان و اموال آن، به عنوان مدرک مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین این دوربینها در زمان بروز آزار و اذیت و شکایات قانونی، شواهدی را در اختیار کارشناس پرونده قرار می دهند.

 

موضوع مهم دیگر در خصوص نصب دوربین های مداربسته تحت شبکه این است که می توانید در هر مکانی و از راه دور ویدئو ها و تصاویر ضبط شده از رستوران خود را مشاهده کنید. این موضوع در جهان پر مشغله امروز ما یک گزینه بسیار مهم و ضروری به حساب می آید.

 

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت
  2. پورت SATA و ESATA در دوربین مدار بسته
  3. تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  4. فناوری BLC در دوربین مداربسته
  5. استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته
  6. فناوری EIS و OIS در دوربین مدار بسته
siavosh بازدید : 25 سه شنبه 30 شهریور 1400 نظرات (0)
دوربین بالونی پاناسونیک

دوربین بالونی پاناسونیک

پاناسونیک به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌های مختلف، در بخش تولید دوربین‌های مداربسته‌ی خاص، اقدام به ابداع دوربین‌های بالونی (Ballooncam) کرده است. با استفاده از این نوع دوربین مداربسته پاناسونیک، می‌توان تصویرهای بهتری را از رویدادها و حوادث ورزشی ثبت کرد.

مقالات مرتبط با دوربین مداربسته:

  1. جلوگیری از هک دوربین مداربسته
  2. هوش مصنوعی در دوربین مداربسته هایک ویژن
  3. تحولات بزرگ صنعت امنیت

دوربین مداربسته چگونه کار می کند ؟

siavosh بازدید : 23 سه شنبه 30 شهریور 1400 نظرات (0)

نوع دوربین، از نظر آنالوگ یا IP بودن، باعث افزایش یا کاهش قیمت دوربین مدار بسته می‌شود. قیمت دوربین IP به علت تکنولوژی در ساخت و کیفیت بهتر تصاویر، معمولا 1.5 تا 2 برابر قیمت دوربین آنالوگ است.

افزایش یا کاهش قیمت نهایی دوربین مدار بسته

اخیراً تکنولوژی‌های جدید مانند HD و AHD که تصاویر آنها همانند دوربین‌های IP با واحد سنجش مگاپیکسل مقایسه می‌شود و قیمت آنها تقریباً 1 تا 1.5 برابر دوربین‌های آنالوگ است، وارد بازار شده‌اند و خود گویای کیفیت تصویر و به روز بودن تکنولوژی در این محصولات است. تمام ویژگی‌هایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، در دوربین های مدار بسته ی آنالوگ و IP شرایط یکسان دارند و باعث افزایش یا کاهش قیمت نهایی محصول می‌شوند.

بخش اول: دوربین‌های باکس BOX CAMERA

این نوع دوربین‌ها همان‌گونه که از نام‌شان پیداست، شکل مکعب‌مستطیل دارند و معمولاً برای محیط‌های صنعتی و داخل (هاوزینگ –housing) استفاده می‌شوند. این نوع دوربین‌های مداربسته که به نام «دوربین‌های صنعتی» نیز مشهور شده‌اند، فاقد لنز هستند و باید برای آنها لنز جداگانه تهیه کرد و به این ترتیب قیمت آنها افزایش می‌یابد.
از چند سال پیش، بین تولیدکنندگان دوربین مداربسته، به‌خصوص تولیدکنندگان چینی و تایوانی، ساخت دوربین‌های بولت رواج یافته است که لنز، پایه و کاور مخصوص برای فضای داخلی و خارجی دارند و قیمت دوربین مداربسته را حداقل تا 2.5 برابر کاهش داده‌اند. این نوع دوربین، در چند سال اخیر، بین افرادی که در پروژه‌های کوچک مثل ساختمان‌ها، پارکینگ‌ها و واحدهای اداری به دوربین با تعداد زیاد نیاز دارند، جایگاه خاصی یافته است.
در نتیجه، دوربین‌های باکس لنزدار یا بولت، در پروژه‌هایی که هزینه برای مخاطب اهمیت دارد، استفاده می‌شود، در حالی که از نظر استانداردهای قبلی دوربین مداربسته، مورد تأیید نیست!

A- دوربین‌های داخلی و خارجی باکس ( outdoorوindoor)

دوربین‌های مداربسته، از نظر جایگاه نصب نیز باعث کاهش یا افزایش قیمت می‌شوند. معمولاً دوربین‌های مورد استفاده در محیط‌های خارجی یا محیط‌های داخلی که در معرض مستقیم گرد و خاک، باران و رطوبت، سرما و گرما هستند، باید دارای محفظه‌ی پروتکشن مناسب باشند که برای این‌گونه دوربین (IP65,66,67) باکارایی‌های مختلف قابل استفاده است.
معمولاً قیمت دوربین‌های مداربسته‌ی باکس با پروتکشن‌های (IP65,66,67) بیشتر از دوربین‌هایی است که برای محیط‌های indoor ساخته می‌شوند.

B-دوربین‌های باکس دید در شب INFRARED BOX CAMERA

این دوربین‌ها مناسب برای محیط‌هایی است که نور کافی برای ضبط تصاویر ندارند. با استفاده ازLEDهایی که دور لنز یا پایین محفظه‌ی هاوزینگ نصب می‌شود، قیمت این نوع کالا بیشتر می‌شود و تعداد LED مصرف شده در این کالا، در افزایش قیمت دوربین مداربسته تأثیر دارد.

C- لنز ثابت و متغیر دوربین‌های باکس FIXED LENS or VARIFOCAL LENS

دوربین‌های باکس مجهز به دو نوع لنز است. مدل ارزان‌تر این لنزها ثابت است؛ یعنی هیچ تغییری در زوایای این نوع لنز صورت نمی‌گیرد و به شکل ثابت استفاده می‌شود.
لنزهای متغیر یا «وری فوکال» لنزهایی هستند که قابلیت تغییر در زوایا و تنظیم مجدد را به‌صورت مکانیکی در خود دارند و به دلیل همین عملکرد، از لنز ثابت گران‌تر هستند.

D- دوربین‌های باکس با لنزهای متغییر موتوردار MOTORIZED LENS BOX CAMERA

بعضی از دوربین‌های باکس، مجهز به لنزهای موتوردار هستند و از آنها در پادگان‌ها و مکان‌های نظامی استفاده می‌شود. قیمت این نوع دوربین‌ها، متناسب با دید و متراژ بزرگ‌‌نمایی (zoom) تغییر می‌کند. این دوربین‌ها، در محل‌هایی که اسکناس یا اشیای ریز و قیمتی جابه‌جا می‌شود نیز به کار می‌روند. دوربین مداربسته‌ی باکس موتوردار، در مصارف خانگی و اداری کاربرد زیادی ندارد.

E- نوع برند دوربین باکس BOX CAMERA BRAND

تقریباً قیمت هر نوع دوربین مداربسته، به برند و کشور سازنده‌ی آن برمی‌گردد؛ هرچه آن برند معروف‌تر و قدیمی‌تر باشد، قیمت دوربین مداربسته نیز افزایش می‌یابد. برای مثال، دوربین بوش یا پاناسونیک جزء گران‌ترین دوربین‌های مداربسته است، ولی هرچه برند یک دوربین کمتر شناخته شده باشد، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.

بخش دوم: دوربین‌های دام DOME CAMERA

این دوربین‌ها که شبیه نیم‌کره هستند، در صنعت حفاظت و امنیت در دنیا بیشترین استفاده را دارند و تقریباً دو سوم مصارف امنیتی که به این دوربین‌ها برمی‌گردد، شامل دسته‌بندی‌های زیراست:

A- دوربین‌های دام خارجی و داخلی ( indoorوoutdoor)

دوربین‌های دام، از نظر جایگاه نصب، به دو دسته‌ی indoor و outdoor تقسیم می‌شوند. دوربین‌هایی که نوع پروتکشن آنها (IP65,66,67) است، برای محیط‌های بیرونی (outdoor) و دوربین‌هایی که این پروتکشن را ندارند، برای محیط‌های اداری استفاده می‌شوند. این امر باعث کاهش و افزایش قیمت دوربین مداربسته‌ی دام می‌شود.

B- دوربین دام دید در شب DOME CAMEAR INFRARED

این نوع دوربین‌های دام، در محیط‌هایی که نور کافی برای دیدن اجسام نیست، استفاده می‌شود. در این نوع دوربین‌ها، از تعدادی LED برای افزایش دید در تاریکی استفاده می‌شود که داشتن این قطعه باعث افزایش قیمت دوربین مداربسته می‌شود و هر چه تعدادLED ها بیشتر شود، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

C- لنز ثابت و متغیر دوربین‌های دام DOME CAMERA FIXED LENS or DOME CAMERA VARIFOCAL LENS

دوربین‌های دام، دارای دو نوع لنز ثابت و متغیر هستند که نوع ثابت باعث کاهش قیمت دوربین مدار بسته و نوع متغیر باعث افزایش قیمت دوربین مدار بسته می‌شود.

D- بدنه یا کیس دوربین دام

کیس یا بدنه‌ی دوربین مداربسته‌ی دام، در قیمت آن تأثیر زیادی دارد. برای مثال، دوربین با بدنه‌ی فلزی (برای محیط‌های صنعتی و outdoor پیشنهاد می‌شود)، گران‌تر از دوربین با بدنه‌ی پلاستیکی است.

E- دوربین‌های گردان FAST DOME or SPEED DOME

این نوع دوربین در صنعت حفاظت پیرامونی و فیزیکی خارجی و داخلی استفاده‌ی بسیاری دارد و به شکل‌های گوناگون برای کاربردهای گوناگون تولید می‌شود.
از دوربین دام گردان، بیشتر در اتوبان‌ها، جاده‌ها، مراکز نظامی، ادارات و گاهی فروشگاه‌های بزرگ استفاده می‌شود.
دوربین «فست دام» یا «اسپیدام» با تغییر در زوایا و سرعت زوم از 10متر تا 120متر در ثانیه، امکان بیشتری به کاربران خود برای نظارت و مونیتورینگ می‌دهد.
این موضوع در کنار ویژگی‌های دیگر همچون: تناسب، داخلی یا خارجی بودن دوربین، بدنه‌ی فلزی یا پلاستیکی، دید در شب، نوع و سرعت زوم در قیمت دوربین مداربسته‌ی دام تأثیر دارد.

F- نوع برند دوربین دام DOME CAMERA BRAND

تقریباً قیمت دوربین مدار بسته، به برند و کشور سازنده‌ی آن برمی‌گردد؛ هرچه آن برند معروف‌تر و قدیمی‌تر باشد، قیمت دوربین مداربسته نیز افزایش می‌یابد. برای مثال، دوربین بوش یا پاناسونیک جزء گران‌ترین دوربین‌های مداربسته است، ولی هرچه برند یک دوربین کمتر شناخته شده باشد، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.

مقالات مرتبط با دوربین مداربسته:

  1. دوربین مداربسته
  2. قیمت دوربین مداربسته
  3. خرید دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته

siavosh بازدید : 32 سه شنبه 30 شهریور 1400 نظرات (0)

بر اساس گزارش اختصاصی مجله‌ی دنیای حفاظت، از آنجا که بسیاری از پروژه‌های بزرگ آنالوگ، اعم از پروژه‌های نفت کشور با برند دوربین مداربسته‌ی پاناسونیک و ماتریکس 650 WJ-SX تجهیز شده است، به گفته‌ی کارشناسان کمپانی پاناسونیک، در صورت نیاز به یکپارچه‌سازی این سیستم‌ها با سیستم‌های جدید تحت شبکه و NVRهای پاناسونیک، این کار به کمک نرم‌افزارهای WV-ASC970 و WV-ASM970 تحقق خواهد یافت.

تکنولوژی، مدام در حال تغییرات بنیادین است و سرعت رشد آن به حدی است که هر روز شاهد اتفاقات بسیار شگفت‌انگیزی هستیم. تغییرات اساسی در سیستم‌های نظارت تصویری نیز از این سرعت مستثنا نیست. همان‌طور که می‌دانید، لزوم استفاده از دوربین‌های تحت شبکه کامپیوتری تقریباًَ اجتناب‌ناپذیر است.
حال پرسش این است: آیا شرکت‌ها و اداره‌هایی که از سیستم‌های آنالوگ استفاده می‌کنند، همچنان باید در این مسیر باقی بمانند یا کل سیستم را جمع‌آوری و سیستمی جدید جایگزین آن کنند؟
واضح است که پاسخ مثبت به هر دوی این پرسش‌ها بسیار متأثرکننده است؛ هم به لحاظ این که نمی‌توان سیستم‌ها را به روز نکرد و هم این که نمی‌توان از هزینه‌های هنگفتی که شده است، صرف‌نظر کرد. در این میان، برخی هم به سراغ سیستم‌های غیرحرفه‌ای و غیرمعمول می‌روند و با استفاده از مبدل‌ها، سعی در تغییر تصاویر آنالوگ به دیجیتال می‌کنند؛ یعنی به تصور خود، دوربین آنالوگ را به آی‌پی تبدیل می‌کنند که البته این کار نیز خالی از مشکلات فنی نیست و هم محدودیت‌هایی را به وجود می‌آورد و هم از کیفیت و سرعت عملکرد سیستم می‌کاهد. پس راه حل این مشکل چیست؟ چگونه می‌توان ضمن حفظ سیستم قبلی، در طرح توسعه به سمت نصب دوربین‌های آی‌پی رفت و در ضمن، سیستمی یکپارچه را نیز ایجاد کرد؟
باید بگوییم که افراد باهوش و آینده‌نگر همیشه برنده هستند و این یعنی کسانی که به کمپانی‌های ریشه‌دار و اصیل اعتماد و از محصولات آنها استفاده می‌کنند. پاناسونیک یکی از این شرکت‌هاست.
شرکت‌های معتبر، ضمن در نظر داشتن توسعه‌ی سیستم، به فکر منافع مشتریان خود نیز هستند. پاناسونیک با ارائه‌ی محصولی جدید، این امکان را به وجود آورده است که مشتریان قبلی ضمن حفظ سیستم آنالوگ قدیمی، بتوانند سیستم خود را با دوربین‌های آی‌پی نیز توسعه دهند و همچنان از رهبری قدرتمند ماتریکس منحصربه‌فرد پاناسونیک در یکپارچه‌سازی هر دو تکنولوژی استفاده کنند.
شرکت پاناسونیک با ارائه‌ی نرم‌افزار WV-ASC970IP Matrix Server Software این امکان را برای مشتریان قبلی خود فراهم می‌کند که به جای از رده خارج کردن سیستم قبلی، هم سیستم خود را به‌روزرسانی کنند و هم سیستمی کاملاً یکپارچه داشته باشند.
نرم‌افزار WV-ASM970IP Matrix Client Software پاناسونیک نیز یک نرم‌افزار ماتریکس آی‌پی است که به راحتی می‌تواند سیستم آنالوگ و دوربین‌های I-PRO پاناسونیک را یکپارچه رهبری کند. شعار این شرکت درباره‌ی این دو نرم‌افزار این است:
Easy and smooth integration from analog to IP system
به این ترتیب، با ارائه‌ی این راهکار از سوی شرکت پاناسونیک، دغدغه‌ی مشتریانی که فکر می‌کردند برای استفاده از دوربین‌های آی‌پی پاناسونیک باید تمام سیستم‌های قبلی را برچینند و در انبارها دپو کنند، پایان یافت.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

https://hiktejarat.com/industrial-adapter/

https://hiktejarat.com/product/دوربین-بولت-وری-فوکال-3-مگاپیکسل-ds-2cd2632f-i-کپ/

https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-دام-توربو-اچ-دی-برند-تی/

https://hiktejarat.com/product/ds-7616ni-k2/

https://hiktejarat.com/product/st8000vx0022/

siavosh بازدید : 30 سه شنبه 23 شهریور 1400 نظرات (0)

دوربین مدار بسته وای فای WiFi

دوربین مدار بسته وای فای WiFi

دوربین مدار بسته وای فای WiFi: بسیاری از مردم این روزها به دنبال دوربین مداربسته با

قابلیت WiFi به عنوان یک راه حل امنیتی برای مکان مورد نظر خود هستند. اما دقیقا

دوربین مداربسته WiFi به چه نوع دوربینی گفته میشود و مناسب برای چه کاربرهایی

است. در ادامه به معرفی آن می پردازیم. قبل از هر توضیحی باید بدانیدکه دوربین های

مدار بسته وای فای تنها از دسته دوربین های تحت شبکه هستند و دوربینی با عنوان

دوربین آنالوگ وای فای وجود ندارد. دوربین های مدار بسته معمولی تحت شبکه عمل

ارسال تصاویر به مانیتور یا دستگاه ضبط را از طریق کابل های شبکه (CAT5 و CAT6)

انجام میدهند.اما در دوربین های وای فای هر چیزی که دوربین را قادر میسازد تصاویر را از

طریق یک شبکه انتقال دهد، در داخل دوربین ساخته شده است.

ارسال تصاویر دوربین از طریق شبکه وای فای

این دوربین های مدار بسته از طریق شبکه وای فای تصاویر را برای شما ارسال میکنند.

همچنین میتوانند با تعبیه یک مودم در محل سیگنال تصاویر را از طریق اینترنت دریافت

نمایید بدین ترتیب در هر کجا که هستید با اتصال وسیله الکترونیکی خود مانند موبایل،

تبلت و … به اینترنت امکان دسترسی به تصاویر را دارید. بدلیل اینکه تمامی عملیات

ارسال و دریافت تصاویر بوسیله سیستم شبکه یا اینترنت انجام میشود دیگر نیازی به

کابل کشی وجود ندارد و در صورت لزوم، عمل کابل کشی تنهابرای برق رسانی انجام میگردد.

نحوه کارکرد دوربین مدار بسته وای فای

دوربین های wireless یا دوربین های وای فای با ارسال ویدئو از طریق فرستنده رادیویی

کار میکنند. ویدئو به گیرنده ای متصل میشود که دارای فضای ذخیره سازی خارجی میباشد

یا به سیستم ذخیره سازی cloud متصل میباشد. از طریق گیرنده خود میتوانید به همه

ویدئوها دسترسی داشته باشید و این گیرنده میتواند موبایل و … باشد. دوربین wireles

یکی از مهمترین موارد برای هوشمند سازی خانه محسوب میشود.

دلیل این اهمیت میتواند موارد ذیل باشد:

  • تشخیص حرکت
  • تکنولوژی وایرلس
  • ضبط با برنامه از قبل تعیین شده
  • نظارت از راه دور
  • ذخیره سازی cloud بصورت اتوماتیک

این موارد استفاده از دوربین wireless را بهینه ساخته و کار برد آن را روز به روز بیشتر میکند.


پکیج دوربین مدار بسته     خرید دوربین مدار بسته  

تفاوت دوربین مدار بسته وای فای با وایرلس Wirelees
تفاوت دوربین مدار بسته وای فای با وایرلس Wirelees

تفاوت دوربین مدار بسته وای فای با وایرلس Wirelees

تفاوت دوربین مدار بسته وای فای با وایرلس Wirelees: بسیاری از افراد دوربین مدار بسته

وای فای را با بی سیم یکسان میدانند. اما باید بدانید که دوربین های با تکنولوژی وای فای

در واقع زیر مجموعه ای از دوربین های مدار بسته بی سیم هستند. زیرا تکنولوژی بی

سیم یا وایرلس در برخی از دوربین های آنالوگ قدیمی نیز وجود دارد. دوربین های آنالوگ

بی سیم از شبکه و امواج رادیویی در یک فرکانس مشخص در محدوده ۲٫۴ یا ۵٫۸ مگا

هرتز برای ارسال تصاویر استفاده میکنند و امکان استفاده از شبکه وای فای را ندارند. اما در

دوربین های وای فای ارسال اطلاعات تحت پروتکل استاندارد WiFi انجام میشود که از

امنیت بیشتری بر خوردار بوده و امکان تداخل در آن نیز کمتر است.

اولین مزیت دوربین وای فای

نصب بدون سیم: دوربین های امنیتی wifi دارای راحت ترین حالت نصب هستن به این

دلیل که اونها نیازی به دسترسی به منبع برق یا هیچ کابل دیگه ای ندارن، به همین دلیل

میشه این دوربین ها رو در هر جای نصب کرد و یه نصب سریع و راحت رو تجربه کرد.

البته به خاطر داشته باشید که این دوربین ها را تا جاییکه ممکنه از دسترس دور نگه

دارین در غیر اینصورت ممکنه توسط سارقین، سرقت بشه.

دومین مزیت دوربین وای فای

نصب راحت: به دلیل جایگذاری و نصب راحت، دوربین های وای فای میتونن یه انتخاب

ایده آل برای مستاجرین یا صاحبخانه هایی که تنها نیاز به نظارت یه محدوده کوچک دارن،

باشه.

سومین مزیت دوربین وای فای

عدم آسیب پذیری نسبت به قطع برق: یه مزیت بسیار عالی دوربین مدار بسته wifi اینه

که مثل دوربین های سیمی و وایرلس نسبت به قطعی منبع آسیب پذیر نیستن به این

دلیل که با باطری کار میکنن.

چهارمین مزیت دوربین وای فای

فضای ذخیره سازی ابری: برخلاف دوربین های سیمی و وایرلس که باید با یه دستگاه

ذخیره ساز NVR یا DVR متصل بشن، دوربین های WIFI تصاویر رو به یه فضای ذخیره

سازی انتقال میدن.

پنجمین مزیت دوربین وای فای

عدم نیاز به کابل: از آنجاییکه دوربین های wifi هیچ کابلی ندارن، در نتیجه امکان بریدن

کابل بوسیله مجرمین برای از بین بردن تصویر وجود نداره.

اولین عیب دوربین وای فای

باطری ها نیاز به شارژ یا تعویض دارن: اصلی ترین عیب دوربین wifi اینست که هر چند

وقت یکبار باید شارژ بشن خوشبختانه تعداد دفعات شارژ باطری زیاد نیست چون دوربین

در حالت استند بای و یا اسلیپ برق مصرف نمیکنه تا زمانیکه شروع به ضبط کنن. بیشتر

اوقات این دوربین ها در حالت ذخیره سازی برق یا استند بای هستن.

دومین عیب دوربین وای فای

وابسته با سیگنال WIFI: درست مثل دوربین های وایرلس، این دوربین ها هم وابسته به

قدرت شبکه وایرلس شما هستند، هر جایی که مورد نیاز باشه شما میتوانید براحتی از

تقویت کننده های سیگنال استفاده کنید.

  قیمت نصب دوربین مدار بسته    دوربین مداربسته هایک ویژن

siavosh بازدید : 31 سه شنبه 23 شهریور 1400 نظرات (0)

نحوه عملکرد دوربین مدار بسته وای فای WiFi: پس از نصب دوربین برای مشاهده تصاویر

کافی است از گیرنده استفاده کنید. این گیرنده میتواند یک لپ تاپ، PC، موبایل و یا

سرور باشد. در صورت استفاده از لپ تاپ کافی است سیگنال تصاویر را در شبکه وای فای

شناسایی کرده و با نرم افزار های ویژه آن را در لپ تاپ خود مشاهده نمایید. در صورت

استفاده از سرور نیز نیازمند نصب یک اکسس پوینت مانند یک دانگل و مودم هستید.

اکسس پوینت مانند یک دستگاه سوئیچ بی سیم عمل کرده و اطلاعات را از چند دستگاه

دریافت و به دستگاه ضبط یا سرور منتقل میکند.

دوربین های وای فای چطور کار میکنند؟

دوربین های تحت شبکه wifi دقیقا مانند یک دوربین شبکه عادی عمل میکنند که به یک

فرستنده وای فای داخلی متصل شده است.

روش نصب دوربین های مدار بسته وای فای

روش نصب دوربین های وای فای با توجه به مدل آنها متفاوت است. در بسیار باز مدل ها

کافیست تا دوربین را به برق وصل کنید و نرم افزار مربوط به آن دوربین را بر روی گوشی یا

کامپیوتر خود نصب کنید. در بعضی مدل های دیگر برای ارسال اطلاعات این دوربین ها به

مودم نیاز دارند که همچنین یک سری تنظیماتی را در مودم باید انجام شود. در حالت کلی

دوربین مدار بسته بی سیم، برای ضبط و تصویربرداری به اتصالات شبکه اینترنت نیاز

دارند. برای نصب این دوربین ها به کابل و سیم اضافی نیازی نیست و تنها به منبع

الکتریسته نیاز دارند این نوع دوربین مدار بسته را میتوان به یک دستگاه NVR وصل کرد

در این صورت باید برای اتصال به این دستگاه از کابل های شبکه استفاده کرد.

منبع تغذیه دوربین مدار بسته بی سیم

با توجه به مدل آن و نوع کاربری آن متفاوت است. این دوربین باید بر روی یک شبکه وای

فای، نصب شود. این شبکه اینترنت خانگی، شبکه تلفن همراه و یا یک خط adsl باشد که

در اصطلاح آن دوربین ها را روی مودم شبکه کانفیگ میکنند.

تمام دوربین های مدار بسته وایرلس تقریبا از یک یا دو عدد کابل برای برق مورد نیاز خود

استفاده میکنند. هزینه نصب این دوربین پایین بوده و در زمان کوتاهی راه اندازی

میشوند براحتی میتوان این دوربین ها را در مکان هایی که امکان کابل کشی وجود ندارد،

نصب کرد. در نصب دوربین های مدار بسته بی سیم همواره باید به این مورد توجه داشت

که به دلیل اینکه این نوع دوربین ها بر اساس شبکه کار میکنند، در مکان هایی که چند

دستگاه بصورت همزمان به شبکه وای فای متصل باشند امکان تداخل در سیگنال ها و

امواج ممکن است. پس قبل از نصب دوربین در مکان مورد نظر حتما این مورد را بررسی

کرده که تداخل سیگنال ها مانع از اختلال در ضبط تصاویر نگردد.

  1. انواع دوربین مداربسته
  2. بهترین دوربین مداربسته
  3. دوربین مداربسته چیست؟
  4. تجهیزات دوربین مداربسته
  5. انواع دوربین مدار بسته
  6. بهترین دوربین مدار بسته
  7. دوربین مدار بسته چیست؟
  8. تجهیزات دوربین مدار بسته
  9. دوربین مداربسته

قیمت دوربین مداربسته

siavosh بازدید : 23 سه شنبه 23 شهریور 1400 نظرات (0)

برد دوربین مدار بسته چقدر است؟

برد دوربین مدار بسته چقدر است؟ سوالی که اغلب مشتریان مطرح میکنند این است که

برد یک دوربین مدار بسته چقدر است؟ با یک مثال ساده برایتان شرح می دهیم:

که در واقع این سوال به هیچ وجه یک سوال منطقی نیست. اگر شما یک دوربین مدار

بسته را در بالای پشت بام خانه تان نصب کنید می توانید کوه هایی که در خارج از شهر

محل سکونت تان واقع شده اند را مشاهده کنید اما سوالی که مطرح میشود این است که

آیا این دوربین برد بالایی دارد که می تواند کیلومترها را به شما نشان دهد؟ پاسخ خیر

است. باید بدانید معمولا این سوال از طرف مشتریانی مطرح میگردد که میخواهند بدانند

که برای مثال دوربین تا حداکثر چه فاصله ای میتواند چهره افراد را تشخیص داده و تا چه

فاصله ای توانایی ارسال تصاویر با کیفیت را دارد. برای پاسخ به این قبیل از سوالات باید

دو نکته زیر را در نظر گرفت:

۱- نوع لنز دوربین مدار بسته(ثابت یا متغییر):

اگر دوربین با لنز وری فوکال داشته باشید بسته به نوع لنز و فاصله کانونی آن، میتوانند

سوژه ها را در مسافت های مختلف مشاهده کنید. و شاید بتوانید با دوربین هایی خاص تا

مسافت یک کیلومتر را هم ببینید و پلاک ماشین و یا چهره یک شخص را تشخیص دهید.

اما این نکته را هم در نظر بگیرید زمانی که روی قسمتی از تصویر زوم میکنید. مابقی

رخدادها و سوژه های موجود در دیگر قسمت های تصویر را از دست می دهید. چون این

تصور اشتباه در مورد لنزهای وریفوکال وجود دارد که در هر لحظه امکان تغییر فاصله

کانونی در آنها میسر است اما اینکار هر بار باید بصورت دستی انجام گردد.

۲- کیفیت یا رزولوشن دوربین در برد مفید:

طبیعتادوربین های ۵ مگا پیکسلی کفیت تصویر بهتری از یک دوربین ۲ مگا پیکسلی ارائه

میدهند و دریک فاصله یکسان، جزئیات بهتر و بیشتری از تصویر را برایتان به نمایش می

گذارند. در انتها به این مسئله توجه نمائید که در هنگام راه اندازی سیستم مدار بسته

برای یک مکان بزرگ (برای مثال ۱۰۰*۱۰۰ متری) انتخاب یک دوربین با قدرت زوم بالا لزوما

انتخاب کاملا درستی نیست. معمولا بهتر است به جای آن برای چنین محیط هایی از چند

دوربین معمولی استفاده کنید. زیرا هم از نظر قیمتی و هم کارایی توجیه بیشتری خواهد

داشت.

برد دید در شب دوربین مدار بسته

برد دید در شب دوربین مدار بسته

برد دید در شب دوربین مدار بسته: دید در شب دوربین مدار بسته چطور کار میکند؟ دید

در شب دوربین های مدار بسته از طریق تولید نور نامرئی (مادون قرمز) توسط LED های

دوربین و دریافت تصاویر از طریق این نور توسط چیپ تصویر دوربین صورت میگیرد. در

واقع دوربین های دید در شب محیط اطراف خود را روشن میکنند، اما از  آنجایی که این

نور برای چشم انسان قابل روئیت نیست روشنی محیط توسط انسان قابل تشخیص

نخواهد بود.

المانهای موثر بر برد دید در شب دوربین مدار بسته چه هستند؟

دو المان داخلی بر برد دید در شب دوربین تاثیر میگذارند:

۱- قدرت پخش نور IR توسط دوربین: طبیعتا هر قدر LED های IR تعبیه شده بر روی

دوربین قوی تر باشند قدرت دید در شب دوربین نیز بیشتر خواهد بود. این LED ها دقیقا

مانند منابع نور مرئی عمل میکنند و میتوانند محیط اطراف خود را روشن کنند. پس تعداد

بیشتر LED یا قدرت بیشتر آنها بصورت مستقیم بر برد دید در شب دوربین تاثیر گذار

است. زاویه پرتاب نور مادون قرمز در دوربین نیز میتواند بر برد نهایی دید در شب موثر

باشد. در صورتی که LED ها نور را با زاویه کمتری پرتاب کنند طبیعتا تا عمق بیشتری

روشنایی ایجاد میکند.

۲- نوع چیپ تصویر دوربین: نوع چیپ تصویر نیز المان دیگر موثر بر برد دید در شب

دوربین مدار بسته است. هر قدر چیپ تصویر دوربین نسبت به نور مادون قرمز حساسیت

بیشتری داشته باشد به میزان کمتری از این نور برای تشکیل تصویر نیاز دارد. پس حتی در

صورت ثابت بودن قدرت تولید نور IR در دو دوربین، دوربینی که چیپ حساستری نسبت

به نور IR در دو دوربین، داشته باشد محوطه بزرگتری را نمایش میدهد. البته گذشته از

این دو المان، المان های خارجی نیز میتوانند بر دید در شب دوربین تاثیر گذار باشند.برای

مثال اگر محیط نصب دوربین با رنگ های تیره پوشیده شده باشد میزان انعکاس نور و در

نتیجه روشنایی تصویر کمتر خواهد بود. المان دیگر موثر میزان نور مرئی در محیط است.

در صورتی که در شب در محیط نصب دوربین نور مرئی نیز وجود داشته باشد این نور نیز

میتواند به نمایش بهتر تصویر در شب کمک کند و به نوعی برد دید در شب را افزایش

دهد.

برد دید درشب نوشته شده در کاتولوگ دوربین مدار بسته چطور محاسبه میگردد؟

این برد با توجه به بالاترین فاصله پرتاب نور مادون قرمز در دوربین محاسبه میشود و

طبیعتا میزان اشاره شده با میزان موثر دید در شب تفاوت خواهد داشت. معمولا در

دوربین های مدار بسته برد موثر دید در شب دوربین کمتر ازنصف حداکثر برد دید در شب

است.

مضرات افزایش برد دید در شب دوربین

افزایش برد دیددرشب از دو راه ممکن خواهد بود:

اول افزایش قدرت یا کاهش زاویه نور دهی LED های دوربین و دوم افزایش حساسیت

چیپ تصویردوربین در حالت اول افزایش برد در شب به اشباع شدن تصاویر در فواصل

نزدیک خواهد انجامید. در صورتی که نور تولیدی توسط دوربین بیش از حد زیاد باشد

ممکن اجسام نزدیک بیش از روشن شوند که به سفید شدن کامل آنها و از طرفی بسته

شدن دیافراگم دوربین می انجامد. از این رو قدرت نوری دوربین تنها در صورتی باید زیاد

شود که هدف در فاصله ای زیاد از دوربین قرار داشته باشد. در صورتی که اهدافی در

فاصله نزدیک دوربین نیز وجود دارد بهتر است قدرت نوری دوربین کاهش یافته و از

پروژکتورهای مادون قرمز یا پروژکتورهای عادی برای روشن کردن بقیه تصویر استفاده

شود. گرچه افزایش حساسیت چیپ تصویر دوربین به نور مادون قرمز تاثیر مثبتی در

تصویر خواهد داشت اما این کار باعث افزایش شدید قیمت دوربین خواهد شد که عیب

بسیار بزرگی است.

مقالات مرتبط:

  1. نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت
  2. پورت SATA و ESATA در دوربین مدار بسته
  3. تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  4. فناوری BLC در دوربین مداربسته
  5. استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته
  6. فناوری EIS و OIS در دوربین مدار بسته
  7. مقایسه دوربین مدار بسته وارم لایت و استار لایت
  8. ویژگی smart ir در دوربین های مدار بسته
  9. دلایل نصب دوربین مداربسته
  10. دوربین مدار بسته وای فای
  11. حسگر رادار دوربین مداربسته
  12. دوربین مداربسته ضد نور
  13. تاثیر نور بر عملکرد دوربین مداربسته
  14. تکنولوژی Defog (مه زدایی) در دوربین مداربسته

تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته

siavosh بازدید : 229 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

قابلیت-ضبط-Edge-Recording-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته همواره یکی از چالش های پیشروی سیستم های امنیتی به شمار می رود. تجهیز و جمع آوری یک سیستم با کارایی بالا که در عین حال مقرون به صرفه نیز باشد، نیازمند دقت در انتخاب نوع سیستم مدار بسته است.
برای مثال گاهی بودجه شما این اجازه را نمی دهد که هزینه زیادی را صرف خرید هارد دیسک های متعدد و یا دستگاه های ضبط بزرگ کنید. همچنین شاید گستره کاری تان نیز آنطور ها هم وسیع نباشد و تنها نیازمند ثبت و ضبط اطلاعات کمی باشید. روش های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد که یکی از آنها استفاده از سیستم ضبط Edge recording است.

قابلیت Edge recording


Edge recording که ذخیره سازی محلی(local) یا ضبط (on-board) نیز نامیده می شود، حالتی است که تصاویر ارسالی از یک دوربین مدار بسته به جای دستگاه ضبط NVR، مستقیما بر روی SD کارت یا کارت حافظه ذخیره می گردد. Edge recording دارای انعطاف پذیری و قابلیت های بیشتری در ضبط تصاویر است.
قابلیت و حجم ذخیره سازی در دوربین های مداربسته رم خور یا مجهز به SD کارت در مقایسه با هارد های با فضای ذخیره سازی بالا و یا دستگاه های ضبط NVR ها بسیار محدود است، و به همین دلیل می توانند یک گزینه مناسب برای زمانی باشند که می خواهید اطلاعات کم و محدودی را ذخیره نمایید. برای مثال در هنگام استفاده از قابلیت تشخیص حرکت(motion detection) که تنها زمانی ضبط تصاویر انجام می شود که دوربین حرکتی را در محیط تشخیص دهد برای Edge recording مناسب است.

مزایای Edge recording

  • در صورت قطع ارتباط با دستگاه ضبط NVR اطلاعات را می توان بر روی کارت حافظه ذخیره نمود.
  • صرفه جویی در استفاده از پهنای باند زیرا دیگر فایل های پر حجم از تصاویر ویدئویی برای ذخیره در دستگاه ضبط NVR بر روی شبکه ارسال نمی گردند.

کاربرد ها

در برخی از مکان ها نیز می توان از Edge recording به عنوان روش اصلی ذخیره سازی برای اطلاعات کم حجم و یا به عنوان بخشی از یک سیستم بزرگ تر برای ذخیره سازی و بازیابی فایل های ویدیویی استفاده نمود. در زیر به چند نمونه اشاره می کنیم:
  • در مواقع استفاده از قابلیت ضبط تشخیص حرکت، ضبط در هنگام شب و یا در مواقع تعطیلی دفتر کار می توان از Edge recording استفاده نمود.
  • برای استفاده در منازل شخصی هنگامی که ضبط تنها در صورتی انجام می شود که فرد داخل منزل نیست.
  • برای استفاده در سیستم های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ها و یا واگن های قطار که در هنگام حرکت به یک NVR مرکزی دسترسی ندارند.

پکیج دوربین مداربسته  دوربین مداربسته   نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن

دوربین مقاوم در برابر خوردگی (Anti Corrosion) هایک ویژن

دوربین مقاوم در برابر خوردگی (Anti Corrosion) هایک ویژن

دوربین مقاوم در برابر خوردگی (Anti Corrosion) هایک ویژن از نوع بولت می باشد و جهت تصویر برداری در محیط های مرطوب، نقاطی که خطر طوفان شن، طوفان نمک، مه شدید، بارش شدید باران و برف و … مناسب می باشد و با استفاده از استانداردهای فنی و مکانیکی خاص خود بهترین کیفیت تصویر را از صحنه ارائه می دهد.

برخی از مهمترین ویزگی های این دوربین عبارتند از:

  • ال ای دی دید در شب جهت تصویر برداری با کیفیت بالا در شب و محیط های کم نور.

  • طراحی شده بر اساس استاندارد روز دنیا به لحاظ مواد و کیفیت ساخت به گونه ای که در محیط های دارای فاکتورهای خورندگی مانند نمک، رطوبت، برف و مه و… کارایی خود را حفط می کند.

  • نصب و راه اندازی آسان توسط مشتریان.

  • تصویر برداری با کیفیت عالی هایک ویژن در محیط مرطوب مانند محیط های ساحلی و دریایی در دراز مدت ( تست شده).

  • دارا بودن استاندارد های کیفیت مواد تشکیل دهنده جهت مقابله در برابر خوردگی هایی از قبیل گرد و غبار، شن، نمک، یخ، برف باران و مه.

  • رزولوشن دو مگا پیکسل فول اچ دی جهت تصویر برداری مناسب مطابق استاندارد های دوربین مدار بسته.

  • این دوربین مداربسته در دو نوع لنز تهیه و تولید می شود، مدل اول با فاصله کانونی 8-16 میلیمتر و نوع دوم دارای فاصله کانونی 11-40 میلیمتر می باشد که یکی جهت تصویر برداری در محیط های کوچک و دیگری جهت تصویر برداری در محیط های وسیع کاربرد دارد.

  • برد ال ای دی دید در شب 100 متر برای لنز 11-40 میلیمتر و 50 متر برای لنز 3.8-16 میلیمتر( ال ای دی های دید در شب بصورت هوشمند بوده و تصویر برداری در شب را با بهترین کیفیت ممکن توسط دوربین امکان پذیر می نماید)

  • پشتیبانی از استاندارد IP67 جهت مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت در بالاترین سطح ممکن برای یک دوربین مدار بسته.

  • سطح بیرونی این دوربین از استیل 316L تولید شده که بیشترین مقاومت در برابر مواد خورنده مانند نمک و رطوبت را دارا می باشد.

پکیج دوربین مدار بسته  خرید دوربین مدار بسته   قیمت نصب دوربین مدار بسته  دوربین مداربسته هایک ویژن

siavosh بازدید : 191 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

Triple-Stream-در-دوربین-مداربسته-به-چه-معناست؟,,
فناوری پخش چند جریانه یا Multi stream در ابتدا در DVR های برند هایک ویژن ارائه شد و از آن به منظور دسترسی و مشاهده تصاویر در نظارت از راه دور استفاده می گردد. در حال حاضر نیز از آن در DVRها، NVR ها و دوربین های مداربسته IP در تمامی برندهای مختلف استفاده می شود.

مفهوم Stream چیست؟

به منظور فهم بهتر ابتدا با معنی استریم آشنا می شویم از لحاظ لغوی Stream به معنای جریان است و اصطلاحا به خروجی تصویر در دوربین های مداربسته تحت شبکه استریم یا جریان گفته می شود. اغلب دوربین های مداربسته دارای تکنولوژی Dual Stream هستند. این دوربین ها دارای دو خروجی تصویر هستند که هر کدام دارای کیفیت تصویر خروجی متفاوتی هستند. یکی از جریان ها دارای کیفیت بالاتری است و از آن جهت پخش تصاویر در سیستم نظارت اصلی و از دیگری برای اهداف نظارت از راه دور یا پخش زنده استفاده می شود.

Triple Stream در دوربین مداربسته

تکنولوژی Triple Stream فناوری جدیدتری است که این امکان را به کاربر می دهد تا از سه خروجی تصویر به طور همزمان بهره ببرد. این تکنولوژی می تواند به طور همزمان سه جریان ویدئویی مختلف را ارائه دهد و کاربر می تواند تصاویر را در سه گیرنده یا دستگاه مختلف(مانیتور اصلی، لپ تاپ، موبایل و ...) مشاهده نماید. هر جریان یا استریم دارای یک یا چند ویژگی و نقش مشخص و جداگانه است که هر کدام با توجه به وضوح تصویر، Frame rate و Bit-rate متفاوتی دسته بندی می گردند:
  • جریان نخست دارای رزولوشن و وضوح تصویر بالاتری بوده و نرخ فریم کاملی (Full frame) دارد. از این جریان برای پخش تصاویر در سیستم نظارت اصلی استفاده می شود.
  • در جریان دوم تصاویر با وضوح پایین تری ارائه می شوند و از آن می توان در اهداف نظارتی دیگر مانند مشاهده تصاویر بر روی تلفن همراه استفاده کرد.
  • جریان سوم رزولوشن متغیری داشته که می تواند بالا، کم و یا متوسط باشد و برای اهداف مختلفی استفاده گردد.
  1. انواع دوربین مداربسته
  2. شرکت نصب دوربین مدار بسته
  3. خرید دوربین مدار بسته
  4. خرید دوربین مدار بسته
  5. برترین برند دوربین مداربسته
  6. نمایندگی هایک ویژن
  7. دوربین مداربسته
  8. دوربین مداربسته
  9. قیمت دوربین مداربسته
  10. دوربین مدار بسته
  11. خرید دوربین مداربسته
  12. خرید دوربین مدار بسته
  13. فروش دوربین مداربسته
  14. دوربین مداربسته هایک ویژن
  15. دوربین هایک ویژن
  16. دوربین مداربسته
  17. قیمت دوربین مداربسته
siavosh بازدید : 184 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

نقش-یدئووال-Vide-Wall-در-دوربین-مداربسته,,
برای دستیابی به اهداف نظارتی و امنیتی در مکان ها و سازمان های بزرگ از جمله فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و مترو، مراکز پلیس و کنترل ترافیک به دلیل استفاده از دوربین های متعدد معمولا اتاق هایی با نام اتاق مانیتورینگ در نظر گرفته می شوند. با وجود این اتاق ها نظارت و کنترل تصاویر ارسالی از دوربین های مداربسته با دقت و کیفیت بهتری انجام می گردد.
قاعدتا با وجود تعداد دوربین بالا در این مکان ها نیازمند مانیتور هایی برای مشاهده تصاویر دوربین ها خواهید بود به نحوی که به طور دقیقی بتوان از جزئیات رخداد ها در نقاط مختلف اطلاع یافت.
در برخی از اتاق های مانیتورینگ از سیستم هایی با نام ویدئو وال (Video Wall) برای نمایش تصاویر استفاده می کنند در این مقاله قصد داریم تا شما را با این تکنولوژی آشنا نماییم.
ویدئو وال یک سیستم پردازشگر و یک نمایشگر بزرگ است که شامل بستری از پروژکتور ها و مانیتور هاست که به صورت واحد عمل می کنند.
در مقایسه با یک مانیتور معمولی، ویدئو وال ها به طور معمول اندازه تصویر بسیار بزرگتر و با تعداد پیکسل های بیشتری را ارائه می دهند. زیرا از کنار هم قرار گرفتن صفحات متعدد برای تشکیل یک تصویر بهره می برند. ویدئو وال ها برای نمایش تصاویر بسیار بزرگ که در مانیتور های معمولی جا نمی شوند مناسب هستند.
ویدئو وال بر روی دیوار نصب می گردند و اندازه آنها به گونه ای است که معمولا بخش اعظمی از آن را اشغال می کنند. هر کدام از نمایشگر ها معمولا در همان ابعاد استاندارد نمایشگر های دیگر تولید می شوند و می توانند از 2، 4، 8، 9 و یا حتی صد صفحه نمایشگر تشکیل شوند.
انواع و اقسام آنها هر کدام دارای ویژگی ها، مزایا و ظرفیت نمایشی و انعطاف پذیری مختلفی هستند. صرف هزینه برای خرید این محصول برای سیستم مداربسته خود مستلزم بررسی و مطالعه دقیقی است. زیرا بسیار مهم است .بنابراین شناسایی و مشخص نمودن ابعاد و طراحی ویدئو وال برای هر پروژه بسیار مهم است.
یک سیستم ویدئو وال که به صورت دقیق و موثری با توجه به عوامل محیطی و انسانی طراحی شده باشد میتواند دسترسی راحت و بهینه به تصاویر نقاط مختلف در مکان مورد نظر را برای اپراتور ها در اتاق مانیتورینگ تضمین کند.
این به نوبه خود کمک می کند تا صرفه جویی های لازم در انتقال اطلاعات بصری به حداکثر برسد. توانایی ارائه تصاویر واضح، با کیفیت بالا، و در اندازه های بزرگ از کارایی های عمده ویدئو وال هاست. که به حفظ آگاهی از وضعیت محل در مراکز کنترل، کمک می کند.
تصمیم گیری در مورد انتخاب ویدئو وال، بستگی به عوامل زیادی همچون ابعاد اتاق مورد نظر تعداد دوربین ها، اندازه دیوار و ... دارد. برای مثال ویژگی های سیستمی که در یک محیط عمومی مانند پارک یا فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرد با سیستمی که در یک مرکز کنترل و فرماندهی وجود دارد بسیار متفاوت است.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته


تعیین ابعاد

به طور کلی برای تعیین ابعاد آن می توان نکات زیر را بکار برد:
  • شکل کلی و اندازه یک ویدئووال اغلب باید با توجه به اندازه، شکل اتاق و مقدار فضای موجود بر روی دیوار تعیین شود.
  • نزدیکترین و دورترین فاصله مکان نشستن اپراتور ها از دیوار باید در نظر گرفته شود.
  • انتخاب نمایشگر ها باید مطابق با توانایی آنها در نمایش جزئیات و یا به زبان ساده رزولوشن آنها باشد تا در کار نظارتی اپراتور ها اختلالی ایجاد نگردد برای مثال برای خواندن نوشته های ریز در تصویر به مشکل بر نخورند.

مراحل طراحی و انتخاب

  • بهترین نقطه از اتاق را برای نصب ویدئو وال انتخاب نمایید.
  • موقعیت میز و صندلی های هر اپراتور را تعیین کنید.
  • پس از انتخاب دیوار مناسب برای نصب، ارتفاع ویدئو وال را از کف و در نقطه ای که شروع می شود تا قسمت بالایی و انتهایی دیوار را اندازه بگیرید.
  • سیستم خود را از برندهای مطرح و با دوام و عمر طولانی و در عین حال با قیمت مناسب انتخاب نمائید
  • محل اشیا دیگری مانند آرم شرکت، ساعت، شاخص های فرکانس و ... را که مایلید بر روی دیوار و در کنار نمایشگر ها قرار بدهید تعیین کنید.
  • اکنون اندازه و شکل مورد نظر را برای سیستم ویدئو وال خود تعیین کنید.
  • ابعاد و وضوح هر کدام از صفحات نمایشگر را تعیین نمایید.
  • از یک فروشنده ویدئو وال بخواهید تعداد نمایشگر هایی را که با توجه به اندازه های گرفته شده از اتاق دیوار و ... لازم دارید را محاسبه کند.

   دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

siavosh بازدید : 189 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

حسگر دوربین

وظیفه حسگر دوربین تبدیل پرتو های نور متمرکز به سیگنال ویدئویی متغییر در زمان است و این سیگنال ویدئویی پس از تولید به وسیله ی تجهیزات مخابراتی ( کابل کواکسیال، زوج تابیده شده، فیبر نوری و امواج رادیویی ) از طریق بستر انتقال به مرکز انتقال می یابد.

حسگرهای حالت جامد (Solid-State) برای تبدیل روشنایی تصویر به سیگنال ویدئویی از آرایه های سیلیکونی فوتو- حسگر ( پیکسل-Pixel ) استفاده می کنند. این سیگنال پس از تقویت به منظور نمایش به نمایشگر منتقل می شود. حسگرهای حالت جامد از نظر فن آوری ساخت  به چهار دسته اصلی ۱) CCD، ۲) CPD، ۳) CID، ۴) COMS تقسیم می شوند.در صنعت ساخت دوربین های حفاظتی از دسته اول و چهارم استفاده می شود و توان مصرفی آنها از کسری از وات شروع و به ۸ الی ۲۰ وات برای دوربین های لوله کاتدی ختم می شود .

شارژ الکتریکی پیکسل ها در زمان شکل گیری تصویر روی حسگر دوربین به ولتاژ تبدیل می شود. این ولتاژ ها با استفاده از مبدل آنالوگ به دیجیتال (  Analog to Digital-A/D) به یک دسته عدد تبدیل می شوند و برای پردازش های بیشتر نظیر تنظیم شدت روشنایی و رنگ به واحد پردازش تصویر ارسال می شوند.

چشم انسان تصویر را یکجا نمایش می دهد اما سیگنال ویدئویی در دوربین معمولی یا مادون – قرمز حرارتی پس از پیمایش نقطه به نقطه ی پیکسل های افقی و عمودی حسگر های سیاه – سفید یا رنگی تولید می شود – پیمایش از کنج بالایی سمت چپ تصویر شروع شده و در کنج پایین سمت راست خاتمه می باید.

دوربین های رنگی با اختراع و استفاده از الگوریتم اصلاح رنگ بایر ( bayer array ) و سیستم تعادل رنگ سفید در ساخت دوربین، تولید شدند. در شکل الف نمونه ای از فیلتر سطری اصلاح رنگ بایر نشان داده شده است. این فیلتر از فیلترهای آبی – سبز و قرمز – سبز تشکیل شده است. به علت حساسیت زیاد چشم به رنگ سبز، در این فیلتر رنگ سبز به رنگ های آبی و قرمز بیشتر استفاده شده است. فیلتر دیگری که از آن برای ذخیره اطلاعات رنگی استفاده می شود . فیلتر رنگی CMYG (فیروزه ای، گلبهی، زرد و سبز) است شکل ب . با افزایش تعادل پیکسل های حسگر جزئیات بیشتری از صحنه قابل فیلم برداری می شود.

     

حسگرهای سیاه – سفید و رنگی برای تولید تصویر شفاف و بدون نویز طوری طراحی می شوند که در طی شبانه روز با تغییرات سطح روشنایی سازگار شوند. نتیجه چنین طراحی هایی ساخت دوربین های CCD،  CMOS،  LLL  ICCD و مادون قرمز حرارتی است. بیشترین کاربرد به ترتیب متعلق به CCD، COMS، ICDD و مادون قرمز حرارتی است. به علت حساسیت به نور نزدیک به مادون قرمز حسگرهای CCD و CMOS علاوه بر کاربری های روزانه معمولاً در برخی مواقع از آنها در کاربری های شبانه هم استفاده می شود( شکل حسگر). نقاط قوت و ضعف های موجود در فن آوری ساخت حسگرهای CCD و CMOS باعث شده است که کاربری های متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال به علت فن آوری پیشرفته ی ساخت حسگرهای CCD، این حسگرها در دوربین های صنعتی استفاده می شوند و به علت فن آوری ساخت استاندارد حسگرهای CMOS، این حسگر ها در ساخت حافظه ی رایانه های شخصی استفاده می شوند. از حسگرهای ICCD برای کاربری شبانه و تحت شرایط روشنایی بسیار کم استفاده می گردد و در تاریکی مطلق، مه و گرد و غبار بهترین گزینه حسگرهای مادون قرمز حرارتی هستند.

  1. تجهیزات حفاظت پیرامونی در مدارس
  2. حفاظت سایبری در زمان دورکاری
  3. نکاتی درباره اکسس کنترل
  4. رزولوشن تصویر دوربین مدار بسته
  5. عرضه سری محصولات HDCVI با رزولوشن 4 مگاپیکسل توسط Dahua
  6. دوربین مداربسته تحت شبکه پانورامیک Dahua، بولتی با دید 180 درجه
  7. دوربینهای مداربسته جدید پاناسونیک سازگار با کدک265 و کار در نور کم
  8. نقشه سیم کشی دوربین مداربسته چگونه است ؟
  9. دوربین اسپید دام هایک ویژن + اصطلاحات مهم
  10. هایک ویژن تلفن ویدیویی دو منظوره تحت شبکه ارائه کرد !
  11. تکنولوژی265+ دوربین مداربسته هایک ویژن چیست؟
  12. هایک ویژن سیستم های حمل و نقل هوشمند خود را در کنگره جهانی ITS در سنگاپور عرضه کرد !
  13. قابلیت تشخیص پوشاندن لنز دوربین یا Tampering Alarm دوربین هایک ویژن چیست و چگونه فعال می شود ؟
  14. هوشمند سازی صنایع خرده فروشی (دوربین مدار بسته هایک ویژن )
  15. قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن
  16. نقشه سیم کشی دوربین مداربسته
  17. سیستم کنترل تردد هوشمند هایک ویژن
  18. هایک ویژن از همکاری خود با باشگاه کورینتیانس برزیل خبر داد
  19. هایک ویژن جایزه Red Dot را کسب کرد
  20. همه چیز در خصوص دوربین PanoVu شرکت هایک ویژن

 

siavosh بازدید : 236 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

یکی از مهمترین مباحث در سیستمهای نظارت تصویری و در ارتباط با عملکرد دوربین مداربسته مبحث کدکها و بخصوص کدک H.265 است. کدکهایی که بیش از قبل به استفاده بهینه از حافظه و پهنای باند در سیستمهای نوین نظارت تصویری 4K و حتی 8K جامه عمل می پوشانند.

این تکنولوژی ادعا دارد که می تواند میزان انتقال بیتها (Bitrate) و مصرف حافظه را نسبت به کدک H.264 بیش از 50 درصد کاهش دهد. یعنی با بهینه سازی بیش از 50 درصدی توسط کدک جدید در سیستم نظارت تصویری روبرو خواهیم بود. البته هنوز هم محدودیتهایی وجود خواهد داشت. قبل از اینکه تکنولوژی تصویری H.265 بطور کامل جای تکنولوژی H.264 را در سیستمهای نظارت تصویری بگیرد، چالشها و مسائل بسیاری پیش رو دارد که باید حل شود.

در تصویر بالا یکی از تفاوتهای دو کدک H.264 و H.265 بخوبی قابل مشاهده است.

یکی از چالشهای پیش روی تکنولوژی H.265، تنوع محصولات و برندهاست. با توجه به وجود دو برند سازنده چیپست H.265 با مشخصات مشابه بر روی پلتفرمهای اختصاصی، عملا تفاوتهایی هم در ویژگیهای محصولات بر اساس پلتفرمهایشان وجود خواهد داشت. برای مثال می توان به قابلیتهای کاهش نویز و WDR اشاره نمود. قابلیتهای پردازشی بهتری بر روی سنسورهای تصویری بر اساس تکنولوژی H.265 قابل پیاده سازی است.

نظر Pieter Van de Looveren مدیر ارشد بازاریابی شرکت Bosch Security System در مورد سیستمهای H.265:

راهی که یک شرکت را قادر به کاهش نویز تصویر نماید می تواند عامل تمایز و رقابت باشد. این عوامل رقابتی می تواند براساس طراحی فنی، کیفیت قطعات و مدیریت شرایط نوری همچنان حفظ شوند. کاربران هم معمولا به قابلیتهایی مثل کاهش نویز دیجیتالی، تنظیم دینامیک میزان Exposure و بهبود کیفیت تصاویر بر اساس اهداف یا محیط مورد نظر، بسیار اهمیت می دهند.

 

چالش دیگر با کارکرد دوربین مداربسته سرشاخ می شود. بیشتر تاکیدها به کاهش 50 درصدی نرخ انتقال بیتها (bitrate) بوسیله کدک H.265 بر می گردد که بر روی یک جریان تصویری اعمال می شود. اما شاید H.265 بتواند همین میزان کاهش نرخ انتقال داده ها را بر روی انتقال چندین جریان تصویری همزمان (Multistream) هم پیاده سازی نماید که البته این سوال هنوز پاسخ قطعی ندارد!

کدک H.265 دوربین مداربسته

در تصویر بالا براحتی می توانید به تفاوتها در بحث عددی و تئوری پی ببرید.

بیشتر برندهای سازنده دوربین مداربسته بدنبال راهی برای کاهش bitrate براساس کدکهای هوشمند خودشان بر مبنای کدک H.265 هستند. برای مثال شرکت IDIS در مورد میزان فشرده سازی و پیاده سازی تکنولوژی فشرده سازی پیشرفته اختصاصی خود حتی یک قدم هم فراتر رفته است. کدک هوشمند IDIS می تواند حتی 30 درصد بیشتر از کدک H.265 به کاهش نرخ انتقال داده ها کمک نماید. یعنی عملا کدک هوشمند جدید IDIS (بر مبنای H.265) می تواند نسبت به کدک H.264 میزان نرخ انتقال بیتها را 65% کاهش دهد.

کدک H.265 دوربین مداربسته

بگفته Brain Song مدیرعامل شرکت IDIS Europe :

تکنیک MAT (انتقال مطابق حرکت) شرکت IDIS، میزان bitrate را بوسیله تنظیم هوشمند انتقال داده ها(هم در پخش زنده هم در زمان ضبط) بخوبی کاهش دهد. برای خواندن مقاله اختصاصی می توانید به مقاله فشرده سازی 65 درصدی کدک هوشمند IDIS نگاهی بیندازید.

شرکت پاناسونیک هم قابلیتهای مشابهی ارائه می نماید. بگفته Karen Sangha مدیر بازاریابی بخش Security Solution شرکت پاناسونیک کارایی و قابلیتهای H.265 فراتر خواهد رفت. علت آنکه آخرین محصول شرکت پاناسونیک، i-PRO Extreme از ترکیب کدک H.265 و تکنولوژی کدینگ هوشمند اختصاصی استفاده می نماید به همین موضوع باز می گردد. درواقع دوره های بعدی انتقال داده ها بوسیله اولویت فعالیتها در صحنه و براساس میزان کیفیت تصاویر ضبط شده می تواند متفاوت باشد.

در انتها چیزی که کاربران در این دوره بدنبالش هستند، رزولوشن بالاتر، حافظه و استفاده بهینه تر از پهنای باند می باشد که H.265 این نیازها را مرتفع می نماید. ضمن اینکه هزینه های کاربران را نیز کاهش می دهد. اگرچه هنوز این تکنولوژی در ابتدای راه است و هنوز مسائل فنی بسیاری برای حل وجود دارد ولی محبوبیت و حتی فروش محصولات نظارت تصویری با کدک H.265 نشان از آینده غیر قابل انکار این تکنولوژی خواهد داشت.

    تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

siavosh بازدید : 247 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

در ابتدا باید این را درنظر داشته باشید که در بسیاری از موارد با تغییر حتی یک دستگاه در داخل شبکه دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری نیاز می شود کل زیر ساخت هم تغییر نماید.

نوشتن لیستی کامل و تهیه فاکتور خرید و پیشنهاد برای تجهیزات زیرساخت شبکه سیستم نظارت تصویری کار آسانی است اما این در صورتی است که شما دقیقا بدانید چه می خواهید و چطور قرار است سیستم به کار گرفته شود. ضمن اینکه لیست هر شرکت و کسب و کار و شرایطی منحصر به همان موقعیت است و شبیه پازلی جدید در هر پروژه عمل می نماید.

این را هم در نظر داشته باشید که گاهی همه چیز بخوبی پیش نمی رود و حضور عوامل محیطی یا تئوری فکری جدید کاربران کار را گره می زند.

اول به مفهوم این می پردازیم که اصلا طراحی زیرساخت یک شبکه برای استفاده از دوربینهای مداربسته تحت شبکه و با استفاده از PoR در سیستمهای نظارت تصویری امنیتی یعنی چه؟

اول از همه یک نقطه مرکزی برای کار در نظر بگیرید که بطور تئوری همه تجهیزات مثل دوربین مداربسته یا دستگاههای کنترل دسترسی قرار است از آن نقطه مسیریابی شوند. این نقاط مبدا، ممکن است در بعضی پروژه ها متعدد باشند و هر کدام نیاز به استفاده از چارچوب ارسال و دریافت ویژه ای برای داده ها داشته باشند(IDF).

برای هر یک از این نقاط و موقعیتها باید موارد زیر در نظر گرفته شوند:

تعداد و نوع دوربینهای مدار بسته مد نظر

  • شرکت سازنده و مدل هر یک از دوربینهای مداربسته را باید بدانید. اطلاعات کافی به محاسبه نیازمندیهای پهنای باند و PoE کمک می نماید.
  • قرار است چه تعداد دوربین مداربسته در این محل نصب شود؟ اگر دوربینهای مداربسته متفاوتی از برندهای مختلف برای آن در نظر دارید باید همه را لیست نمایید.
  • همه اعداد و ارقامی که از فواصل بدست آمده محدودیتی برابر با حداکثر 90 متر )290 فوت( خواهند داشت تا بتوانیم از قابلیت PoE استفاده کنیم. یعنی حداکثر فاصله بین اتصالات باید کمتر از 90 متر باشد. شاید شما تنها به محدودیت 100 متری PoE فکر کنید اما بازهم این حداکثرها به نوع و برند کابلهای شبکه ای بر می گردد که قرار است مورد استفاده قرار دهید. یعنی میزان مقاومت کابل و تغییر کارایی سیستم مهم خواهد بود. موارد استثنا را نیز نمی توانیم در برنامه ریزی در نظر بگیرید وگرنه یکی از بهترین گزینه ها مثلا سیستم PoE + شرکت Uniview خواهد بود که به بهترین شکل تا 300 متر می تواند PoE و ارسال داده ها برای یک دوربین مداربسته را میسر نماید.

نوع کابل شبکه مورد استفاده

  • چه کابلی برای نصب استفاده شده است؟ وقتی کابل کشی موجود که از تغییر کواکسیال و آنالوگ به شبکه IP رسیده است ممکن است بخشهایی هنوز از کواکسیال یا فیبر نوری در سیستم استفاده کرده باشند. برای کابل کواکسیال از استاندارد RG59 استفاده می شود اما مهم است که در نظر گرفته شود. زیرا کابلهای بسیار قدیمی ممکن است از محافظ آلومینیومی در ساختشان استفاده شده باشد که باید حتما برای رسیدن به مقاومت بالاتر در کابلها از نوع جدید بدون محافظ استفاده شود.
  • در نصب کابلهای جدید شبکه از استانداردهای Cat 5e و Cat 6 استفاده می کنند.
  • فیبر نوری خیلی پیچیده تر است و باید در ابتدا نوع ارسال مشخص شود.
  • مشخص نمایید که نوع ارسال کدامیک از حالات Single یا Multimode خواهد بود. سپس باید سایز کابل و فیبر را در نظر داشته باشید که قابلیت هماهنگی با نوع ارسال را داشته باشد. برای حالت ارسال Single باید از کابل 9/1.25 استفاده شود و در حالت Multimode نیز می تواند در دو ابعاد 62.5/1.15 یا 50/1.25 باشد که بستگی به فاصله خواهد داشت. جدا از این موارد، مودمهای کابل فیبر نوری باید هماهنگ با هر کدام از مشخصات باشد و پهنای باند مناسبی را پشتیبانی نماید. توسط لوازم بیشتری که نقش تبدیل را بازی می کنند نوع کابل می تواند مثلا تنها UTP یا کابل شبکه معمولی بوده و بصورت مستقیم دستگاه به شبکه متصل شود. برای کابلهای کواکسیال و زوج سیم و فیبر نوری در شبکه نیاز به تجهیزاتی برای تبدیل نوع ارسال وجود خواهد داشت.

طول کابل

تعیین تقویت کننده مورد نیاز : همانطور که قبلتر گفتیم برای هر نقطه مرکزی  محدودیت ارتباطی با فواصل حداکثر 85-90 متری وجود خواهد داشت. برای مسافتهای بیشتر باید از کابلهای بلندتر از میزان استاندارد در کنار تقویت کننده هایی با پهنای باند و PoE مورد نیاز بهره ببرید. استفاده از هر دستگاهی در مسیر انتقال، نیازمند دقت بر روی تاثیراتش در پهنای باند و PoE خواهد بود.

منابع تامین انرژی PoE و تجهیزات شبکه(سخت ترین بخش کار)

  • مدیریت متغیرها : وقتی استانداردهای IEEE بر سر شبکه ها و ارتباطات و PoE سایه افکنده باشد، مهمترین چیزی که باید در موردش نگرانی داشته باشیم نبود هرگونه استاندارد و معیار از طرف خودمان است. تعیین PoE بر اساس بودجه و اینکه قرار است چطور مورد استفاده قرار گیرد معلوم خواهد شد. از وضعیت پهنای باند سویچ داخلی یا سوئیچ اصلی گرفته تا تعیین پورتهای اختصاصی برای اختصاص پهنای باند مورد نیاز به یک دوربین مداربسته بستگی به همین پارامترهای هدف خواهد داشت.
  • دو چیز مهم در ذهنتان داشته باشید: اول اینکه پهنای باند شما باید در تمام مسیر انتقال داده ها ثابت باشد. دوم اینکه منابع تغذیه PoE نتنها باید قادر به تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز کار دستگاهها باشند بلکه باید از دستگاهها در برابر شوک الکتریکی راه اندازی مجددا دستگاهها یا نوسانات برق جلوگیری نماید.
  1. هایک ویژن
  2. دوربین مداربسته هایک ویژن
  3. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  4. انواع دوربین مداربسته
  5. بهترین دوربین مداربسته
  6. دوربین مداربسته چیست؟
  7. تجهیزات دوربین مدار بسته
  8. دوربین مداربسته
  9. قیمت دوربین مداربسته
siavosh بازدید : 238 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی تقریبا بیشترین سهم در قبضه بازار دوربین مدار بسته را دارا هستند. بسیاری از شرکتهای تولیدکننده دوربینهای مداربسته تمرکز اصلی تولیدات خود را معطوف به دوربینهای مدار بسته 4 مگاپیکسلی کرده اند.(به عنوان محصولات بروز پس از دوربین مدار بسته 1080P)

ضعفی که عملا در دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی نسبت به دوربینهای مداربسته 1080P دیده می شود بیشتر در شدت نوری کمتر از 200 لوکس بچشم می آید. در این شدت نوری که صحنه اتفاقا اصلا تاریک هم نیست عملا ضعفی در دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی ظاهر می شود که در دوربینهای مداربسته نور فوق العاده کم و 1080P وجود نخواهد داشت.

در این متن بیشتر به این ضعف دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی خواهیم پرداخت.

عملکرد ضعیف در صحنه نسبتا روشن

در آزمایشی که عکس آن را در زیر به نمایش می گذاریم چندین دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی در صحنه هایی با شدت نور مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند. می توانید در تصاویر مقایسه نمایید:

کیفیت دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی

فروشگاه هایک ویژن   hikvision

در میزان نور 150 لوکس(عکس سمت راست) در مقایسه با شدت نور 300 لوکس در تصویر سمت چپ جزئیات کمتری دیده می شود و عملا در تصویر 150 لوکس جزئیات زیادی از بین رفته اند! برای مثال ویژگیهای چهره و موی سر و حتی عینک روی صورت فرد(در 150 لوکس) بخوبی دیده نمی شود.

این تاثیرات در دوربین مداربسته 1080P یا دوربین مداربسته 720P با رزولوشنهای HD، کمتر دیده می شود. در تصاویر زیر مشاهده می کنید که جزئیات تقریبا در هر دو شدت نوری به یک اندازه است و تفاوت ناچیزی وجود دارد:

کیفیت دوربین مداربسته 4مگاپیکسلی

 تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته 

عملکرد ضعیف در صحنه ای با شدت نور کم

در شدت نور کم، کارایی دوربینهای مداربسته 720P و 1080P نیز ضعیف است. برای مثال تصویر زیر مربوط به دوربینهای مداربسته بدون نور IR در شدت نور 1 لوکس است. دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی بطور کامل تصویر سیاهی خروجی می دهد در حالی که دوربین مداربسته 1080P و دوربین مداربسته 720P تصاویر واضحتری ارائه دادند. در تصویر زیر مشاهده می کنید که دوربین مداربسته 720P براحتی تا دو خط اول جدول تست بینایی را نیز نشان می دهد:

کیفیت دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی

کارکرد ضعیف جبران شده با نور IR

این کارکرد ضعیف در نور کم با استفاده از منبع نور داخلی IR کمی تخفیف پیدا می کند و این در تعداد وسیعی از دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی صادق است. در دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی با برند هایک ویژن و داهوا، همه مدلها تقریبا دارای منبع نور IR داخلی هستند در حالی که در برند Axis مدلهای بسیاری هستند که اصلا منبع نور IR داخلی ندارند.

با خاموش کردن سیستم نور IR در دوربین مداربسته بولت دیدیم که عملکرد بسیار ضعیفی دارد و تقریبا تصویری تمام تیره بشما می دهد ولی با روشن شدن نور وضعیت بهتر می شود:

کیفیت دوربین مداربسته 4مگاپیکسلی با IR

درنظر گرفتن میزان لوکس مقبول در دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی

همانطور که در مقاله های پیشین گفتیم، خیلی روی میزان لوکس مشخص شده برای دوربینهای مداربسته حساب باز نکنید.

بسیاری از این اعداد و ارقام گارانتی اجرایی ندارند. برای مثال، در مشخصات دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی Axis مدل M3046 آمده است که حداکثر تا شدت نور 0.3 لوکس می تواند تصویر برداری نماید(آستانه تصویر برداری وحساسیت تا 0.3 لوکس). اما با توجه به تصویر بالا میبینید که در سطح نوری با 450 برابر بالاتر از آنچه در مشخصات آمده است هنوز کیفیت تصویر بسیار پایین است. همین حالت در بسیاری دیگر از دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

شماره نمایندگی هایک ویژن  hikvision  دوربین مداربسته tvt    بهترین دوربین‌ مدار بسته

siavosh بازدید : 226 سه شنبه 25 خرداد 1400 نظرات (0)

اگر نیاز دارید در محلی دوربین نصب میکنید چهره افراد را زیر نظر داشته باشید سعی کنید از سیستم دوربین های تحت شبکه استفاده کنید.

جدیدا در بازار سیستم های AHD و Turbo HD مد شده و در نمایشگرهای موجود در فروشگاههای مداربسته شاهد تصویر خوبی از این دوربین ها هستیم.

نکته مهم راجع به این سیستم ها این است که هر چند در مقایسه با سیستم های آنالوگ معمولی کیفیت بالاتری دارند ولی باید توجه داشت که این همان سیستم آنالوگ است و دلیل کیفیت بهتر آن وجود پردازنده های نرم افزاری گرافیکی است و در واقع شما همچنان در تشخیص چهره افراد دچار مشکل خواهید شد.

 

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       هایک ویژن  

 

_76467784_76299703 axxonsoft-face-intellect-cctv-software

Facialrec1-2 facial-recognition-markers-640x353

 

بهترین راه برای ثبت چهره ها در تصاویر ضبط شده استفاده از دوربین های دیجیتال و مگاپیسلی است چون این نوع دوربین ها به صورت کلی دارای مکانیزم متفاوت و پروتکل مجزا نسبت به سیستم آنالوگ هستند.

hikvision    تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

siavosh بازدید : 207 سه شنبه 25 خرداد 1400 نظرات (0)

 

همانطور که از اسم آن پیداست مکانیزم این دوربین بسیار شباهت به تصویری چشم ماهی دارد.

با وجود این دوربین ها ، اگر در جای صحیح نصب شود دیگر نقطه کور وجود ندارد و همه محیط تحت پوشش دوربین قرار میگیرد.

شرکت های زیادی دست به تولید این دوربین زده اند و به یاد داشته باشید این دوربین فقط در بستر شبکه کار میکند و نمونه آنالوگ ندارد.

تصویری که از دوربین فیش آی به دست می آید یک تصویر 360 درجه است که توسط NVR یا نرم افزار نصب شده روی

کامپیوتر یا سرور میتوانید آن را به اشکالمختلف قابل نمایش کنید.

متوانید نحوه نمایش تصاویر را به حالت 4 تکه تبدیل کنید و تنظیم کنید که هر تکه از آن به یک نقطه دلخواه شما متمرکز

باشد یا میتوانید به حالت دو تصویر 180 درجه تبدیل کنید و یا چندین تصویر کلی …

توجه داشته باشید که در طی تبدیل نحوه نمایش به اشکال مختلف میتوانید به نقاط خاص مد نظر خود در تصاویر زوم کنید

ولی در آن لحظه از دیدن نقاط دیگر غافلمی شوید اما جای نگرانی وجود ندارد چون در هر حالت از نمایش تصویر که باشید

دستگاه و نرم افزار تصاویر را به صورت کلی ذخیره میکند و شما در بازبینی تصاویر ضبطشده باز هم میتوانید شکل و نحوه

نمایش آنها را تغییر دهید.

عموما دوربین های فیش آی داری میکروفن هستند و قابلیت ضبط صدای بسیار قوی محیط را دارند و در اکثر مدل های

موجود نویز صدا توسط سیستم ضد نویز داخلی دوربین گرفته میشود و صدای خالص و بدون نویز را ذخیره میکند.

دوربین های فیش آی به سه شکل قابل نصب میباشند:

سقفی – دیواری و زمینی

توجه داشته باشید در بعضی از محیط ها نمیتوانید دوربین فیش آی را نصب کنید:

بر روی سقف هایی که همسطح نباشند . مثل سقف بعضی از پارکینگ ها که پله پله است.

در جایی که ارتفاع سقف زیاد باشد

در جایی که ارتفاع سقف کم باشد

در محیط هایی که نور کمی وجود داشته باشد ، چون اکثر این دوربین مجهز به چراغ مادون قرمز IR  نیستند ولی لوکس

تصویر آنها بسیار پایین است (لوکس هرچقدر کم باشد میزان دید دوربین در کمترین نور امکان پذیر میشود ) و بنا بر این در

تاریکی قابل نصب نیست.

  1. دوربین مداربسته
  2. دوربین مداربسته
  3. قیمت دوربین مداربسته
  4. دوربین مدار بسته
  5. خرید دوربین مداربسته
  6. خرید دوربین مدار بسته
  7. فروش دوربین مداربسته
  8. دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین هایک ویژن

siavosh بازدید : 226 سه شنبه 25 خرداد 1400 نظرات (0)

h.264 یک فرمت ویدیویی است که در زیر مجموعه فرمت MPEG4 قرار میگیرد و نسبت به آن نیز دارای حجم کمتری می باشد.
معمولا برای دستگاه های ضبط دوربین مداربسته از این فرمت استفاده می شود چون علاوه بر ذخیره با حجم کم باعث می شود فضای هارد دیسک دیر تر پر شود و مدت زمان بیشتری را در حافظه خود نگهداری کند و همچنین کیفیت اصلی تصاویر حفظ شود . hikvision

هایک ویژن   دوربین مداربسته آنالوگ 

 

در جواب باید گفت خیر
علت قرار دادن آرم H.264 هنگام روشن شدن در بعضی دستگاه های DVR  و NVR این است که آن دستگاه دارای مارک و برند خاصی نیست و به جای صفحه خالی فرمت ضبط آن را قرار میدهند . به اصطلاح به این دستگاه ها NO NAME  بی نام گفته می شود که اکثرا ساخت چین می باشند و دارای کیفیت و دوام مطلوبی هم نیستند. البته متاسفانه امروزه در بازار ایران بسیاری از این دستگاه ها یافت میشود که به دلیل ارزانی و عدم آگاهی مردم باز هم متاسفانه بیشترین فروش و همچنین بیشترین آمار خرابی را دارند.

 

بیشتر بخوانید:     پکیج دوربین مداربسته  نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته 

siavosh بازدید : 127 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

در کتاب عصر عدم قطعیت، که در سال 1977 منتشر شده است، نویسنده جان کنت گالبرایت می نویسد: “همه رهبران بزرگ تاریخ یک ویژگی مشترک داشته اند: تمایل به مقابله بدون چون و چرا با اضطراب اصلی مردم در زمان های مشخص. این اصل ، و نه چیزهای دیگر ، جوهره رهبری است. ”

چهار دهه از تاریخ انتشار این کتاب می گذرد و ما امروز با هیچ اطمینان دیگری روبرو نیستیم؛ سطح اضطراب زیاد است و اخبار جعلی بخشی از فرهنگ رسانه های جمعی و خوراک روزانه ما شده است. با توجه به این نکته سوال اصلی این است که رهبران امنیت و فناوری برای رفع ترس، محافظت و اطمینان بخشی به مردم چه کاری می توانند انجام دهند؟ نقش مردم برای تغییر مسیر آینده تحولات تکنولوژیک در جهت منافع جمعی چیست؟

همه گیر COVID-19 بزرگترین شتاب دهنده تحول دیجیتال است که من تاکنون دیده ام. ما مجبور شده ایم در دنیایی زنده بمانیم که تنها گزینه برای ادامه حیات توسعه فضای دیجیتال بود. راه حل های دیجیتال ما را به یکدیگر متصل کرده است، ما را قادر به کار می کند فعالیت های خود را ادامه دهیم و خیابان ها و خانواده های ما را ایمن نگه می دارد. حتی این فضا به دانشمندان کمک می کند تا یک واکسن موثر برای مقابله با این بیماری در یک بازه زمانی بی سابقه تولید کنند. اکنون وقتی به سمت بعدی جدید می نگریم، در حال ورود به دوره ای جدید برای تفکر خلاق و ??مدل های نوآورانه کسب و کار هستیم. با این حال ، اولین و مهمترین فکر جمعی ما در این زمینه باید بر فناوری ها و مسئولیت های متقابل با این فناوری های جدید متمرکز باشد. این فناوری های می تواند همزمان که پیشرفت در جوامع ما ایجاد می کند، از سوی دیگر ما را به برده های شرکت های غول تکنولوژی نیز تبدیل کند!

کاهش اعتماد عمومی

اشتباه نکنید، دنیای امروز اگر چه مملو از تکنولوژی های جدید شده است اما این به معنای پیشرفت جامعه بشری نیست. مردم کل جهان عمیقا از چشم انداز آینده جهان ناامید شده و اعتماد در میان جوامع ما در کمترین حد خود قرار گرفته است. در سال 2020، تحقیقات مختلف نشان می دهد که کاهش قابل توجهی در اعتماد عمومی به بخش فناوری ایجاد شده است. از هر پنج نفر در جهان امروز ما سه نفر معتقدند که تغییرات تکنولوژیکی خیلی سریع اتفاق می افتد و در نتیجه چنین سرعت تغییراتی میزانی از عدم اطمینان را نیز در میان مردم ترویج می کند. بنابراین کاملا واضح است که اعتماد به فن آوری به میزان قابل توجهی در میان مردم عام کاهش یافته است. بسیاری از این موارد مربوط به سوظن های ایجاد شده توسط فضای مجازی و تکنولوژی های گسترش اخبار متناقض است که نه تنها در مورد اندازه تغییرات تکنولوژیکی بلکه در مورد داده ها و حریم خصوصی نیز صادق است.

استفاده مسئولانه از فناوری

استفاده مسئولانه از فناوری اعتماد نسبت به فناوری های نوین را دوباره در زمانی ایجاد می کند که زندگی ما با آن فناوری ها بتواند ارتباط ذاتی برقرار کند.  اولویت بندی به سازمان ها این فرصت را می دهد تا اعتماد مشتریان و کارمندان را جلب کنند. این موضوعی بسیار فراتر از انطباق و انعطاف پذیری سازمان ها نسب به پذیرش فناوری های جدید  یا روابط عمومی است.

کارمندان شرکت های با اعتماد بالا گزارش می دهند که آنها انرژی بیشتری در محل کار خود دارند ، 50? بهره وری بیشتر و مشاغل بیشتری دارند. همچنین اعتماد دومین عامل مهم خرید در برندها است.به هر حال ما در حال حاضر به دلیل عدم مدیریت درست مسیر فناوری های ایجاد شده در 30 سال گذشته به حدی عدم اطمینان را در جامعه ترویج کرده ایم که هیچ کس به دیگری نمی تواند اعتماد کامل داشته باشد. این موضوع سطح اضطراب عمومی جامعه را افزایش می دهد و به دنبال آن شاهد افزایش بیماری های مختلف در جامعه هم هستیم.

 

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

بنابراین کاملا واضح است که دولت ها و شرکت های مختلف باید به شکلی موثر مدیریت فناوری ها را به سمت بهبود سلامت جامعه سوق دهند و از سو استفاده شرکت ها از این فضا جلوگیری سریع باید صورت بگیرد.

قانون گذاری و همچنین نظارت بر نحوه استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در شرکت های بزرگ یک موضوع بسیار مهم است و در نتیجه اگر چنین خواست هایی که در میان مردم فراگیر شده است را نتوانیم برآورده کنیم در آینده نزدیک شاهد افزایش نارضایتی ها در کل جوامع دنیا خواهیم بود. این چشم انداز زیاد جذاب نیست و البته ممکن است از دل چنین نارضایتی هایی هیولایی به نام جنگ جهانی سوم را نیز شاهد باشیم.

وجود چنین چارچوب هایی در دسترس بسیار حیاتی است، زیرا فضای دیجیتال در زندگی ما همه گیر شده است و طی سالهای آینده نیز شاهد افزایش این موج های پی در پی تکنولوژی های دیجیتال خواهیم بود.

ما عادت کرده ایم از کنفرانس ویدیویی برای برگزاری جلسات ، ANPR (تشخیص خودکار شماره پلاک) برای ردیابی استفاده از وسایل نقلیه در شهرهایمان و نقض نقاط ضعف اقدامات ویروس کرونا ، و شمارنده های اشغال برای کمک به فاصله اجتماعی استفاده کنیم. به ویژه رشد نظارت تصویری و تجزیه و تحلیل ، نگرانی های مربوط به نقض حریم خصوصی و امنیت داده های ویدیویی را برجسته می کند.

اولین راهکاربرای مقابله با سواستفاده شرکت ها از تکنولوژی بر علیه عموم مردم، توصیه های اخلاقی به رهبران و تولیدکنندگان و توسعه دهندگان این تکنولوژی هاست تا آنها را مجاب کنیم در جهت ارتقای جامعه جهانی این فناوری ها را توسعه دهند نه آنکه از این فناوری های برای منافع گروهی خاص سواستفاده کنند. اما آیا تنها به تذکرات اخلاقی می توانیم اکتفا کنیم؟

همزمان با انقلاب تکنولوژی نیاز به یک انقلاب اجتماعی داریم

تجربیات ما در مقابل غول های تکنولوژی دنیا مانند فیسبوک، آمازون و گوگل و … نشان می دهند که این شرکت ها می توانند در امور سیاسی کشورها مداخله گری و تخریب گسترده ای ایجاد کنند. دولت های قدرتمند نیز در جهت منافع خود از این شرکت ها در جهت رسیدن به منافع اقتصادی خود در دیگر کشورها سواستفاده می کنند. این موضوع در جریان انتخابات سال 2016 آمریکا به شدت برجسته شد و همه دنیا شاهد یک رسوایی در سو استفاده از دیتاهای دیجیتال مردم آمریکا توسط شرکت فیسبوک در جهت منافع سیاسی طیفی خاص بودند. از آن زمان تا امروز نزدیک به 4 سال می گذرد و گزارشات سواستفاده از تکنولوژی از سوی شرکت ها و دولت ها در حال گسترش است.

بنابراین صرف تاکید کردن به امر اخلاقیات نمی تواند مانعی در مقابل شرکت ها و رهبران تکنولوژی دنیا برای عدم سواستفاده از قدرت آنها در دنیای دیجیتال شود. ما نیاز به یک نظارت جمعی و ایجاد پلتفرم های جایگزین داریم که بجای آنکه در دستان اشخاص و دولت ها متمرکز شده باشد، مدیریت آن توسط مردم کل دنیا انجام شود. تکنولوژی هایی مانند بلاک چین اولین تلاش ها در این راستا است و انتظار می رود که در دهه سوم قرن 21 شاهد گسترش چنین تکنولوژی هایی بیش از گذشته باشیم.

توسعه همکاری ها برای توزیع برابر فناوری های جدید

همچنین در صنعت گسترده تر ، با دولت و به طور کلی جامعه ، همکاری بیشتری لازم است. تا زمانی که همه شهروندان به ابزار انعکاس و بازخورد استفاده از دیجیتال (و داده های آنها) مجهز نباشند ، قدرت به سمت خودکامگی بسیار نزدیک خواهد شد. استفاده از فناوری توسط شرکت های چند ملیتی تعیین می شود که در نتیجه بیشترین سود را خواهند برد. عدم تعادل جهانی بیشتر گسترش خواهد یافت و این موضوع می تواند به تخریب کل تمدن بشری نیز منتهی شود.

ما باید بیاموزیم که تکنولوژی را در جهت منافع کل جامعه جهانی به کار گیریم در غیر این صورت بار دیگر شاهد شکست تمدن بشری به مانند تمدن های شکست خورده مانند تمدن مصر، ماوراالنهر و یونان در هزاران سال قبل خواهیم بود.

پیام من به همه رهبران امروز این است: همانطور که به دهه آینده نگاه می کنید و تحول دیجیتال شما سرعت بیشتری پیدا می کند ، مطمئن شوید که هر تصمیم شما در جهت منافع جمعی قرار گیرد.  سعی کنید این مسیر را به تنهایی طی نکنید، مشاغل ، دولت و دیگران باید با هم همکاری کنند تا از فناوری برابر در جامعه استفاده شود تا به نفع همه باشد.

اما از آنجا که مطمئن هستم که رهبران این شرکت ها در جهت منافع جمعی حرکت نخواهند کرد، پیام خود را به مردم عادی باید ارائه کرد. آماده تحولات اجتماعی برای نظارت بیشتر بر عملکرد شرکت ها و دولت های خود شوید در غیر این صورت به برده های آینده سیستم های دیجیتال تبدیل خواهید شد!

siavosh بازدید : 68 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

شما  از برنامه هایی که در موبایل خود دارید و به صورت روزمره خیلی از کارهای خود را از طریق امکانات این برنامه ها انجام میدهید. که به این این برنامه های موجود در گوشی شما اپلیکیشن گفته میشود که این روز ها زیاد شنیده میشود.در این مقاله ما مفهوم اپلیکیشن را برای شما به طور واضح توضیح داده و انواع آن را به شما معرفی خواهیم کرد. 

اپلیکیشن از دیدگاه Techopedia

وب سایت معتبر تچوپدیا، دیکشنری مرجع اصطلاحات دنیای تکنولوژی، اپلیکیشن را اینگونه تعریف می کند:

“اپلیکیشن موبایل که عمدتا با نام app از آن یاد می شود، نوعی نرم افزار کاربردی است که برای اجرا روی دستگاه های موبایل طراحی شده است. عمده اپلیکیشن های گوشی خدماتی مشابه کامپیوترها ارائه می دهند (مثل پخش ویدیو). اپ ها معمولا نرم افزارهای کم حجم و با عملکرد محدود هستند، بعنوان مثال یک اپلیکیشن برای پخش ویدیو یا اپلیکیشنی که فقط دانلودهای شما را مدیریت می کند و به همین دلیل هم بسیار با سیستم های کامپیوتری یکپارچه متفاوت اند.”

معنی اپلیکیشن در لغت نامه:

به معنی کارافزار، نرم افزار کاربردی،برنامه کامپیوتری که برای کاربری در گوشی های هوشمند تلفن همراه کاربرد دارد اپلیکیشن” یا به اختصار App بیشتر از لغت “نرم افزار” جا افتاده است و این لغت دقیقاً همان معنی “نرم افزار کاربردی” می دهد.

اگر بخواهیم واژه اپلیکیشن را به طور کلی برای شما معنا کنیم باید بگوییم تمام نرم افزارهایی که به طور روزانه از آنها استفاده میکنیم به جزء نرم‌افزارهای سیستم مانند سیستم عامل و یا زبان‌های برنامه نویسی، را شامل می شود.
گوشی های همراه، تبلت و آیپدها نیز همانند سیستم های کامپیوتری نرم افزارها و برنامه های متعدد و مختلفی دارند که به آنها اپلیکیشن گفته میشود که همان معنا را میدهد و به اختصار به آن App گفته می شود.

 

اپلیکیشن ها برای سیستمهای های اندروید و IOS ساخته شده اند که با وجود پیشرفهای روزانه و آپدیت کردن آنها، امکانات آنها افزایش یافته و شما را بهتر یاری خواهند داد. با این وجود توسعه دهندگان اپلیکیشنها این هدفه را دنبال می کنند که یک اپلیکیشن را طوری طراحی کنند که برای انواع سیستم عامل ها و دستگاههای مختلف دیجیتال کاربردی باشد.. مانند اپلیکیشن کروم که بعنوان مرورگر اینترنت برای دستگاههای pc و تبلت و موبایل قابل استفاده و قابل اجراست.

امروزه اپلیکیشن ها تنوع بسیار زیادی دارند بسته به اینکه کاربر چه نیازی دارد میتواند آن را دانلود و از آن استفاده کند و با آن نیاز خود را پاسخ دهد.در نظر داشته باشیم که صرفا محدود به موبایل ­ها و تبلت­ ها نمیشوند. برای مثال اپلیکیشن هایی برای لوازم منزل مانند یخچال و لباس­شوئی و ظرف­شوئی و … بصورت خاص خود طراحی شده است.یا اپلیکیشن هایی برای کنترل رفت آمدهای منزل و دفتر کار، یا تنظیم خودکار نور و دمای محیط طراحی شده اند. مثال جالب دیگر طراحی اپلیکیشنی توسط شرکت اپل است ، تحت عنوان iBaby که در بالای تخت نوزاد نصب شده و حرکات کودک را تحت نظر می­گیرد؛ با بیدار شدن او به مادر اطلاع می­دهد و بنابر تشخیص و تنظیم آن ،میتواند موسیقی پخش ­کند و یا امکان صحبت والدین با فرزند را بوجود آورد.

کاربران آن دسته از محصولات شرکت اپل که مجهز به سیستم عامل iOS هستند، می‌توانند از سرویس App Store شرکت اپل برای دانلود اپلیکیشن برروی دستگاه خود استفاده کنند. در App Store اپل چند صد هزار اپلیکیشن برای آی‌پد، آی‌فون و آی‌پاد تاچ وجود دارد.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. 

اپلیکیشن های موبایل ارتباط مستقیم با پردازنده‎های سیستم عامل گوشی همراه دارند و مستقیماً درخواست‎های کاربران را انجام می‌دهند.

اپلیکیشن چیست؟

1- اپلیکیشن اندروید چیست؟

سیستم عامل اندروید

android

 

سیستم عامل اندروید را براساس هسته سیستم عامل لینوکس ساخته اند و مدیریت ایت سیستم عامل همراه با ارتباط با سخت افزار و سرویس های سیستم، امنیت، مدیریت پردازش ها و مدیریت منابع دستگاه موبایل را همان هسته سیستم عامل لینوکس بر عهده دارد و سیستم عامل اندروید فقط همانند یک لایه بین کاربر و سیستم عامل ارتباط برقرار میکند. این سیستمک عامل مخصوص موبایل و گوشی های هوشمند طراحی شده که توسط بیش از 30 کمپانی معروف پشتیبانی می شود. با توجه به اینکه معنی واقعی اندروید باز (Open) است به برنامه نویسان این امکان را میدهد که از تمام قدرت یک تلفن همراه استفاده کند. اندروید امکان استفاده از توابع داخلی گوشی موبایل همچون شماره گیری، فرستادن SMS یا استفاده از دوربین گوشی را به برنامه نویسان می دهد تا بتوانند اپلیکیشن اندروید قدرتمند و کاربردی برای کاربران بسازند.

اپلیکیشن اندروید

android

یا همان نرم افزار موبایل اندروید ابزاری است که توسط آن کاربر می تواند فعالیت های مورد نیاز خود را بسته به کاربری این اپلیکیشن انجام دهد.

برای دانلود اپلیکیشن موبایل بسته به بستر آن فروشگاه هایی وجود دارد که شما می توانید این ابزارها را از این فروشگاه ها دانلود نمائید. برای دانلود اپلیکیشن اندروید شما می توانید از طریق فروشگاه اپلیکیشن اندروید گوگل یا اصطلاحا Play Store اقدام به دانلود این نرم افزارهای اندروید نمائید. این اپلیکیشن های اندروید ممکن است بسته به نظر سازنده به صورت رایگان و یا به صورت پولی ارائه شوند.

در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

 

2- اپلیکیشن iOS چیست؟

سیستم عامل iOS

ios

Ios یک سیستم عامل برای موبایل است اولین و تنها نسل سیستم عامل‌ اپل برای دستگاه‌های موبایل و قابل حمل است.توسط شرکت اپل در سال 2007معرفی گردید تا پیش از سال 2010 نیز به نام iPhone OS شناخته می‌شد. آی‌پاد تاچ، آی‌فون و تبلت آی‌پد از این سیستم عامل پشتیبانی میکنند و شرکت اپل مجوز استفاده از این سیستم عامل را در حال حاضر به هیچ شرکت دیگری واگذار نمی‌کند.

اپلیکیشن IOS

اپلیکیشن IOS

اپلیکیشن ios در طراحی خود از چهار لایه استفاده می کند که این لایه شامل :

  • لایه رسانه ها
  • لایه هسته خدمات
  • لایه هسته سیستم عامل
  • لایه لمسی

iOS از نظر معماری و کاربردی شباهت زیادی به سیستم عامل MacOS‌ دارد. در iOS ‌ همانند MacOS از مرورگر سافاری برای مرور وب و از نرم‌افزار آی‌تیونز برای پخش موزیک و مدیریت کتاب‌ها، دفترچه تلفن و اپلکیشن‌ها استفاده می‌شود.کی از موفقیت‌های اپل در ساخت این سیستم عامل، راه‌اندازی فروشگاه اپلیکیشن App Store است.

siavosh بازدید : 128 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

شرکت شبکه گستر مهر تجارت به عنوان نمایندگی رسمی دوربین هایک ویژن در تهران تلاش می کند تا افرادی که به دنبال تهیه محصولات هایک ویژن هستند، بتوانند به صورت اینترنتی محصول خود را خریداری کنند.

 دوربین هایک ویژن را می‌توان یکی از برترین و با کیفیت ترین نمونه از دوربین‌های مداربسته موجود در بازار دانست. هایک ویژن Hikvision یک شرکت بزرگ چینی در زمینه تولید محصولات نظارت تصویری است. این شرکت با توجه به داشتن بزرگترین تیم تحقیقاتی در حوزه دوربین مدار بسته، توانسته است حجم زیادی از بازار دنیا را در اختیار خود بگیرد. نگاهی به تاریخچه تأسیس این شرکت نشان می‌دهد که از سال 2001 شرکت چینی هایک ویژن فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون 20 سال از تأسیس این شرکت می‌گذرد. بدین ترتیب می‌توان گفت یکی از شرکت‌های با سابقه در حوزه کاری خود محسوب می‌شود.

دوربین مداربسته هایک ویژن را به راحتی می‌توان در بیش از صد کشور تهیه کرد. این موضوع به خاطر وجود نمایندگی رسمی هایک ویژن در کشورهای مختلف دنیا است. ایران نیز یکی از این صد کشور محسوب می‌شود و شرکت شبکه گستر مهر تجارت را می‌توان بزرگترین و شناخته شده ترین نمایندگی رسمی دوربین هایک ویژن در تهران دانست. دوربین مداربسته را معمولاً نمایندگی هایک ویژن در سراسر ایران پخش می‌کند و همه افراد از هر نقطه‌ای که حضور دارند، امکان خرید دوربین مداربسته هایک ویژن را دارند.

آشنایی با انواع محصولات هایک ویژن

شرکت هایک ویژن بیشتر تمرکز خود را بر روی تولید محصولات نظارت تصویری قرار داده است که از جمله معروف ترین و کاربردی‌ترین آنها می‌توان به دوربین مداربسته اشاره کرد. کیفیت بالای دوربین هایک ویژن باعث شده تا هر روز استقبال از این محصولات بیشتر شود. از سال 1393 محصولات شرکت هایک ویژن به بازار ایران راه یافته اند که هنوز هم به عنوان محصولاتی پر فروش شناخته می‌شوند.

نمایندگی رسمی دوربین هایک ویژن در تهران می‌تواند انواع محصولات تولید شده توسط شرکت هایک ویژن را در سراسر کشور پخش نماید. از جمله این محصولات می‌توان به دوربین‌های تحت شبکه، دوربین آنالوگ HD ، دوربین‌های اسپید دام، دوربین آنالوگ، دستگاه‌های ضبط تحت شبکهNVR، دستگاه ضبط دیجیتال DVR، دستگاه‌های ضبط ترکیبی، دوربین پلاک خوان، ذخیره سازهای تحت شبکه، دوربین fish eye و… اشاره کرد. البته تولیدات شرکت هایک ویژن بسیار متنوع‌تر از محصولاتی است که در اینجا به آنها اشاره شده است.

قیمت محصولات هایک ویژن

انواع محصولات هایک ویژن در ایران با قیمت بسیار مناسبی قابل تهیه می‌باشند. مناسب بودن قیمت نسبت به کیفیت بالای محصولات هایک ویژن، به خاطر تولید انبوه این شرکت است. با توجه به حجم بالای تولیدات و پخش عمده به اقصی نقاط دنیا، قیمت تمام شده برای شرکت بسیار پایین بوده و این موضوع باعث شده تا قیمت‌های رقابتی از سوی شرکت هایک ویژن ارائه شود. البته نیروی کار ارزان قیمت در کشور چین را نیز می‌توان عاملی برای قیمت مناسب محصولات هایک ویژن دانست.

افرادی که می‌خواهند از دوربین مداربسته با کیفیت بسیار بالا اما قیمت مناسب استفاده نمایند، تقریباً هیچ انتخاب دیگری به جز دوربین مداربسته هایک ویژن ندارند. دوربین مداربسته با برندهای بسیار مختلفی در بازار موجود بوده که از جمله آنها می‌توان به دوربین مدار بسته تی وی تی اشاره کرد، اما کیفیت و قیمت محصولات هایک ویژن باعث شده تا در بین مصرف کنندگان شناخته شده تر وهمچین محبوب تر باشند. با توجه به اینکه اغلب افراد به دنبال محصولاتی با کیفیت بسیار خوب و قیمت نه چندان بالا می‌باشند، استقبال از محصولات هایک ویژن هر روز در حال افزایش است. برای آگاهی از قیمت دوربین مداربسته می‌توانید به وبسایت شرکت مهر تجارت به آدرس https://hiktejarat.com مراجعه کنید.

خرید دوربین مداربسته از نمایندگی رسمی دوربین هایک ویژن در تهران

امروزه استفاده از دوربین مداربسته به سعت در حال افزایش است، زیرا امنیت در هر مکانی حرف اول را می‌زند. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر نوسانات ارزی فشار بر روی اقشار مختلف جامعه را بیشتر کرده، شاهد افزایش جرم‌هایی مانند دزدی می‌باشیم. همین موضوع باعث شده تا همه اماکن تجاری، اداری، مسکونی و… نیاز به دوربین مداربسته برای تامین امنیت اموال موجود و حتی جان افرادی که در ساختمان حضور دارند، داشته باشند.

قطعاً افرادی که به دنبال خرید دوربین مداربسته هستند، گزینه‌های بسیار زیادی را پیش روی خود دارند. اما به دنبال برندهایی می‌باشند که کیفیت بالا، قیمت عادلانه و خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشند. شرکت هایک ویژن توانسته محصولات خود را طبق معیارهای ذهنی مشتریان تولید کند تا میزان فروش محصولات خود را بیشتر کند و در این امر نیز تا کنون موفق عمل کرده است.

سهولت دسترسی یکی از مواردی است که مدیران شرکت هایک ویژن روی آن تاکید فراوانی داشته اند، به همین خاطر نمایندگی‌های بسیار زیادی در نقاط مختلف دنیا ایجاد کرده اند تا هر فردی که به دنبال خرید دوربین مداربسته هایک ویژن یا سایر محصولات این برد باشد، بتواند بدون مشکل خاصی محصول مورد نظر خود را تهیه کند. شرکت شبکه گستر مهر تجارت به عنوان نمایندگی رسمی دوربین هایک ویژن در تهران همه تلاش خود را می‌کند تا افرادی که در اقصی نقاط ایران به دنبال تهیه محصولات هایک ویژن هستند، بتوانند به صورت اینترنتی و در مدت زمان بسیار کوتاهی محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. همچنین خدمات نصب دوربین مداربسته و پشتیبانی از محصولات به فروش رفته دیگر خدمات شرکت مهر تجارت است. این شرکت از ابتدای خرید دوربین مداربسته تا مراحل نصب آن و همچنین پشتیبانی از خدمات ارائه شده به صورت طولانی مدت با شما خواهد ماند.

siavosh بازدید : 70 دوشنبه 30 فروردین 1400 نظرات (0)

در فرهنگ لغت اپلیکیشن به معنای نرم افزار کاربردی هست که برای گوشی‌های تلفن همراه کاربرد داره.

"اپلیکیشن" یا به اختصار App بیشتر از لغت "نرم افزار" جا افتاده و این لغت دقیقاً همان معنی "نرم افزار کاربردی" رو میده.

معمولا اکثر نرم افزارهایی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم اپلیکیشن محسوب می‌شن. سیستم عامل‌های مختلف جز این دسته بندی نیستند.

اپلیکیشن‌ها یک رسالت اساسی دارند و آن آسان کردن هرچه تمام تر زندگی روزمره است. شما با یک تاچ ساده می‌تونید عملیات بانکی خودتون رو انجام بدید و بدون هیچ دغدغه‌ای به دیگر کارهای خود برسید. معمولا درصد خطا در اپلیکیشن‌ها پایین است و هر خطای احتمالی به راحتی در نسخه های بعدی یک اپلیکیشن اصلاح میشه.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

هر اپلیکیشن با هدف خاص خودش طراحی میشه و انواع زیادی دارن. میشه گفت تقریبا برای هر نیاز انسان میشه یه اپلیکیشن طراحی کرد.

siavosh بازدید : 61 دوشنبه 30 فروردین 1400 نظرات (0)

برای اینکه بدانید اپلیکیشن اندروید (android application) چیست و اپلیکیشن موبایل چه می باشد و یا اینکه این واژه ها چه معانی خاصی دارند ابتدا باید با واژه اپلیکیشن آشنا شوید.

اپلیکیشن چیست؟

در مورد اینکه اپلیکیشن (application) چیست و یا اینکه معنی اپلیکیشن چه می باشد باید بگوییم که در وقع اکثر نرم‌افزارهایی که ما به طور روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم شامل این تعریف می‌شوند و فقط نرم‌افزارهای سیستم مانند سیستم عامل و یا زبان‌های برنامه نویسی جزء اپلیکیشن‌ها محسوب نمی‌شوند.

apllication

ممکن است شما برای انجام یک عمل خاص بر روی سیستم نیاز به یک نرم افزار برای اینکار داشته باشید. مثلا شما ممکن است بخواهید بر روی یک عکس ویرایش خاصی را انجام دهید. برای این کار باید از اپلیکیشن فتوشاپ استفاده نمائید. و یا ممکن است برای مرور صفحات اینترنتی نیاز به یک اپلیکیشن مرورگر داشته باشید. برای اینکار می توانید از اپلیکیشن کروم یا اپلیکیشن فایرفاکس استفاده نمائید. در صورتی که بخواهید به تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی بپردازید می توانید از اپلیکیشن kmplayer استفاده کنید. همچنین برای تایپ متون و امور اداری می توانید از اپلیکیشن office استفاده نمائید.

نرم افزارها و اپلیکیشن های دیگری نیز وجود دارند که بسته به نیاز کاربران تهیه شده اند و می توانند پاسخگوی هر نیازی باشند. منتهی با توجه به اینکه ممکن است این اپلیکیشن ها برای سیستم عامل های متفاوتی ارائه شوند توسعه دهندگان نرم افزار سعی میکنند تا حد امکان یک اپلیکیشن را برای سیستم عامل ها و دستگاه های دیجیتال مختلف ارائه نمایند. برای برای مثال یک اپلیکیشن مرورگر اینترنت ممکن است هم برای دستگاه های PC ارائه شود، هم برای استفاده در تبلت این اپلیکیشن ارائه گردد و هم ممکن است طراحی اپلیکیشن موبایل صورت پذیرد. برای مثال اپلیکیشن کروم که یک اپلیکیشن مرور اینترنت می باشد هم بر روی PC موجود می باشد، هم برای استفاده بر روی تبلت این اپلیکیشن پیاده سازی شده است و هم می توانید از این اپلیکیشن بر روی موبایل استفاده کنید.

اپلیکیشن موبایل چیست؟

تبلت ها و موبایل های هوشمند (smart) هم مانند هر کامپیوتری دارای نرم افزارها و برنامه های کاربردی متنوع و مختلف هستند. در بازار نرم افزارهای موبایل و گوشی همراه، واژه ”اپلیکیشن” یا به طور مختصر App بیشتر از واژه نرم افزار جا افتاده است و این اصطلاح همان معنای نرم افزار کاربردی را می دهد که همان اپلیکیشن موبایل یا نرم افزار موبایل به آن گفته می شود.

اپلیکیشن موبایل چیست؟

اپلیکیشن‌ موبایل عبارت‌است از از نرم افزارهایی که ارتباط مستقیم با پردازنده‎های سیستم عامل گوشی همراه دارند و مستقیماً درخواست‎های کاربران را انجام می‌دهند. اپلیکیشن ها در موبایل به صورت مستقیم دستوری را انجام می‌دهند که کاملاً برای کاربران ملموس و قابل رؤیت است. اگر بخواهیم در مورد اپلیکیشن موبایل مثالی را بزنیم باید بگوئیم به کلیه نرم افزارهای گوشی که کاربر توسط آنها به اجرای فرمانی در گوشی می پردازد اپلیکیشن نام دارد. برای مثال شما ممکن است برای فعالیت های مالی بسته به حساب بانکی خود ممکن است از اپلیکیشن موبایل بانک ملت، اپلیکیشن موبایل بانک پاسارگاد، اپلیکیشن موبایل بانک ملی، اپلیکیشن موبایل بانک سامان، اپلیکیشن موبایل بانک اقتصاد نوین، اپلیکیشن موبایل بانک سپه، اپلیکیشن موبایل بانک آینده و یا غیره استفاده نمائید. و یا ممکن است شما در طول روز به استفاده از ابزارهای دیگری در گوشی همراه خود بپردازید. برای مثال ممکن است برای دنبال کردن رویدادهای ورزشی از اپلیکیشن موبایل شبکه سه استفاده کنید و یا برای دنبال کردن برنامه های تلویزیونی ممکن است از اپلیکیشن اندروید پخش زنده استفاده نمائید. همچنین برخی کاربران که از طریق فروشگاه اینترنتی به خرید میپردازند ممکن است از اپلیکیشن سایت های مانند اپلیکیشن موبایل دیجی کالا و یا اپلیکیشن موبایل بامیلو استفاده نمایند. همچنین برای مثال ممکن است اپلیکیشن بازی خاصی هم برای PC ارائه شود و هم به صورت اپلیکیشن موبایل ارائه گردد که در این صورت توسعه دهنده نرم افزار سعی میکند این بازی را بر پایه دستگاه های دیجیتال تولید نماید. برای مثال اپلیکیشن م وبایل clash of clans از مواردی است که برای انجام بازی برنامه نویسی شده است. یا بازی angry birds یکی دیگر از موارد اپلیکیشن موبایل می باشد. تمامی این ابزارها که در دسترس شما قرار گرفته اند اپلیکیشن موبایل نام دارند که ممکن است براساس نوع سیستم عامل یک گوشی همراه، برای اجرا نیازمند بستر و سیستم عامل مورد نیاز خود باشند مربوط به خود باشند. یک اپلیکیشن موبایل ممکن است بر پایه سیستم عامل اندروید باشد که به در این حالت به این نرم افزار اصطلاحاً اپلیکیشن اندروید می گویند. یا ممکن است سیستم عالی که این نرم افزار را مدیریت میکند برپایه IOS باشد که در این حالت به آن اپلیکیشن IOS یا اپلیکیشن اپل می گویند. برای دیگر سیستم عامل ها همانند ویندوز فون، بلک بری، جاوا، سیمبین و غیره نیز اپلیکیشن هایی بسته به نوع بستر سیستم عامل طراحی شده است. توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل، همانطور که سعی کرده اند براساس دستگاه های مختلف ورژن های متفاوتی از نرم افزار را ارائه دهند، برای سیستم عامل های مختلفی که ممکن است بر روی موبایل به کار رود نیز سعی میکنند به ساخت و طراحی ورژن های مختلفی از یک اپلیکیشن موبایل بپردازند.

معرفی سیستم عامل اندروید:

در ماه ژوئیه سال 2005 گوگل شرکت اندروید در پالو آلتوی کالیفرنیا را خرید. شرکت کوچک اندروید که توسط اندی روبین، ریچ ماینرز، نیک سیرز و کریس وایت پایه‌گذاری شده بود، در زمینه تولید اپلیکیشن و برنامه‌های کاربردی برای موبایل فعالیت می‌کرد. اندی روبین مدیر ارشد اجرایی این شرکت پس از پیوستن اندروید به گوگل به سمت قائم‌مقام مدیریت مهندسی این شرکت و مسئول پروژه اندروید در گوگل منصوب شد.

سیستم عامل اندروید

در واقع می‌توان روبین را پایه‌گذار اندروید دانست. چرا که وی علاوه بر اینکه ایده تولید اندروید را در شرکت کوچک خود پرورش داد، در سمت مدیر این پروژه در شرکت گوگل توانست ایده خود را پیاده‌سازی کند و سیستم عامل اندروید را با نام شرکت کوچک پیشین خود روانه بازار نماید.

تیم اندروید به رهبری روبین فعالیت خود را برای تولید پلتفرم موبایل مبتنی بر کرنل لینوکس آغاز کردند. درز اخباری از فعالیت‌های این تیم به خارج از گوگل، سبب بروز شایعاتی مبنی بر تمایل گوگل به تولید تلفن همراه در اواخر سال 2006 گردید. این شایعات زمانی بیشتر قوت گرفت که در سپتامبر 2007 نشریه اینفورمیشن و یک در گزارشی خبر از ثبت چندین حق امتیاز و اختراع در حوزه تلفن همراه توسط گوگل داد.

این سیستم عامل بر اساس هسته سیستم عامل لینوکس توسعه یافته است. در واقع مدیریت و بهینه سازی حافظه، ارتباط با سخت افزار و سرویس های سیستم، امنیت، مدیریت پردازش ها و مدیریت منابع دستگاه موبایل را هسته لینوکس انجام می دهد و اندروید فقط لایه ایست که ارتباط میان کاربر و سیستم عامل را برقرار می کند. این لایه نرم افزاری بوسیله جاوا پیاده سازی شده است و به همین علت قادر به اجرای کدهای Native نخواهد بود. اندروید همانند لینوکس اوپن سورس خواهد بود و توسعه دهندگان بیشماری بر روی آن کار می کنند.

Android به زبان ساده سیستم عاملی است برای دستگاه های موبایل و گوشی های هوشمند که توسط بیش از 30 کمپانی معروف پشتیبانی می شود. اندروید اوپن سورس است و توسعه دهندگان می توانند با استفاده از Android SDK انواع اپلیکیشن اندروید را برای این سیستم عامل بنویسند. در واقع اندروید بستری را فراهم می کند تا برنامه نویسان اپلیکیشن اندروید بتوانند هرچه سریعتر و بهتر برنامه هایی بسازند که از تمام ویژگی های یک گوشی هوشمند استفاده کند. اندروید به معنای واقعی “ باز” (Open) است، یعنی برنامه نویس می تواند از تمام قدرت یک تلفن همراه استفاده کند. اندروید امکان استفاده از توابع داخلی گوشی موبایل همچون شماره گیری، فرستادن SMS یا استفاده از دوربین گوشی را به برنامه نویسان می دهد تا بتوانند اپلیکیشن اندروید قدرتمند و کاربردی برای کاربران بسازند.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

اپلیکیشن اندروید چیست؟

اپلیکیشن اندروید یا همان نرم افزار موبایل اندروید ابزاری است که توسط آن کاربر می تواند فعالیت های مورد نیاز خود را بسته به کاربری این اپلیکیشن انجام دهد.

اپلیکیشن اندروید چیست؟

برای دانلود اپلیکیشن موبایل بسته به بستر آن فروشگاه هایی وجود دارد که شما می توانید این ابزارها را از این فروشگاه ها دانلود نمائید. برای دانلود اپلیکیشن اندروید شما می توانید از طریق فروشگاه اپلیکیشن اندروید گوگل یا اصطلاحا Play Store اقدام به دانلود این نرم افزارهای اندروید نمائید. این اپلیکیشن های اندروید ممکن است بسته به نظر سازنده به صورت رایگان و یا به صورت پولی ارائه شوند. یکی دیگر از مکان هایی که می توانید در آن اقدام به دانلود اپلیکیشن اندروید نمائید "اپلیکیشن اندروید بازار" است. این اپلیکیشن اندروید ایرانی بوده و از زبان فارسی پشتیبانی می کند و از آنجا که در Play Store ممکن است همه ابزارهای ایرانی و فارسی موجود نباشند شما میتوانید از طریق این نرم افزار به دانلود اپلیکیشن های اندروید مختلف و متفاوت در هر زمینه ای که نیاز دارید بپردازید. برای مثال در بازار، امکان دانلود اپلیکیشن اندروید از جمله اپلیکیشن اندروید بانک ها، اپلیکیشن اندروید اوقات شرعی، اپلیکیشن اندروید بورس، اپلیکیشن اندروید پزشکی، اپلیکیشن اندروید تقویم شمسی، اپلیکیشن اندروید تلگرام و وایبر و واتساپ، اپلیکیشن اندروید اینستاگرام و غیره وجود دارد. حتی در صورتی که شما بخواهید اطلاعاتی را از شهر خودتان در دسترس داشته باشید ممکن است بتوانید در اپلیکیشن اندروید بازار به دانلود آنها اقدام کنید. برای مثال از موارد طراحی اپلیکیشن موبایل در مشهد نرم افزارهایی در بازار وجود دارد که می توانید از طریق این صفحه اطلاعاتی در مورد آن ها کسب کنید، اما اگر بخواهیم در برخی از طراحی اپلیکیشن موبایل مشهد را نام ببریم می توان به اپلیکیشن اندروید نقشه همراه مشهد، اپلیکیشن موبایل مشهد گردی، اپلیکیشن اندروید نقشه آفلاین مشهد، اپلیکیشن موبایل مشهد رویداد، اپلیکیشن اندروید شهرنمای مشهد، اپلیکیشن اندروید اتوبوس های مشهد، اپلیکیشن موبایل مشهد آهن و همچنین اپلیکیشن اندروید مشهد پزشک اشاره کرد.

siavosh بازدید : 130 دوشنبه 30 فروردین 1400 نظرات (0)

هنگام راه اندازی دوربین IP یکی از مهمترین اقدامی که باید انجام دهید به دست آوردن یا پیدا کردن آی پی دوربین مداربسته است. سعی شده در این مقاله به شما آموزش دهیم که آی پی دوربین مداربسته را چطوری پیدا کنیم . لذا در ادامه نحوه به دست آوردن و تغیر آی پی دوربین مداربسته هایک ویژن و سایر دوربین های مداربسته را آموزش می دهیم.

  1. از طریق دستگاه NVR
  2. از طریق نرم افزار های اسکنر شبکه
  3. بازدید وب سایت یا کاتالوگ محصول
  4. بازگرداندن به حالت پیش فرض سخت افزاری
 
 

1.از طریق دستگاه  NVR

جهت تغیر دادن ای پی دوربین مداربسته در ابتدا باید وارد منوی دستگاه NVR شوید. سپس در بخش تنظیمات وارد قسمت  Registration یا Remote شوید. در این بخش می توانید اقدام به شناسایی دوربین های شبکه کنید. همچنین در قسمت پایین آن می توانید دوربین IP اضافه کنید.

در این صفحه با زدن گزینه DEVICE SERCH تمامی IP های دوربین های متصل به شبکه نمایش داده می شوند. در کنار آی پی هر دوربین آیکونی وجود دارد که با کلیک بر روی آن می توانید اقدام به تغیر آی پی دوربین به آی پی مورد نظر خود بکنید.

توجه کنید در صورتی که دو دوربین دارای یک آی پی یکسانی باشند، دستگاه NVR دچار خطا می شود.

 
 
 

2.به دست آوردن ای پی دوربین مداربسته هایک ویژن با نرم افزار ای پی اسکنر

جهت به دست آوردن ای پی NVR هایک ویژن می توانید از نرم افزارهای  IP Scanner  استفاده کنید. نرم افزار مخصوص دوربین هایک ویژن جهت پیدا کردن ای پی نرم افزار SADP است. پس از نصب نمودن نرم افزار SADP در کامپیوتر، دوربین مداربسته یا NVR هایک ویژن را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل نمایید.

البته اگر دوربین یا NVR شما به سوئیچ شبکه متصل باشد، می توانید لپ تاپ را به جای اینکه به دوربین وصل کنید به سوئیچ شبکه وصل نمایید.

 

پس از اتصال نمودن لپ تاپ به سوئیچ، نرم افزار ای پی اسکنر SADP آدرس IP و همچنین مدل دستگاه NVR و دوربین های هایک ویژن را که به سوئیچ متصل هستند را پیدا می کند.

در صورتی که می خواهید آدرس ای پی دوربین های مداربسته را به کلاس IP شبکه لوکال خود تغییر دهید. کافی است بر روی نرم افزار SADP کلیک راست نمایید و بر روی گزینه  Run As Administrator کلیک نمایید. در بخش راست صفحه باز شده گزینه های مختلفی از جمله IP Address وجود دارد که می توانید آن را تغییر دهید. البته حتما توجه نمایید که ای پی دوربین ها و nvr نباید یکسان باشد.

 

ویژگی نرم افزار SADP

  • عوض کردن IP address دوربین و NVR هایک ویژن
  •  پیدا کردن سریال دستگاه و دوربین

    در صورتی که دوربین مداربسته شما هایک ویژن نیست و سایر برندهای متفرقه می باشد می توانید جهت پیدا کردن ای پی آنها از نرم افزار IW2 می توانید استفاده کنید. در صورتی که کامپیوتر شما به شبکه متصل است با نصب نرم افزار IW2 می توانید شبکه داخلی خود را اسکن نمایید.

    به این ترتیب نرم افزار IW2 را اجرا نمایید و دکمه NEXT را کلیک نمایید تا نرم افزار به صورت اتوماتیک تمام دوربین های داخل شبکه را شناسایی می کند. در این بخش می توانید تمام مشخصات دوربین های ای پی از جمله MAC، IP Address، Model و Firmware Version را به صورت تفکیک برای هر دوربین را مشاهده نمایید.

 

3.بازدید وب سایت یا کاتالوگ محصول

یک راه حل بسیار ساده و در دسترس، مطالعه کاتالوگ هر محصول می باشد. در صورت عدم موفقیت در هر یک از موارد گفته شده می توانید با مراجعه به سایت برند دوربین مداربسته خود یا پشتیبانی به ای پی دوربین مداربسته خود پی ببرید.

 

4.بازگرداندن به حالت پیش فرض سخت افزاری

در صورتی که ای پی دوربین مداربسته تغیر داده شده باشد و با کمک روش های گفته شده نتوان به ای پی دوربین ها پی برد؛ بهترین راه حل ریست فکتوری دوربین مداربسته است. دکمه ریست دوربین مداربسته به صورت سخت افزاری بر روی خود دوربین قرار دارد. با نگه داشتن دکمه ریست، دوربین به حالت تنظیمات کارخانه برمی گردد.

نصب دوربین مداربسته در آسانسور

از جمله نقاط پرتردد و حساس در ساختمان ها و مراکز آسانسورها می باشد. لذا نصب دوربین مداربسته در آسانسور جهت پیشگیری از بسیاری حوادث و همچنین ثبت بسیاری از وقایع می تواند مفید باشد. بنابراین در این مقاله سعی داریم درباره انواع دوربین آسانسور، نحوه کابل کشی دوربین در آسانسور و نصب آن صحبت کنیم.

 

اتصال دوربین مداربسته آسانسور به دستگاه ضبط تصاویر

به دلیل متحرک بودن آسانسور اتصال دوربین مداربسته آسانسور به dvr یا nvr کمی پیچیده است. چرا که در دوربین های مداربسته ای که در اتاق، دیوار و یا سقف آویزان هستند می توان با کمک یک کابل به دستگاه ضبط وصل نمود. اما از آنجا که کابین آسانسور متحرک است باید دوربین مداربسته طوری نصب شود که هیچگونه نویز و قطعی در تصاویر صورت نگیرد.

 

تجهیزات مورد نیاز جهت نصب دوربین مداربسته در آسانسور

  • کابل ها (Cables)
  • فرستنده (Transmitter)
  • گیرنده (Receiver)
  •  دوربین (Camera)
  • دستگاه ضبط تصاویر (DVR – NVR)
 

1- کابل کشی دوربین در آسانسور

نوع کابل استفده جهت نصب دوربین مداربسته در آسانسور متفاوت است. در صورتی که از سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده کنید نیاز به کابل شبکه دارید. رایج ترین کابل شبکه Cat6 و از نوع  SFTP است. در صورت استفاده از سیستم آنالوگ نیاز به کابل کواکسیال که رایج ترین آن RG59 می باشد.  هنگام کابلکشی حتما توجه نمایید که طول کابل ها باید به اندازه طول مسیر حرکت آسانسور باشد. نحوه کابل کشی دوربین در آسانسور نیز متفاوت می باشد:

  • کابل کشی از پائین آسانسور
  • کابل کشی از بالای آسانسور
  • استفاده از تراول کابل آسانسور (Travel Cable)
 

تراول کابل آسانسور

 

عموما در آسانسورها برای انتقال جریان و سیگنال ها از کابل تراول استفاده می شود. تراول کابل یک کابل چند هادی است که مدام در حال حرکت است. این کابل ها عمر طولانی دارد و دو نوع می باشند: تراول کابل تخت و گرد. تراول کابل گرد نسبت به تخت رساناتر و انعطاف پذیرتر است. اما با این وجود تراول تخت بیشتر استفاده می شود.

 
تراول کابل
 

2- فرستنده و گیرنده لیزری

استفاده از سیگنال لیزری با کمک فرستنده و گیرنده کارآمد می باشد. در این روش فرستنده در زیر کابین آسانسور نصب می شود و گیرنده نیز در کف شفت آسانسور نصب خواهد شد. در این حالت فرستنده و گیرنده به صورت رو در رو در داخل چاه آسانسور با یکدیگر در تماس هستند. دوربین مداربسته نیز از طریق کابل (نوع کابل با توجه به نوع دوربین) در سقف کابین آسانسور نصب می شود.

در نهایت سیستم کار به این صورت می شود که گیرنده از طریق کابل داده ها را به دستگاه nvr یا dvr انتقال می دهد. این گیرنده و فرستنده می تواند تا برد 1.300 فوت نیز کارآیی داشته باشد. البته در این روش ممکن است به دلیل گرد و خاک در چاه آسانسور انتقال داده از طریق لیزر دچار مشکل شود.

3- دوربین مداربسته آسانسور

کلا دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه (IP) تقسیم بندی می شوند. لذا می توانید یکی از از انواع دوربین مداربسته را انتخاب کنید. از نظر مشخصات فنی نیز توجه داشته باشید که به دلیل اتوماتیک بودن چراغ های آسانسور، نیازی نیست که دوربین مداربسته انتخابی شما مجهز به مادون قرمز باشد.

همچنین بهتر است دوربین مداربسته در کابین آسانسور دارای زاویه دید 85 تا 95 درجه و لنز آن  2.8 یا 3.6 باشد تا بتواند حداکثر نقاط را پوشش دهد. همچنین قابلیت WDR دوربین می تواند باعث بهبود کیفیت تصویر در هنگام باز شدن درب آسانسور داشته باشد.

از جمله دوربین هایی که می توانید برای آسانسور استفاده کنید دوربین سه گوش (مثلثی)، اسپیددام، دام و یا دوربین مخفی. البته در کابین های جدید آسانسور محل نصب دوربین از قبل در کابین طراحی شده است و بالای دکمه آسانسور بر روی دیوار کابین قرار دارد.

4- دستگاه ضبط تصاویر

دستگاه DVR یا NVR متناسب با نوع دوربین مداربسته با استفاده از کابل ها به دوربین متصل شده و تصاویر را پردازش می کند. برای اینکه بتوانیم تصاویر چندین آسانسور را در ساختمان های بزرگ داشته باشیم، لازم است دستگاهی با چند کانال متناسب با نیازمان تهیه کنیم.

منابعی برای مطالعه بیشتر :   هایک ویژن      تی وی تی

 

مبدل PoE به کواکس چیست و کاربرد آن

در صورتی که در آسانسوری دوربین آنالوگ با کابل کشی کواکسیال وجود دارد و می خواهید سیستم مداربسته را به IP ارتقا دهید لازم است از مبدل POE به کواکسیال استفاده کنید. با کمک این مبدل دیگر نیازی تغییر کابل کشی آسانسور نیست.

نکاتی در مورد نصب دوربین مدار بسته در آسانسور

  • در صورت نصب دوربین در آسانسور حتما باید از برچسب هشدار نصب دوربین در آسانسور استفاده کنید، در غیر این صورت به دلیل تعرض به حقوق شهروندی مرتکب جرم شده اید.
  • توصیه می شود لنز دوربین آسانسور به وسیله کاوری محافظت شود.
  • به دلیل فضای کوچک آسانسور و در معرض دید نبودن؛ دسترسی به دوربین آسانسور آسان است. به همین دلیل توصیه می شود از دوربین های توکار و مخفی استفاده کنید.
  • صدا نیز به اندازه تصویر مهم است. لذا توصیه می شود دوربین های داخل کابین آسانسور دارای میکروفن باشد. چرا که در بسیاری از حوادث ثبت صدا در کنار تصویر می تواند بسیار مفید باشد.
siavosh بازدید : 124 دوشنبه 30 فروردین 1400 نظرات (0)

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای دوربین مداربسته رخ دهد سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مداربسته است. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم اصلی ترین دلایل سیاه و سفید شدن دوربین و رفع آن را توضیح دهیم.

 

اهمیت رنگی بودن تصویر دوربین مداربسته

رنگی بودن تصاویر دوربین مداربسته اطلاعات زیادی راجع به جزئیات همچون رنگ اشیا و لباس، رنگ وسیله نقلیه سارق و مواردی که بیشتر به پلیس کمک می کند را به ما می دهد.

اهمیت تصویر رنگی به قدری بالا رفته است که بسیاری از شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته از جمله هایک ویژن به دلیل آزاردهنده بودن تصاویر سیاه و سفید در شب،  به دنبال پیشرفت تکنولوژی در زمینه دید در شب رنگی در دوربین های مداربسته هستند. از جمله این تکنولوژی ها می توان به دوربین مداربسته استارلایت و color vu اشاره کرد.

 
 
 

دلیل سیاه و سفید شدن دوربین مداربسته

1-فعال بودن سنسور مادون قرمز

هنگامی نور اطراف دوربین مداربسته کم می باشد، سنسورهای موجود در دوربین نمی توانند نور طبیعی را تشخیص دهند. در این صورت دوربین هایی که مجهز به مادون قرمز هستند، چراغ های ir خود را روشن می کنند تا میدان دید روشن شود. در واقع چشم انسان قادر به تشخیص نور مادون قرمز نیست اما سنسورهای دوربین می توانند دامنه ir را به راحتی تشخیص دهند. در این صورت شما قادر خواهید بود در شب تصاویر را به صورت سیاه و سفید ببینید.

با این حال ممکن است وقتی محیط تاریک نیست و نور کافی وجود دارد، شما شاهد تصویر سیاه و سفید باشید. بنابراین در این مواقع عاملی باعث شده که چراغ های مادون قرمز فعال شود. در ادامه به چند بررسی چند عامل مختلف می پردازیم که با رفع آن ممکن است مشکل برطرف شود:

 
 
 

الف- دوربین مداربسته و دستگاه dvr یا nvr را خاموش و روشن کنید

ممکن است به دنبال یک مشکلی سنسورهای مادون قرمز فعال شده و در حالت روشن باقی بمانند. در این صورت کافی است دوربین مداربسته خود را خاموش کنید و پس از چند ثانیه مجددا دوربین را روشن نمایید. احتمال دارد با انجام این کار تنظیمات اشتباهی که مانع از خاموش شدن سنسور ir می شود به حالت اولیه برگردد. اگر این کار جواب نداد این بار dvr را خاموش و روشن کنید.

 
 
 

ب-  لنز دوربین را پاک کنید

چنان چه مانعی بر سر راه سنسور دوربین قرار داشته باشد و مانع رسیدن نور طبیعی به آن شود؛ باعث می شود که سنسور مادون قرمز در حالت فعال باقی بماند و دوربین نتوانند به حالت رنگی کامل برگردد. بنابراین در صورت مشاهده چنین وضعیتی بهتر است لنز دوربین مداربسته را چک کنید و مطمئن باشید آلودگی خارجی جلوی دوربین قرار نگرفته است. در صورت مشاهده حتما لنز را پاک کنید.

 
 
 

2- مشکل منبع تغذیه

گاه ممکن است علت سیاه شدن تصویر دوربین مداربسته به دلیل عدم اتصال درست برق و یا برقراری ارتباط دوربین توسط یک کابل یا منبع تغذیه معیوب و خراب باشد. در این صورت باید به بررسی عوامل زیر بپردازید:

 
 
 

الف- تست کردن کابل های دوربین مداربسته

جهت تست کابل دوربین کافی است دوربینی که تصویر سیاه و سفید ضبط می کند را از برق بکشید. آنگاه یک دوربین دیگری را وصل کنید که مطمئن هستید به درستی کار می کند. اگر همچنان تصویر دچار مشکل باشد می توان مطمئن شد مشکل مربوط به کابل یا منبع تغذیه  است. در این صورت بهتر است حتما با کارشناس مشورت کنید.

 
 
 

ب- تست کردن دوربین مداربسته

یا اینکه می توانید دوربینی که مشکل دارد را به کابلی که سالم است وصل کنید. اگر تصویر دچار مشکل بود پس مطمئنا مشکل از دوربین است که باید تعمیر شود.

 
 
 

3- بازتاب نور مادون قرمز به لنز دوربین مداربسته

گاهی اوقات بازتاب نور مادون قرمز به لنز دوربین مداربسته باعث ایجاد نقاط سفید رنگ و مبهم در تصویر ضبط شده می شود. این اتفاق به خصوص می کند در مواقعی پیش بیاید که زاویه دید دوربین گسترده است و سطوحی نزدیک قسمت جلویی دوربین قرار دارد. در این حالت ممکن این سطوح نور ir را به داخل لنز منعکس کند. در این حالت می توانید زاویه دید دوربین و بزرگنمایی آن را تا حدی تغییر دهید تا جایی که مجددا شاهد بازتاب نور نشوید.

 
 
 

4- آفتابگیر دوربین خیلی جلوتر است

آفتابگیر دوربین مداربسته یک محفظه محافظتی است که دوربین را در برابر نور آفتاب محافظت می کند. لذا در صورتی که این آفتابگیر خیلی جلو باشد، ممکن است باعث ایجاد لکه های روشن و سفید در تصویر دوربین مداربسته شود. در این حالت باید آفتابگیر دوربین را به سمت عقب هدایت کرد.

 
 
 

5- عدم قرارگیری صحیح حلقه واشر فوم در دوربین دام

در دوربین دام اگر حلقه های آب بندی (واشرفوم) که بین لنز است و داخل پوشش پلاستیکی شفاف قرار دارد به درستی در موقعیت خود قرار نگیرد می تواند با عث ایجاد نقاط سفید رنگی در تصویر شود. برای رفع این مشکل می توانید به صورت دستی حباب گنبدی را به درستی بر روی حلقه های کف قرار بگیرد و با کمک نوار برق محل آن را ثابت کنید.

 
 
 

6-ذرات گرد و غبار موجود در هوا

یکی از عمده دلایل لکه های سفید در دوربین مداربسته وجود ذرات گرد و غبار شناور موجود در هوا می باشد. ذرات گرد وغبار ریز و روشنی که نزدیک لنز دوربین قرار دارند به صورت دایره های بزرگ و سفید در صفحه تصویر نمایش داده می شوند. تنها راه حل این مساله این است که درب و پنجره ها را محکم ببندید و از نفوذ این ذرات به داخل محوطه جلوگیری نمایید.

علت تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته

مشکل تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته می تواند به دلایل متنوعی باشد. گاهی ممکن است شاهد باشید که تصویر دوربین مداربسته قرمز شده یا رنگ اجسام بنفش دیده می شود. لذا در این مقاله سعی می کنیم به رایج ترین مشکلات تغیر رنگ تصویر دوربین مداربسته و رفع آن بپردازیم. بدین ترتیب در صورت وجود مشکل اول خود بررسی کنید سپس به سراغ کارشناس بروید.

 

علت قرمز شدن تصویر دوربین مدار بسته

  1. گاهی کابل تصویر دوربین مداربسته ممکن است دچار اتصالی شود. به این ترتیب نمایش تصویر نیز  دچار اختلال شده و همه چی به رنگ قرمز در می آید. بنابراین هنگام قرمز شدن تصویر ابتدا کابل تصویر را چک کنید و در صورت اتصالی باید آن را تعویض کنید.
  2. گاه به هم ریختن تنظیمات رنگ نمایشگر مانیتور دلیل قرمز شدن تصویر دوربین مداربسته است. لذا برای حل این مشکل بهتر است تنظیمات را به حالت کارخانه (ریست فکتوری) برگردانید.
  3. گاهی نیز ممکن است قرمز شدن تصاویر به دلیل به هم ریختن تنظیمات رنگ دستگاه NVR  یا DVR باشد. برای حل این مساله نیز باید تنظیمات دستگاه ضبط تصاویر را به حالت کارخانه برگردانید.
  4. خراب بودن ICR دوربین مداربسته نیز باعث ایجاد هاله‌ های قرمز یا بنفش در تصویر می شوند. برای برطرف شدن این مشکل باید ICR  را تعویض کنید.
  5. خراب شدن CCD دوربین مدار بسته باعث ایجاد هاله‌های از نور قرمز و صورتی در تصاویر می شود که باید آن را تعویض کرد.
  6. خرابی کابل VGA نیز یکی دیگر از دلایل اختلال رنگ قرمز در تصویر است. برای تست کابل را عوض کنید و چک کنید که آیا تصویر درست شده است یا خیر.
  7. ممکن است علت قرمزی تصویر دوربین مداربسته  خراب شدن برد دستگاه DVR یا NVR  باشد. در صورت چنین مشکلی حتما از بخش گارانتی یا تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.
  8. چنانچه در اطراف مانیتور یک میدان مغناطیسی مثل آهن ربا وجود داشته باشد ممکن است باعث قرمز شدن تصویر گردد. بنابراین به خوبی اطراف مانیتور را چک کنید و در صورت وجود آهن ربا و یا اجسامی که باعث ایجاد میدان مغناطیس می شود. آن را از مانیتور دور کنید.
تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته
 

علت بنفش شدن تصویر دوربین مداربسته

علت تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته به بنفش یا صورتی، می تواند به دلیل یک نرم افزار بد ، سیستم عامل بد ، تنظیمات اشتباه و یا حتی یک محیط بسیار سرد و … باشد. با این وجود، در اکثر مواقع علت نمایش تصویر صورتی در دوربین مداربسته عملکرد نادرست فیلتر IR cut است.

فیلتر IR Cut مخفف عبارت  Infrared Cut Removal است. فیلتر ای ار کات یک فیلتر رنگی است که نور مادون قرمز را مسدود می کند. ممکن است در طول شبانه روز نور مادون قرمز طبیعی که در محیط اطراف وجود دارد اختلال در تصاویر ایجاد شود. لذا به منظور جلوگیری از این مشکلات از فیلتر برش IR در که جلوی سنسور دوربین نصب است، استفاده می شود. وظیفه این فیلتر جلوگیری از بروز نور مادون قرمز به سنسور تصویر است.

به این ترتیب، فیلتر IR Cut یک قطعه فیزیکی است که به صورت اتوماتیک خاموش و روشن می شود تا نور نامرئی را فیلتر کند. اما گاهی اوقات ممکن است این قطعه فیزیکی (IR Cut) تا حدی در حالت شب گیر کند و به درستی بسته نشود یا اینکه به به هر نحوی آسیب ببیند. به عنوان مثال گاه در دمای بسیار پایین (-20 c) ممکن است فیلتر ir مسدود شود. در این حالت شما تصاویر را به رنگ بنفش یا سبز خواهید دید.

تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته
 

چگونه مشکل صورتی یا بنفش شدن تصویر دوربین را برطرف کنیم

  • بررسی کردن تنظیمات تصویر دوربین

گاهی ممکن است تنظیمات دوربین توسط شخصی بهم ریخته باشد و باعث شده یک روکش صورتی روی تصویر ایجاد شده باشد. برای همین توصیه می شود در ابتدا قبل از انجام هر کاری تنظیمات دوربین مداربسته را چک کنید. معمولا در بخش تنظیمات تصویر دوربین مداربسته یک دکمه پیش فرض وجود دارد که با فعال کردن آن تنظیمات تصویر به حالت پیش فرض برمی گردد. سپس مجدد تصویر را بررسی کنید. در صورت برطرف نشدن مشکل راه های بعدی را بررسی کنید.

  • برد IR LED را خاموش و روشن کنید

برای رفع مشکل بنفش شدن تصویر دوربین می توانید چند بار چراغ ir led را خاموش و روشن کنید تا فیلتر ir به حالت اولیه برگردد. به این ترتیب ممکن است دیگر شاهد تصویر بنفش در مانیتور نخواهید شد.

برای خاموش کردن چراغ های IR LED می توانید در بخش تنظیمات دوربین این کار را انجام دهید. در غیر این صورت می توانید با باز کردن دوربین و جدا کردن فیزیکی کابل مربوطه این کار را انجام دهید. ( جهت انجام این کار می توانید از دفترچه راهنما دوربین مداربسته استفاده کنید).

  • خاموش کردن دوربین مداربسته

منبع تغذیه دوربین را خاموش کنید و حدود 20 ثانیه صبر کنید و مجددا دوربین را روشن کنید. اگر دوربین بی سیم دارید باید باتری را از داخل دوربین خارج کنید. پس از آن مجددا برنامه دوربین را تنظیم نمایید.

  • ریست فکتوری کردن دوربین مداربسته

در بسیاری موارد با برگرداندن تنظیمات دوربین به حالت کارخانه (به خصوص در دوربین های تحت شبکه) فلیتر ir نیز به تنظیمات اولیه بر می گردد. در این حالت ممکن است تا حد زیادی مشکل صورتی شدن تصویر دوربین درست شود.

  • به روز کردن نرم افزار دوربین مداربسته

در موارد بسیار کم ممکن است مشکل از به روز نبودن سیستم عامل باشد. در این صورت بهتر است جهت عیب یابی این بخش را نیز به روز کنید.

  • استفاده از آهن ربا

گاهی ممکن است در دوربین به طور موقت گیر کرده باشد. در این صورت می توانید قبل از باز کردن دوربین از یک آهن ربای قوی استفاده کنید. آهن ربا  را از روبروی لنز بچرخانید، ممکن است در اثر جابجایی آهنربا در مقابل دوربین فیلتر نیز جابجا شده و آزاد شود.

  • قسمت داخلی دوربین را تمیز کنید

در برخی موارد موتور مربوط به روشن شدن چراغ های led در شب به درستی کار می کند اما ممکن است به دلیل جرم فیلتر در جای خود گیر کند و به درستی عمل نکند.

 برای تست عملکرد موتور، دست خود را جلوی لنز دوربین قرار دهید تا با تاریک شدن چراغ های LED IR روشن شود. به صورت معمول شما باید صدای مربوط به موتور فیلتر IR را بشنوید. پس در نتیجه موتور شما درست است اما قادر نیست شیشه فیلتر را حرکت دهد. بنابراین بهترین راه حل باز کردن دوربین و تمیز کردن آن است. البته توصیه می کنیم این مساله را در آخرین مرحله بررسی کنید.

  • فیلتر برش IR را تعویض کنید

چنانچه فیلتر IR Cut آسیب دیده و همیشه گیر می کند، بهتر است کل صفحه ir را عوض کنید. برای سفارش صفحه ir جدید حتما به مدل دوربین مداربسته خود دقت کنید.

  • دوربین جدید بخرید

اگر تمام موارد گفته شده را انجام دادید اما همچنان مشکل تغییر رنگ دوربین درست نشد، تنها راه حل باقی مانده خرید دوربین مداربسته جدید است.

 
بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی  

علت سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته

  • نرسیدن نور کافی به سنسور دوربین مدار بسته

دوربین‌های مداربسته مجهز به سنسوری است که قادر است میزان نور را اندازهگیری کند و دوربین را در حالت رنگی قرار دهد. همچنین با کمک این سنسور باعث تنظیم دید در شب نیز می‌شود. حال اگر نور کافی از محیط به سنسور نرسد، ضبط تصاویر به صورت سیاه و سفید خواهد شد. برای رفع این معزل باید نور محیطی که دوربین در آن قرار گرفته به اندازه کافی باشد.

  • به هم ریختن تنظیمات رنگ  DVR

چنانچه حالت دوربین از AHD به TVI  تغییر کرده باشد، تصاویر دوربین مدار بسته به صورت سیاه و سفید ضبط  خواهد شد. برای رفع این مشکل لازم است به قسمت تنظیمات DVR بروید و مجددا تنظیمات را درست کنید.

 
 
 

علت تار شدن تصویر در دوربین مداربسته

  • افت سنسور تصویر دوربین مدار بسته
  • کثیف شدن سنسور تصویر دوربین مدار بسته
  • تنظیم نبودن فوکوس لنز دوربین
  • افت ولتاژ دوربین مدار بسته

کلام آخر

طبق مباحث مطرح شده تامین نور استاندارد و کافی هنگام نصب دوربین مداربسته برای داشتن تصاویر با کیفیت و خوب بسیار مهم و ضروری است. از این رو چنانچه به این مساله توجه نشود و نورپردازی مناسب و کافی نباشد ممکن است بسیاری از تصاویر را از دست بدهید.

البته باید توجه داشته باشید که میزان و نوع نورپردازی دوربین مداربسته بر اساس نوع محیط و سوژه مورد نظر تعیین می شود. نور پردازی دوربین مداربسته با کمک نور سفید باعث خواهد شد یک منطقه مشخص که محدوده تردد و دید دوربین است، روشن شود. علاوه براین روشنایی به عنوان یک عامل بازدارنده، مانع از اهداف خرابکاران و سارقان می شود.

siavosh بازدید : 55 دوشنبه 30 فروردین 1400 نظرات (0)

اپلیکیشن چیست؟

اپلیکیشن در دنیای دیجیتال به معنای نرم افزار یا ابزاری است که ما می‌توانیم آن را بر روی سیستم هوشمند خود (کامپیوتر، تلفن همراه، تبلت و …) نصب کرده و از آن برای انجام و یا سهولت در انجام برخی کارها و وظایف خود استفاده می کنیم.
اپلیکیشن ها به طور کلی به چند دسته بسیار مهم تقسیم می‌شوند:
برنامه های آب و هوا، آشپزی و رستوران، آموزشی، ارتباطی، امور مالی، پزشکی، تناسب اندام، خرید، رفت و آمد، سبک زندگی، سفر، شبکه های اجتماعی، شخصی سازی، عکاسی و ویدئو، کتاب ها و مطبوعات، کودک، مذهبی، موسیقی و ورزشی و …

 

وظیفه اصلی اپلیکیشن ها چیست؟

اپلیکیشن ها برای آنکه نیازهای ما را بتوانند رفع کنند ساخته خواهند شد، در واقع وظیفه اصلی این برنامه ها استفاده از منابع سخت افزاری برای پیشبرد و ارائه اهداف نرم افزاری در جهت سهولت انجام یک کار می‌باشد.
به طور خلاصه:
برنامه نویس های اپلیکیشن برای ایجاد نیاز یا پاسخ به یک نیاز، با ترکیب منابع سخت افزاری و نرم افزاری، اپلیکیشن های متنوع و خلاقانه ای تولید و آن را ارائه می‌کنند و در ازای آن مبلغی قابل توجه به دست می‌آورند.

 

طراحی اپلیکیشن و مراحل آن چیست؟

به صورت کلی به تمام گام هایی که برای کدنویسی، طراحی گرافیکی، تست و نسخه برداری از یک برنامه انجام می‌شود، طراحی اپلیکیشن می‌گویند. این طراحی به صورت کلی کاری بسیار تخصصی و گاهی اوقات سخت می باشد مخصوصا اگر قرار باشد برای سیستم عامل های مختلف ارائه گردد.

 

مراحل طراحی اپلیکیشن

 

مراحل طراحی اپلیکیشن

 

طراحی اپلیکیشن به صورت کلی از ۸  گام اساسی تشکیل شده است، که البته بسیاری از این مراحل جزلاینفک طراحی، ساخت و ارائه هر محصول یا خدماتی در بازار پر رقابت امروزی می‌باشد.

 

قدم اول: شناخت نیاز

 

در ابتدا شما باید بتوانید یک تصویر کلی از نیاز یا مشکلی که می‌تواند توسط ایده شما در قالب نرم افزار مرتفع شود، داشته باشید.  برنامه شما باید بتواند این نیاز را توام با کاهش هزینه، زمان و … برای مخاطب انجام دهد و بازدهی بالایی داشته باشد.

 

 

 

قدم دوم: جامعه هدف

 

بجای اینکه سعی کنید تور خود را در اقیانوس پهن کنید، وارد یک برکه شوید و تمام ماهی ها را شکار کنید. داشتن جامعه هدف مشخص، بهترین راه برای بالا بردن بازدهی و استفاده از اپلیکیشن شما می‌باشد. در این قدم باید بدانید جامعه هدف شما دارای چه جنسیتی است، چه بازه سنی داشته و مهم تر از همه از چه پلتفرمی برای رفع نیاز خودش بیشتر استفاده می‌کند.
نکته: اگر مخاطب شما ممکن است از چند پلتفرم و یا سیستم عامل برای همگام سازی برنامه شدما استفاده کند، باید این مورد را نیز مدنظر داشته باشید.

 

 

 

قدم سوم: مدل کسب درامد

 

اپلیکیشن شما برچه اساس قرار است سود آفرینی کند؟ در حال حاضر چند مدل متفاوت برای سود آفرینی از طریق برنامه های کاربردی وجود دارد:
اپلیکیشن های پولی
اپلیکیشن های رایگان با پرداخت درون برنامه ای
اپلیکیشن های تبلیغاتی
اپلیکیشن ها با حق دانلود

 

برای انتخاب هرکدام ازین مدل های کسب درامد، توجه به جامعه هدف اهمیت بالایی داشته و جدا از آن شما باید به مسائل مالی اعم از توسعه، بازاریابی، تبلیغات و انتشار نیز اهمیت بدهید.

 

 

 

قدم چهارم: اپلیکیشن را طراحی کنید

 

در گام چهارم شما باید در نهایت دست به کار شده و ایده خود را از کاغذ خارچ کنید، برای طراحی اپلیکیشن شما دو راه اصلی دارید:

 

ـ برون سپاری طراحی به شرکت های مختلف
ـ یادگیری طراحی اپلیکیشن

 

به شما توصیه می‌کنم، اگر می‌خواهید کاری جدی و مهم انجام دهید و طراحی اپلیکیشن برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، آموزش برنامه نویسی اپلیکیشن را در برنامه خود قرار داده و سپس با همکاری با تیم های با تجربه، آنچه مدنظر دارید را به طور کامل پیاده سازی کنید.

 

 

 

قدم پنجم: توسعه نمونه اولیه

 

پس از طراحی اپلیکیشن، وقت آن رسیده که یک نمونه اولیه از برنامه خود را توسعه دهید.
اما اینکار چرا واجب است؟
توسعه نمونه اولیه در اصل تبدیل ایده شما به برنامه با قابلیت های پایه ای آن است. با این کار شما می‌توانید خریداران را برای خرید ایده شما مجاب کرده و فرایند بازاریابی و جذب سرمایه را تسهیل کنید و از طرفی ایده خود را نیز فاش نکنید.

نکته: بدون ارائه نسخه اولیه، باگ ها و ایرادات فنی به چشم نمی آید، ایرادات امنیتی که جز جدایی ناپذیر طرح های جدید است از نظر پنهان بوده و جذب سرمایه و تثبیت در بازار پر رقابت اپلیکیشن کار بسیار سختی خواهد بود.

 

 

 

طراحی اپلیکیشن اندروید

 

 

 

قدم ششم: آنالیز و تحلیل

 

آنالیز اپلیکیشن هایی که در حوزه شما فعالیت می‌کنند اولین قدم و در ادامه پیش بینی روند بازار و کارایی برنامه شما در رفع نیاز بازار نقشه راه شما را به شکل قابل توجهی برای شما روشن می‌سازد.
استفاده از ابزارهای آنالیز مثل Flurry، localytics، preemptive و در ادامه اگر وبسایت دارید آنالیز مخاطبان با ابزار googleanalytics به شما توصیه می‌شود.

 

قدم هفتم: Beta testing

 

تست بتا در واقع اولین فرصت برای شماست تا از جامعه هدف خود بازخورد بگیرید.
با این روش شما نه تنهای می‌توانید ریسک برنامه خود را کاهش دهید بلکه احتمال دیده شدن خود را در مارکت های اپلیکیشن مانند اپ استور به شکل قابل توجی می‌توانید افزایش دهید.

قبل از تست بتا چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

بتا تسترها را شناسایی کنید؛ تحقیقات بازار و درک درست از جامعه هدف، تحلیل بازار فرایند بتا تستینگ را به شکل قابل ملاحظه ای برای شما آسان می‌کند.

 

ایرادات را حذف کنید؛ اپلیکیشن شما باید در پلتفرم های متفاوت به شکلی روان اجرا شود و باگ خاصی ایجاد نکند. تست آلفا به شما کمک می‌کند بیشترین ایرادات و باگ ها را حذف کنید.

 

بازخورد بگیرید؛ در اصل هدف از تست بتا بازخورد گرفتن از کاربران هدف می‌باشد، با تحلیل درست این بازخوردها شما می توانید ایرادات جزئی را حذف و رابط و تجربه کاربری اپ خود را بهبود ببخشید.

 

 

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

 

قدم هشتم: دیباگ و انتشار اپلیکیشن

 

در ابتدا سعی کنید معیارهای ورودی خود را بسنجید، قیف فروش و بازاریابی خود را گام به گام چک کرده و رفتار کاربران را به شکل ویژه تحلیل کنید و با توجه به بازخوردها، اپلیکیشن خود را اصلاح کنید.
پس از طی مراحل فوق شما می‌توانید اپ خود را ارتقا و در نهایت انتشار دهید.
نکته: توجه داشته باشید که انتشار اپلیکیشن پایان راه نیست، بلکه شما باید بتوانید با آپدیت های ماهانه تجربه کاربری خود را دائما بهبود ببخشید تا بتوانید در مارکت خود را پیشتاز کنید.

 

جمع بندی

 

همانطور که مطالعه فرمودید، طراحی اپلیکیشن یک کار تیمی، گسترده، دقیق و البته بسیار مهم است که می‌تواند شما را در اجرایی کردن ایده هایتان کمک کند.
از آنجایی که اغلب شرکت های طراحی اپلیکیشن توانایی اجرای دقیق ایده های شما را ندارند به شما توصیه می کنیم اگر آینده پروژه و اجرای دقیق آن برای شما اهمیت بالایی دارد، خودتان دست به کار شده و مبانی برنامه نویسی جاوا اندروید را به شکل عملی و کاربردی بیاموزید.

siavosh بازدید : 126 دوشنبه 30 فروردین 1400 نظرات (0)

هارد دوربین مداربسته یکی از مهمترین قسمت های سیستم نظارتی جهت ذخیره اطلاعات است. لذا در برخی موارد ممکن است به دلایلی تصاویر دوربین مداربسته ضبط نشود. لذا اولین گام جهت رفع مشکل ضبط نشدن تصاویر تست هارد دوربین مداربسته است. لذا در ادامه به شما یاد می دهیم از کجا بفهمیم که هارد دوربین مداربسته سالم است.

علائم سوختن هارد دوربین مدار بسته

  • هیچگونه تصویری دیده نمی شود و سیستم نمی تواند هارد مورد نظر را شناسایی کند.
  • محتویات هارد بالا نمی آید
  • وجود برخی پیغام ها بر روی صفحه دوربین
  • روشن نشدن دوربین

مراحل تست هارد دوربین مداربسته به صورت دستی

در ابتدا باید وارد منوی دستگاه DVR شده و سپس وارد قسمت Maintenance شوید.

در قسمت  Maintenance زیر منوی  Detect HDD را انتخاب کنید.

سپس گزینه Bad Sector Detection را انتخاب نمایید.

پس از آن در بخش Key Area Detection گزینه Full Detection را فعال نمایید و بر روی گزینه Detect  کلیک نمایید تا وضعیت سکتورهای هارددیسک مشخص شود.

اگر هارد دوربین مداربسته دارای مشکل باشد در بخش بررسی رنگ قرمز نشان داده می شود، در غیر این صورت سبز است و هارد مشکلی ندارد.

 

نکات بررسی وضعیت هارددیسک دوربین

توجه داشته باشید که مراحل بررسی هارد با توجه به ظرفیت آن زمانبر می باشد. بنابراین باید صبور باشید تا تمامی مراحل تا انتها پیش رود.

در قسمت status می توانید روند پیشرفت بررسی را مشاهده نمایید. بعد از اتمام مراحل این گزینه به حالت complete در می آید. در این لحظه است که شما از طریق رنگ نمایش داده شده می توانید پی ببرید که هارد سالم است یا خیر.

 

دلایل صدای ناهنجار هارد دوربین

  • خرابی برد هارددیسک
  • ضربه خوردن هارد یا افتادن از ارتفاع: از آنجا که هارد ها قابل حمل و نقل هستند ممکن است گاها دچار ضربه فیزیکی شوند که بسیار برای هارد خطرناک است و ممکن است باعث بروز صدا در آن شود.
  • نوسانات برق: زمانی که برق دچار نوسان می شود هد هارد توقف می کند و دوباره شروع به حرکت می کند. تکرار شدن این مساله باعث می شود به مرور زمان هد هارد دچار مشکل شود و صدای ریزی را ایجاد کند. همچنین نوسان برق ممکن است باعث شود برد هارد بسوزد. بنابراین توصیه می شود نوسان برق را از طریق یک رابط استاندارد کنترل نمایید.
 

رفع مشکل عدم تشخیص هارد توسط DVR

1-دستگاه دی وی آر را خاموش کنید و آن را باز کنید. اتصال سکوت و منبع تغذیه هارد را بررسی کنید تا مطمئن شوید وصل است.

2-در صورتی که هارد و منبع تغذیه متصل هستند، سوکت هارد را جدا کنید و هارد را از دستگاه خارج نمایید.

3-دستگاه dvr را روشن نمایید و گزینه ریست فکتوری را بزنید تا دستگاه ریست شود.

4-در مرحله بعدی دستگاه را خاموش کنید و هارد را به دستگاه وصل کنید.

5-در مرحله آخر دستگاه را روشن کنید و به بخش تنظیمات دی وی آر بروید و بررسی کنید که دستگاه هارد را تشخیص می دهد یا خیر.

در صورتی که دستگاه dvr همچنین هارد را تشخیص نداد، آداپتور با جریان بالاتر استفاده کنید. اگر باز هم همچنین مشکل دارید این احتمال وجود دارد که هارددیسک شما سوخته باشد.

 

عوامل موثر بر از کارافتادگی هارد دوربین مداربسته

یکی از علت های از کار افتادن هارد dvr مشکل پاور منبع تغذیه است. پاورهای سیستم های نظارتی در مدل های مختلفی طراحی شده است. لذا در بعضی مواقع پاوری که برای دستگاه dvr استفاده می شود ضعیف است و قادر نیست بیش از یک هارد را پشتیبانی کند.

در این مورد متخصصان توصیه می کنند از منبع تغذیه با ولتاژ 3 آمپر استفاده کنید تا توان الکتریکی کافی و لازم برای هارد دیسک را فراهم کند. بعضی از دستگاه های dvr ارزان از پاورهای 2 آمپر استفاده می کنند که قادر به پشتیبانی از 3 هارددیسک نمی باشد. لذا باید در هنگام خرید سیستم نظارتی به این مساله توجه خاص داشته باشید.

دلیل دیگر از کارافتادگی هارد دوبین، افزایش الکتریسیته ساکن و یا زنگ زدگی دستگاه است. لذا توصیه می شود سالانه dvr را بازکنید و با فرچه گرد و غبارها را پاک نمایید تا سیستم خنک تر شود.

عموما دی وی ار های ارزان نمی توانند تصاویر با نرخ فریم های بالا را پشتیبانی کند. به همین دلیل با مشکل ضبط مواجه خواهیم شد.

انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت

انتقال تصویر دوربین مداربسته در باور عموم غیرممکن است اما امکان پذیر است. چندین راه برای انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت وجود دارد. البته به دلیل بسترسازی و وجود اینترنت در هر جایی، انتقال تصویر با اینترنت بسیار ساده تر است. همچنین توجه داشته باشید که برای ضبط تصاویر اصلا نیازی به اینترنت نمی باشد.

نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت

نصب دوربین مداربسته های مداربسته بر اساس نوع تکنولوژی دوربین به صورت آنالوگ و تحت شبکه (IP) صورت می گیرد. جهت ضبط فیلم دوربین مداربسته بدون اینترنت، تنها کافی است که دوربین مداربسته آنالوگ را به DVR و دوربین IP را به NVR وصل کنید. در این صورت تمامی تصاویر در هارد دستگاه  ضبط شده و هم می توانید به صورت آنلاین تصویر را در مانیتور مشاهده کنیم.

 

مشاهده تصاویر دوربین مداربسته در کامپیوتر بدون اینترنت

جهت مشاهده تصاویر DVR و دوربین ههای تحت شبکه را از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر و بدون اینترنت حتما باید کامپیوتر و یا لپ تاپ شما به شبکه Local (شبکه داخلی سازمان) وصل کنید. سپس باید گزینه پلاگین Active X Controls را فعال نمایید. جهت فعال کردن Active X ها مراحل زیر باید انجام بگیرد:

  • اینترنت اکسپلورر را اجرا کنید.
  • سپس وارد منوی Tools آن شوید و Internet Options را انتخاب کنید.
  • بر دکمه Security در بالای پنجره و سپس دکمه Custom level کلیک کنید.
  • سپس پنجره تنظیمات امنیتی باز می شود. در پایین صفحه تنظیمات Active X Controls قرار دارد. سپس باید گزینه “Prompt” یا “Enable” را فعال نمایید.
  • بعد از اعمال تغییرات روی OK کلیک کنید.

بنابراین شما دیگر می توانید تصاویر دوربین مداربسته را ازریق شبکه Local خود ببینید.

 

انتقال تصویر دوربین مداربسته از طریق وایرلس

یکی از روش های انتقال تصویر بر روی موبایل بدون اینترنت استفاده از دوربین های وایرلس می باشد. اما این دوربین ها محدودیت مسافت دارند و از طرفی اگر مانعی بر سر راه دوربین باشد انتقال تصویر به درستی انجام نمی شود. این دوربین ها نهایت بتوانند تا شعاع 100 متری عملیات انتقال تصویر را انجام دهند. به دلیل محدودیت های مسافتی که این دوربین دارد و حساسیت های امنیتی، مشاورین نصب دوربین مداربسته این مدل از دوربین ها را چندان توصیه نمی کنند.

انتقال تصویر بدون اینترنت با استفاده از آنتن‌های رادیویی بلند

با استفاده از آنتن های رادیویی مانند NANO Station می توان انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت را انجام دهیم. پس از نصب دوربین و اتصال آن به DVR یا سرور دوربین مداربسته در مبدا می توان از طریق امواج رادیویی تصاویر را به محل مقصد منتقل کرد.

 

انواع انتقال داده به کمک امواج رادیویی

  • نقطه به نقطه (Point to Point)
  • چند نقطه به یک نقطه (Multi Point To Point)
 
انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت
 
 

نقطه به نقطه (Point to Point)

در انتقال نقطه به نقطه، یک نقطه به عنوان مبدا در نظر گرفته می شود و یک نقطه مقصد. البته اطلاعات می تواند به صورت دو طرفه انتقال کند و اطلاعات از مقصد به مبدا ارسال شود. در انتقال رادیویی دو آنتن باید دید مستقیمی به هم داشته باشند و هیچ مانعی بر سر راه آن نباشد. در غیر این صورت انتقال اطلاعات با مشکل مواجه خواهد شد. برای رفع این مشکل می توان از دکل استفاده کرد.

به عنوان مثال اگر یکسری دوربین در نقطه A قرار داشته باشد. می توان با کمک این آنتن ها اطلاعات را به نقطه B که دستگاه DVR یا NVR وجود دارد؛ انتقال داد. این مدل برای کارخانه هایی مناسب است که می خواهند انبار خود را چک کنند. لذا هزینه کابل کشی دوربین از انبار به کارخانه که سرور و یا دستگاه ضبط تصاویر قرار دارد بسیار هزینه بر خواهد بود. بنابراین این روش با قیمت بسیار پایین تر جوابگو خواهد بود.

 
انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت
 
 

چند نقطه به یک نقطه (Multi Point To Point)

در نوع انتقال چند نقطه به یک نقطه، در واقع یک نقطه مقصد می باشد و بقیه نقاط مبدا. در این مدل تمام آنتن ها اطلاعات خود را با اکسس پوینت به اشتراک می گذارند. در این مدل ممکن است استیشن ها (آنتن ها) با هم تبادل اطلاعات داشته باشند.

 به عنوان مثال یک محوطه بسیار بزرگ مثلا باغ باید در چهار نقطه آن دوربین نصب کرد. بنابراین کافی یک آنتن در ساختمان مرکزی قرار داد.

سپس هر دوربین را به یک رادیو (استیشن) متصل کنید و آنتن رادیو باید به سمت اکسس پوینت یا همان انتن مرکزی (مقصد) باشد. بنابراین شما می توانید خیلی راحت و بدون نیاز به کابل کشی بیش از حد (کاهش هزینه ها) از تمام نقاط دلخواه تصویر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی  

انواع آنتن های رادیویی

Flat: این نوع آنتن دارای زاویه ای با تابش ۹۰ درجه دارد.

Omni : زاویه تابش این نوع آنتن ۳۸۰ درجه است و جهت استفاده اکسس پوینت مناسب تر می باشد.

Sector: زاویه تابش این نوع آنتن دارای ۱۲۰درجه است. این مدل جهت دکل مخابرات بسیار مناسب تر است.

 

طریقه نصب آنتن رادیویی NANO Station چگونه است؟

هنگام نصب آنتن رادیویی باید به موارد زیادی دقت کنید، از جمله:

باند فرکانس: جهت اتصال دو آنتن رادیو باید در هر قسمت باند کاری وجود داشته باشد. در تکنولوژی WIFI دو عدد باند ۲.۵ و ۵.۹ قرار دارد.

فواصل: فاصله هنگام نصب آنتن های رادیویی بسیار مساله مهمی می باشد. جهت این کار باید آنتنی را انتخاب کنید که در این مسافت برد مناسبی دارد و استاندارد است.

زاویه تابش: هر یک از این آنتن ها دارای زاویه تابش مشخصی هستند که در بخش انواع آنتن رادیویی گفته شده است. لذا هر زاویه آنتنی که در مبدا در نظر دارید باید آنتن مقابل آن نیز در همان زاویه نصب شود.

پهنای باند: قبل از خرید آنتن رادیوی حتما مقدار پهنای باند آن توجه کنید. جهت اندازه گیری پهنای باند نرم افزارهای مخصوص وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

فرکانس: جهت داشتن یک مسیری پایا و مناسب باید فرکانسی انتخاب شود که خلوت تر باشد. لذا مواردی که در این بخش باید توجه شود ارتفاع، سطح نویز و… است.

 

مزایای انتقال تصویر دوربین مداربسته

  • افزایش راندمان کارکنان
  • ضبط فیلم یا تصاویر و امکان مشاهده آنلاین
  • کاهش دزدی و خراب ‌کاری توسط مشتریان یا کارکنان
  • بازپخش و پشتیبان‌گیری از تصاویر ضبط شده روی دستگاه
  • امکان چک کردن هشدارهای اشتباه ارسالی توسط دزدگیر و بدون نیاز به مراجعه به محل
siavosh بازدید : 46 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

 

شما به عنوان یک مدیر باید در کار خود خبره باشید، این کیفیت کار شماست که شما را در انجام کار مدیر می کند نه کمیت آن. مدیر شبکه های اجتماعی بودن کار ساده ای نیست. کاری که بشود با روزی ده ها توییت یا چند استاتوس فیس بوکی از پسش برآمد. وقتی که شما یک تیم مارکتینگ می سازید تا از طریق آن کسب و کار خودتان را راه بیاندازید استخدام کردن یک مدیر پروژه با توانایی های خاص باید در اولویت کارهایتان قرار داشته باشد.

اما یک مدیر خوب چه خصوصیاتی دارد؟ در این جا ما ۱۰ مورد از اصلی ترین ویژگی های یک مدیر موفق را برای شما فهرست می کنیم.

1- مدیریت ارتباطات و اجتماعات:

این اولین چیزی ست که شما به عنوان یک مدیر بایستی داشته باشید. اگر شما قرار است یک تیم نظارت بر شبکه های اجتماعی را مدیریت کنید باید هنر مدیریت اجتماعات و جلسات را هم داشته باشید. این بهترین و اولین راه برای طی کردن راه موفقیت شماست. هیچ وقت تجربه ارتباط با مخاطبین، ارزش پاسخ سریع به کاربر و کار در بازار واقعی را از یاد نبرید.

2- آنالیتیکز،آنالیتیکز و آنالیتیکز:

به عنوان یک مدیر شبکه های اجتماعی شما همیشه باید میزان کار و نتیجه ای که به دست آورده اید را ثابت کنید . به جای درآوردن دل و روده ی سایت ها و به دست آوردن نتایج کشف و شهودی و فروختن این نتایج بی پایه و اساس به دیگران، شما به عنوان یک مدیر شبکه های اجتماعی باید به خوبی با برنامه های آنالیز این شبکه ها آشنایی داشته باشید. برنامه هایی مثل Simply Measured و Google Analytics برنامه های خوبی برای شروع هستند.شرکت طراحی سایت

article_image_one_496.jpg

3- برنامه ریزی:

برای شروع یک کمپین درست و حسابی در شبکه های اجتماعی کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. یک مدیر شبکه های اجتماعی در بسیاری از مواقع لازم است تا دو و یا سه کمپین را با هم مدیریت کند. برنامه ریزی گسترده برای اطمینان از درست حرکت کردن و موفقیت یک کمپین بسیار مهم و اساسی ست. توانایی تشریح هدف، خلاقیت در کار، درست ارسال شدن پیام ها،برنامه زمانی و چند ده کار دیگر از بخش های مهمی از یک برنامه ریزی درست هستند که بازی شبکه های اجتماعی را به درستی پیش خواهند برد.قیمت طراحی سایت

4- مدیریت پروژه:

بعد از این که شما برنامه ریزی یک کمپین را به پایان رساندید، حالا وقت اجرا کردن آن است. موفقیت کمپین ها در شبکه های اجتماعی بسته به همه تیم اجرا کننده آن هاست نه تنها شما. برای موفقیت، شما نیاز به پست های وبلاگی، ویدئوها، گرافیک مناسب و لوگوی خوبی برای کارتان دارید. توانایی انجام یک پروژه از لحظه ی شروع تا پایان آن و درست تقسیم کردن مسئولیت ها میان اعضای تیم، یکی از وظایف بسیار مهم شما به عنوان مدیر است. سعی نکنید به تنهایی از عهده همه مسئولیت ها بر بیایید و توقع داشته باشید که همه چیز به خوبی پیش رود. توجه خود را معطوف رهبری خوب و آموزش کار گروهی در تیم خودتان کنید.

5- تولیدات گرافیکی:

تصویر در شبکه های اجتماعی همه چیز است. و حالا که در دهه ی اوج طراحی گرافیک برای وب به سر می برید از ویژگی های تصویری درست و به جا در کارهایتان استفاده کنید و مهارت های عکاسی و ساخت ویدئوی تان را بالا ببرید.

6- اولویت بندی:

اولویت بندی کارها و برنامه ها نه تنها در این رشته کاری بلکه در همه شغل ها بسیار مهم است. به هر حال برای مدیران شبکه های اجتماعی، مهم است با توجه به اهدافشان اولویت هایشان را لیست کنند. هدفتان فروش است یا سامان دهی؟ آیا باید توجهتان را معطوف به تجارت واقعی کنید یا حواستان به سرویس دهی به مشتریان باشد؟ همه ی این چیزها باید تحت نظر مدیر تیم شبکه های اجتماعی باشد. اما شما باید در کارهایتان اولویت بندی داشته باشید.

7- گوش شنوا باشید:

روی مهارت های شنواییتان کار کنید. همیشه تلاش نکنید که بحث را در دست بگیرید بل که با بحث پیش بروید. این کار را هم برای کارهای آن لاین و هم آف لاین انجام دهید. به حرف های افراد تیم و همکارانتان گوش بدهید و از آن ها بازخورد بگیرید. همین کار را با فالوئرهای توئیتر و مشتری های آن لاین هم انجام دهید.طراحی سایت اختصاصی     

8- پوست کلفت باشید:

نمای بیرونی یک کمپانی بودن کار ساده ای نیست.، به خصوص زمانی که با دنیای ناشناخته ای مثل اینترنت روبرو هستید. اجازه ندهید نفرت پراکنی ها شما را نا امید کنند. آن ها را نادیده بگیرید و به کارتان ادامه دهید.

9- بحث کنید:

شبکه های اجتماعی در ابتدای راهشان هستند. بعضی افراد هنوز از ارزش شبکه های اجتماعی برای رشد برندشان آگاه نیستند.منابع کافی برای مطالعه و ارزیابی وجود ندارد و شما هنوز نمی توانید بهترین کاری را که در توانتان هست انجام دهید. اما راه حل چیست؟ کمبودهایش را جبران کنید. یاد بگیرید که چطور ویدئوهای خودتان را بسازید، با آدم های تاثیر گذار اینترنت رابطه ایجاد کنید و ریچ صفحه هایتان را بالا ببرید، طراحی های گرافیکی خاص خودتان را داشته باشید. مدیر شبکه های اجتماعی باید یاد بگیرد که چطور با حداقل ها بهترین کارها را انجام دهد.

10- ریسک پذیر باشید:

شاید این مهم ترین نکته اشاره شده در این لیست باشد، یک مدیر شبکه های اجتماعی نمی تواند ترس از شکست داشته باشد. شبکه های اجتماعی هنوز در حال جنگ برای بقا هستند و بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که آن ها را تجربه کنید و آماده شوید تا با شکست های کوچک و بزرگ روبرو شوید.اما اجازه ندهید که این شکست ها شما را بترساند.

 

طراحی سایت تهران     

 

siavosh بازدید : 49 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

 

زمانی که اینستاگرام آغاز به کار کرد، تنها برای ارسال پست های شخصی کاربرد داشت. کلمه Marketing (بازاریابی) را در اینستاگرام جستجو کنید. از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد. زمانی که می خواهید استراتژی بازاریابی تان را ایجاد کنید، این پلتفرم عالی را فراموش نکنید. ارزش بازاریابی نداشت و برای اهداف بازاریابی استفاده نمی شد. به همین دلیل است که شما باید بدانید که چگونه می توان از اینستاگرام به منظور بازاریابی استفاده کرد.

با این حال، اینستاگرام در سال های اخیر نشان داده که پلتفرم کارآمدی برای بازاریاب هست. شما مخاطبین جدیدی دارید و به شیوه ای که دوست دارند بازاریابی می کنید: بصری (عکس) و پیامی کوتاه امروز استفاده از اینستاگرام توسط شرکت ها افزایش یافته است. اینستاگرام میلیون ها کاربر دارد. این پلتفرم به موقعیتی مناسب برای برندها تبدیل شده است تا پیام های سریع و عکس های شان را به مخاطبین شان بدهند. در این جا پنج روش برای استفاده از اینستاگرام برای دستیابی به اهداف بازاریابی ذکر شده است.

1- از اینستاگرام استفاده کنید تا مخاطبین بیشتری به دست آورید

اینستاگرم هم در سیستم عامل اندروید و هم در iOS موجود است، اما اکنون بازاریاب ها این موقعیت را دارند که در دستگاه های دیگری نیز از اینستاگرام استفاده کنند. کاربران منتظر بودند که اینستاگرام علاوه بر اپلیکیشن به صورت وب سایت نیز ظاهر شود. عکس های اینستاگرام نمایش بهتری از شرکت تان به مخاطب عرضه می کند. از این وسیله استفاده کنید تا از طریق عکس داستان برند شرکت تان را به مخاطبان عرضه کنید. مشاهده شما از این طریق برای همه آسان تر خواهد بود. شما می توانید از این وسیله برای تبلیغ هر آنچه که شرکت تان در حال انجام آن است، استفاده کنید (محصولات/ خدمات، کارمندان، مشتریان، کنفرانس ها). البته باید بین عکس های جالب و عکس های کاری تعادل ایجاد کنید. می توانید از عکس هایی استفاده کنید که مخاطبین را به سابت بکشاند، یا عکس هایی از کارمندان در حال کار و توضیح این که آن ها چه کاری برای شرکت و مشتریان انجام می دهند. باید استراتژی خاصی برای حساب اینستاگرام خود داشته باشید. زمانی که تمام این عکس های در یک صفحه کنار هم قرار داده می شوند، چه جلوه ای خواهد داشت؟طراحی پورتال

article_image_one_440.jpg

2- مسابقات اینستاگرامی ایجاد کنید

اینستاگرام واقعا پلتفرم محبوبی برای راه اندازی مسابقات عکس است. ایجاد چنین مسابقه ای در اینستاگرام کار آسانی ست. شرکت ها می توانند به آسانی از کاربران خود بخواهند که از هشتگ خاصی در زیر عکس های شان استفاده کنند تا در مسابقه شرکت کرده باشند. به آسانی می توانید در میان عکس ها جستجو کنید و از دیگران بخواهید که به عکس های محبوب شان رای دهند. سپس برنده ها را انتخاب کنید. اگر شرکت مسافرتی دارید می توانید مسابقه ای با هشتگ ماجراجویی ایجاد کنید. در این مسابقه از مردم می خواهید که در وهله اول شما را در اینستاگرام فالو کنند و سپس هر عکس را که مرتبط با ماجراجویی است، با این هشتگ ارسال کنند. این عکس می تواند هر ماجراجویی در زندگی و در طول تجربه های مسافرتی آنان باشد. طراحی سایت وردپرس     
می توانید در سه روز به صورت تصادفی یک نفر را برنده اعلام کنید و به او برای مسافرت تخفیفی بدهید. مسابقات اینستاگرام بدین منظور راه اندازی می شوند که به طرفداران تان اعلام کنید که چرا باید شما را دنبال کنند. این کار برای تاثیرگذاری و تعهد مردم عالی است.

3- به دنبال کنندگان تان کدهای جایزه بدهید

شما باید بدانید که مخاطبان تان چه چیزی می خواهند و از چه چیزی استفاده می کنند. این موضوع به شما کمک می کند تا آن ها را حفظ کنید. به این موضوع فکر کنید که شما چه چیزی از مخاطبان تان و اطلاعات مردم شناختی آن ها می دانید. درنظر داشته باشید زمانی که می خواهید برنامه ریزی کنید، تقویمی نیز برای ایجاد محتوای اینستاگرام نیز در نظر داشته باشید. این روشی ست که کسب و کارها دنبال کنندگان شان را در دیگر پلتفرم های رسانه اجتماعی، از جمله اینستاگرام حفظ می کنند. زمانی که عکسی ارسال می کنید، به این فکر کنید که چه چیزی توجه مخاطب را جلب کرده و باعث می شود که باز هم باری دیدن بقیه عکس ها و خواندن توضیحات پاداش دهید. این پاداش می تواند مسابقاتی داشته باشد که شامل تخفیف و کدهای جایزه می شود. طراحی سایت شرکتی

به عنوان مثال، یکی از پیج های موفق یک صفحه فروش پیراهن است که بیش از 473000 فالوئر دارد. آن ها اغلب عکس لباس ها، لوازم جانبی و حتی خریداران را روی صفحه قرار می دهند. آن ها با قرار دادن کدهای جایزه در برخی از پست های شان مخاطبان را کاملا فعال ساخته اند. این موضوع باعث بالاماندن تعداد فالوئرها شده است. همچنین تعداد نظرات و لایک های هر پست به چندین هزار می رسد. شما باید کدهای جایزه ای را به کمپین تبلیغاتی تان اضافه کنید.

4- به مشتریان خود ارزش ویژه ای بدهید

از اینستاگرام برای گرفتن عکس مشتریان و نشان دادن استفاده آن ها از محصولات خود استفاده کنید. مشتریان حامیان عالی برند شما هستند و روشی عالی برای معرفی شما از طریق دیدگاه فردی خارج از شرکت محسوب می شوند. در حالی که صدها یا هزاران نقد و بررسی از شرکت، محصولات یا خدمات شما در اینترنت وجود دارد، منصفانه خواهد بود اگر می شد چند بررسی از مشتریان تان نیز به صورت آن لاین وجود داشته باشد. شما می توانید با پررنگ نشان دادن تجربه های مشتریان ارزش های برنتان را به نمایش بکشید. از اینستاگرام برای خاص شدن مشتریان استفاده کنید تا ارتباطی را که با مخاطبان تان دارید آسانتر کنید و بهبود ببخشید.

5- علاقه مردمی بیشتری نسبت به همایش ها ایجاد کنید

هدف اصلی هر همایش یا برنامه ای جذب مردم برای معرفی محصول یا خدمات تان به آن هاست. شما از این طریق می خواهید آن ها را به مشتری بدل کنید. اینستاگرام می تواند به این مساله کمک کند و جلوه و مکانی برای این همایش فراهم کند. بیشتر کنفرانس ها از هشتگی استفاده می کنند تا شرکت کنندگان بتواننید در اینستاگرام آن را فالو کنند و دیگران نیز از آنچه در جریان است، مطلع شوند. با افزودن اینستاگرام به برنامه تبلیغاتی همایش تان می توانید افراد بیشتری را جذب کنید، غرفه شلوغ تری داشته باشید و تعهد مخاطبان نسبت به شرکت تان را افزایش دهید. اگر از هشتگ آن کنفرانس به خصوص استفاده کنید، مخاطبین عکس های اینستاگرامی شما را می بینند و با سرعت بیشتری می توانند غرفه تان را پیدا کنند. این ویژگی در کنفرانس های کوچک و بزرگ سبب می شود که جلوه بیشتری نسبت به بقیه داشته باشید. زمانی که در مورد استراتژی تبلیغاتی یک همایش فکر می کنید، از شماره غرفه تان استفاده کنید. در هر پستی که ارسال می کنید شماره غرفه را بنویسید و پیدا کردن آن را تسهیل کنید. این یعنی وقتی شما پستی در شبکه های اجتماعی قرار می دهید، پیدا کردن غرفه را برای شرکت کنندگان تا جای ممکن آسان کنید (و اگر امکان داشت آدرس را به صورت بصری و به وسیله یک عکس برای مخاطبان قرار دهید).ساخت سایت        

بیاموزید که چگونه از اینستاگرام به عنوان یک بازار بازاریابی استفاده کنید. در سال گذشته ثابت شده است که اینستاگرام برای تجارت های شرکت با شرکت (B2B) و شرکت با مشتری (B2C) ابزار فوق العاده ارزشمندی ست. شما باید به غیر از اهداف تبلیغاتی در زمان همایش ها از اینستاگرام برای بازاریابی و از آن مهم تر، برای ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید. مشتریان خواستار ارتباطی شخصی، متعهدانه و قابل دسترسی با برند هستند. اینستاگرم به برند اجازه چنین کاری را می دهد. با ورود به سایت اینستاگرام آن را دانلود و شروع کنید به ایجاد ارتباط با افراد و شرکت های دیگر در صنعت خودتان.

 

siavosh بازدید : 212 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

 

فناوری های پیشرفته نظارت تصویری، موضوعات مهم و رایج را در سال 2021 در مسیر خود هدایت می کنند. این موضوعات، کاربرد مداوم از هوش مصنوعی یا AI گرفته تا حفاظت سایبری پیشرفته را شامل می شوند. با افزایش تهدیدات و تلاش دولتها در سراسر جهان برای ایمن تر و هوشمندتر ساختن شهرها، نیاز به راهکارهای نظارت تصویری پیشرفته تر همچنان رو به گسترش است.

ویدئوآنالیتیک مهمترین موضوع در نظارت تصویری

در سالهای اخیر شاهد صحبتها و بحثهای زیادی درباره هوش مصنوعی و قابلیتهای آن در بخش آنالیتیک بودیم. امروزه، استفاده از هوش مصنوعی در تمامی بخشهای نظارت تصویری گسترش یافته است. با این اوصاف، اگرچه هوش مصنوعی به خودی خود شاید یک موضوع جدید به شمار نرود، اما انتظار می رود هوش مصنوعی بر پایه آخرین دستاوردها، رواج زیادی داشته باشد. ویدئو آنالیتیک از نظر بسیاری از کارشناسان مهمترین موضوع نظارت تصویری در سال 2021 به حساب می آید.

هوش مصنوعی مهمترین فرصت را برای متعادل سازی سرمایه گذاری های کلان در شبکه های نظارتی جهان ارائه می کند و همچنین توضیح می دهد که چگونه سیستمهای نظارتی جدید طراحی و استفاده می شوند تا در نهایت ارزش افزوده ایجاد کنند و حفاظت و امنیت را در مکانهای نظارت شده افزایش دهند. وی افزود: هوش مصنوعی از نظر کاربرد، دقت و قیمت در سطوح مختلف رو به رشد و بالغتر شدن است و فرصتی عالی برای کاربران نظارتی مختلف محسوب می شود تا از بازگشت سرمایه شان بهره مند شوند.

گسترش هوش مصنوعی در نظارت تصویری

هوش مصنوعی جدید در سال 2021 همه گیرتر نیز می شود و فناوری هوش مصنوعی را فراگیرتر می سازد. در این پست نوشته شده: امروزه، دوربینهای حفاظتی بیشتری داده هایی که جمع آوری کرده اند را برای سرورها جهت آنالیز شدن ارسال می کنند. هوش مصنوعی جدید بار سنگین انتقال و ذخیره سازی مقادیر زیاد داده به سرور را کاهش می دهد، که موجب افزایش کارآیی، صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه های سرور خواهد شد.

اگرچه فناوری پیشرفته تر هوش مصنوعی مزایای چشمگیری را به نظارت تصویری عرضه می کند، جف ویتنی، نایب رئیس مارکتینگ در کمپانی Arecont Vision Costar توضیح می دهد که برای یکپارچه سازان سیستمهایی که راهکارهای دارای هوش مصنوعی را راه اندازی می کنند و نیز برای کاربران نهایی محصولات حفاظتی به منظور دستیابی به بیشترین بهره وری از محصول، نیاز قابل توجهی به یادگیری بیشتر نیز وجود خواهد داشت.

ما این شرایط را در بازار حفاظتی در محصولات دیگر نیز شاهد بوده ایم که زمان و آموزش بسیاری برای دریافت اطلاعات بیشتری پیرامون فناوری IP، دوربینهای مگاپیکسل، دوربینهای چند سنسوره و راهکارهای ابری صرف کرده ایم. مزایای (هوش مصنوعی) در نظارت تصویری بسیار زیاد هستند، اما دستیابی به بیشتر وعده ها زمان زیادی خواهد برد.

حفاظت سایبری پیشرفته

با افزایش مداوم تعداد دستگاه های متصل به IoT، خطر حملات سایبری نیز افزایش می یابد. مجریان حفاظت انتظار دارند نیاز به حفاظت سایبری در سال جاری همچنان افزایش یابد. این رشد ناشی از قانونگذاری دولتها، تقاضای بازار و نصب و راه اندازی دوربینهای حفاظتی بیشتر، VMS و رکوردرهای بیشتر به ویژه سیستمهای متصل به ابر می باشد. با گسترش روز افزون تکنولوژی های مبتنی بر ابر و همچنین استقبال عموم مردم از اینترنت اشیا حملات سایبری از گروه های هکری مختلف نیز اجتناب ناپذیر خواهد بود. بنابراین حفاظت سایبری موضوع مهمی است که باید در مباحث نظارت تصویری در سال 2021 به آن توجه ویژه شود.

در هنگام تمرکز روی حفاظت سایبری متوجه می شویم که این فناوری یک چارچوب است و تمامی جوانب این سیستم باید با آن تطابق داشته باشند. این سیستم تعامل دوربینها، شبکه، سخت افزار، VMS، رابطها یا یکپارچه سازیها را شامل می شود. اگر در هر یک از این اجزا خلاءی به وجود آید، کل سیستم با خطر عدم امنیت مواجه می شود.

حفاظت سایبری از طریق قانونگذاری جدید و بهترین اقدامات برای دستگاه های IoT متصل به شبکه روز به روز بهتر می شود که این موضوع بر روی ارتقای حفاظت محصولات تولیدکنندگان تأثیر خواهد گذاشت. همچنین به گفته ویتنی، بر روی چگونگی طراحی و راه اندازی سیستم های نظارتی و اتخاذ بهترین اقدامات، مؤثر خواهد بود.

نظارت تصویری در سال 2021

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مدار بسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

راهکارهای مبتنی بر ابر

موج جدیدی از ابتکارات و فناوری های مبتنی بر ابر در راه است. تا اینجا هم فناوری های مبتنی بر ابر همه ما را دچار سرگیجه حیرت آوری کرده است و انتظار می رود نظارت تصویری در سال 2021 شاهد تحولات عظیم تری در حوزه راهکارهای مبتنی بر ابر باشد.

همانطور که گفتیم راهکارهای ابری در سالهای اخیر رواج بیشتری در بخش نظارت تصویری یافته اند. انتظار می رود که نرخ استفاده از این فناوری افزایش بیشتری نیز داشته باشد و کاربران نهایی طراحی شبکه نظارتی خود را از بخش IT اتخاذ کنند، نه بر اساس مفاهیم حفاظتی قدیمی.

توانایی ثبت داده ها به صورت محلی با مدیریت از راه دور و توزیع ویدئو در ابر به کاربران در هر صنعتی که باشند قابلیتهای بیشتری می بخشد. این ویژگی راهکارها را برای شرکتها، دولتها، بخش آموزش، فروش، پزشکی و محیطهای دیگر بهبود می بخشد. علاوه بر این، همانطور که ارائه دهندگان بیشتری خدمات ابری را به محصولاتشان اضافه می کنند، آگاهی بازار نیز افزایش خواهد یافت که منجر به اتخاذ و رواج بیشتر این فناوری می شود.

راهکارهای ابری به تنهایی رشد خواهند کرد؛ چرا که ترکیب دو راهکار ذخیره سازی محلی و ابری در محیطهای صنعتی و شرکتهای بزرگ مورد استقبال قرار می گیرند و راهکارهایی که فقط ابری هستند توسط مشتریان و کسب و کارهای کوچک مورد توجه قرار می گیرد.

توجه بیشتر به حریم خصوصی

حریم خصوصی برای کاربران نهایی هنوز هم یک دغدغه محسوب می شود، اما مقررات و واکنشها به حریم خصوصی بسته به منطقه و کشور، متفاوت است. برای مثال اگرچه استفاده از قابلیتهای تشخیص پلاک خودرو و تشخیص چهره توسط مجریان قانون در برخی مکانها ممنوع اعلام شده است، اما در دیگر مکانها این فناوریها به شکلی گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین کاملا واضح است که با توجه به فشار افکار عمومی برای حفظ حریم خصوصی شهروندان انتظار ما هم این است که نظارت تصویری در سال 2021 شاهد توجه ویژه به موضوع حریم خصوصی افراد باشد.

مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) در سال 2018 به عنوان قدرتمندترین قانون حفاظت از داده ها در جهان معرفی شد. این قانون در اروپا از داده های شخصی مربوط به تمامی شهروندان اتحادیه اروپا و حتی بیرون از آن محافظت و حمایت می کند. از آن زمان به بعد این قانون، الگویی برای کشورهای دیگر شد تا قوانین حمایت از داده های شخصی خود را قدرتمندتر کنند.

ارتقای سخت افزار دوربین

راهکارهای نظارت تصویری پیشرفته تر، همگی نیازمند یک دوربین قدرتمند هستند. حال که هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و یادگیری ماشین بسیار برجسته و رایج شده اند، سخت افزار دوربین باید بسیار قدرتمند و پیشرفته باشد تا همه این فناوریها را در خود داشته باشد.

به همین دلیل، بسیاری از مدلهای جدید مجهز به GPU یا چیپ ست آنالیتیک هستند تا کاربردهای پیشرفته تری داشته باشند. ما همچنین افزایش تقاضا برای دوربینهای بهینه سازی شده برای اجرای آنالیتیک با جدیدترین فناوریهای روز دنیا را انتظار داریم.

بخش دوربین چند سنسوره نیز انتظار می رود رشد و اهمیت بیشتری پیدا کند.  این رشد، رزولوشن بالاتر، نرخ فریم بیشتر و نیاز کمتر به پهنای باند را همراه با راهکارهای ابری ترکیب شده با ذخیره سازی در محل به منظور مدیریت از راه دور و آپلود ویدئو بر روی ابر شامل می شود. همچنین فناوریهای فشرده سازی پیشرفته که پهنای باند مورد نیاز را بدون تأثیر روی کیفیت ویدئوکاهش می دهد، همراه با کدک هایی مانند H.264 و H.265 به تأثیرگذاری خود در صنعت ادامه خواهند داد.

نظارت تصویری از راه

همه ما می دانیم که داشتن دوربین مداربسته در اطراف محدوده کار یا زندگیمان می تواند به محافظت از ما و اطرافیان کمک کند. بدون دوربین حفاظتی، خطرات بیشتری شما را تهدید خواهند کرد و سارقین می توانند راحت تر وارد حریم خصوصی یا کاری شما شده و خسارات زیادی به شما وارد سازند. نظارت تصویری از راه دور به دلیل سهولت و آسان کردن کار تیم های حفاظتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در نتیجه نظارت تصویری در سال 2021 شاهد تحولات بیشتری در زمینه نظارت تصویری از راه دور خواهد بود.

به طور خلاصه، اطمینان از داشتن دوربین حفاظتی برای حفاظت از محل کار و خانه تان اهمیت زیادی دارد. با این حال، می توان سیستم نظارتی را ارتقا داد تا کارآمدتر شده و از شما بیشتر محافظت کند و بدون ایجاد ترس و وحشت، متجاوزان احتمالی را دور کند. در دنیای امروز ما که فناوری ها دائماً تغییر می کنند، می توانیم سیستم های نظارت تصویری خود را ارتقا دهیم تا نظارت بهتری روی آن داشته باشیم. نظارت تصویری از راه دور، روشی ایده آل برای محافظت از هر کس و هر چیزی است، چه در خانه باشید یا محل کار.نظارت تصویری در سال 2021

بیشتر بخوانید:   دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته      دوربین حرارتی        دوربین اچ دی

نظارت تصویری از راه دور چیست؟

برای مدت زیادی دوربین مداربسته یکی از بهترین روش ها برای حفظ ایمنی خانه، اداره و افراد بود. اما افراد متوجه شدند که دوربین ها تنها بیشتر مواقع افراد را دور نگه می دارد و اغلب موارد سارقین، دوربین ها را نمی بینند یا به آنها توجهی نمی کنند. آنان چهره هایشان را می پوشانند و به کار خود ادامه می دهند.

نظارت دوربین مداربسته از راه دور، سیستمی است که می تواند روی دوربین مداربسته کنونی شما نصب شود، یا اینکه روی یک سیستم جدید از قبل نصب شده باشد. این فناوری، تصاویر ویدئویی را به یک اتاق کنترل مملو از کارشناسان آموزش دیده ای ارسال می کند که به صورت شبانه روزی آماده به کار هستند. در این اتاق کنترل، اپراتورها می توانند به هر نوع تماس اضطراری یا حرکت غیر مجاز پاسخ دهند.

نحوه عملکرد دوربین مداربسته از راه دور

نظارت دوربین مداربسته از راه دور با متصل شدن به ویدئوی زنده گرفته شده با سیستم دوربین مداربسته شما کار می کند؛ بنابراین سیگنال و تصاویر می توانند به تیم اپراتورها ارسال گردند. این اپراتورها به صورت شبانه روزی و هفت روز هفته در دسترس هستند؛ در نتیجه اگر مشکلی به وجود آید، می دانید که تیمی متخصص از شما محافظت می کنند. این تیم متخصص آموزش دیده اند تا هنگامی که سیستم راه اندازی شده است، احتمال ورود غیر مجاز را به خانه تان به حداقل برسانند؛ آنان نیز با مسئولان محلی تماس می گیرند تا شخصی که ورود غیر مجاز داشته، زمان کمتری برای فرار از صحنه داشته باشد. این به ویژه در صورتی اهمیت دارد که سارق احتمالی وارد محدوده خانه شما شده باشد؛ زیرا زمان کمتری برای به سرقت بردن وسایل خانه شما و سپس ترک کردن خانه خواهد داشت.

نواقص نظارت دائمی توسط اپراتور انسانی

یکی از مهم ترین سؤالاتی که در مورد نظارت دوربین مداربسته از راه دور مطرح می شود، مسئله نظارت شبانه روزی و دائمی ویدئوها توسط اپراتورهای انسانی است. خوشبختانه بیشتر سیستم های نظارت از راه دور، به سیستم تشخیص حرکت مجهز هستند. تشخیص حرکت این قابلیت را دارد که اگر ورود غیر مجاز به محدوده شما اتفاق بیفتد، یک هشدار برای اتاق کنترل ارسال کند. زمانی که سیستم تشخیص حرکت فعال و هشدار برای اتاق کنترل ارسال شد، تنها اپراتورها متوجه شده و وارد عمل می شوند و هیچکس دیگری ویدئوی زنده دوربین مداربسته شما را مشاهده نخواهد کرد.

بعد از اینکه یکی از سیستم ها فعال شد، یکی از اپراتورهای متخصص فعالیت را آغاز می کند. در حقیقت آنان تدابیر مختلفی را برای جلوگیری از ورود احتمالی سارق می اندیشند تا از بروز هر گونه خسارت یا سرقتی جلوگیری کنند.

علاوه بر سیستم تشخیص حرکت و دوربین مداربسته، سیستم آدرس دهی عمومی یا PA نیز وجود دارد. به عبارت دیگر، اپراتور پس از تشخیص نفوذ غیر مجاز، می تواند از طریق سیستم PA فرمان هایی را فریاد بزند و آن فرد را ترسانده و از خانه دور کند. همچنین می توان به شخص سارق هشدار داد که مسئولین محلی در راه هستند.

نظارت از راه دور در برابر نظارت سنتی

داشتن یک سیستم نظارت تصویری بدان معنا است که شما می توانید از خودتان، کسب و کارتان، کارکنان و خانواده تان بهتر محافظت کنید. چه در خانه باشید یا اداره، اینکه کسی را داشته باشید که مراقب شما باشد، ستودنی خواهد بود.

بزرگترین مشکل دوربین های مداربسته سنتی آن است که قابلیت پیش بینی حوادث را ندارند. به عبارت دیگر، به جای جلوگیری از جرم، تنها آن را ضبط و ثبت می کند. اگرچه برخی بر این باورند که وجود دوربین مداربسته می تواند از ورود غیر مجاز افراد به محدوده جلوگیری کند، اما هر کسی می تواند چهره خود را بپوشاند و به خانه، اداره یا اتومبیل شما وارد شود.

همانطور که اشاره شد، نظارت تصویری از راه دور می تواند این مشکل را حل کند و اطمینان دهد که همیشه و در هر حال از شما مراقبت خواهد کرد.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 501
  • بازدید سال : 9,921
  • بازدید کلی : 21,464