loading...
دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته /
siavosh بازدید : 185 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

نقش-یدئووال-Vide-Wall-در-دوربین-مداربسته,,
برای دستیابی به اهداف نظارتی و امنیتی در مکان ها و سازمان های بزرگ از جمله فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و مترو، مراکز پلیس و کنترل ترافیک به دلیل استفاده از دوربین های متعدد معمولا اتاق هایی با نام اتاق مانیتورینگ در نظر گرفته می شوند. با وجود این اتاق ها نظارت و کنترل تصاویر ارسالی از دوربین های مداربسته با دقت و کیفیت بهتری انجام می گردد.
قاعدتا با وجود تعداد دوربین بالا در این مکان ها نیازمند مانیتور هایی برای مشاهده تصاویر دوربین ها خواهید بود به نحوی که به طور دقیقی بتوان از جزئیات رخداد ها در نقاط مختلف اطلاع یافت.
در برخی از اتاق های مانیتورینگ از سیستم هایی با نام ویدئو وال (Video Wall) برای نمایش تصاویر استفاده می کنند در این مقاله قصد داریم تا شما را با این تکنولوژی آشنا نماییم.
ویدئو وال یک سیستم پردازشگر و یک نمایشگر بزرگ است که شامل بستری از پروژکتور ها و مانیتور هاست که به صورت واحد عمل می کنند.
در مقایسه با یک مانیتور معمولی، ویدئو وال ها به طور معمول اندازه تصویر بسیار بزرگتر و با تعداد پیکسل های بیشتری را ارائه می دهند. زیرا از کنار هم قرار گرفتن صفحات متعدد برای تشکیل یک تصویر بهره می برند. ویدئو وال ها برای نمایش تصاویر بسیار بزرگ که در مانیتور های معمولی جا نمی شوند مناسب هستند.
ویدئو وال بر روی دیوار نصب می گردند و اندازه آنها به گونه ای است که معمولا بخش اعظمی از آن را اشغال می کنند. هر کدام از نمایشگر ها معمولا در همان ابعاد استاندارد نمایشگر های دیگر تولید می شوند و می توانند از 2، 4، 8، 9 و یا حتی صد صفحه نمایشگر تشکیل شوند.
انواع و اقسام آنها هر کدام دارای ویژگی ها، مزایا و ظرفیت نمایشی و انعطاف پذیری مختلفی هستند. صرف هزینه برای خرید این محصول برای سیستم مداربسته خود مستلزم بررسی و مطالعه دقیقی است. زیرا بسیار مهم است .بنابراین شناسایی و مشخص نمودن ابعاد و طراحی ویدئو وال برای هر پروژه بسیار مهم است.
یک سیستم ویدئو وال که به صورت دقیق و موثری با توجه به عوامل محیطی و انسانی طراحی شده باشد میتواند دسترسی راحت و بهینه به تصاویر نقاط مختلف در مکان مورد نظر را برای اپراتور ها در اتاق مانیتورینگ تضمین کند.
این به نوبه خود کمک می کند تا صرفه جویی های لازم در انتقال اطلاعات بصری به حداکثر برسد. توانایی ارائه تصاویر واضح، با کیفیت بالا، و در اندازه های بزرگ از کارایی های عمده ویدئو وال هاست. که به حفظ آگاهی از وضعیت محل در مراکز کنترل، کمک می کند.
تصمیم گیری در مورد انتخاب ویدئو وال، بستگی به عوامل زیادی همچون ابعاد اتاق مورد نظر تعداد دوربین ها، اندازه دیوار و ... دارد. برای مثال ویژگی های سیستمی که در یک محیط عمومی مانند پارک یا فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرد با سیستمی که در یک مرکز کنترل و فرماندهی وجود دارد بسیار متفاوت است.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته


تعیین ابعاد

به طور کلی برای تعیین ابعاد آن می توان نکات زیر را بکار برد:
  • شکل کلی و اندازه یک ویدئووال اغلب باید با توجه به اندازه، شکل اتاق و مقدار فضای موجود بر روی دیوار تعیین شود.
  • نزدیکترین و دورترین فاصله مکان نشستن اپراتور ها از دیوار باید در نظر گرفته شود.
  • انتخاب نمایشگر ها باید مطابق با توانایی آنها در نمایش جزئیات و یا به زبان ساده رزولوشن آنها باشد تا در کار نظارتی اپراتور ها اختلالی ایجاد نگردد برای مثال برای خواندن نوشته های ریز در تصویر به مشکل بر نخورند.

مراحل طراحی و انتخاب

  • بهترین نقطه از اتاق را برای نصب ویدئو وال انتخاب نمایید.
  • موقعیت میز و صندلی های هر اپراتور را تعیین کنید.
  • پس از انتخاب دیوار مناسب برای نصب، ارتفاع ویدئو وال را از کف و در نقطه ای که شروع می شود تا قسمت بالایی و انتهایی دیوار را اندازه بگیرید.
  • سیستم خود را از برندهای مطرح و با دوام و عمر طولانی و در عین حال با قیمت مناسب انتخاب نمائید
  • محل اشیا دیگری مانند آرم شرکت، ساعت، شاخص های فرکانس و ... را که مایلید بر روی دیوار و در کنار نمایشگر ها قرار بدهید تعیین کنید.
  • اکنون اندازه و شکل مورد نظر را برای سیستم ویدئو وال خود تعیین کنید.
  • ابعاد و وضوح هر کدام از صفحات نمایشگر را تعیین نمایید.
  • از یک فروشنده ویدئو وال بخواهید تعداد نمایشگر هایی را که با توجه به اندازه های گرفته شده از اتاق دیوار و ... لازم دارید را محاسبه کند.

   دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

siavosh بازدید : 190 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

حسگر دوربین

وظیفه حسگر دوربین تبدیل پرتو های نور متمرکز به سیگنال ویدئویی متغییر در زمان است و این سیگنال ویدئویی پس از تولید به وسیله ی تجهیزات مخابراتی ( کابل کواکسیال، زوج تابیده شده، فیبر نوری و امواج رادیویی ) از طریق بستر انتقال به مرکز انتقال می یابد.

حسگرهای حالت جامد (Solid-State) برای تبدیل روشنایی تصویر به سیگنال ویدئویی از آرایه های سیلیکونی فوتو- حسگر ( پیکسل-Pixel ) استفاده می کنند. این سیگنال پس از تقویت به منظور نمایش به نمایشگر منتقل می شود. حسگرهای حالت جامد از نظر فن آوری ساخت  به چهار دسته اصلی ۱) CCD، ۲) CPD، ۳) CID، ۴) COMS تقسیم می شوند.در صنعت ساخت دوربین های حفاظتی از دسته اول و چهارم استفاده می شود و توان مصرفی آنها از کسری از وات شروع و به ۸ الی ۲۰ وات برای دوربین های لوله کاتدی ختم می شود .

شارژ الکتریکی پیکسل ها در زمان شکل گیری تصویر روی حسگر دوربین به ولتاژ تبدیل می شود. این ولتاژ ها با استفاده از مبدل آنالوگ به دیجیتال (  Analog to Digital-A/D) به یک دسته عدد تبدیل می شوند و برای پردازش های بیشتر نظیر تنظیم شدت روشنایی و رنگ به واحد پردازش تصویر ارسال می شوند.

چشم انسان تصویر را یکجا نمایش می دهد اما سیگنال ویدئویی در دوربین معمولی یا مادون – قرمز حرارتی پس از پیمایش نقطه به نقطه ی پیکسل های افقی و عمودی حسگر های سیاه – سفید یا رنگی تولید می شود – پیمایش از کنج بالایی سمت چپ تصویر شروع شده و در کنج پایین سمت راست خاتمه می باید.

دوربین های رنگی با اختراع و استفاده از الگوریتم اصلاح رنگ بایر ( bayer array ) و سیستم تعادل رنگ سفید در ساخت دوربین، تولید شدند. در شکل الف نمونه ای از فیلتر سطری اصلاح رنگ بایر نشان داده شده است. این فیلتر از فیلترهای آبی – سبز و قرمز – سبز تشکیل شده است. به علت حساسیت زیاد چشم به رنگ سبز، در این فیلتر رنگ سبز به رنگ های آبی و قرمز بیشتر استفاده شده است. فیلتر دیگری که از آن برای ذخیره اطلاعات رنگی استفاده می شود . فیلتر رنگی CMYG (فیروزه ای، گلبهی، زرد و سبز) است شکل ب . با افزایش تعادل پیکسل های حسگر جزئیات بیشتری از صحنه قابل فیلم برداری می شود.

     

حسگرهای سیاه – سفید و رنگی برای تولید تصویر شفاف و بدون نویز طوری طراحی می شوند که در طی شبانه روز با تغییرات سطح روشنایی سازگار شوند. نتیجه چنین طراحی هایی ساخت دوربین های CCD،  CMOS،  LLL  ICCD و مادون قرمز حرارتی است. بیشترین کاربرد به ترتیب متعلق به CCD، COMS، ICDD و مادون قرمز حرارتی است. به علت حساسیت به نور نزدیک به مادون قرمز حسگرهای CCD و CMOS علاوه بر کاربری های روزانه معمولاً در برخی مواقع از آنها در کاربری های شبانه هم استفاده می شود( شکل حسگر). نقاط قوت و ضعف های موجود در فن آوری ساخت حسگرهای CCD و CMOS باعث شده است که کاربری های متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال به علت فن آوری پیشرفته ی ساخت حسگرهای CCD، این حسگرها در دوربین های صنعتی استفاده می شوند و به علت فن آوری ساخت استاندارد حسگرهای CMOS، این حسگر ها در ساخت حافظه ی رایانه های شخصی استفاده می شوند. از حسگرهای ICCD برای کاربری شبانه و تحت شرایط روشنایی بسیار کم استفاده می گردد و در تاریکی مطلق، مه و گرد و غبار بهترین گزینه حسگرهای مادون قرمز حرارتی هستند.

  1. تجهیزات حفاظت پیرامونی در مدارس
  2. حفاظت سایبری در زمان دورکاری
  3. نکاتی درباره اکسس کنترل
  4. رزولوشن تصویر دوربین مدار بسته
  5. عرضه سری محصولات HDCVI با رزولوشن 4 مگاپیکسل توسط Dahua
  6. دوربین مداربسته تحت شبکه پانورامیک Dahua، بولتی با دید 180 درجه
  7. دوربینهای مداربسته جدید پاناسونیک سازگار با کدک265 و کار در نور کم
  8. نقشه سیم کشی دوربین مداربسته چگونه است ؟
  9. دوربین اسپید دام هایک ویژن + اصطلاحات مهم
  10. هایک ویژن تلفن ویدیویی دو منظوره تحت شبکه ارائه کرد !
  11. تکنولوژی265+ دوربین مداربسته هایک ویژن چیست؟
  12. هایک ویژن سیستم های حمل و نقل هوشمند خود را در کنگره جهانی ITS در سنگاپور عرضه کرد !
  13. قابلیت تشخیص پوشاندن لنز دوربین یا Tampering Alarm دوربین هایک ویژن چیست و چگونه فعال می شود ؟
  14. هوشمند سازی صنایع خرده فروشی (دوربین مدار بسته هایک ویژن )
  15. قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن
  16. نقشه سیم کشی دوربین مداربسته
  17. سیستم کنترل تردد هوشمند هایک ویژن
  18. هایک ویژن از همکاری خود با باشگاه کورینتیانس برزیل خبر داد
  19. هایک ویژن جایزه Red Dot را کسب کرد
  20. همه چیز در خصوص دوربین PanoVu شرکت هایک ویژن

 

siavosh بازدید : 237 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

یکی از مهمترین مباحث در سیستمهای نظارت تصویری و در ارتباط با عملکرد دوربین مداربسته مبحث کدکها و بخصوص کدک H.265 است. کدکهایی که بیش از قبل به استفاده بهینه از حافظه و پهنای باند در سیستمهای نوین نظارت تصویری 4K و حتی 8K جامه عمل می پوشانند.

این تکنولوژی ادعا دارد که می تواند میزان انتقال بیتها (Bitrate) و مصرف حافظه را نسبت به کدک H.264 بیش از 50 درصد کاهش دهد. یعنی با بهینه سازی بیش از 50 درصدی توسط کدک جدید در سیستم نظارت تصویری روبرو خواهیم بود. البته هنوز هم محدودیتهایی وجود خواهد داشت. قبل از اینکه تکنولوژی تصویری H.265 بطور کامل جای تکنولوژی H.264 را در سیستمهای نظارت تصویری بگیرد، چالشها و مسائل بسیاری پیش رو دارد که باید حل شود.

در تصویر بالا یکی از تفاوتهای دو کدک H.264 و H.265 بخوبی قابل مشاهده است.

یکی از چالشهای پیش روی تکنولوژی H.265، تنوع محصولات و برندهاست. با توجه به وجود دو برند سازنده چیپست H.265 با مشخصات مشابه بر روی پلتفرمهای اختصاصی، عملا تفاوتهایی هم در ویژگیهای محصولات بر اساس پلتفرمهایشان وجود خواهد داشت. برای مثال می توان به قابلیتهای کاهش نویز و WDR اشاره نمود. قابلیتهای پردازشی بهتری بر روی سنسورهای تصویری بر اساس تکنولوژی H.265 قابل پیاده سازی است.

نظر Pieter Van de Looveren مدیر ارشد بازاریابی شرکت Bosch Security System در مورد سیستمهای H.265:

راهی که یک شرکت را قادر به کاهش نویز تصویر نماید می تواند عامل تمایز و رقابت باشد. این عوامل رقابتی می تواند براساس طراحی فنی، کیفیت قطعات و مدیریت شرایط نوری همچنان حفظ شوند. کاربران هم معمولا به قابلیتهایی مثل کاهش نویز دیجیتالی، تنظیم دینامیک میزان Exposure و بهبود کیفیت تصاویر بر اساس اهداف یا محیط مورد نظر، بسیار اهمیت می دهند.

 

چالش دیگر با کارکرد دوربین مداربسته سرشاخ می شود. بیشتر تاکیدها به کاهش 50 درصدی نرخ انتقال بیتها (bitrate) بوسیله کدک H.265 بر می گردد که بر روی یک جریان تصویری اعمال می شود. اما شاید H.265 بتواند همین میزان کاهش نرخ انتقال داده ها را بر روی انتقال چندین جریان تصویری همزمان (Multistream) هم پیاده سازی نماید که البته این سوال هنوز پاسخ قطعی ندارد!

کدک H.265 دوربین مداربسته

در تصویر بالا براحتی می توانید به تفاوتها در بحث عددی و تئوری پی ببرید.

بیشتر برندهای سازنده دوربین مداربسته بدنبال راهی برای کاهش bitrate براساس کدکهای هوشمند خودشان بر مبنای کدک H.265 هستند. برای مثال شرکت IDIS در مورد میزان فشرده سازی و پیاده سازی تکنولوژی فشرده سازی پیشرفته اختصاصی خود حتی یک قدم هم فراتر رفته است. کدک هوشمند IDIS می تواند حتی 30 درصد بیشتر از کدک H.265 به کاهش نرخ انتقال داده ها کمک نماید. یعنی عملا کدک هوشمند جدید IDIS (بر مبنای H.265) می تواند نسبت به کدک H.264 میزان نرخ انتقال بیتها را 65% کاهش دهد.

کدک H.265 دوربین مداربسته

بگفته Brain Song مدیرعامل شرکت IDIS Europe :

تکنیک MAT (انتقال مطابق حرکت) شرکت IDIS، میزان bitrate را بوسیله تنظیم هوشمند انتقال داده ها(هم در پخش زنده هم در زمان ضبط) بخوبی کاهش دهد. برای خواندن مقاله اختصاصی می توانید به مقاله فشرده سازی 65 درصدی کدک هوشمند IDIS نگاهی بیندازید.

شرکت پاناسونیک هم قابلیتهای مشابهی ارائه می نماید. بگفته Karen Sangha مدیر بازاریابی بخش Security Solution شرکت پاناسونیک کارایی و قابلیتهای H.265 فراتر خواهد رفت. علت آنکه آخرین محصول شرکت پاناسونیک، i-PRO Extreme از ترکیب کدک H.265 و تکنولوژی کدینگ هوشمند اختصاصی استفاده می نماید به همین موضوع باز می گردد. درواقع دوره های بعدی انتقال داده ها بوسیله اولویت فعالیتها در صحنه و براساس میزان کیفیت تصاویر ضبط شده می تواند متفاوت باشد.

در انتها چیزی که کاربران در این دوره بدنبالش هستند، رزولوشن بالاتر، حافظه و استفاده بهینه تر از پهنای باند می باشد که H.265 این نیازها را مرتفع می نماید. ضمن اینکه هزینه های کاربران را نیز کاهش می دهد. اگرچه هنوز این تکنولوژی در ابتدای راه است و هنوز مسائل فنی بسیاری برای حل وجود دارد ولی محبوبیت و حتی فروش محصولات نظارت تصویری با کدک H.265 نشان از آینده غیر قابل انکار این تکنولوژی خواهد داشت.

    تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

siavosh بازدید : 248 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

در ابتدا باید این را درنظر داشته باشید که در بسیاری از موارد با تغییر حتی یک دستگاه در داخل شبکه دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری نیاز می شود کل زیر ساخت هم تغییر نماید.

نوشتن لیستی کامل و تهیه فاکتور خرید و پیشنهاد برای تجهیزات زیرساخت شبکه سیستم نظارت تصویری کار آسانی است اما این در صورتی است که شما دقیقا بدانید چه می خواهید و چطور قرار است سیستم به کار گرفته شود. ضمن اینکه لیست هر شرکت و کسب و کار و شرایطی منحصر به همان موقعیت است و شبیه پازلی جدید در هر پروژه عمل می نماید.

این را هم در نظر داشته باشید که گاهی همه چیز بخوبی پیش نمی رود و حضور عوامل محیطی یا تئوری فکری جدید کاربران کار را گره می زند.

اول به مفهوم این می پردازیم که اصلا طراحی زیرساخت یک شبکه برای استفاده از دوربینهای مداربسته تحت شبکه و با استفاده از PoR در سیستمهای نظارت تصویری امنیتی یعنی چه؟

اول از همه یک نقطه مرکزی برای کار در نظر بگیرید که بطور تئوری همه تجهیزات مثل دوربین مداربسته یا دستگاههای کنترل دسترسی قرار است از آن نقطه مسیریابی شوند. این نقاط مبدا، ممکن است در بعضی پروژه ها متعدد باشند و هر کدام نیاز به استفاده از چارچوب ارسال و دریافت ویژه ای برای داده ها داشته باشند(IDF).

برای هر یک از این نقاط و موقعیتها باید موارد زیر در نظر گرفته شوند:

تعداد و نوع دوربینهای مدار بسته مد نظر

  • شرکت سازنده و مدل هر یک از دوربینهای مداربسته را باید بدانید. اطلاعات کافی به محاسبه نیازمندیهای پهنای باند و PoE کمک می نماید.
  • قرار است چه تعداد دوربین مداربسته در این محل نصب شود؟ اگر دوربینهای مداربسته متفاوتی از برندهای مختلف برای آن در نظر دارید باید همه را لیست نمایید.
  • همه اعداد و ارقامی که از فواصل بدست آمده محدودیتی برابر با حداکثر 90 متر )290 فوت( خواهند داشت تا بتوانیم از قابلیت PoE استفاده کنیم. یعنی حداکثر فاصله بین اتصالات باید کمتر از 90 متر باشد. شاید شما تنها به محدودیت 100 متری PoE فکر کنید اما بازهم این حداکثرها به نوع و برند کابلهای شبکه ای بر می گردد که قرار است مورد استفاده قرار دهید. یعنی میزان مقاومت کابل و تغییر کارایی سیستم مهم خواهد بود. موارد استثنا را نیز نمی توانیم در برنامه ریزی در نظر بگیرید وگرنه یکی از بهترین گزینه ها مثلا سیستم PoE + شرکت Uniview خواهد بود که به بهترین شکل تا 300 متر می تواند PoE و ارسال داده ها برای یک دوربین مداربسته را میسر نماید.

نوع کابل شبکه مورد استفاده

  • چه کابلی برای نصب استفاده شده است؟ وقتی کابل کشی موجود که از تغییر کواکسیال و آنالوگ به شبکه IP رسیده است ممکن است بخشهایی هنوز از کواکسیال یا فیبر نوری در سیستم استفاده کرده باشند. برای کابل کواکسیال از استاندارد RG59 استفاده می شود اما مهم است که در نظر گرفته شود. زیرا کابلهای بسیار قدیمی ممکن است از محافظ آلومینیومی در ساختشان استفاده شده باشد که باید حتما برای رسیدن به مقاومت بالاتر در کابلها از نوع جدید بدون محافظ استفاده شود.
  • در نصب کابلهای جدید شبکه از استانداردهای Cat 5e و Cat 6 استفاده می کنند.
  • فیبر نوری خیلی پیچیده تر است و باید در ابتدا نوع ارسال مشخص شود.
  • مشخص نمایید که نوع ارسال کدامیک از حالات Single یا Multimode خواهد بود. سپس باید سایز کابل و فیبر را در نظر داشته باشید که قابلیت هماهنگی با نوع ارسال را داشته باشد. برای حالت ارسال Single باید از کابل 9/1.25 استفاده شود و در حالت Multimode نیز می تواند در دو ابعاد 62.5/1.15 یا 50/1.25 باشد که بستگی به فاصله خواهد داشت. جدا از این موارد، مودمهای کابل فیبر نوری باید هماهنگ با هر کدام از مشخصات باشد و پهنای باند مناسبی را پشتیبانی نماید. توسط لوازم بیشتری که نقش تبدیل را بازی می کنند نوع کابل می تواند مثلا تنها UTP یا کابل شبکه معمولی بوده و بصورت مستقیم دستگاه به شبکه متصل شود. برای کابلهای کواکسیال و زوج سیم و فیبر نوری در شبکه نیاز به تجهیزاتی برای تبدیل نوع ارسال وجود خواهد داشت.

طول کابل

تعیین تقویت کننده مورد نیاز : همانطور که قبلتر گفتیم برای هر نقطه مرکزی  محدودیت ارتباطی با فواصل حداکثر 85-90 متری وجود خواهد داشت. برای مسافتهای بیشتر باید از کابلهای بلندتر از میزان استاندارد در کنار تقویت کننده هایی با پهنای باند و PoE مورد نیاز بهره ببرید. استفاده از هر دستگاهی در مسیر انتقال، نیازمند دقت بر روی تاثیراتش در پهنای باند و PoE خواهد بود.

منابع تامین انرژی PoE و تجهیزات شبکه(سخت ترین بخش کار)

  • مدیریت متغیرها : وقتی استانداردهای IEEE بر سر شبکه ها و ارتباطات و PoE سایه افکنده باشد، مهمترین چیزی که باید در موردش نگرانی داشته باشیم نبود هرگونه استاندارد و معیار از طرف خودمان است. تعیین PoE بر اساس بودجه و اینکه قرار است چطور مورد استفاده قرار گیرد معلوم خواهد شد. از وضعیت پهنای باند سویچ داخلی یا سوئیچ اصلی گرفته تا تعیین پورتهای اختصاصی برای اختصاص پهنای باند مورد نیاز به یک دوربین مداربسته بستگی به همین پارامترهای هدف خواهد داشت.
  • دو چیز مهم در ذهنتان داشته باشید: اول اینکه پهنای باند شما باید در تمام مسیر انتقال داده ها ثابت باشد. دوم اینکه منابع تغذیه PoE نتنها باید قادر به تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز کار دستگاهها باشند بلکه باید از دستگاهها در برابر شوک الکتریکی راه اندازی مجددا دستگاهها یا نوسانات برق جلوگیری نماید.
  1. هایک ویژن
  2. دوربین مداربسته هایک ویژن
  3. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  4. انواع دوربین مداربسته
  5. بهترین دوربین مداربسته
  6. دوربین مداربسته چیست؟
  7. تجهیزات دوربین مدار بسته
  8. دوربین مداربسته
  9. قیمت دوربین مداربسته
siavosh بازدید : 239 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی تقریبا بیشترین سهم در قبضه بازار دوربین مدار بسته را دارا هستند. بسیاری از شرکتهای تولیدکننده دوربینهای مداربسته تمرکز اصلی تولیدات خود را معطوف به دوربینهای مدار بسته 4 مگاپیکسلی کرده اند.(به عنوان محصولات بروز پس از دوربین مدار بسته 1080P)

ضعفی که عملا در دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی نسبت به دوربینهای مداربسته 1080P دیده می شود بیشتر در شدت نوری کمتر از 200 لوکس بچشم می آید. در این شدت نوری که صحنه اتفاقا اصلا تاریک هم نیست عملا ضعفی در دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی ظاهر می شود که در دوربینهای مداربسته نور فوق العاده کم و 1080P وجود نخواهد داشت.

در این متن بیشتر به این ضعف دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی خواهیم پرداخت.

عملکرد ضعیف در صحنه نسبتا روشن

در آزمایشی که عکس آن را در زیر به نمایش می گذاریم چندین دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی در صحنه هایی با شدت نور مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند. می توانید در تصاویر مقایسه نمایید:

کیفیت دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی

فروشگاه هایک ویژن   hikvision

در میزان نور 150 لوکس(عکس سمت راست) در مقایسه با شدت نور 300 لوکس در تصویر سمت چپ جزئیات کمتری دیده می شود و عملا در تصویر 150 لوکس جزئیات زیادی از بین رفته اند! برای مثال ویژگیهای چهره و موی سر و حتی عینک روی صورت فرد(در 150 لوکس) بخوبی دیده نمی شود.

این تاثیرات در دوربین مداربسته 1080P یا دوربین مداربسته 720P با رزولوشنهای HD، کمتر دیده می شود. در تصاویر زیر مشاهده می کنید که جزئیات تقریبا در هر دو شدت نوری به یک اندازه است و تفاوت ناچیزی وجود دارد:

کیفیت دوربین مداربسته 4مگاپیکسلی

 تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته 

عملکرد ضعیف در صحنه ای با شدت نور کم

در شدت نور کم، کارایی دوربینهای مداربسته 720P و 1080P نیز ضعیف است. برای مثال تصویر زیر مربوط به دوربینهای مداربسته بدون نور IR در شدت نور 1 لوکس است. دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی بطور کامل تصویر سیاهی خروجی می دهد در حالی که دوربین مداربسته 1080P و دوربین مداربسته 720P تصاویر واضحتری ارائه دادند. در تصویر زیر مشاهده می کنید که دوربین مداربسته 720P براحتی تا دو خط اول جدول تست بینایی را نیز نشان می دهد:

کیفیت دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی

کارکرد ضعیف جبران شده با نور IR

این کارکرد ضعیف در نور کم با استفاده از منبع نور داخلی IR کمی تخفیف پیدا می کند و این در تعداد وسیعی از دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی صادق است. در دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی با برند هایک ویژن و داهوا، همه مدلها تقریبا دارای منبع نور IR داخلی هستند در حالی که در برند Axis مدلهای بسیاری هستند که اصلا منبع نور IR داخلی ندارند.

با خاموش کردن سیستم نور IR در دوربین مداربسته بولت دیدیم که عملکرد بسیار ضعیفی دارد و تقریبا تصویری تمام تیره بشما می دهد ولی با روشن شدن نور وضعیت بهتر می شود:

کیفیت دوربین مداربسته 4مگاپیکسلی با IR

درنظر گرفتن میزان لوکس مقبول در دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی

همانطور که در مقاله های پیشین گفتیم، خیلی روی میزان لوکس مشخص شده برای دوربینهای مداربسته حساب باز نکنید.

بسیاری از این اعداد و ارقام گارانتی اجرایی ندارند. برای مثال، در مشخصات دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی Axis مدل M3046 آمده است که حداکثر تا شدت نور 0.3 لوکس می تواند تصویر برداری نماید(آستانه تصویر برداری وحساسیت تا 0.3 لوکس). اما با توجه به تصویر بالا میبینید که در سطح نوری با 450 برابر بالاتر از آنچه در مشخصات آمده است هنوز کیفیت تصویر بسیار پایین است. همین حالت در بسیاری دیگر از دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

شماره نمایندگی هایک ویژن  hikvision  دوربین مداربسته tvt    بهترین دوربین‌ مدار بسته

siavosh بازدید : 227 سه شنبه 25 خرداد 1400 نظرات (0)

اگر نیاز دارید در محلی دوربین نصب میکنید چهره افراد را زیر نظر داشته باشید سعی کنید از سیستم دوربین های تحت شبکه استفاده کنید.

جدیدا در بازار سیستم های AHD و Turbo HD مد شده و در نمایشگرهای موجود در فروشگاههای مداربسته شاهد تصویر خوبی از این دوربین ها هستیم.

نکته مهم راجع به این سیستم ها این است که هر چند در مقایسه با سیستم های آنالوگ معمولی کیفیت بالاتری دارند ولی باید توجه داشت که این همان سیستم آنالوگ است و دلیل کیفیت بهتر آن وجود پردازنده های نرم افزاری گرافیکی است و در واقع شما همچنان در تشخیص چهره افراد دچار مشکل خواهید شد.

 

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       هایک ویژن  

 

_76467784_76299703 axxonsoft-face-intellect-cctv-software

Facialrec1-2 facial-recognition-markers-640x353

 

بهترین راه برای ثبت چهره ها در تصاویر ضبط شده استفاده از دوربین های دیجیتال و مگاپیسلی است چون این نوع دوربین ها به صورت کلی دارای مکانیزم متفاوت و پروتکل مجزا نسبت به سیستم آنالوگ هستند.

hikvision    تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

siavosh بازدید : 208 سه شنبه 25 خرداد 1400 نظرات (0)

 

همانطور که از اسم آن پیداست مکانیزم این دوربین بسیار شباهت به تصویری چشم ماهی دارد.

با وجود این دوربین ها ، اگر در جای صحیح نصب شود دیگر نقطه کور وجود ندارد و همه محیط تحت پوشش دوربین قرار میگیرد.

شرکت های زیادی دست به تولید این دوربین زده اند و به یاد داشته باشید این دوربین فقط در بستر شبکه کار میکند و نمونه آنالوگ ندارد.

تصویری که از دوربین فیش آی به دست می آید یک تصویر 360 درجه است که توسط NVR یا نرم افزار نصب شده روی

کامپیوتر یا سرور میتوانید آن را به اشکالمختلف قابل نمایش کنید.

متوانید نحوه نمایش تصاویر را به حالت 4 تکه تبدیل کنید و تنظیم کنید که هر تکه از آن به یک نقطه دلخواه شما متمرکز

باشد یا میتوانید به حالت دو تصویر 180 درجه تبدیل کنید و یا چندین تصویر کلی …

توجه داشته باشید که در طی تبدیل نحوه نمایش به اشکال مختلف میتوانید به نقاط خاص مد نظر خود در تصاویر زوم کنید

ولی در آن لحظه از دیدن نقاط دیگر غافلمی شوید اما جای نگرانی وجود ندارد چون در هر حالت از نمایش تصویر که باشید

دستگاه و نرم افزار تصاویر را به صورت کلی ذخیره میکند و شما در بازبینی تصاویر ضبطشده باز هم میتوانید شکل و نحوه

نمایش آنها را تغییر دهید.

عموما دوربین های فیش آی داری میکروفن هستند و قابلیت ضبط صدای بسیار قوی محیط را دارند و در اکثر مدل های

موجود نویز صدا توسط سیستم ضد نویز داخلی دوربین گرفته میشود و صدای خالص و بدون نویز را ذخیره میکند.

دوربین های فیش آی به سه شکل قابل نصب میباشند:

سقفی – دیواری و زمینی

توجه داشته باشید در بعضی از محیط ها نمیتوانید دوربین فیش آی را نصب کنید:

بر روی سقف هایی که همسطح نباشند . مثل سقف بعضی از پارکینگ ها که پله پله است.

در جایی که ارتفاع سقف زیاد باشد

در جایی که ارتفاع سقف کم باشد

در محیط هایی که نور کمی وجود داشته باشد ، چون اکثر این دوربین مجهز به چراغ مادون قرمز IR  نیستند ولی لوکس

تصویر آنها بسیار پایین است (لوکس هرچقدر کم باشد میزان دید دوربین در کمترین نور امکان پذیر میشود ) و بنا بر این در

تاریکی قابل نصب نیست.

  1. دوربین مداربسته
  2. دوربین مداربسته
  3. قیمت دوربین مداربسته
  4. دوربین مدار بسته
  5. خرید دوربین مداربسته
  6. خرید دوربین مدار بسته
  7. فروش دوربین مداربسته
  8. دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین هایک ویژن

siavosh بازدید : 227 سه شنبه 25 خرداد 1400 نظرات (0)

h.264 یک فرمت ویدیویی است که در زیر مجموعه فرمت MPEG4 قرار میگیرد و نسبت به آن نیز دارای حجم کمتری می باشد.
معمولا برای دستگاه های ضبط دوربین مداربسته از این فرمت استفاده می شود چون علاوه بر ذخیره با حجم کم باعث می شود فضای هارد دیسک دیر تر پر شود و مدت زمان بیشتری را در حافظه خود نگهداری کند و همچنین کیفیت اصلی تصاویر حفظ شود . hikvision

هایک ویژن   دوربین مداربسته آنالوگ 

 

در جواب باید گفت خیر
علت قرار دادن آرم H.264 هنگام روشن شدن در بعضی دستگاه های DVR  و NVR این است که آن دستگاه دارای مارک و برند خاصی نیست و به جای صفحه خالی فرمت ضبط آن را قرار میدهند . به اصطلاح به این دستگاه ها NO NAME  بی نام گفته می شود که اکثرا ساخت چین می باشند و دارای کیفیت و دوام مطلوبی هم نیستند. البته متاسفانه امروزه در بازار ایران بسیاری از این دستگاه ها یافت میشود که به دلیل ارزانی و عدم آگاهی مردم باز هم متاسفانه بیشترین فروش و همچنین بیشترین آمار خرابی را دارند.

 

بیشتر بخوانید:     پکیج دوربین مداربسته  نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته 

siavosh بازدید : 130 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

در کتاب عصر عدم قطعیت، که در سال 1977 منتشر شده است، نویسنده جان کنت گالبرایت می نویسد: “همه رهبران بزرگ تاریخ یک ویژگی مشترک داشته اند: تمایل به مقابله بدون چون و چرا با اضطراب اصلی مردم در زمان های مشخص. این اصل ، و نه چیزهای دیگر ، جوهره رهبری است. ”

چهار دهه از تاریخ انتشار این کتاب می گذرد و ما امروز با هیچ اطمینان دیگری روبرو نیستیم؛ سطح اضطراب زیاد است و اخبار جعلی بخشی از فرهنگ رسانه های جمعی و خوراک روزانه ما شده است. با توجه به این نکته سوال اصلی این است که رهبران امنیت و فناوری برای رفع ترس، محافظت و اطمینان بخشی به مردم چه کاری می توانند انجام دهند؟ نقش مردم برای تغییر مسیر آینده تحولات تکنولوژیک در جهت منافع جمعی چیست؟

همه گیر COVID-19 بزرگترین شتاب دهنده تحول دیجیتال است که من تاکنون دیده ام. ما مجبور شده ایم در دنیایی زنده بمانیم که تنها گزینه برای ادامه حیات توسعه فضای دیجیتال بود. راه حل های دیجیتال ما را به یکدیگر متصل کرده است، ما را قادر به کار می کند فعالیت های خود را ادامه دهیم و خیابان ها و خانواده های ما را ایمن نگه می دارد. حتی این فضا به دانشمندان کمک می کند تا یک واکسن موثر برای مقابله با این بیماری در یک بازه زمانی بی سابقه تولید کنند. اکنون وقتی به سمت بعدی جدید می نگریم، در حال ورود به دوره ای جدید برای تفکر خلاق و ??مدل های نوآورانه کسب و کار هستیم. با این حال ، اولین و مهمترین فکر جمعی ما در این زمینه باید بر فناوری ها و مسئولیت های متقابل با این فناوری های جدید متمرکز باشد. این فناوری های می تواند همزمان که پیشرفت در جوامع ما ایجاد می کند، از سوی دیگر ما را به برده های شرکت های غول تکنولوژی نیز تبدیل کند!

کاهش اعتماد عمومی

اشتباه نکنید، دنیای امروز اگر چه مملو از تکنولوژی های جدید شده است اما این به معنای پیشرفت جامعه بشری نیست. مردم کل جهان عمیقا از چشم انداز آینده جهان ناامید شده و اعتماد در میان جوامع ما در کمترین حد خود قرار گرفته است. در سال 2020، تحقیقات مختلف نشان می دهد که کاهش قابل توجهی در اعتماد عمومی به بخش فناوری ایجاد شده است. از هر پنج نفر در جهان امروز ما سه نفر معتقدند که تغییرات تکنولوژیکی خیلی سریع اتفاق می افتد و در نتیجه چنین سرعت تغییراتی میزانی از عدم اطمینان را نیز در میان مردم ترویج می کند. بنابراین کاملا واضح است که اعتماد به فن آوری به میزان قابل توجهی در میان مردم عام کاهش یافته است. بسیاری از این موارد مربوط به سوظن های ایجاد شده توسط فضای مجازی و تکنولوژی های گسترش اخبار متناقض است که نه تنها در مورد اندازه تغییرات تکنولوژیکی بلکه در مورد داده ها و حریم خصوصی نیز صادق است.

استفاده مسئولانه از فناوری

استفاده مسئولانه از فناوری اعتماد نسبت به فناوری های نوین را دوباره در زمانی ایجاد می کند که زندگی ما با آن فناوری ها بتواند ارتباط ذاتی برقرار کند.  اولویت بندی به سازمان ها این فرصت را می دهد تا اعتماد مشتریان و کارمندان را جلب کنند. این موضوعی بسیار فراتر از انطباق و انعطاف پذیری سازمان ها نسب به پذیرش فناوری های جدید  یا روابط عمومی است.

کارمندان شرکت های با اعتماد بالا گزارش می دهند که آنها انرژی بیشتری در محل کار خود دارند ، 50? بهره وری بیشتر و مشاغل بیشتری دارند. همچنین اعتماد دومین عامل مهم خرید در برندها است.به هر حال ما در حال حاضر به دلیل عدم مدیریت درست مسیر فناوری های ایجاد شده در 30 سال گذشته به حدی عدم اطمینان را در جامعه ترویج کرده ایم که هیچ کس به دیگری نمی تواند اعتماد کامل داشته باشد. این موضوع سطح اضطراب عمومی جامعه را افزایش می دهد و به دنبال آن شاهد افزایش بیماری های مختلف در جامعه هم هستیم.

 

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

بنابراین کاملا واضح است که دولت ها و شرکت های مختلف باید به شکلی موثر مدیریت فناوری ها را به سمت بهبود سلامت جامعه سوق دهند و از سو استفاده شرکت ها از این فضا جلوگیری سریع باید صورت بگیرد.

قانون گذاری و همچنین نظارت بر نحوه استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در شرکت های بزرگ یک موضوع بسیار مهم است و در نتیجه اگر چنین خواست هایی که در میان مردم فراگیر شده است را نتوانیم برآورده کنیم در آینده نزدیک شاهد افزایش نارضایتی ها در کل جوامع دنیا خواهیم بود. این چشم انداز زیاد جذاب نیست و البته ممکن است از دل چنین نارضایتی هایی هیولایی به نام جنگ جهانی سوم را نیز شاهد باشیم.

وجود چنین چارچوب هایی در دسترس بسیار حیاتی است، زیرا فضای دیجیتال در زندگی ما همه گیر شده است و طی سالهای آینده نیز شاهد افزایش این موج های پی در پی تکنولوژی های دیجیتال خواهیم بود.

ما عادت کرده ایم از کنفرانس ویدیویی برای برگزاری جلسات ، ANPR (تشخیص خودکار شماره پلاک) برای ردیابی استفاده از وسایل نقلیه در شهرهایمان و نقض نقاط ضعف اقدامات ویروس کرونا ، و شمارنده های اشغال برای کمک به فاصله اجتماعی استفاده کنیم. به ویژه رشد نظارت تصویری و تجزیه و تحلیل ، نگرانی های مربوط به نقض حریم خصوصی و امنیت داده های ویدیویی را برجسته می کند.

اولین راهکاربرای مقابله با سواستفاده شرکت ها از تکنولوژی بر علیه عموم مردم، توصیه های اخلاقی به رهبران و تولیدکنندگان و توسعه دهندگان این تکنولوژی هاست تا آنها را مجاب کنیم در جهت ارتقای جامعه جهانی این فناوری ها را توسعه دهند نه آنکه از این فناوری های برای منافع گروهی خاص سواستفاده کنند. اما آیا تنها به تذکرات اخلاقی می توانیم اکتفا کنیم؟

همزمان با انقلاب تکنولوژی نیاز به یک انقلاب اجتماعی داریم

تجربیات ما در مقابل غول های تکنولوژی دنیا مانند فیسبوک، آمازون و گوگل و … نشان می دهند که این شرکت ها می توانند در امور سیاسی کشورها مداخله گری و تخریب گسترده ای ایجاد کنند. دولت های قدرتمند نیز در جهت منافع خود از این شرکت ها در جهت رسیدن به منافع اقتصادی خود در دیگر کشورها سواستفاده می کنند. این موضوع در جریان انتخابات سال 2016 آمریکا به شدت برجسته شد و همه دنیا شاهد یک رسوایی در سو استفاده از دیتاهای دیجیتال مردم آمریکا توسط شرکت فیسبوک در جهت منافع سیاسی طیفی خاص بودند. از آن زمان تا امروز نزدیک به 4 سال می گذرد و گزارشات سواستفاده از تکنولوژی از سوی شرکت ها و دولت ها در حال گسترش است.

بنابراین صرف تاکید کردن به امر اخلاقیات نمی تواند مانعی در مقابل شرکت ها و رهبران تکنولوژی دنیا برای عدم سواستفاده از قدرت آنها در دنیای دیجیتال شود. ما نیاز به یک نظارت جمعی و ایجاد پلتفرم های جایگزین داریم که بجای آنکه در دستان اشخاص و دولت ها متمرکز شده باشد، مدیریت آن توسط مردم کل دنیا انجام شود. تکنولوژی هایی مانند بلاک چین اولین تلاش ها در این راستا است و انتظار می رود که در دهه سوم قرن 21 شاهد گسترش چنین تکنولوژی هایی بیش از گذشته باشیم.

توسعه همکاری ها برای توزیع برابر فناوری های جدید

همچنین در صنعت گسترده تر ، با دولت و به طور کلی جامعه ، همکاری بیشتری لازم است. تا زمانی که همه شهروندان به ابزار انعکاس و بازخورد استفاده از دیجیتال (و داده های آنها) مجهز نباشند ، قدرت به سمت خودکامگی بسیار نزدیک خواهد شد. استفاده از فناوری توسط شرکت های چند ملیتی تعیین می شود که در نتیجه بیشترین سود را خواهند برد. عدم تعادل جهانی بیشتر گسترش خواهد یافت و این موضوع می تواند به تخریب کل تمدن بشری نیز منتهی شود.

ما باید بیاموزیم که تکنولوژی را در جهت منافع کل جامعه جهانی به کار گیریم در غیر این صورت بار دیگر شاهد شکست تمدن بشری به مانند تمدن های شکست خورده مانند تمدن مصر، ماوراالنهر و یونان در هزاران سال قبل خواهیم بود.

پیام من به همه رهبران امروز این است: همانطور که به دهه آینده نگاه می کنید و تحول دیجیتال شما سرعت بیشتری پیدا می کند ، مطمئن شوید که هر تصمیم شما در جهت منافع جمعی قرار گیرد.  سعی کنید این مسیر را به تنهایی طی نکنید، مشاغل ، دولت و دیگران باید با هم همکاری کنند تا از فناوری برابر در جامعه استفاده شود تا به نفع همه باشد.

اما از آنجا که مطمئن هستم که رهبران این شرکت ها در جهت منافع جمعی حرکت نخواهند کرد، پیام خود را به مردم عادی باید ارائه کرد. آماده تحولات اجتماعی برای نظارت بیشتر بر عملکرد شرکت ها و دولت های خود شوید در غیر این صورت به برده های آینده سیستم های دیجیتال تبدیل خواهید شد!

siavosh بازدید : 68 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

شما  از برنامه هایی که در موبایل خود دارید و به صورت روزمره خیلی از کارهای خود را از طریق امکانات این برنامه ها انجام میدهید. که به این این برنامه های موجود در گوشی شما اپلیکیشن گفته میشود که این روز ها زیاد شنیده میشود.در این مقاله ما مفهوم اپلیکیشن را برای شما به طور واضح توضیح داده و انواع آن را به شما معرفی خواهیم کرد. 

اپلیکیشن از دیدگاه Techopedia

وب سایت معتبر تچوپدیا، دیکشنری مرجع اصطلاحات دنیای تکنولوژی، اپلیکیشن را اینگونه تعریف می کند:

“اپلیکیشن موبایل که عمدتا با نام app از آن یاد می شود، نوعی نرم افزار کاربردی است که برای اجرا روی دستگاه های موبایل طراحی شده است. عمده اپلیکیشن های گوشی خدماتی مشابه کامپیوترها ارائه می دهند (مثل پخش ویدیو). اپ ها معمولا نرم افزارهای کم حجم و با عملکرد محدود هستند، بعنوان مثال یک اپلیکیشن برای پخش ویدیو یا اپلیکیشنی که فقط دانلودهای شما را مدیریت می کند و به همین دلیل هم بسیار با سیستم های کامپیوتری یکپارچه متفاوت اند.”

معنی اپلیکیشن در لغت نامه:

به معنی کارافزار، نرم افزار کاربردی،برنامه کامپیوتری که برای کاربری در گوشی های هوشمند تلفن همراه کاربرد دارد اپلیکیشن” یا به اختصار App بیشتر از لغت “نرم افزار” جا افتاده است و این لغت دقیقاً همان معنی “نرم افزار کاربردی” می دهد.

اگر بخواهیم واژه اپلیکیشن را به طور کلی برای شما معنا کنیم باید بگوییم تمام نرم افزارهایی که به طور روزانه از آنها استفاده میکنیم به جزء نرم‌افزارهای سیستم مانند سیستم عامل و یا زبان‌های برنامه نویسی، را شامل می شود.
گوشی های همراه، تبلت و آیپدها نیز همانند سیستم های کامپیوتری نرم افزارها و برنامه های متعدد و مختلفی دارند که به آنها اپلیکیشن گفته میشود که همان معنا را میدهد و به اختصار به آن App گفته می شود.

 

اپلیکیشن ها برای سیستمهای های اندروید و IOS ساخته شده اند که با وجود پیشرفهای روزانه و آپدیت کردن آنها، امکانات آنها افزایش یافته و شما را بهتر یاری خواهند داد. با این وجود توسعه دهندگان اپلیکیشنها این هدفه را دنبال می کنند که یک اپلیکیشن را طوری طراحی کنند که برای انواع سیستم عامل ها و دستگاههای مختلف دیجیتال کاربردی باشد.. مانند اپلیکیشن کروم که بعنوان مرورگر اینترنت برای دستگاههای pc و تبلت و موبایل قابل استفاده و قابل اجراست.

امروزه اپلیکیشن ها تنوع بسیار زیادی دارند بسته به اینکه کاربر چه نیازی دارد میتواند آن را دانلود و از آن استفاده کند و با آن نیاز خود را پاسخ دهد.در نظر داشته باشیم که صرفا محدود به موبایل ­ها و تبلت­ ها نمیشوند. برای مثال اپلیکیشن هایی برای لوازم منزل مانند یخچال و لباس­شوئی و ظرف­شوئی و … بصورت خاص خود طراحی شده است.یا اپلیکیشن هایی برای کنترل رفت آمدهای منزل و دفتر کار، یا تنظیم خودکار نور و دمای محیط طراحی شده اند. مثال جالب دیگر طراحی اپلیکیشنی توسط شرکت اپل است ، تحت عنوان iBaby که در بالای تخت نوزاد نصب شده و حرکات کودک را تحت نظر می­گیرد؛ با بیدار شدن او به مادر اطلاع می­دهد و بنابر تشخیص و تنظیم آن ،میتواند موسیقی پخش ­کند و یا امکان صحبت والدین با فرزند را بوجود آورد.

کاربران آن دسته از محصولات شرکت اپل که مجهز به سیستم عامل iOS هستند، می‌توانند از سرویس App Store شرکت اپل برای دانلود اپلیکیشن برروی دستگاه خود استفاده کنند. در App Store اپل چند صد هزار اپلیکیشن برای آی‌پد، آی‌فون و آی‌پاد تاچ وجود دارد.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. 

اپلیکیشن های موبایل ارتباط مستقیم با پردازنده‎های سیستم عامل گوشی همراه دارند و مستقیماً درخواست‎های کاربران را انجام می‌دهند.

اپلیکیشن چیست؟

1- اپلیکیشن اندروید چیست؟

سیستم عامل اندروید

android

 

سیستم عامل اندروید را براساس هسته سیستم عامل لینوکس ساخته اند و مدیریت ایت سیستم عامل همراه با ارتباط با سخت افزار و سرویس های سیستم، امنیت، مدیریت پردازش ها و مدیریت منابع دستگاه موبایل را همان هسته سیستم عامل لینوکس بر عهده دارد و سیستم عامل اندروید فقط همانند یک لایه بین کاربر و سیستم عامل ارتباط برقرار میکند. این سیستمک عامل مخصوص موبایل و گوشی های هوشمند طراحی شده که توسط بیش از 30 کمپانی معروف پشتیبانی می شود. با توجه به اینکه معنی واقعی اندروید باز (Open) است به برنامه نویسان این امکان را میدهد که از تمام قدرت یک تلفن همراه استفاده کند. اندروید امکان استفاده از توابع داخلی گوشی موبایل همچون شماره گیری، فرستادن SMS یا استفاده از دوربین گوشی را به برنامه نویسان می دهد تا بتوانند اپلیکیشن اندروید قدرتمند و کاربردی برای کاربران بسازند.

اپلیکیشن اندروید

android

یا همان نرم افزار موبایل اندروید ابزاری است که توسط آن کاربر می تواند فعالیت های مورد نیاز خود را بسته به کاربری این اپلیکیشن انجام دهد.

برای دانلود اپلیکیشن موبایل بسته به بستر آن فروشگاه هایی وجود دارد که شما می توانید این ابزارها را از این فروشگاه ها دانلود نمائید. برای دانلود اپلیکیشن اندروید شما می توانید از طریق فروشگاه اپلیکیشن اندروید گوگل یا اصطلاحا Play Store اقدام به دانلود این نرم افزارهای اندروید نمائید. این اپلیکیشن های اندروید ممکن است بسته به نظر سازنده به صورت رایگان و یا به صورت پولی ارائه شوند.

در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

 

2- اپلیکیشن iOS چیست؟

سیستم عامل iOS

ios

Ios یک سیستم عامل برای موبایل است اولین و تنها نسل سیستم عامل‌ اپل برای دستگاه‌های موبایل و قابل حمل است.توسط شرکت اپل در سال 2007معرفی گردید تا پیش از سال 2010 نیز به نام iPhone OS شناخته می‌شد. آی‌پاد تاچ، آی‌فون و تبلت آی‌پد از این سیستم عامل پشتیبانی میکنند و شرکت اپل مجوز استفاده از این سیستم عامل را در حال حاضر به هیچ شرکت دیگری واگذار نمی‌کند.

اپلیکیشن IOS

اپلیکیشن IOS

اپلیکیشن ios در طراحی خود از چهار لایه استفاده می کند که این لایه شامل :

  • لایه رسانه ها
  • لایه هسته خدمات
  • لایه هسته سیستم عامل
  • لایه لمسی

iOS از نظر معماری و کاربردی شباهت زیادی به سیستم عامل MacOS‌ دارد. در iOS ‌ همانند MacOS از مرورگر سافاری برای مرور وب و از نرم‌افزار آی‌تیونز برای پخش موزیک و مدیریت کتاب‌ها، دفترچه تلفن و اپلکیشن‌ها استفاده می‌شود.کی از موفقیت‌های اپل در ساخت این سیستم عامل، راه‌اندازی فروشگاه اپلیکیشن App Store است.

تعداد صفحات : 7

درباره ما
دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 90
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 161
  • بازدید ماه : 567
  • بازدید سال : 9,987
  • بازدید کلی : 21,530