loading...
دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته /
siavosh بازدید : 27 شنبه 15 آبان 1400 نظرات (0)


نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها

 

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها : دنیای جدید از ابهامات و نا امنی های بسیاری تشکیل شده است که حفاظت از اموال در هر شغل و هر مکانی را الزامی می کند. شهرهای چند میلیونی با ازدحام زیاد باعث شده است که از تکنولوژی های جدید در جهت نظارت و حفاظت از اموال با ارزش بیش از گذشته استفاده شود. ادارات و سازمان های کوچک و بزرگ نیز هر روز تمایل بیشتری به استفاده از فناوری های نوین نشان می دهند تا از طریق تکنولوژی های امنیتی جدید هم از اموال سازمان خود حفاظت کنند و هم امنیت بیشتری را به پرسنل و مشتریان و مراجعه کنندگان خود هدیه کنند. در این مطلب به لزوم نصب دوربین مداربسته در ادارات و سازمان ها پرداخته ایم و نکاتی در خصوص نصب دوربین مداربسته در این مکان ها برای شما بیان می کنیم.

 

دوربین های مدار بسته اداری

حریم خصوصی شرکت ها و حفاظت از اطلاعات و فناوری های موجود در هر شرکت به حدی در دنیای پر رقابت امروز اهمیت یافته است که بسیاری از سازمان ها و ادارات هزینه های هنگفتی در طول سال برای جلوگیری از هک سیستم ها و نفوذ افراد غریبه به سازمان خود متحمل می شوند. در خصوص دوربین های مداربسته باید تاکید داشت که یکی از ابزار نظارت بر فضاهای مختلف ادارات و سازمان ها نصب دوربین های مداربسته است و در این میان باید به حفظ حریم شخصی کارمندان و مراجعه کنندگان نیز توجه ویژه داشته باشیم. بر اساس قانون تا زمانی که نصب دوربین های مداربسته بر حریم شخصی افراد تاثیر منفی نگذارد ، استفاده از دوربین ها در هر فضایی منع قانونی ندارد. سوال دیگر این است که آیا نصب دوربین در ادارات بدون اطلاع پرسنل قانونی است؟

 

از نظر قانونی پرسنل و مراجعه کنندگان به ادارات باید از وجود سیستم های تصویر برداری دوربین های مداربسته در این مکان ها آگاهی داشته باشند و به همین دلیل در تمام ادارات متنی با این عنوان که این مکان مجهز به دوربین مداربسته است را مشاهده می کنید. نکته مهم دیگر در خصوص دوربین های مداربسته این است که در فناوری های نوین دوربین های مداربسته امکان ضبط صدای محیط نیز وجود دارد. بنابراین اگر قصد دارید که در ادارات و سازمانی  دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا را نصب کنید باید رضایت پرسنل فعال در این سازمان ها نیز جلب شود.

 

به طور کلی با نصب اعلامیه هایی در سرتاسر ساختمان مبنی بر این موضوع که تمام مکالمات و حرکات افراد ضبط می شود، مسئولیت قانونی نصب دوربین های مداربسته محدود شود.

 

مزایای نصب دوربین در ادارات

نصب دوربین مداربسته در مکان های مختلف برای بالا بردن امنیت و بهبود نظارت انجام می شود. با این حال هر مکان ، سازمان و اداره ای ممکن است با اهداف متفاوتی اقدام به نصب دوربین مداربسته کند. در ادامه مزایای مختلف نصب دوربین های مداربسته در ادارات و سازمان ها را برای شما بیان می کنیم.

 

حفظ امنیت کارکنان در برابر خشونت و سرقت

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که ادارات و دفاتر اداری به اندازه واحد های تجاری عمومی در معرض سرقت و خطرات امنیتی نیستند اما در شرایط واقعی این مکان ها ممکن است بیشتر از هر واحد تجاری هدف سرقت سارقان باشند. در ادارات و سازمان هایی که اسناد مهمی از شهروندان نگهداری می شود و یا فناوری ها و ابزارالات تکنولوژیک با ارزشی نگهداری می شوند، ضروری است که از سیستم های دوربین مداربسته برای نظارت دقیق تر استفاده شود.
موضوع مهم دیگر در سازمان های اداری این است که افراد مختلفی برای دریافت خدمات به این مکان ها مراجعه می کنند و در نتیجه امکان برخوردها و خشونت های فیزیکی و لفظی میان مراجعه کنندگان و کارمندان بسیار بالا هست. بنابراین استفاده از دوربین های نظارتی می تواند از کارمندان در مقابل چنین خشونت هایی حفاظت کند.

حفظ اسناد مالی و حقوقی ادارات

اسناد مالی وحقوقی شرکت ها و ادارات مهمترین رکن ادامه حیات هر شرکتی به حساب می آید و در نتیجه تمام مدیران شرکت ها برای حفاظت از این اسناد از روش های مختلفی استفاده می کنند. نصب دوربین های مداربسته برای نظارت بر افرادی که در شرکت حضور دارند باعث می شود که امنیت این اسناد افزایش یابد. همچنین در صورت وقوع سرقت با مراجعه به تصاویر این دوربین ها می توانید پیگیری سارقان را از مراجع قضایی انجام دهید.

بهبود عملکرد کارکنان و ارتقاء بهره وری

کارمندان در شرکت های مختلف ممکن است از بهره وری کافی برخوردار نباشند و در نتیجه در ساعت هایی که مدیران توانایی نظارت بر عملکرد آنها را ندارند میزان راندمان کلی کارمندان کاهش پیدا می کند. نصب دوربین های نظارتی می تواند تا حدودی الزام کارمندان در جهت اجرای قوانین کاری شرکت ها را افزایش دهد.

 

 

نظارت از راه دور بر کسب و کار
مدیران شرکت ها به دلیل مشغله زیاد ممکن است در روزهایی از ماه امکان حضور در شرکت ها و ادارات را نداشته باشند. با نصب دوربین های مداربسته امکان نظارت بر اتفاقات درون شرکت از راه دور امکان پذیر شده است و در نتیجه مدیران می توانند فعالیت نظارتی خود را به صورت آنلاین از راه دور انجام دهند.

انتقال احساس امنیت و اعتماد به نفس به مشتری

 

بر اساس پژوهش های انجام شده مراجعه کنندگان به سازمان ها و ادارات مختلف با مشاهده دوربین های مداربسته نظارتی نصب شده در این مکان ها احساس امنیت بیشتری می کنند. در بسیاری موارد اگر مراجعه کنندگان احساس کنند حقی از آنها ضایع شده است، تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته به مدیران کمک می کند که موضوع را بازنگری کنند و تصمیماتی در جهت بهبود خدمت رسانی اتخاذ کنند.

 

 

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها

انتخاب نوع سیستم نظارتی در ادارات

سیستم های مداربسته در چند سال گذشته به شدت متنوع شده اند و قابلیت های منحصر به فردی در این دوربین ها می توانید مشاهده کنید. انتخاب بهترین و کاربردی ترین سیستم مداربسته نیاز به مشاوره تخصصی دارد و ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز با مشاوران شرکت مهر تجارت تماس بگیرید تا در اسرع وقت با مراجعه به شرکت شما راهنمایی های لازم در جهت نصب بهترین سیستم مداربسته با کمترین قیمت را دریافت کنید.

اگر هدف شما تنها نظارت عمومی بر کارکنان شرکت خود باشد بهترین گزینه استفاده از دوربین های آنالوگ HD است و اما اگر شرکت شما از حساسیت های امنیتی بالایی برخوردار است باید از سیستم های پیشرفته تر تحت شبکه استفاده کند که البته هزینه های بیشتری نیز برای شما خواهد داشت.

 

معمولا در بخش های اداری از برندهای معتبر استفاده می گردد. از این رو توصیه می شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و کاهش هزینه های آتی از برندهای معتبر استفاده شود. چرا که برندهای بدون نام و متفرقه ممکن است ارزان باشد ولی در آینده مشکلات و خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

همچنین برندهای مختلفی از دوربین های مداربسته در بازار ایران وجود دارد که عموما ساخت کشور چین هستند و در میان برندهای پر طرفدار و کاربردی موجود در بازار ما به شما برند  هایک ویژن و داهوا را پیشنهاد می کنیم.

 

انتخاب محل نصب دوربین مداربسته در سازمان ها

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها نیاز به بررسی و تخصص کافی دارد و در نتیجه برای اجرای درست و دقیق پروژه نصب دوربین های مداربسته بهتر است با شرکت های مجرب فعال در این زمینه تماس بگیرید. بررسی تعداد و نوع دوربین مداربسته مورد نیاز به همراه جانمایی دقیق مکان نصب دوربین های مداربسته به حدی مهم است که در صورت عدم توجه کافی به این موضوعات هزینه های مالی و زمانی بیهوده به شرکت و سازمان خود تحمیل می کنید. در ادامه به مهمترین مکان هایی که در پروژه های نصب دوربین مداربسته ادارات باید اقدام به نصب دوربین کنید اشاره هایی می کنیم.

 

مقابل درب ورودی

از مکان های مهم در هر ساختمان از جمله ساختمان های اداری درب ورودی است. چرا که مسیر ترددهاست و نصب دوربین مداربسته برای نظارت و کنترل روی رفت و آمدهای اداره، شرکت و… ضروری است. علاوه بر درب ورودی، ناحیه ای از ورودی به سالن اصلی مجتمع نیز مکان مناسبی برای نصب دوربین اداری است. در صورتی که محوطه وسیعی در این بخش وجود دارد می توان از دوربین هایی با لنز متغیر موتورایز بهره برد. به این ترتیب در مواقع لازم می توان روی سوژه های مورد نظر زوم نمود.

 

راهروها و محل رفت و آمد مراجعه کنندگان

راهروها و سالن های مجتمع به دلیل رفت و آمد و گاهاً ازدحام جمعیت مراجعه کنندگان از نقاط حساس یک اداره به شمار می آیند. نیاز به نصب دوربین مداربسته در این نقاط ضروری است. نصب دوربین در این ناحیه علاوه بر آن که امکان نظارت بر تردد مراجعین را فراهم می سازد، به نحوهی عملکرد پرسنل و شرایط بهداشتی محوطه نیز تحت نظارت خواهد بود. در نظر داشته باشید طبق قوانین باید افراد مراجعه کننده از نصب دوربین مطلع شوند.

 

اتاق و محل رفت و آمد کارکنان

اتاق کارکنان  و پرسنل از مکان های رایج برای نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها است. هدف از نصب سیستم نظارت تصویری در این ناحیه، مشاهده عملکرد کارکنان و بهبود راندمان کاری است. گرچه مزیت این موضوع را فقط به بالابردن کیفیت کارکرد کارمندان نباید دانست. زیرا وجود دوربین در اتاق کارکنان ابزاری بازدارنده از وقوع برخی جرایم در زمان عدم حضور کارکنان نیز است. براساس قوانین نصب دوربین مداربسته کارمندان از نصب دوربین در اداره باید مطلع باشند.

 

siavosh بازدید : 24 شنبه 15 آبان 1400 نظرات (0)


نصب دوربین مداربسته در رستوران ها

در تمام مشاغل نیاز به بالا بردن امنیت فضاهای مختلف یک ضرورت به حساب می آید و رستوران ها نیز در چند سال اخیر اقدام به نصب دوربین های مداربسته در فضاهای مختلف خدمات رسانی خود به مشتریان کرده اند. البته اهمیتی ندارد که شما صاحب یک رستوران محلی در قسمتی از شهر هستید یا یک مجموعه رستوران زنجیره ای در سرتاسر کشور را مدیریت می کنید، در هر شرایطی استفاده از دوربین مداربسته  و نصب دیگر تجهیزات و سیستم های امنیتی مزایایی دارد که باید این موضوع را جدی بگیرید.

 

برخی از مدیران رستوران ها نیز تصور می کنند که نصب دوربین مداربسته یک کار غیر قانونی است و ممکن است مشتریان ناراضی شوند و حتی شکایاتی علیه آنها ایجاد شود. خوشبختانه این ابهامات قانونی امروز برطرف شده است و تنها جایی که نصب دوربین های مداربسته غیر قانونی محسوب می شود، جاییست که حریم شخصی مشتریان مورد تعرض قرار گیرد. برای مثال در هیچ مکانی شما اجاز نصب دوربین مداربسته در سرویس های بهداشتی ندارید و یا اجازه نصب شنود بر روی دوربین های مداربسته و نزدیک میزهای رستوران را نخواهید داشت. به هر حال بالابردن امنیت رستوران ها یک مزیت به حساب می آید و در این مطلب به نکاتی در خصوص نصب دوربین مداربسته در رستوران های می پردازیم.

 

دلایل نصب دوربین مدار بسته در رستوران ها

بر اساس آمارهای مشاغل مختلف، بیش از 60 درصد رستوران های تازه تاسیس در سرتاسر کشور در سال اول با شکست روبرو می شوند و بیش از 80 درصد این رستوران ها در 5 سال اول فعالیت خود مجبور به تعطیلی می شوند. احتمالا شما هم در شهر خود می توانید  بسیاری از این رستوران ها را نام ببرید که بعد از مدت کوتاهی تغییر شغل داده اند. ایجاد حس امنیت برای مشتریان یکی از موضوعاتی است که می تواند به رونق رستوران ها کمک کند و در نتیجه وقتی شما وارد رستورانی با کیفیت می شوید قطعا اگر احساس امنیت هنگام صرف غذا نداشته باشید دوباره به آن رستوران سر نخواهید زد.

نصب دوربین مداربسته یکی از ابزاری است که می تواند به ایجاد یک فضای امن برای مشتریان کمک کند. در ادامه به نکات مثبت نصب دوربین مداربسته در رستوران ها اشاره می کنیم.

 

افزایش بهره وری پرسنل

یکی از مهمترین موضوعات برای داشتن یک رستوران موفق داشتن پرسنل خبره و وظیفه شناس است. استخدام آشپز، پیش خدمت، ظرف شویی، میزبان و … کاری بسیار سخت و زمان بر هست و در نتیجه نیاز به نظارت مداوم عملکرد پرسنل توسط مدیران رستوران دارد. نصب سیستم های امنیتی در رستوران به مدیران کمک می کند که از راه دور بر شیوه عملکرد پرسنل خود نظارت کنند.

 

همچنین نصب دوربین های نظارتی به مدیریت کمک می کند که بفهمند چه زمانی باید بر تعداد پرسنل خود اضافه کنند و از این طریق می توان بهره وری کل رستوران را در میان مدت افزایش داد.

 

 

نصب دوربین مداربسته در رستوران ها

بیشتر بخوانید:  پکیج دوربین مداربسته     نمایندگی هایک ویژن

 

کاهش میزان سرقت در رستوران

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیار زیاد مدیران رستوران ها با آن مواجه می شوند بحث وقوع سرقت در این مکان ها است. برای مثال پرسنل رستوران ممکن است تصور کنند که می توانند بدون حساب از برخی نوشیدنی ها و خوراکی ها به شکلی پنهان استفاده کنند. نصب دوربین های مداربسته به مدیریت این امکان را می دهد که مانع سرقت های پنهان از این دست شوند.

 

همچنین صندوق رستوران ها باید مورد نظارت دقیق قرار گیرد تا مورد سواستفاده و سرقت افراد مختلف قرار نگیرد و حتی اگر سرقتی انجام شد با استناد به تصاویر ضبط شده می توانند شکایت خود را به مرجع قضایی ارجاع دهند.

 

بالا رفتن حس امنیت در میان مشتریان

 

مشتریان و مراجعه کنندگان به رستوران ها دوست ندارند در یک فضای پر استرس غذا صرف کنند بلکه آرامش بخش بودن یک رستوران از اولویت های مشتریان به حساب می آید. بنابراین مدیران رستوران باید تمهیدات لازم را در جهت ایجاد یک فضای آرامش بخش انجام دهند. از سوی دیگر ایجاد یک حس امن برای پرسنل نیز لازم و ضروری است. نصب دوربین های مداربسته امنیتی یکی از مهمترین ابزاری است که می تواند امنیت رستوران شما را بهبود بخشد. نصب دوربین مداربسته هم می تواند ابزاری برای پیشگیری وقوع جرم باشد و هم در صورت وقوع جرم می تواند در اختیار پلیس قرار گیرد تا پیگیری های لازم انجام شود.

 

کمک به شرکت های بیمه در صورت وقوع حادثه

 

کمپانی های بیمه ای فراوانی وجود دارند که مشوق های مالی مختلفی در اختیار مالکان رستوران ها قرار می دهند تا در مجموعه خود دوربین مدار بسته نصب کنند. ویدیوهای ضبط شده توسط این دوربین ها در رستوران می توانند در زمان خرابکاری توسط افراد یا آتش سوزی و وارد شدن خسارات عمده به ساختمان و اموال آن، به عنوان مدرک مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین این دوربینها در زمان بروز آزار و اذیت و شکایات قانونی، شواهدی را در اختیار کارشناس پرونده قرار می دهند.

 

موضوع مهم دیگر در خصوص نصب دوربین های مداربسته تحت شبکه این است که می توانید در هر مکانی و از راه دور ویدئو ها و تصاویر ضبط شده از رستوران خود را مشاهده کنید. این موضوع در جهان پر مشغله امروز ما یک گزینه بسیار مهم و ضروری به حساب می آید.

 

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت
  2. پورت SATA و ESATA در دوربین مدار بسته
  3. تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  4. فناوری BLC در دوربین مداربسته
  5. استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته
  6. فناوری EIS و OIS در دوربین مدار بسته
siavosh بازدید : 27 سه شنبه 30 شهریور 1400 نظرات (0)
دوربین بالونی پاناسونیک

دوربین بالونی پاناسونیک

پاناسونیک به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌های مختلف، در بخش تولید دوربین‌های مداربسته‌ی خاص، اقدام به ابداع دوربین‌های بالونی (Ballooncam) کرده است. با استفاده از این نوع دوربین مداربسته پاناسونیک، می‌توان تصویرهای بهتری را از رویدادها و حوادث ورزشی ثبت کرد.

مقالات مرتبط با دوربین مداربسته:

  1. جلوگیری از هک دوربین مداربسته
  2. هوش مصنوعی در دوربین مداربسته هایک ویژن
  3. تحولات بزرگ صنعت امنیت

دوربین مداربسته چگونه کار می کند ؟

siavosh بازدید : 24 سه شنبه 30 شهریور 1400 نظرات (0)

نوع دوربین، از نظر آنالوگ یا IP بودن، باعث افزایش یا کاهش قیمت دوربین مدار بسته می‌شود. قیمت دوربین IP به علت تکنولوژی در ساخت و کیفیت بهتر تصاویر، معمولا 1.5 تا 2 برابر قیمت دوربین آنالوگ است.

افزایش یا کاهش قیمت نهایی دوربین مدار بسته

اخیراً تکنولوژی‌های جدید مانند HD و AHD که تصاویر آنها همانند دوربین‌های IP با واحد سنجش مگاپیکسل مقایسه می‌شود و قیمت آنها تقریباً 1 تا 1.5 برابر دوربین‌های آنالوگ است، وارد بازار شده‌اند و خود گویای کیفیت تصویر و به روز بودن تکنولوژی در این محصولات است. تمام ویژگی‌هایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، در دوربین های مدار بسته ی آنالوگ و IP شرایط یکسان دارند و باعث افزایش یا کاهش قیمت نهایی محصول می‌شوند.

بخش اول: دوربین‌های باکس BOX CAMERA

این نوع دوربین‌ها همان‌گونه که از نام‌شان پیداست، شکل مکعب‌مستطیل دارند و معمولاً برای محیط‌های صنعتی و داخل (هاوزینگ –housing) استفاده می‌شوند. این نوع دوربین‌های مداربسته که به نام «دوربین‌های صنعتی» نیز مشهور شده‌اند، فاقد لنز هستند و باید برای آنها لنز جداگانه تهیه کرد و به این ترتیب قیمت آنها افزایش می‌یابد.
از چند سال پیش، بین تولیدکنندگان دوربین مداربسته، به‌خصوص تولیدکنندگان چینی و تایوانی، ساخت دوربین‌های بولت رواج یافته است که لنز، پایه و کاور مخصوص برای فضای داخلی و خارجی دارند و قیمت دوربین مداربسته را حداقل تا 2.5 برابر کاهش داده‌اند. این نوع دوربین، در چند سال اخیر، بین افرادی که در پروژه‌های کوچک مثل ساختمان‌ها، پارکینگ‌ها و واحدهای اداری به دوربین با تعداد زیاد نیاز دارند، جایگاه خاصی یافته است.
در نتیجه، دوربین‌های باکس لنزدار یا بولت، در پروژه‌هایی که هزینه برای مخاطب اهمیت دارد، استفاده می‌شود، در حالی که از نظر استانداردهای قبلی دوربین مداربسته، مورد تأیید نیست!

A- دوربین‌های داخلی و خارجی باکس ( outdoorوindoor)

دوربین‌های مداربسته، از نظر جایگاه نصب نیز باعث کاهش یا افزایش قیمت می‌شوند. معمولاً دوربین‌های مورد استفاده در محیط‌های خارجی یا محیط‌های داخلی که در معرض مستقیم گرد و خاک، باران و رطوبت، سرما و گرما هستند، باید دارای محفظه‌ی پروتکشن مناسب باشند که برای این‌گونه دوربین (IP65,66,67) باکارایی‌های مختلف قابل استفاده است.
معمولاً قیمت دوربین‌های مداربسته‌ی باکس با پروتکشن‌های (IP65,66,67) بیشتر از دوربین‌هایی است که برای محیط‌های indoor ساخته می‌شوند.

B-دوربین‌های باکس دید در شب INFRARED BOX CAMERA

این دوربین‌ها مناسب برای محیط‌هایی است که نور کافی برای ضبط تصاویر ندارند. با استفاده ازLEDهایی که دور لنز یا پایین محفظه‌ی هاوزینگ نصب می‌شود، قیمت این نوع کالا بیشتر می‌شود و تعداد LED مصرف شده در این کالا، در افزایش قیمت دوربین مداربسته تأثیر دارد.

C- لنز ثابت و متغیر دوربین‌های باکس FIXED LENS or VARIFOCAL LENS

دوربین‌های باکس مجهز به دو نوع لنز است. مدل ارزان‌تر این لنزها ثابت است؛ یعنی هیچ تغییری در زوایای این نوع لنز صورت نمی‌گیرد و به شکل ثابت استفاده می‌شود.
لنزهای متغیر یا «وری فوکال» لنزهایی هستند که قابلیت تغییر در زوایا و تنظیم مجدد را به‌صورت مکانیکی در خود دارند و به دلیل همین عملکرد، از لنز ثابت گران‌تر هستند.

D- دوربین‌های باکس با لنزهای متغییر موتوردار MOTORIZED LENS BOX CAMERA

بعضی از دوربین‌های باکس، مجهز به لنزهای موتوردار هستند و از آنها در پادگان‌ها و مکان‌های نظامی استفاده می‌شود. قیمت این نوع دوربین‌ها، متناسب با دید و متراژ بزرگ‌‌نمایی (zoom) تغییر می‌کند. این دوربین‌ها، در محل‌هایی که اسکناس یا اشیای ریز و قیمتی جابه‌جا می‌شود نیز به کار می‌روند. دوربین مداربسته‌ی باکس موتوردار، در مصارف خانگی و اداری کاربرد زیادی ندارد.

E- نوع برند دوربین باکس BOX CAMERA BRAND

تقریباً قیمت هر نوع دوربین مداربسته، به برند و کشور سازنده‌ی آن برمی‌گردد؛ هرچه آن برند معروف‌تر و قدیمی‌تر باشد، قیمت دوربین مداربسته نیز افزایش می‌یابد. برای مثال، دوربین بوش یا پاناسونیک جزء گران‌ترین دوربین‌های مداربسته است، ولی هرچه برند یک دوربین کمتر شناخته شده باشد، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.

بخش دوم: دوربین‌های دام DOME CAMERA

این دوربین‌ها که شبیه نیم‌کره هستند، در صنعت حفاظت و امنیت در دنیا بیشترین استفاده را دارند و تقریباً دو سوم مصارف امنیتی که به این دوربین‌ها برمی‌گردد، شامل دسته‌بندی‌های زیراست:

A- دوربین‌های دام خارجی و داخلی ( indoorوoutdoor)

دوربین‌های دام، از نظر جایگاه نصب، به دو دسته‌ی indoor و outdoor تقسیم می‌شوند. دوربین‌هایی که نوع پروتکشن آنها (IP65,66,67) است، برای محیط‌های بیرونی (outdoor) و دوربین‌هایی که این پروتکشن را ندارند، برای محیط‌های اداری استفاده می‌شوند. این امر باعث کاهش و افزایش قیمت دوربین مداربسته‌ی دام می‌شود.

B- دوربین دام دید در شب DOME CAMEAR INFRARED

این نوع دوربین‌های دام، در محیط‌هایی که نور کافی برای دیدن اجسام نیست، استفاده می‌شود. در این نوع دوربین‌ها، از تعدادی LED برای افزایش دید در تاریکی استفاده می‌شود که داشتن این قطعه باعث افزایش قیمت دوربین مداربسته می‌شود و هر چه تعدادLED ها بیشتر شود، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

C- لنز ثابت و متغیر دوربین‌های دام DOME CAMERA FIXED LENS or DOME CAMERA VARIFOCAL LENS

دوربین‌های دام، دارای دو نوع لنز ثابت و متغیر هستند که نوع ثابت باعث کاهش قیمت دوربین مدار بسته و نوع متغیر باعث افزایش قیمت دوربین مدار بسته می‌شود.

D- بدنه یا کیس دوربین دام

کیس یا بدنه‌ی دوربین مداربسته‌ی دام، در قیمت آن تأثیر زیادی دارد. برای مثال، دوربین با بدنه‌ی فلزی (برای محیط‌های صنعتی و outdoor پیشنهاد می‌شود)، گران‌تر از دوربین با بدنه‌ی پلاستیکی است.

E- دوربین‌های گردان FAST DOME or SPEED DOME

این نوع دوربین در صنعت حفاظت پیرامونی و فیزیکی خارجی و داخلی استفاده‌ی بسیاری دارد و به شکل‌های گوناگون برای کاربردهای گوناگون تولید می‌شود.
از دوربین دام گردان، بیشتر در اتوبان‌ها، جاده‌ها، مراکز نظامی، ادارات و گاهی فروشگاه‌های بزرگ استفاده می‌شود.
دوربین «فست دام» یا «اسپیدام» با تغییر در زوایا و سرعت زوم از 10متر تا 120متر در ثانیه، امکان بیشتری به کاربران خود برای نظارت و مونیتورینگ می‌دهد.
این موضوع در کنار ویژگی‌های دیگر همچون: تناسب، داخلی یا خارجی بودن دوربین، بدنه‌ی فلزی یا پلاستیکی، دید در شب، نوع و سرعت زوم در قیمت دوربین مداربسته‌ی دام تأثیر دارد.

F- نوع برند دوربین دام DOME CAMERA BRAND

تقریباً قیمت دوربین مدار بسته، به برند و کشور سازنده‌ی آن برمی‌گردد؛ هرچه آن برند معروف‌تر و قدیمی‌تر باشد، قیمت دوربین مداربسته نیز افزایش می‌یابد. برای مثال، دوربین بوش یا پاناسونیک جزء گران‌ترین دوربین‌های مداربسته است، ولی هرچه برند یک دوربین کمتر شناخته شده باشد، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.

مقالات مرتبط با دوربین مداربسته:

  1. دوربین مداربسته
  2. قیمت دوربین مداربسته
  3. خرید دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته

siavosh بازدید : 33 سه شنبه 30 شهریور 1400 نظرات (0)

بر اساس گزارش اختصاصی مجله‌ی دنیای حفاظت، از آنجا که بسیاری از پروژه‌های بزرگ آنالوگ، اعم از پروژه‌های نفت کشور با برند دوربین مداربسته‌ی پاناسونیک و ماتریکس 650 WJ-SX تجهیز شده است، به گفته‌ی کارشناسان کمپانی پاناسونیک، در صورت نیاز به یکپارچه‌سازی این سیستم‌ها با سیستم‌های جدید تحت شبکه و NVRهای پاناسونیک، این کار به کمک نرم‌افزارهای WV-ASC970 و WV-ASM970 تحقق خواهد یافت.

تکنولوژی، مدام در حال تغییرات بنیادین است و سرعت رشد آن به حدی است که هر روز شاهد اتفاقات بسیار شگفت‌انگیزی هستیم. تغییرات اساسی در سیستم‌های نظارت تصویری نیز از این سرعت مستثنا نیست. همان‌طور که می‌دانید، لزوم استفاده از دوربین‌های تحت شبکه کامپیوتری تقریباًَ اجتناب‌ناپذیر است.
حال پرسش این است: آیا شرکت‌ها و اداره‌هایی که از سیستم‌های آنالوگ استفاده می‌کنند، همچنان باید در این مسیر باقی بمانند یا کل سیستم را جمع‌آوری و سیستمی جدید جایگزین آن کنند؟
واضح است که پاسخ مثبت به هر دوی این پرسش‌ها بسیار متأثرکننده است؛ هم به لحاظ این که نمی‌توان سیستم‌ها را به روز نکرد و هم این که نمی‌توان از هزینه‌های هنگفتی که شده است، صرف‌نظر کرد. در این میان، برخی هم به سراغ سیستم‌های غیرحرفه‌ای و غیرمعمول می‌روند و با استفاده از مبدل‌ها، سعی در تغییر تصاویر آنالوگ به دیجیتال می‌کنند؛ یعنی به تصور خود، دوربین آنالوگ را به آی‌پی تبدیل می‌کنند که البته این کار نیز خالی از مشکلات فنی نیست و هم محدودیت‌هایی را به وجود می‌آورد و هم از کیفیت و سرعت عملکرد سیستم می‌کاهد. پس راه حل این مشکل چیست؟ چگونه می‌توان ضمن حفظ سیستم قبلی، در طرح توسعه به سمت نصب دوربین‌های آی‌پی رفت و در ضمن، سیستمی یکپارچه را نیز ایجاد کرد؟
باید بگوییم که افراد باهوش و آینده‌نگر همیشه برنده هستند و این یعنی کسانی که به کمپانی‌های ریشه‌دار و اصیل اعتماد و از محصولات آنها استفاده می‌کنند. پاناسونیک یکی از این شرکت‌هاست.
شرکت‌های معتبر، ضمن در نظر داشتن توسعه‌ی سیستم، به فکر منافع مشتریان خود نیز هستند. پاناسونیک با ارائه‌ی محصولی جدید، این امکان را به وجود آورده است که مشتریان قبلی ضمن حفظ سیستم آنالوگ قدیمی، بتوانند سیستم خود را با دوربین‌های آی‌پی نیز توسعه دهند و همچنان از رهبری قدرتمند ماتریکس منحصربه‌فرد پاناسونیک در یکپارچه‌سازی هر دو تکنولوژی استفاده کنند.
شرکت پاناسونیک با ارائه‌ی نرم‌افزار WV-ASC970IP Matrix Server Software این امکان را برای مشتریان قبلی خود فراهم می‌کند که به جای از رده خارج کردن سیستم قبلی، هم سیستم خود را به‌روزرسانی کنند و هم سیستمی کاملاً یکپارچه داشته باشند.
نرم‌افزار WV-ASM970IP Matrix Client Software پاناسونیک نیز یک نرم‌افزار ماتریکس آی‌پی است که به راحتی می‌تواند سیستم آنالوگ و دوربین‌های I-PRO پاناسونیک را یکپارچه رهبری کند. شعار این شرکت درباره‌ی این دو نرم‌افزار این است:
Easy and smooth integration from analog to IP system
به این ترتیب، با ارائه‌ی این راهکار از سوی شرکت پاناسونیک، دغدغه‌ی مشتریانی که فکر می‌کردند برای استفاده از دوربین‌های آی‌پی پاناسونیک باید تمام سیستم‌های قبلی را برچینند و در انبارها دپو کنند، پایان یافت.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

https://hiktejarat.com/industrial-adapter/

https://hiktejarat.com/product/دوربین-بولت-وری-فوکال-3-مگاپیکسل-ds-2cd2632f-i-کپ/

https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-دام-توربو-اچ-دی-برند-تی/

https://hiktejarat.com/product/ds-7616ni-k2/

https://hiktejarat.com/product/st8000vx0022/

siavosh بازدید : 31 سه شنبه 23 شهریور 1400 نظرات (0)

دوربین مدار بسته وای فای WiFi

دوربین مدار بسته وای فای WiFi

دوربین مدار بسته وای فای WiFi: بسیاری از مردم این روزها به دنبال دوربین مداربسته با

قابلیت WiFi به عنوان یک راه حل امنیتی برای مکان مورد نظر خود هستند. اما دقیقا

دوربین مداربسته WiFi به چه نوع دوربینی گفته میشود و مناسب برای چه کاربرهایی

است. در ادامه به معرفی آن می پردازیم. قبل از هر توضیحی باید بدانیدکه دوربین های

مدار بسته وای فای تنها از دسته دوربین های تحت شبکه هستند و دوربینی با عنوان

دوربین آنالوگ وای فای وجود ندارد. دوربین های مدار بسته معمولی تحت شبکه عمل

ارسال تصاویر به مانیتور یا دستگاه ضبط را از طریق کابل های شبکه (CAT5 و CAT6)

انجام میدهند.اما در دوربین های وای فای هر چیزی که دوربین را قادر میسازد تصاویر را از

طریق یک شبکه انتقال دهد، در داخل دوربین ساخته شده است.

ارسال تصاویر دوربین از طریق شبکه وای فای

این دوربین های مدار بسته از طریق شبکه وای فای تصاویر را برای شما ارسال میکنند.

همچنین میتوانند با تعبیه یک مودم در محل سیگنال تصاویر را از طریق اینترنت دریافت

نمایید بدین ترتیب در هر کجا که هستید با اتصال وسیله الکترونیکی خود مانند موبایل،

تبلت و … به اینترنت امکان دسترسی به تصاویر را دارید. بدلیل اینکه تمامی عملیات

ارسال و دریافت تصاویر بوسیله سیستم شبکه یا اینترنت انجام میشود دیگر نیازی به

کابل کشی وجود ندارد و در صورت لزوم، عمل کابل کشی تنهابرای برق رسانی انجام میگردد.

نحوه کارکرد دوربین مدار بسته وای فای

دوربین های wireless یا دوربین های وای فای با ارسال ویدئو از طریق فرستنده رادیویی

کار میکنند. ویدئو به گیرنده ای متصل میشود که دارای فضای ذخیره سازی خارجی میباشد

یا به سیستم ذخیره سازی cloud متصل میباشد. از طریق گیرنده خود میتوانید به همه

ویدئوها دسترسی داشته باشید و این گیرنده میتواند موبایل و … باشد. دوربین wireles

یکی از مهمترین موارد برای هوشمند سازی خانه محسوب میشود.

دلیل این اهمیت میتواند موارد ذیل باشد:

  • تشخیص حرکت
  • تکنولوژی وایرلس
  • ضبط با برنامه از قبل تعیین شده
  • نظارت از راه دور
  • ذخیره سازی cloud بصورت اتوماتیک

این موارد استفاده از دوربین wireless را بهینه ساخته و کار برد آن را روز به روز بیشتر میکند.


پکیج دوربین مدار بسته     خرید دوربین مدار بسته  

تفاوت دوربین مدار بسته وای فای با وایرلس Wirelees
تفاوت دوربین مدار بسته وای فای با وایرلس Wirelees

تفاوت دوربین مدار بسته وای فای با وایرلس Wirelees

تفاوت دوربین مدار بسته وای فای با وایرلس Wirelees: بسیاری از افراد دوربین مدار بسته

وای فای را با بی سیم یکسان میدانند. اما باید بدانید که دوربین های با تکنولوژی وای فای

در واقع زیر مجموعه ای از دوربین های مدار بسته بی سیم هستند. زیرا تکنولوژی بی

سیم یا وایرلس در برخی از دوربین های آنالوگ قدیمی نیز وجود دارد. دوربین های آنالوگ

بی سیم از شبکه و امواج رادیویی در یک فرکانس مشخص در محدوده ۲٫۴ یا ۵٫۸ مگا

هرتز برای ارسال تصاویر استفاده میکنند و امکان استفاده از شبکه وای فای را ندارند. اما در

دوربین های وای فای ارسال اطلاعات تحت پروتکل استاندارد WiFi انجام میشود که از

امنیت بیشتری بر خوردار بوده و امکان تداخل در آن نیز کمتر است.

اولین مزیت دوربین وای فای

نصب بدون سیم: دوربین های امنیتی wifi دارای راحت ترین حالت نصب هستن به این

دلیل که اونها نیازی به دسترسی به منبع برق یا هیچ کابل دیگه ای ندارن، به همین دلیل

میشه این دوربین ها رو در هر جای نصب کرد و یه نصب سریع و راحت رو تجربه کرد.

البته به خاطر داشته باشید که این دوربین ها را تا جاییکه ممکنه از دسترس دور نگه

دارین در غیر اینصورت ممکنه توسط سارقین، سرقت بشه.

دومین مزیت دوربین وای فای

نصب راحت: به دلیل جایگذاری و نصب راحت، دوربین های وای فای میتونن یه انتخاب

ایده آل برای مستاجرین یا صاحبخانه هایی که تنها نیاز به نظارت یه محدوده کوچک دارن،

باشه.

سومین مزیت دوربین وای فای

عدم آسیب پذیری نسبت به قطع برق: یه مزیت بسیار عالی دوربین مدار بسته wifi اینه

که مثل دوربین های سیمی و وایرلس نسبت به قطعی منبع آسیب پذیر نیستن به این

دلیل که با باطری کار میکنن.

چهارمین مزیت دوربین وای فای

فضای ذخیره سازی ابری: برخلاف دوربین های سیمی و وایرلس که باید با یه دستگاه

ذخیره ساز NVR یا DVR متصل بشن، دوربین های WIFI تصاویر رو به یه فضای ذخیره

سازی انتقال میدن.

پنجمین مزیت دوربین وای فای

عدم نیاز به کابل: از آنجاییکه دوربین های wifi هیچ کابلی ندارن، در نتیجه امکان بریدن

کابل بوسیله مجرمین برای از بین بردن تصویر وجود نداره.

اولین عیب دوربین وای فای

باطری ها نیاز به شارژ یا تعویض دارن: اصلی ترین عیب دوربین wifi اینست که هر چند

وقت یکبار باید شارژ بشن خوشبختانه تعداد دفعات شارژ باطری زیاد نیست چون دوربین

در حالت استند بای و یا اسلیپ برق مصرف نمیکنه تا زمانیکه شروع به ضبط کنن. بیشتر

اوقات این دوربین ها در حالت ذخیره سازی برق یا استند بای هستن.

دومین عیب دوربین وای فای

وابسته با سیگنال WIFI: درست مثل دوربین های وایرلس، این دوربین ها هم وابسته به

قدرت شبکه وایرلس شما هستند، هر جایی که مورد نیاز باشه شما میتوانید براحتی از

تقویت کننده های سیگنال استفاده کنید.

  قیمت نصب دوربین مدار بسته    دوربین مداربسته هایک ویژن

siavosh بازدید : 31 سه شنبه 23 شهریور 1400 نظرات (0)

نحوه عملکرد دوربین مدار بسته وای فای WiFi: پس از نصب دوربین برای مشاهده تصاویر

کافی است از گیرنده استفاده کنید. این گیرنده میتواند یک لپ تاپ، PC، موبایل و یا

سرور باشد. در صورت استفاده از لپ تاپ کافی است سیگنال تصاویر را در شبکه وای فای

شناسایی کرده و با نرم افزار های ویژه آن را در لپ تاپ خود مشاهده نمایید. در صورت

استفاده از سرور نیز نیازمند نصب یک اکسس پوینت مانند یک دانگل و مودم هستید.

اکسس پوینت مانند یک دستگاه سوئیچ بی سیم عمل کرده و اطلاعات را از چند دستگاه

دریافت و به دستگاه ضبط یا سرور منتقل میکند.

دوربین های وای فای چطور کار میکنند؟

دوربین های تحت شبکه wifi دقیقا مانند یک دوربین شبکه عادی عمل میکنند که به یک

فرستنده وای فای داخلی متصل شده است.

روش نصب دوربین های مدار بسته وای فای

روش نصب دوربین های وای فای با توجه به مدل آنها متفاوت است. در بسیار باز مدل ها

کافیست تا دوربین را به برق وصل کنید و نرم افزار مربوط به آن دوربین را بر روی گوشی یا

کامپیوتر خود نصب کنید. در بعضی مدل های دیگر برای ارسال اطلاعات این دوربین ها به

مودم نیاز دارند که همچنین یک سری تنظیماتی را در مودم باید انجام شود. در حالت کلی

دوربین مدار بسته بی سیم، برای ضبط و تصویربرداری به اتصالات شبکه اینترنت نیاز

دارند. برای نصب این دوربین ها به کابل و سیم اضافی نیازی نیست و تنها به منبع

الکتریسته نیاز دارند این نوع دوربین مدار بسته را میتوان به یک دستگاه NVR وصل کرد

در این صورت باید برای اتصال به این دستگاه از کابل های شبکه استفاده کرد.

منبع تغذیه دوربین مدار بسته بی سیم

با توجه به مدل آن و نوع کاربری آن متفاوت است. این دوربین باید بر روی یک شبکه وای

فای، نصب شود. این شبکه اینترنت خانگی، شبکه تلفن همراه و یا یک خط adsl باشد که

در اصطلاح آن دوربین ها را روی مودم شبکه کانفیگ میکنند.

تمام دوربین های مدار بسته وایرلس تقریبا از یک یا دو عدد کابل برای برق مورد نیاز خود

استفاده میکنند. هزینه نصب این دوربین پایین بوده و در زمان کوتاهی راه اندازی

میشوند براحتی میتوان این دوربین ها را در مکان هایی که امکان کابل کشی وجود ندارد،

نصب کرد. در نصب دوربین های مدار بسته بی سیم همواره باید به این مورد توجه داشت

که به دلیل اینکه این نوع دوربین ها بر اساس شبکه کار میکنند، در مکان هایی که چند

دستگاه بصورت همزمان به شبکه وای فای متصل باشند امکان تداخل در سیگنال ها و

امواج ممکن است. پس قبل از نصب دوربین در مکان مورد نظر حتما این مورد را بررسی

کرده که تداخل سیگنال ها مانع از اختلال در ضبط تصاویر نگردد.

  1. انواع دوربین مداربسته
  2. بهترین دوربین مداربسته
  3. دوربین مداربسته چیست؟
  4. تجهیزات دوربین مداربسته
  5. انواع دوربین مدار بسته
  6. بهترین دوربین مدار بسته
  7. دوربین مدار بسته چیست؟
  8. تجهیزات دوربین مدار بسته
  9. دوربین مداربسته

قیمت دوربین مداربسته

siavosh بازدید : 23 سه شنبه 23 شهریور 1400 نظرات (0)

برد دوربین مدار بسته چقدر است؟

برد دوربین مدار بسته چقدر است؟ سوالی که اغلب مشتریان مطرح میکنند این است که

برد یک دوربین مدار بسته چقدر است؟ با یک مثال ساده برایتان شرح می دهیم:

که در واقع این سوال به هیچ وجه یک سوال منطقی نیست. اگر شما یک دوربین مدار

بسته را در بالای پشت بام خانه تان نصب کنید می توانید کوه هایی که در خارج از شهر

محل سکونت تان واقع شده اند را مشاهده کنید اما سوالی که مطرح میشود این است که

آیا این دوربین برد بالایی دارد که می تواند کیلومترها را به شما نشان دهد؟ پاسخ خیر

است. باید بدانید معمولا این سوال از طرف مشتریانی مطرح میگردد که میخواهند بدانند

که برای مثال دوربین تا حداکثر چه فاصله ای میتواند چهره افراد را تشخیص داده و تا چه

فاصله ای توانایی ارسال تصاویر با کیفیت را دارد. برای پاسخ به این قبیل از سوالات باید

دو نکته زیر را در نظر گرفت:

۱- نوع لنز دوربین مدار بسته(ثابت یا متغییر):

اگر دوربین با لنز وری فوکال داشته باشید بسته به نوع لنز و فاصله کانونی آن، میتوانند

سوژه ها را در مسافت های مختلف مشاهده کنید. و شاید بتوانید با دوربین هایی خاص تا

مسافت یک کیلومتر را هم ببینید و پلاک ماشین و یا چهره یک شخص را تشخیص دهید.

اما این نکته را هم در نظر بگیرید زمانی که روی قسمتی از تصویر زوم میکنید. مابقی

رخدادها و سوژه های موجود در دیگر قسمت های تصویر را از دست می دهید. چون این

تصور اشتباه در مورد لنزهای وریفوکال وجود دارد که در هر لحظه امکان تغییر فاصله

کانونی در آنها میسر است اما اینکار هر بار باید بصورت دستی انجام گردد.

۲- کیفیت یا رزولوشن دوربین در برد مفید:

طبیعتادوربین های ۵ مگا پیکسلی کفیت تصویر بهتری از یک دوربین ۲ مگا پیکسلی ارائه

میدهند و دریک فاصله یکسان، جزئیات بهتر و بیشتری از تصویر را برایتان به نمایش می

گذارند. در انتها به این مسئله توجه نمائید که در هنگام راه اندازی سیستم مدار بسته

برای یک مکان بزرگ (برای مثال ۱۰۰*۱۰۰ متری) انتخاب یک دوربین با قدرت زوم بالا لزوما

انتخاب کاملا درستی نیست. معمولا بهتر است به جای آن برای چنین محیط هایی از چند

دوربین معمولی استفاده کنید. زیرا هم از نظر قیمتی و هم کارایی توجیه بیشتری خواهد

داشت.

برد دید در شب دوربین مدار بسته

برد دید در شب دوربین مدار بسته

برد دید در شب دوربین مدار بسته: دید در شب دوربین مدار بسته چطور کار میکند؟ دید

در شب دوربین های مدار بسته از طریق تولید نور نامرئی (مادون قرمز) توسط LED های

دوربین و دریافت تصاویر از طریق این نور توسط چیپ تصویر دوربین صورت میگیرد. در

واقع دوربین های دید در شب محیط اطراف خود را روشن میکنند، اما از  آنجایی که این

نور برای چشم انسان قابل روئیت نیست روشنی محیط توسط انسان قابل تشخیص

نخواهد بود.

المانهای موثر بر برد دید در شب دوربین مدار بسته چه هستند؟

دو المان داخلی بر برد دید در شب دوربین تاثیر میگذارند:

۱- قدرت پخش نور IR توسط دوربین: طبیعتا هر قدر LED های IR تعبیه شده بر روی

دوربین قوی تر باشند قدرت دید در شب دوربین نیز بیشتر خواهد بود. این LED ها دقیقا

مانند منابع نور مرئی عمل میکنند و میتوانند محیط اطراف خود را روشن کنند. پس تعداد

بیشتر LED یا قدرت بیشتر آنها بصورت مستقیم بر برد دید در شب دوربین تاثیر گذار

است. زاویه پرتاب نور مادون قرمز در دوربین نیز میتواند بر برد نهایی دید در شب موثر

باشد. در صورتی که LED ها نور را با زاویه کمتری پرتاب کنند طبیعتا تا عمق بیشتری

روشنایی ایجاد میکند.

۲- نوع چیپ تصویر دوربین: نوع چیپ تصویر نیز المان دیگر موثر بر برد دید در شب

دوربین مدار بسته است. هر قدر چیپ تصویر دوربین نسبت به نور مادون قرمز حساسیت

بیشتری داشته باشد به میزان کمتری از این نور برای تشکیل تصویر نیاز دارد. پس حتی در

صورت ثابت بودن قدرت تولید نور IR در دو دوربین، دوربینی که چیپ حساستری نسبت

به نور IR در دو دوربین، داشته باشد محوطه بزرگتری را نمایش میدهد. البته گذشته از

این دو المان، المان های خارجی نیز میتوانند بر دید در شب دوربین تاثیر گذار باشند.برای

مثال اگر محیط نصب دوربین با رنگ های تیره پوشیده شده باشد میزان انعکاس نور و در

نتیجه روشنایی تصویر کمتر خواهد بود. المان دیگر موثر میزان نور مرئی در محیط است.

در صورتی که در شب در محیط نصب دوربین نور مرئی نیز وجود داشته باشد این نور نیز

میتواند به نمایش بهتر تصویر در شب کمک کند و به نوعی برد دید در شب را افزایش

دهد.

برد دید درشب نوشته شده در کاتولوگ دوربین مدار بسته چطور محاسبه میگردد؟

این برد با توجه به بالاترین فاصله پرتاب نور مادون قرمز در دوربین محاسبه میشود و

طبیعتا میزان اشاره شده با میزان موثر دید در شب تفاوت خواهد داشت. معمولا در

دوربین های مدار بسته برد موثر دید در شب دوربین کمتر ازنصف حداکثر برد دید در شب

است.

مضرات افزایش برد دید در شب دوربین

افزایش برد دیددرشب از دو راه ممکن خواهد بود:

اول افزایش قدرت یا کاهش زاویه نور دهی LED های دوربین و دوم افزایش حساسیت

چیپ تصویردوربین در حالت اول افزایش برد در شب به اشباع شدن تصاویر در فواصل

نزدیک خواهد انجامید. در صورتی که نور تولیدی توسط دوربین بیش از حد زیاد باشد

ممکن اجسام نزدیک بیش از روشن شوند که به سفید شدن کامل آنها و از طرفی بسته

شدن دیافراگم دوربین می انجامد. از این رو قدرت نوری دوربین تنها در صورتی باید زیاد

شود که هدف در فاصله ای زیاد از دوربین قرار داشته باشد. در صورتی که اهدافی در

فاصله نزدیک دوربین نیز وجود دارد بهتر است قدرت نوری دوربین کاهش یافته و از

پروژکتورهای مادون قرمز یا پروژکتورهای عادی برای روشن کردن بقیه تصویر استفاده

شود. گرچه افزایش حساسیت چیپ تصویر دوربین به نور مادون قرمز تاثیر مثبتی در

تصویر خواهد داشت اما این کار باعث افزایش شدید قیمت دوربین خواهد شد که عیب

بسیار بزرگی است.

مقالات مرتبط:

  1. نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت
  2. پورت SATA و ESATA در دوربین مدار بسته
  3. تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  4. فناوری BLC در دوربین مداربسته
  5. استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته
  6. فناوری EIS و OIS در دوربین مدار بسته
  7. مقایسه دوربین مدار بسته وارم لایت و استار لایت
  8. ویژگی smart ir در دوربین های مدار بسته
  9. دلایل نصب دوربین مداربسته
  10. دوربین مدار بسته وای فای
  11. حسگر رادار دوربین مداربسته
  12. دوربین مداربسته ضد نور
  13. تاثیر نور بر عملکرد دوربین مداربسته
  14. تکنولوژی Defog (مه زدایی) در دوربین مداربسته

تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته

siavosh بازدید : 230 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

قابلیت-ضبط-Edge-Recording-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته همواره یکی از چالش های پیشروی سیستم های امنیتی به شمار می رود. تجهیز و جمع آوری یک سیستم با کارایی بالا که در عین حال مقرون به صرفه نیز باشد، نیازمند دقت در انتخاب نوع سیستم مدار بسته است.
برای مثال گاهی بودجه شما این اجازه را نمی دهد که هزینه زیادی را صرف خرید هارد دیسک های متعدد و یا دستگاه های ضبط بزرگ کنید. همچنین شاید گستره کاری تان نیز آنطور ها هم وسیع نباشد و تنها نیازمند ثبت و ضبط اطلاعات کمی باشید. روش های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد که یکی از آنها استفاده از سیستم ضبط Edge recording است.

قابلیت Edge recording


Edge recording که ذخیره سازی محلی(local) یا ضبط (on-board) نیز نامیده می شود، حالتی است که تصاویر ارسالی از یک دوربین مدار بسته به جای دستگاه ضبط NVR، مستقیما بر روی SD کارت یا کارت حافظه ذخیره می گردد. Edge recording دارای انعطاف پذیری و قابلیت های بیشتری در ضبط تصاویر است.
قابلیت و حجم ذخیره سازی در دوربین های مداربسته رم خور یا مجهز به SD کارت در مقایسه با هارد های با فضای ذخیره سازی بالا و یا دستگاه های ضبط NVR ها بسیار محدود است، و به همین دلیل می توانند یک گزینه مناسب برای زمانی باشند که می خواهید اطلاعات کم و محدودی را ذخیره نمایید. برای مثال در هنگام استفاده از قابلیت تشخیص حرکت(motion detection) که تنها زمانی ضبط تصاویر انجام می شود که دوربین حرکتی را در محیط تشخیص دهد برای Edge recording مناسب است.

مزایای Edge recording

  • در صورت قطع ارتباط با دستگاه ضبط NVR اطلاعات را می توان بر روی کارت حافظه ذخیره نمود.
  • صرفه جویی در استفاده از پهنای باند زیرا دیگر فایل های پر حجم از تصاویر ویدئویی برای ذخیره در دستگاه ضبط NVR بر روی شبکه ارسال نمی گردند.

کاربرد ها

در برخی از مکان ها نیز می توان از Edge recording به عنوان روش اصلی ذخیره سازی برای اطلاعات کم حجم و یا به عنوان بخشی از یک سیستم بزرگ تر برای ذخیره سازی و بازیابی فایل های ویدیویی استفاده نمود. در زیر به چند نمونه اشاره می کنیم:
  • در مواقع استفاده از قابلیت ضبط تشخیص حرکت، ضبط در هنگام شب و یا در مواقع تعطیلی دفتر کار می توان از Edge recording استفاده نمود.
  • برای استفاده در منازل شخصی هنگامی که ضبط تنها در صورتی انجام می شود که فرد داخل منزل نیست.
  • برای استفاده در سیستم های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ها و یا واگن های قطار که در هنگام حرکت به یک NVR مرکزی دسترسی ندارند.

پکیج دوربین مداربسته  دوربین مداربسته   نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن

دوربین مقاوم در برابر خوردگی (Anti Corrosion) هایک ویژن

دوربین مقاوم در برابر خوردگی (Anti Corrosion) هایک ویژن

دوربین مقاوم در برابر خوردگی (Anti Corrosion) هایک ویژن از نوع بولت می باشد و جهت تصویر برداری در محیط های مرطوب، نقاطی که خطر طوفان شن، طوفان نمک، مه شدید، بارش شدید باران و برف و … مناسب می باشد و با استفاده از استانداردهای فنی و مکانیکی خاص خود بهترین کیفیت تصویر را از صحنه ارائه می دهد.

برخی از مهمترین ویزگی های این دوربین عبارتند از:

  • ال ای دی دید در شب جهت تصویر برداری با کیفیت بالا در شب و محیط های کم نور.

  • طراحی شده بر اساس استاندارد روز دنیا به لحاظ مواد و کیفیت ساخت به گونه ای که در محیط های دارای فاکتورهای خورندگی مانند نمک، رطوبت، برف و مه و… کارایی خود را حفط می کند.

  • نصب و راه اندازی آسان توسط مشتریان.

  • تصویر برداری با کیفیت عالی هایک ویژن در محیط مرطوب مانند محیط های ساحلی و دریایی در دراز مدت ( تست شده).

  • دارا بودن استاندارد های کیفیت مواد تشکیل دهنده جهت مقابله در برابر خوردگی هایی از قبیل گرد و غبار، شن، نمک، یخ، برف باران و مه.

  • رزولوشن دو مگا پیکسل فول اچ دی جهت تصویر برداری مناسب مطابق استاندارد های دوربین مدار بسته.

  • این دوربین مداربسته در دو نوع لنز تهیه و تولید می شود، مدل اول با فاصله کانونی 8-16 میلیمتر و نوع دوم دارای فاصله کانونی 11-40 میلیمتر می باشد که یکی جهت تصویر برداری در محیط های کوچک و دیگری جهت تصویر برداری در محیط های وسیع کاربرد دارد.

  • برد ال ای دی دید در شب 100 متر برای لنز 11-40 میلیمتر و 50 متر برای لنز 3.8-16 میلیمتر( ال ای دی های دید در شب بصورت هوشمند بوده و تصویر برداری در شب را با بهترین کیفیت ممکن توسط دوربین امکان پذیر می نماید)

  • پشتیبانی از استاندارد IP67 جهت مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت در بالاترین سطح ممکن برای یک دوربین مدار بسته.

  • سطح بیرونی این دوربین از استیل 316L تولید شده که بیشترین مقاومت در برابر مواد خورنده مانند نمک و رطوبت را دارا می باشد.

پکیج دوربین مدار بسته  خرید دوربین مدار بسته   قیمت نصب دوربین مدار بسته  دوربین مداربسته هایک ویژن

siavosh بازدید : 192 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

Triple-Stream-در-دوربین-مداربسته-به-چه-معناست؟,,
فناوری پخش چند جریانه یا Multi stream در ابتدا در DVR های برند هایک ویژن ارائه شد و از آن به منظور دسترسی و مشاهده تصاویر در نظارت از راه دور استفاده می گردد. در حال حاضر نیز از آن در DVRها، NVR ها و دوربین های مداربسته IP در تمامی برندهای مختلف استفاده می شود.

مفهوم Stream چیست؟

به منظور فهم بهتر ابتدا با معنی استریم آشنا می شویم از لحاظ لغوی Stream به معنای جریان است و اصطلاحا به خروجی تصویر در دوربین های مداربسته تحت شبکه استریم یا جریان گفته می شود. اغلب دوربین های مداربسته دارای تکنولوژی Dual Stream هستند. این دوربین ها دارای دو خروجی تصویر هستند که هر کدام دارای کیفیت تصویر خروجی متفاوتی هستند. یکی از جریان ها دارای کیفیت بالاتری است و از آن جهت پخش تصاویر در سیستم نظارت اصلی و از دیگری برای اهداف نظارت از راه دور یا پخش زنده استفاده می شود.

Triple Stream در دوربین مداربسته

تکنولوژی Triple Stream فناوری جدیدتری است که این امکان را به کاربر می دهد تا از سه خروجی تصویر به طور همزمان بهره ببرد. این تکنولوژی می تواند به طور همزمان سه جریان ویدئویی مختلف را ارائه دهد و کاربر می تواند تصاویر را در سه گیرنده یا دستگاه مختلف(مانیتور اصلی، لپ تاپ، موبایل و ...) مشاهده نماید. هر جریان یا استریم دارای یک یا چند ویژگی و نقش مشخص و جداگانه است که هر کدام با توجه به وضوح تصویر، Frame rate و Bit-rate متفاوتی دسته بندی می گردند:
  • جریان نخست دارای رزولوشن و وضوح تصویر بالاتری بوده و نرخ فریم کاملی (Full frame) دارد. از این جریان برای پخش تصاویر در سیستم نظارت اصلی استفاده می شود.
  • در جریان دوم تصاویر با وضوح پایین تری ارائه می شوند و از آن می توان در اهداف نظارتی دیگر مانند مشاهده تصاویر بر روی تلفن همراه استفاده کرد.
  • جریان سوم رزولوشن متغیری داشته که می تواند بالا، کم و یا متوسط باشد و برای اهداف مختلفی استفاده گردد.
  1. انواع دوربین مداربسته
  2. شرکت نصب دوربین مدار بسته
  3. خرید دوربین مدار بسته
  4. خرید دوربین مدار بسته
  5. برترین برند دوربین مداربسته
  6. نمایندگی هایک ویژن
  7. دوربین مداربسته
  8. دوربین مداربسته
  9. قیمت دوربین مداربسته
  10. دوربین مدار بسته
  11. خرید دوربین مداربسته
  12. خرید دوربین مدار بسته
  13. فروش دوربین مداربسته
  14. دوربین مداربسته هایک ویژن
  15. دوربین هایک ویژن
  16. دوربین مداربسته
  17. قیمت دوربین مداربسته

تعداد صفحات : 7

درباره ما
دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 90
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 165
  • بازدید ماه : 571
  • بازدید سال : 9,991
  • بازدید کلی : 21,534